Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Openingstijden en dagen losse verkoop van vuurwerk 2012

Collapse
X
 
  • Filteren
  • Tijd
  • Toon
Clear All
nieuwe berichten

    Openingstijden en dagen losse verkoop van vuurwerk 2012

    beste,

    Ik dacht altijd dat in Nederland strikte regels waren voor de laatste dagen met betrekking tot verkoop van vuurwerk. Welnu heb ik een folder ontvangen die vuurwerk op Zondag verkoopt maar dat mag toch helemaal niet? Wat zijn precies de regels omtrent verkoop van vuurwerk? Want zou wel mooi zijn als we dit jaar 4 verkoopdagen hebben qua vuurwerk!

    #2
    Veel winkels zijn wel open op zondag de 30ste om bestellingen op te nemen. Die kun je dan de 31ste pas afhalen.

    Comment


      #3
      Koopzondagen kan misschien wel?

      Comment


        #4
        Het is mogelijk om op zondag vuurwerk te kopen dan wel af te halen,
        maar aangezien de meeste bedrijven dan gesloten zijn wordt het niet als een verkoopdag gezien
        Leef met de dag!

        Comment


          #5
          Volgens mij mogen vuurwerkwinkels wel open maar niet verkopen. Ik heb dit ergens gelezen, ik weet alleen niet meer waar, maar dat ging hierover. Op zondag mogen de bestellingen wel opgenomen worden.
          Heeft het niet te maken met het feit dat er maar drie dagen vuurwerk verkocht mag worden, en niet alle winkels op zondag open kunnen/mogen? Anders zouden de winkels die wel op zondag open mogen 4 verkoopdagen hebben...

          Comment


            #6
            Er mag bij wet op zondag geen vuurwerk ter beschikking worden gestelt. Dat is geen keuze van de winkel; dat is een wettelijke bepaling. Ik citeer het Vuurwerkbesluit:

            1. Het is verboden consumentenvuurwerk ter beschikking te stellen aan een particulier.

            2. Het verbod geldt niet op 29, 30 en 31 december met dien verstande dat als een van deze dagen een zondag is het verbod eveneens op die zondag geldt, in welk geval het verbod om vuurwerk ter beschikking te stellen dan niet geldt op 28 december.
            Een winkel mag dus geen vuurwerk aan de klant overhandigen, maar de klant mag wel een bestelling plaatsen inderdaad. Maar ja, welke leipo gaat er nou bestellen om morgen af te halen? dat biedt ook geen voordeel meer.
            Als een winkel werkelijk op zondag vuurwerk verstrekt aan de klant, is hij strafbaar bezig. En dat zijn geen malse boetes...
            Laten we lekker link gaan doen!

            Comment


              #7
              Oorspronkelijk geplaatst door karol Bekijk bericht
              beste,

              Ik dacht altijd dat in Nederland strikte regels waren voor de laatste dagen met betrekking tot verkoop van vuurwerk. Welnu heb ik een folder ontvangen die vuurwerk op Zondag verkoopt maar dat mag toch helemaal niet? Wat zijn precies de regels omtrent verkoop van vuurwerk? Want zou wel mooi zijn als we dit jaar 4 verkoopdagen hebben qua vuurwerk!
              Kun je niet even een foto plaatsen van de folder???

              Comment


                #8
                Oorspronkelijk geplaatst door davidh Bekijk bericht
                Kun je niet even een foto plaatsen van de folder???
                Lijkt me niet handig kan ik beter de winkelier aanspreken en de folder nog eens goed kijken.

                Maar wat een rare regels. Winkels mogen zelf bepalen hoelang ze open zijn en welke zondagen maar vuurwerk mag dan niet verkocht worden. 24 uurs economie, vreemde regels weer.


                Bedankt jongens voor de info!

                Comment


                  #9
                  Oorspronkelijk geplaatst door karol Bekijk bericht
                  Lijkt me niet handig kan ik beter de winkelier aanspreken en de folder nog eens goed kijken.

                  Maar wat een rare regels. Winkels mogen zelf bepalen hoelang ze open zijn en welke zondagen maar vuurwerk mag dan niet verkocht worden. 24 uurs economie, vreemde regels weer.


                  Bedankt jongens voor de info!
                  Als je van de naam van de winkel een wit vlak maakt in Paint is er toch niets aan de hand?
                  Ben zelf ook wel benieuwd namelijk.
                  [B]Groetjes Kamikaze[/B]

                  Comment


                    #10
                    Oorspronkelijk geplaatst door danielmi Bekijk bericht
                    Het is mogelijk om op zondag vuurwerk te kopen dan wel af te halen,
                    maar aangezien de meeste bedrijven dan gesloten zijn wordt het niet als een verkoopdag gezien
                    Het is bij wet verboden om zondag de 30ste vuurwerk te halen,
                    ffffffffff

                    Comment


                      #11
                      Oorspronkelijk geplaatst door hardcore0438 Bekijk bericht
                      Het is bij wet verboden om zondag de 30ste vuurwerk te halen,
                      Maar weer niet om het te vervoeren om maar weer even aan te tonen hoe moeilijk de regels allemaal zijn
                      Vuurwerk doet de duivels dansen

                      Comment


                        #12
                        Kijk gerust rond, er zijn heel veel winkels die de zondag open zijn. Zowel in folders als
                        op de sites van verschillende dealers is het te vinden bij de openingstijden.

                        Wat Darksoul goed citeert uit het vuurwerkbesluit, is waar wij ons aan dienen te houden.
                        En reken maar dat de kas gespekt wordt als ze met controles zien dat je uitgifte van vuurwerk
                        doet.

                        Met deze 'extra' dag is alles nog eens nalopen altijd handig. En uiteraard geeft het de
                        consument een dag extra om al wat op te maken, en op maandag nog aan te schaffen om de
                        voorraad weer aan te vullen. Hier moeten wij als dealers maar ons voordeel uit halen.
                        Wij zijn in ieder geval gesloten, want het kost meer dan het oplevert als we de zondag
                        open gaan en niets mogen verkopen.

                        Comment


                          #13
                          De regels zijn toch simpel lijkt me.

                          Je mag als er een zondag tussen de verkoopdagen valt geen vuurwerk kopen/verkopen.
                          Vervoeren mag wel omdat je de dag ervoor het wel kunt kopen dus ook in huis mag hebben.

                          Dus de regels zijn niet moeilijk maar proberen de regels te omzeilen das een stuk moeilijker....
                          Je bent een rund als je met vuurwerk stunt.

                          Comment


                            #14
                            Oorspronkelijk geplaatst door rene_vuurwerk Bekijk bericht
                            Dus de regels zijn niet moeilijk maar proberen de regels te omzeilen das een stuk moeilijker....
                            Ik bedoelde niet echt moeilijk in de zin van het woord maar meer dat het ingewikkeld is en krom met de verhouding dat je wel mag vervoeren en niet mag kopen, veel mensen die niet of nauwelijks met vuurwerk te maken hebben zullen dit namelijk een vaag verhaal vinden ( mochten zijn op die zondag naar een vuurwerkwinkel gaan en willen kopen )
                            Vuurwerk doet de duivels dansen

                            Comment


                              #15
                              Zeer krom en waar ik me persoonlijk aan irriteer is dat je een 24 uurs economie moet hebben van onze regering. In Amsrerdam kan je 24/7 schoenen kopen maar een beetje vuurwerk mag niet op Zondag. In die zin is het moeilijk voor de normale mens om deze regels te snappen

                              Comment

                              Working...
                              X