Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Versoepeling vuurwerkregels Nederland

Collapse
X
 
  • Filteren
  • Tijd
  • Toon
Clear All
nieuwe berichten

    #31
    Ik dacht dat bij elke dB het geluid verdubbeld. Dan is een verschil van 5 dB erg veel.

    Mantronix

    Oorspronkelijk geplaatst door Mattenfreak
    Ik wil bij deze even een quote maken van iemand van Holland Shooter, deze heeft het over een nieuw knalartikel met beetje info en wat informatie over de decibellen.

    Comment


      #32
      Een verdubbeling van het geluid treedt op bij een verhoging van 3db. Ook dan denk ik dat we wel wat leuks kunne verwachten.

      155db in de toekomst - 148db van deze tijd = 7db verschil

      Dan wordt toch 2,3x het geluid verdubbelt.
      Had gelezen dat als je een 250w rms systeem hebt, en overschakelt op een 500w rms systeem je 3db meer zou produceren.

      Maar stel we hebben nu 100w rms.
      Nu gaan we 7db winnen, hij verdubbelt dus 2,3x (of heb ik dat mis?)
      [eerste keer verdubbeling]100w --> 200w
      [tweede keer verdubbeling]200w--> 400w
      [resterende 1db]400w --> 520w

      De overschakeling van een muziek installatie van 100w na eentje van 520w is toch een flinke stap.

      (Hoop dat het een beetje duidelijk is uitgelegd.. )

      Comment


        #33
        Bloody sky

        49 Schots flowerbed (500 grams netto kruitvulling)

        Groot waaiervormig flowerbed met 500 grams netto kruitvulling.
        Schiet 49 zware kogels met felle knetterende rode staarten hoog de lucht in, waar ze met harde doffe knallen in een krachtige zee van knetteren en sprankelende sterren uiteen knallen.

        Dit behoort tot de groep zwaar vuurwerk, dat tot op heden in Nederland altijd verboden is geweest. Door een aanpassing in de wet, ter voorkoming van illegale invoer van dit zware vuurwerk, kunnen wij U dit nu legaal aanbieden.


        ΓΆβ€šΒ¬ 59,50



        even van site gehaald die ik nog kon.
        Laatst aangepast door DsNL; 26 June 2013, 10:35.

        Comment


          #34
          Njah in principe lijkt me zoiets wel leuk. Nu kunnen ze potten maken waar meer met tempo gespeelt wordt, verschillende effecten zie je gelukkig nu ook al komen.
          Laten we dan ook hopen dat de prijzen wat omlaag gaan.

          Ochjah we zien wel, je koopt 3 potten van 15 euro en een ander koopt 1 pot van 45/50 euro. Denk als mensen zich dat beseffen ze wel verkocht gaan worden maar 3 potten staat leuker als 1

          Comment


            #35
            Oorspronkelijk geplaatst door Jupilerfreak
            Bloody sky

            49 Schots flowerbed (500 grams netto kruitvulling)

            Groot waaiervormig flowerbed met 500 grams netto kruitvulling.
            Schiet 49 zware kogels met felle knetterende rode staarten hoog de lucht in, waar ze met harde doffe knallen in een krachtige zee van knetteren en sprankelende sterren uiteen knallen.

            Dit behoort tot de groep zwaar vuurwerk, dat tot op heden in Nederland altijd verboden is geweest. Door een aanpassing in de wet, ter voorkoming van illegale invoer van dit zware vuurwerk, kunnen wij U dit nu legaal aanbieden.


            ΓΆβ€šΒ¬ 59,50



            even van site gehaald die ik nog kon.

            Zoiets is nog wel leuk om te proberen natuurlijk..
            Als het daadwerkelijk 500gr is, dan praat je toch over 10/11gr per schot, en dat 7 tegelijk. En dat is, voor de mensen die 200gr fanshape's zijn gewend, erg indrukwekkend.
            Ik wacht af
            Laatst aangepast door DsNL; 26 June 2013, 10:35.
            [B]Bigger, Harder, Louder![/B]

            Comment


              #36
              Over GBV vuurwerk wist mijn dealer niks te melden, hij had nog geen catalogus. Maar hij kon me wel verzekeren dat GBV(met de nadruk op pro-line) ook dit jaar kwam met 500grams potten.

