Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe vuurwerkramp aanstaande

Collapse
X
 
  • Filteren
  • Tijd
  • Toon
Clear All
nieuwe berichten

    Nieuwe vuurwerkramp aanstaande

    Een nieuwe vuurwerkramp zoals in Enschede is zomaar mogelijk
    maandag, 19 december 2011 00:00


    De PVV maakt zich grote zorgen over de diverse opslagplaatsen voor consumenten vuurwerk. Al deze opslagplaatsen zijn voorzien van watersprinklers. Nederland is het enige land in Europa waar watersprinklers in vuurwerkopslagplaatsen zijn voorgeschreven. Dit is tegenstrijdig met de Europese wetgeving. In vuurwerk komen stoffen voor (nitrocel***ose, magnesium, aluminium), die bij een temperatuur van 170 C een chemische reactie aangaan met water. Er ontstaat dan waterstofgas. Waterstofgas is een zeer explosief gas.


    Er zijn sterke aanwijzingen dat tijdens de vuurwerkramp in Enschede, de tweede explosie veroorzaakt werd door waterstofgas. Het is bekend dat de brandweer heeft geblust met water. Vervolgens zijn er veel slachtoffers gemaakt door rondvliegend beton en ijzer. Dit had voorkomen kunnen worden als de gebouwen voorzien waren van een plofdak, zoals defensie gebruikt voor munitie opslagplaatsen. Huidige opslagplaatsen voor vuurwerk, hebben geen plofdak en zijn voorzien van watersprinklers. Een situatie, zoals in Enschede, kan zo maar weer ontstaan in de huidige opslagplaatsen. Er zijn bijvoorbeeld opslagplaatsen in Twello en Lichtenvoorde.


    Bron:

    #2
    Die hele pvv moet echt een keer opdonderen, en dat zeg ik niet door dit bericht.
    Wel hebben ze voor een klein deeltje gelijk in de informatie die ze geven (in dit bericht!!).

    Comment


      #3
      Kijk eens aan, een kritisch bericht met correcte info, en dat vanuit de politiek zelf

      Comment


        #4
        Waarom moeten ze opdonderen dan ? Volgens mij hebben ze gewoon gelijk met dit artikel

        Thanks RobTeunis voor je post
        http://www.stefandrukker.nl

        Comment


          #5
          Oorspronkelijk geplaatst door stefantvs Bekijk bericht
          Waarom moeten ze opdonderen dan ? Volgens mij hebben ze gewoon gelijk met dit artikel

          Thanks RobTeunis voor je post
          en dat zeg ik niet door dit bericht.
          Ze geven ook correcte informatie in dit bericht, plofdak lijkt me wat overdreven maargoed. En ik denk ook niet dat zoiets verschrikkelijks als in enschede zo weer plaatsvind, maar dat is mijn mening!

          Comment


            #6
            Er zal best waterstof onstaan maar enschede was echt wel een massa explosie. Ik denk dat het met de extreme sprinklers die bij het minste pluimpje rook de volledige bunker onder water zetten veel veiliger is dan geen sprinkler!!
            En met die kooien eromheen nou daar gebeurt helemaal niks mee
            Volg ons: https://www.youtube.com/vuurwerkpunt

            Comment


              #7
              Komen ze nu pas mee haha wat een flater ook.Regels maar weer aanpassen en weer de winkeliers voor de kosten laten opdraaien?
              Je bent geen echte vent,als je niet voor vuurwerk bent.

              Comment


                #8
                De vraag is niet of ze gelijk hebben.

                De vraag voor ons is wat de PVV wil bereiken met dit bericht.
                Willen ze minder regels om vuurwerkverkoop te vergemakkelijken?
                Of willen ze hiermee bereiken dat de burger nog meer angst krijgt voor vuurwerk en dat deze angst bijdraagt aan een draagvlak voor een vuurwerkverbod?

                Mijn mening? De burger laten zien dat de PvdA, VVD, CDA, Groen LInks etc de burger angst aanjaagt met leugens met als doel daar stemmen weg te trekken. Anders gezegd: een rechts populistisch statement om zieltjes te trekken.

                In feite niets anders dan wat Bonte voor Groen Links probeert te doen.

                Of je nu in een linkse groene communistische staat komt te leven waarbij de pleziertjes zijn weggelegd voor een kleine groep mensen of een fascistische staat waarbij de pleziertjes weg zijn gelegd voor een kleine groep rechtse radicalen.

                Links om, rechts om. Maakt niet uit. De burger wordt toch wel genaaid.

                Comment


                  #9
                  Gewoon meer mensen pesten, ik kijk er meestal niet eens meer naar.
                  Eerste keer wordt ik er moe van, 2e keer wind ik me op en tegenwoordig zit ik hier achter m'n PC "-.-".
                  MarkHE can't live without tangerine juice, do you have some?

                  Comment


                    #10
                    Heren weten jullie het zeker?

                    Citaat:
                    ''Huidige opslagplaatsen voor vuurwerk, hebben geen plofdak en zijn voorzien van watersprinklers. Een situatie, zoals in Enschede, kan zo maar weer ontstaan in de huidige opslagplaatsen.''

                    Over water en vuurwerk hebben ze gelijk maar dit citaat laat het artikel toch wel weer tegenvallen.
                    [B]Phantom[/B]

                    Comment


                      #11
                      wat een VERSCHRIKKELIJKE TELEGRAAF KOP

                      dikke chocolade letters en een hoop sensatie terwijl het bericht (voor ons) eigenlijk weinig nieuwswaarde heeft. Nou weet ik niet hoe t zit met de bunkers van Wolff maar die van Lesli liggen toch vrij afgelegen en niet midden in een woonwijk zoals in enschede het geval was

                      Comment


                        #12
                        Oorspronkelijk geplaatst door jappy-b Bekijk bericht
                        wat een VERSCHRIKKELIJKE TELEGRAAF KOP

                        dikke chocolade letters en een hoop sensatie terwijl het bericht (voor ons) eigenlijk weinig nieuwswaarde heeft. Nou weet ik niet hoe t zit met de bunkers van Wolff maar die van Lesli liggen toch vrij afgelegen en niet midden in een woonwijk zoals in enschede het geval was
                        Dan behoort het zeker tot een rechts populistisch statement als het in die *****krant staat.
                        Laatst aangepast door Jupilerfreak; 21 December 2011, 19:41.

                        Comment


                          #13
                          Ik vind het een goed bericht en wrm een plofdak overdreven? Dat vind ik echt niet, want kijk maar wat vuurwerk kan aanrichten als het in grote getale bij elkaar ligt!

                          Comment


                            #14
                            Hoppa neem dit aan als wet en zorg dat er betere knallen komen.......
                            Leef met de dag!

                            Comment


                              #15
                              Juist...

                              Een plofdak voor 1.4g consumentenvuurwerk? ik dacht dat iets pas 1.4g geclasificeerd werd als de schade bij explosie vooral beperkt bleef tot de verpakking. En iets anders mag in Nederland niet opgeslagen worden. Het zware spul van nederlandse bedrijven ligt in Duitsland opgeslagen.

                              De zware metalen staan niet in vaten in de opslagplaatsen. Maar zitten in zeer kleine hoeveelheden verwerkt in het vuurwerk zelf. Het gevaar hiervan lijkt me verwaarloosbaar.

                              Waarschijnlijk zijn sterretjes in dit geval het gevaarlijkst. (geen sarcasme)

                              Comment

                              Working...
                              X