Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Wetgeving Duitsland

Collapse
X
 
  • Filteren
  • Tijd
  • Toon
Clear All
nieuwe berichten

    In Duitsland mag je maximaal 50 kilo aan vuurwerk vervoeren.
    De man viel op bij een controle bij de Duits-Poolse grens. In Duitsland mag je maximaal 50 kilo aan vuurwerk vervoeren, in Nederland nog minder.


    Oh? Dat is de eerste keer dat ik dat lees/hoor. Klopt dat?

    Comment


      Ik neem aan dat journalisten wel op de hoogte zijn van de feiten

      Comment


        Oorspronkelijk geplaatst door heho Bekijk bericht
        Ik neem aan dat journalisten wel op de hoogte zijn van de feiten
        Wat ben jij optimistisch.
        Kom zei de vis in de vissenkom.

        Comment


          Oorspronkelijk geplaatst door Richardus Bekijk bericht
          In Duitsland mag je maximaal 50 kilo aan vuurwerk vervoeren.
          De man viel op bij een controle bij de Duits-Poolse grens. In Duitsland mag je maximaal 50 kilo aan vuurwerk vervoeren, in Nederland nog minder.


          Oh? Dat is de eerste keer dat ik dat lees/hoor. Klopt dat?

          Dat zag ik ook voorbij komen en ook ik vroeg het mij al af.

          Oorspronkelijk geplaatst door heho Bekijk bericht
          Ik neem aan dat journalisten wel op de hoogte zijn van de feiten

          Uhmzzz, twijfel twijfel haha
          Vuurwerk doet de duivels dansen

          Comment


            Volgens de BAM mag je 50kg bruto (dus inclusief verpakking etc.) F2 vuurwerk met gevarenklasse 1.4G vervoeren. Voor klasse Gevarenklasse 1.3G is dit maximaal 5kg.
            Daarnaast, en dat is voor mij helemaal nieuw, mag je als particulier in een bewoonde ruimte slechts vuurwerk met in totaal 1kg NEM opslaan.

            In een niet bewoonde ruimte van een woongebouw is dit echter 10kg NEM.

            Beetje vreemd, want hoe kan Funke dan 1.3G bakken van over de 5kg verkopen/verhandelen? Ik vermoed dat je dan een extra aanvraag dient in te dienen bij de BAM wat betreft het vervoer. Welke aanvullende veiligheidseisen er dan aan het vervoer worden gesteld, is mij onbekend.

            Comment


              Oorspronkelijk geplaatst door Airforce Bekijk bericht
              Volgens de BAM mag je 50kg bruto (dus inclusief verpakking etc.) F2 vuurwerk met gevarenklasse 1.4G vervoeren. Voor klasse Gevarenklasse 1.3G is dit maximaal 5kg.
              Daarnaast, en dat is voor mij helemaal nieuw, mag je als particulier in een bewoonde ruimte slechts vuurwerk met in totaal 1kg NEM opslaan.

              In een niet bewoonde ruimte van een woongebouw is dit echter 10kg NEM.

              Beetje vreemd, want hoe kan Funke dan 1.3G bakken van over de 5kg verkopen/verhandelen? Ik vermoed dat je dan een extra aanvraag dient in te dienen bij de BAM wat betreft het vervoer. Welke aanvullende veiligheidseisen er dan aan het vervoer worden gesteld, is mij onbekend.
              Goh dat lijkt Duitsland opeens minder het grenezeloze vuurwerkwalhalla lijken dan het leek. Is dit laatste jaren ontstaan door het ook daar onder druk staan van de traditie door het buitensporig hanteren en verdere vertutteling/verzwakking van de algemene opinie?

              Comment


                Oorspronkelijk geplaatst door Richardus Bekijk bericht
                Goh dat lijkt Duitsland opeens minder het grenezeloze vuurwerkwalhalla lijken dan het leek. Is dit laatste jaren ontstaan door het ook daar onder druk staan van de traditie door het buitensporig hanteren en verdere vertutteling/verzwakking van de algemene opinie?
                Nou die 10 kilo NEM is iig een stuk beter dan onze 25 kilo bruto.
                Vuurwerk doet de duivels dansen

                Comment


                  Ja, ze maken daar een redelijk verschil tussen vervoer en opslag. Moet je officieel een paar keer gaan rijden ofzo

                  Dus thuisbezorging is nog wle tot 10kg nem dan?

                  Comment


                    Oorspronkelijk geplaatst door Richardus Bekijk bericht
                    Ja, ze maken daar een redelijk verschil tussen vervoer en opslag. Moet je officieel een paar keer gaan rijden ofzo

                    Dus thuisbezorging is nog wle tot 10kg nem dan?
                    Welnee joh. Hele pallets worden er afgeleverd bij mensen aan huis. Gefahrgut ADR transport. Waar je het vervolgens opslaat is jouw probleem (en in Duitsland maken ze zich daar eerlijk gezegd ook niet zo druk om als hier).

                    Comment

                    Working...
                    X