Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Versoepeling vuurwerkregels Nederland

Collapse
X
 
  • Filteren
  • Tijd
  • Toon
Clear All
nieuwe berichten

    #16
    Oorspronkelijk geplaatst door moontan
    Ook Diamond:
    Professional Serie Wolf
    Merk: Diamond Nieuw! 2006
    Soort: Luchtvuurwerk
    Info: Cake van 30 shots en 450 gram

    diamond + 450 gram potten = torenhoge prijzen ben ik bang...
    maarja we moeten maar afwachten wa t word

    Comment


      #17
      Oorspronkelijk geplaatst door Ramon
      diamond + 450 gram potten = torenhoge prijzen ben ik bang...
      maarja we moeten maar afwachten wa t word
      Jup, dat denk ik ook.. want diamond is zowiezo redelijk prijzig vind ik.

      Comment


        #18
        Mijn mening over de ratelbanden:

        De Nederlandse ratelband knallen al zo zacht, en nu ze de kruidinhoud gaan halveren knallen ze nog zachter
        Waarom maken ze 'm dan niet korter met meer inhoud?

        En wat betreft de potten: hier halen ze het aantal mensen die in België hun inkopen gaan doen, zekers te weten niet mee omlaag. Als men ziet hoe duur dadelijk de prijzen zijn, nemen ze toch nog de moeite om af te reizen naar ons buurland...

        Comment


          #19
          en als je het luxe aanbiedt

          dat is waarom er (helaas) zo veel diamond is...

          Comment


            #20
            Beste vuurwerkbesteller,

            Voor velen moet de zomervakantie nog beginnen, maar bij Klück zijn we alweer
            volop bezig met de vuurwerkvoorbereidingen.

            Hoogstwaarschijnlijk mogen we dit jaar wat zwaarder vuurwerk verkopen. Voor
            de echte liefhebber betekent dit: tot 500 gram kruit per box (was maximaal
            200 gram). Per effect mag nog altijd 15 gram kruit worden gebruikt, zodat er
            nu tot 2,5 keer zoveel effecten zijn.

            Ander nieuws is dat we zeer waarschijnlijk rentengs mogen gaan verkopen:
            100.000 klappers. De prijs zal komen te liggen op 125.- euro per stuk.

            U hoeft dus niet meer illegaal spul te halen in België.

            We houden u op de hoogte!

            het vuurwerkteam van Klück


            Ik kreeg bovenstaand mailtje van mijn vuurwerkdealer. De prijs van de "Hollandse" 100.000 klapper is wel aardig aan de prijs en uiteraard niet te vergelijken met de "Belgische", maar dat staat er niet bij.

            Mantronix

            Comment


              #21
              Leuk om te horen.. maar wel duur

              Comment


                #22
                125 euro :s daar haal je bijna 2 voor op in belgie
                Gerwin

                Comment


                  #23
                  Oorspronkelijk geplaatst door mantronix
                  Ander nieuws is dat we zeer waarschijnlijk rentengs mogen gaan verkopen:
                  100.000 klappers. De prijs zal komen te liggen op 125.- euro per stuk.
                  vin ik toch wel een betje te prijzig 125 euro voor iets wat waarschijnlijk egt niet top is maar dat is mijn mening

                  gegroet
                  the_Bulldog

                  Comment


                    #24
                    Pff... voor dat geld kan ik een mooie collectie legaal vuurwerk samenstellen
                    We hit them hard, we hit them low! [B]Den Haag hooligans[/B] about to lose control!

                    Comment


                      #25
                      Zat gekken die dat toch gaan kopen en met een flinke domper te maken zullen gaan krijgen

                      Comment


                        #26
                        Och, ik zie de winst ook absoluut niet op het vlak van de ritsen en rollen. Laat de "gewone klant" gerust die dure (tegenvallende) dingen kopen, samen met de veel-te-hoog geprijsde "vele-toeters-en-bellen"-cakes die nu op de markt gaan komen. Voor ons (freaks) wordt het straks alleen nog maar leuker, omdat het contrast met kritisch gekocht vuurwerk groot blijft.

                        Stiekem hoop ik dat onze regering nog op het idee komt om het gebruik van flashkruit in knallers beperkt toe te staan. Dan maakt een legale Chinese Rol tenminste nog enigszins kans van slagen. Ben alleen bang dat TNO dit nooit zal gaan adviseren, omdat men vooral kijkt naar het mogelijke letsel bij vekeerd gebruik en niet naar de kwaliteit voor de consument. Op dit punt worden wij collectief betutteld, al heb ik alle begrip voor de veiligheidsargumenten.

                        Ik denk dat potentiele kopers in december helemaal gek gemaakt zullen worden via reclames met de kreet dat "Nederland nu Belgisch vuurwerk mag verkopen". De fijne nuances, zoals wij die kennen, blijven uiteraard onderbelicht.

                        Zelf ben ik wel benieuwd naar de nieuwe serie cakes die op de markt zullen komen. Als deze, door gebruik van fanshapes en een goed tempo, kunnen bijdragen aan "mijn show" zal ik er zeker een paar kopen (als de prijs niet al te schandalig uitvalt). Verder ben ik heel erg benieuwd hoe de industrie de verruiming op het gebied van de afzonderlijke knallers gaat oppakken. Ik ben best bereid iets meer te betalen voor een knaller die ECHT knalt ipv ploft of "fluft".
                        Zo denk ik dat een slof kanonslagen straks best 12 euro of meer kan gaan kosten. En als ze goed knallen dan is dat het ook wel waard, vind ik. Dan kunnen we weer ouderwets kanonslagenmatten gaan vlechten

                        Groetjes,
                        Cameo
                        -= Will I ever grow up? Hope not! :wink: =-
                        Site admin van [COLOR=DarkRed][URL=http://www.vuurwerkmuseum.nl]Het Vuurwerkmuseum[/URL] [/COLOR]

                        Comment


                          #27
                          Ga daar maar niet van uit
                          Mensen worden blij gemaakt met dooie mussen.

                          Overal hoor je van wacht maar af, maar ik kan nu al vertellen dat vele mensen teleurgesteld zullen gaan worden.

                          En het is wat je zegt, worden de producten te duur voor wat je krijgt, dan gaat men al helemaal liever naar Belgie of iets toe om betere producten tegen schappelijkere prijs te halen.

                          Comment


                            #28
                            Ik vind dit toch echt bij legaal horen..
                            [B]Remember, remember, the 31th of december. [/B]

                            Comment


                              #29
                              Original kan met 250 gram een 500 shots fluted sattelite maken dan zou iemand in nederland met 500 gram een 1000 shots fluitblok moeten kunnen maken

                              Comment


                                #30
                                Ik wil bij deze even een quote maken van iemand van Holland Shooter, deze heeft het over een nieuw knalartikel met beetje info en wat informatie over de decibellen.

                                Naam: Little General!
                                Kruit: SP
                                Verpakking: 5 stuks per pakje
                                Afmeting: 20x85mm

                                let op,vroeger mocht het geluid niet hoger komen dan 153 db.
                                Nu mag het geluid gemeten, tussen de 153 en 156 db zijn.
                                Nou zal je denken,ach 3 db,maar zo werkt het niet.
                                De meting wordt nu volgens een engelse manier gedaan waardoor het gemiddelde van meerdere metingen wordt genomen.
                                Daardoor zal er atijd een positief resultaat uit komen.
                                Eerder waren de zwaarste knallers ± 148 db om het risico van de test te mijden, nu dus ± 155 db!!
                                Laatst aangepast door Mattenfreak; 4 August 2006, 22:03.

                                Comment

                                Working...
                                X