Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Wetgeving Duitsland

Collapse
X
 
  • Filteren
  • Tijd
  • Toon
Clear All
nieuwe berichten

    Dat wordt de 31e gewoon om 22 uur naar bed, zoals iedere avond. Gelukkig nieuwjaar alvast :(
    -Step outside the box to see the real picture-

    Comment


      Echt hè wat afgrijselijk. Denk dat ik ook maar met cobra's moet gaan strooien t is dat of kindervuurwerk.

      Comment


        Mocht iemand een KvK nodig hebben met een volmacht, stuur me maar een dm.
        Better to be known as a sinner than a hypocrite.

        Comment


          Oorspronkelijk geplaatst door Samenvuurwerkkopen Bekijk bericht
          Je mag gewoon stoken he.
          Volgens mij hoeven jullie ook niet ver te rijden om vuurwerk te kopen ;)
          Klopt helemaal, België en Duitsland is zeker niet ver van ons en daar maak ik ook hartelijk gebruik van.

          Maar het gaat mij niet alleen om het stoken met nieuwjaar, want dat ga ik sowieso doen.
          Het gaat mij vooral om de dagen van te voren zoals ik al aan gaf, om lekker de Duitse Aldi's, Lidl's, Rewe's, Netto's, Kaufland's,Norma's, Centershops en Penny's af te struinen om nog wat "inkopen" te doen met mijn gezin.
          Dat sfeertje... En dat missen we....


          Dit sfeertje...

          Zo in mijn sas met sas..

          Comment


            Is dit er al met zekerheid door? Ik begreep dat er bezwaren liepen, en de webshops die ik in de smiezen heb melden nog niks bijzonders op hun sites en kun je er nog gewoon bestellen.

            Comment


              Ik lees dit in een nieuwsbericht:

              Wegens het toenemende aantal besmettingen zijn er sinds donderdag nieuwe coronamaatregelen van kracht in Duitsland. Hoewel er geen algeheel vuurwerkverbod is, wordt er voorlopig geen vuurwerk meer verkocht aan consumenten.

              “Na deze nieuwe maatregel zijn wij gestopt met de verkoop aan particulieren, wij verkopen nu alleen nog aan de bedrijven met een KVK-inschrijving of een vergunning, dat is nog niet verboden”, aldus Hayo Wolff, de Nederlandse eigenaar van Heron Fireworks. Op oudejaarsavond en nieuwsjaardag geldt er een landelijk samenscholingsverbod bij de Oosterburen, zo is donderdag besloten door de Duitse overheid. Daarbij wordt de verkoop van vuurwerk voor oudejaarsavond verboden. Volgens Wolff kan dit nog veranderen: “Het is nu verboden maar het staat nog niet in de wetgeving. Er wordt door grote belanghebbende partijen nog tegen deze uitspraak gevochten.”

              Tevens is het voor Duitsers verboden om vuurwerk af te steken op drukbezochte plekken. Het afsteken van vuurwerk in algemene zin wordt door de overheid sterk afgeraden om de druk op de zorg te beperken. Om dezelfde reden heeft de Nederlandse overheid ruim twee weken geleden een vuurwerkverbod afgekondigd. De Duitse overheid belooft wel een vergoeding aan de getroffen bedrijven.

              Lees vooral ook even het vetgedrukte.. Iemand die kan bevestigen of dit klopt? Als dit zo is zou dit betekenen dat je wel vuurwerk mag afsteken, immers iets sterk afraden is niet verboden.. Zeker niet als je 't op een afgelegen plek zou doen?

              Comment


                Oorspronkelijk geplaatst door K2K24 Bekijk bericht
                Ik lees dit in een nieuwsbericht:

                Wegens het toenemende aantal besmettingen zijn er sinds donderdag nieuwe coronamaatregelen van kracht in Duitsland. Hoewel er geen algeheel vuurwerkverbod is, wordt er voorlopig geen vuurwerk meer verkocht aan consumenten.

                “Na deze nieuwe maatregel zijn wij gestopt met de verkoop aan particulieren, wij verkopen nu alleen nog aan de bedrijven met een KVK-inschrijving of een vergunning, dat is nog niet verboden”, aldus Hayo Wolff, de Nederlandse eigenaar van Heron Fireworks. Op oudejaarsavond en nieuwsjaardag geldt er een landelijk samenscholingsverbod bij de Oosterburen, zo is donderdag besloten door de Duitse overheid. Daarbij wordt de verkoop van vuurwerk voor oudejaarsavond verboden. Volgens Wolff kan dit nog veranderen: “Het is nu verboden maar het staat nog niet in de wetgeving. Er wordt door grote belanghebbende partijen nog tegen deze uitspraak gevochten.”

