Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Vraagje m.b.t illegaal vuurwerk belgie

Collapse
X
 
  • Filteren
  • Tijd
  • Toon
Clear All
nieuwe berichten

    Vraagje m.b.t illegaal vuurwerk belgie

    Beste vuurwerk liefhebbers,

    Ik en een paar vrienden gaan altijd vuurwerk halen in belgie. Een paar nitraten maar meestal gewoon mooi siervuurwerk wat net even iets meer geeft als het Nederlandse vuurwerk. Nu wil ik graag na mijn HBO opleiding nog rechten gaan studeren aan de Uni. Om later eventueel advocaat te worden. Als ik word aangehouden wegens het smokkelen van laten we zeggen 200 euro illegaal siervuurwerk komt dit dan op mijn strafblad. Zo ja mag je dan nog wel het beroepe advocaat uit oefenen.

    Het is strikt gewoon siervuurwerk met misschien 2 dozen nitraten. Ik handel er niet in. Weet iemand hoe dit zit?

    #2
    Simpel niet doen, waarom de gok wagen voor een paar cakejes die in belgie echt niet mooier zijn je carriere op latere leeftijd in gevaar te brengen.

    Comment


      #3
      Belgisch consumentenvuurwerk levert je in dergelijke hoeveelheden geen strafblad op.

      Vraag me wel af waarom je het risico wil nemen. En waarom je op 30 december pas gaat. En of je geld bespaart met zo'n klein budget.
      Laten we lekker link gaan doen!

      Comment


        #4
        ga anders zelf niet en vraag aan die vrienden of ze wat voor je willen meenemen, ben je gelijk van die last af. alleen wel ervoor zorgen dat ze niet je huis gaan doorzoeken. Op oud&nieuw zien agenten toch niet het verschil tussen nederlandse en belgische cake's

        Comment


          #5
          als je nu al hbo rechten studeert weet je toch wel welke strafbare feiten wel en niet op een strafblad komen? Of studeer je nog geen rechten? Dat kan ook :P

          Comment


            #6
            zou het niet doen , ken een collega die was opgepakt wegens smokkel van sigaretten , en die wou bij de marine , mocht niet omdat hij gesmokkeld had .

            Nederlands siervuurwerk is tegenwoordig ook niet zo slecht meer , je moet alleen af en toe net ffies een beetje zoeken .

            mijn advies , houw het bij NL vuurwerk ;)

            Comment


              #7
              is het ook niet zo dat een werkgever je strafblad moet opvragen en hierbij toestemming moet hebben van de burgemeester/instantie ???

              Comment


                #8
                is idd waar dat je beter niet in de laatste dagen van het jaar kan gaan. ik ben zelf in juli geweest en nergens last van gehad. en vrienden laten kopen tsja die moeten natuurlijk ook weer rente hebben.

                Comment


                  #9
                  bij 6 chinezerollen krijg je 40 uur werkstraf dus word het zeeker bij je strafblad gezet of het betreking kan hebben bij je droom beroep zou ik niet weeten... denk het wel.

                  Comment


                    #10
                    Oorspronkelijk geplaatst door vuurwerkfreakk Bekijk bericht
                    is idd waar dat je beter niet in de laatste dagen van het jaar kan gaan. ik ben zelf in juli geweest en nergens last van gehad. en vrienden laten kopen tsja die moeten natuurlijk ook weer rente hebben.
                    ik woon dicht bij de grens en ga juist nu. laat de politie maar bewijzen dat het belgies is als je nu gaat ;) koop meestal siervuurwerk dat tegen het randje van illegaal is. en gewoon nog kan in nederland. maar daar zo en 20 euro goedkooper is...

                    Comment


                      #11
                      Oorspronkelijk geplaatst door vuurwerkfreakk Bekijk bericht
                      en vrienden laten kopen tsja die moeten natuurlijk ook weer rente hebben.
                      maar die rente haal je MAKKELIJK uit je salaris al je advocaat bent je beroep is toch wel wat belangerijker dan 1dagje stoken en al helemaal zo een goed beroep. dan maar een cake minder omdat ze rente willen. beter dan het risico te lopen en je (droom)baan te verliezen.

                      Comment


                        #12
                        Oorspronkelijk geplaatst door WTFjusthappend Bekijk bericht
                        Beste vuurwerk liefhebbers,

                        Ik en een paar vrienden gaan altijd vuurwerk halen in belgie. Een paar nitraten maar meestal gewoon mooi siervuurwerk wat net even iets meer geeft als het Nederlandse vuurwerk. Nu wil ik graag na mijn HBO opleiding nog rechten gaan studeren aan de Uni. Om later eventueel advocaat te worden. Als ik word aangehouden wegens het smokkelen van laten we zeggen 200 euro illegaal siervuurwerk komt dit dan op mijn strafblad. Zo ja mag je dan nog wel het beroepe advocaat uit oefenen.

                        Het is strikt gewoon siervuurwerk met misschien 2 dozen nitraten. Ik handel er niet in. Weet iemand hoe dit zit?
                        Ik zou liever in DLD halen beter en goedkoper en mooier siervuurwerk dan B.

                        Comment

                        Working...
                        X