              Hij had zich de avond ervoor nog bedacht of hij de potten alleen op bestelling in voorraad zou nemen. Ook begon hij over de regeleling. Afgelopen jaar zou er voor de winkel gewogen zijn

              hij was wel erg benieuwd en zou rond september eind september de catalogus krijgen en dan zou ik wat horen.
              Maar er is grote kans dat GBV dan inmiddels zelf wat dingen heeft vrijgegeven.

              Comment


                #37
                Het eerste beeldmateriaal stroomt al binnen en het ziet er allemaal spectaculair uit. Ik denk niet dat het allemaal groter word qua uitwerking, maar qua grote en prijs zal het zich allemaal "uitbreiden". Elk voordeel heeft zijn nadeel (uit de mond genomen van Johan Cruijf), daar geef ik hem groot gelijk in.
                [B]Remember, remember, the 31th of december. [/B]

                Comment


                  #38
                  Ja maar dat lag voor de hand...
                  [B]Remember, remember, the 31th of december. [/B]

                  Comment


                    #39
                    Op de website van Holland shooter staan de 500 grammers van Skyline.Je kan ze zelfs al bestellen.
                    http://www.hollandshooter.nl/shop/index.php

                    Criss Cross 65,00 euro
                    35 schots 500 gram.
                    28 shots magnesium tail up to titanium dragon eggs (realy bright).
                    7 shots finale magnasiumtail with crackling into burst with silver crackling.

                    Emotions 50,00 euro
                    70 schots 500 grams fan-shape.
                    10x7 shots various effects and colours

                    Never Ending 55,00 euro
                    97 schots 500 gram.
                    Powerfull mines in various colours set of this cake.
                    then followed by various effects like peony, stars, eggs,willows and chrisanthemum.
                    Finale with crackling rain Bombards

                    Amazing Sky show 75,00 euro
                    60 schots 485 gram.
                    comets with crackling,blink,willow, cracker, and different variaties.

                    Supreme 32,50 euro
                    36 schots 498 gram.
                    36 schots goldentail to gold broccade,
                    Silver blink into crackling.

                    Sky Dance 47,50 euro
                    25 schots 300 grams cake.
                    25 schots comets into multicolour Springflower with crackling
                    Laatst aangepast door Guy; 28 September 2006, 07:47.

                    Comment


                      #40
                      Jah zo'n potten moetje hebben 32,50 en dat voor een 500 grams(op 2 gram na:Supreme).
                      Niet erg veel effecten erin maar als ze de schoten leuk verdeeld hebben enzo dan kan dit echt een TOP pot zijn denk ik

                      Maarjah helaas weer moeilijk aan te komen voor mij..

                      Comment


                        #41
                        Oorspronkelijk geplaatst door michel0911
                        hey mattenfreak, weet je misschien ook waar deze verkocht gaan worden ? behalve dan bij hollandshooter .
                        Hey Michel, dat bericht ging over de Little General van Wolff Vuurwerk. Zoek dus een Wolff-dealer in jouw buurt en je hebt ze te pakken.
                        Laatst aangepast door DsNL; 26 June 2013, 10:36.

                        Comment


                          #42
                          Nog even terugkoment op de Little General, ik heb de Little General gekocht en vond de knal erg tegenvallen ... veel deden plof en geen BOEM. Veel dempkruit, en als die knalde was die net zo hard of iets harder als een astro.
                          Maar dat is mijn mening.

                          Comment


                            #43
                            Ik denk dat velen dat met jou eens zijn, zo niet iedereen...
                            Heb er zelf ook een aantal afgestoken sommige snipperden wel leuk maar van een hardere knal was echt geen sprake...

                            Comment

                            Working...
                            X