                Tevens is het voor Duitsers verboden om vuurwerk af te steken op drukbezochte plekken. Het afsteken van vuurwerk in algemene zin wordt door de overheid sterk afgeraden om de druk op de zorg te beperken. Om dezelfde reden heeft de Nederlandse overheid ruim twee weken geleden een vuurwerkverbod afgekondigd. De Duitse overheid belooft wel een vergoeding aan de getroffen bedrijven.

                Lees vooral ook even het vetgedrukte.. Iemand die kan bevestigen of dit klopt? Als dit zo is zou dit betekenen dat je wel vuurwerk mag afsteken, immers iets sterk afraden is niet verboden.. Zeker niet als je 't op een afgelegen plek zou doen?
                Kan het niet helemaal met zekerheid bevestigen maar dit is wel wat ik begrepen had ja, volgens mij vorig jaar ook al het zelfde.

                Daarom kan Funke dit ook roepen, worden mensen niet mee aangezet tot illegaal gedrag:
                The foolish "firecrackers ban" only allows one answer - especially now! Get your fireworks with a trade license or 27er and let it rip! Get fireworks in Poland, the Czech Republic, Austria, Belgium, France, Denmark and let it rip! Let's all show the clowns in Berlin what we think of their Covid1984 circus.

                Klik op afbeelding voor grotere versie

Naam:	funke.png
Vertoningen:1
Grootte:1,03 MB
ID:	1587826

                Comment


                  Oorspronkelijk geplaatst door Voodoo Bekijk bericht
                  Kan het niet helemaal met zekerheid bevestigen maar dit is wel wat ik begrepen had ja, volgens mij vorig jaar ook al het zelfde.

                  Daarom kan Funke dit ook roepen, worden mensen niet mee aangezet tot illegaal gedrag:



                  [ATTACH=CONFIG]64250[/ATTACH]
                  Thanks kerel! Dat verklaart een hoop idd.. Nou, dan weten we wat we dit jaar gaan doen met O&N.. :-D

                  Comment


                    Deze Kan weg.
                    Laatst aangepast door boller; 7 December 2021, 17:30.

                    Comment


                      Oorspronkelijk geplaatst door K2K24 Bekijk bericht
                      Ik lees dit in een nieuwsbericht:

                      Wegens het toenemende aantal besmettingen zijn er sinds donderdag nieuwe coronamaatregelen van kracht in Duitsland. Hoewel er geen algeheel vuurwerkverbod is, wordt er voorlopig geen vuurwerk meer verkocht aan consumenten.

                      “Na deze nieuwe maatregel zijn wij gestopt met de verkoop aan particulieren, wij verkopen nu alleen nog aan de bedrijven met een KVK-inschrijving of een vergunning, dat is nog niet verboden”, aldus Hayo Wolff, de Nederlandse eigenaar van Heron Fireworks. Op oudejaarsavond en nieuwsjaardag geldt er een landelijk samenscholingsverbod bij de Oosterburen, zo is donderdag besloten door de Duitse overheid. Daarbij wordt de verkoop van vuurwerk voor oudejaarsavond verboden. Volgens Wolff kan dit nog veranderen: “Het is nu verboden maar het staat nog niet in de wetgeving. Er wordt door grote belanghebbende partijen nog tegen deze uitspraak gevochten.”

                      Tevens is het voor Duitsers verboden om vuurwerk af te steken op drukbezochte plekken. Het afsteken van vuurwerk in algemene zin wordt door de overheid sterk afgeraden om de druk op de zorg te beperken. Om dezelfde reden heeft de Nederlandse overheid ruim twee weken geleden een vuurwerkverbod afgekondigd. De Duitse overheid belooft wel een vergoeding aan de getroffen bedrijven.

                      Lees vooral ook even het vetgedrukte.. Iemand die kan bevestigen of dit klopt? Als dit zo is zou dit betekenen dat je wel vuurwerk mag afsteken, immers iets sterk afraden is niet verboden.. Zeker niet als je 't op een afgelegen plek zou doen?
                      Lees svp even het hele topic door. Dit was vorig jaar ook. In DL gaat er geen AFSTEEKVERBOD komen. Afgelopen oud en nieuw mocht er ook gestookt worden.

                      Comment


                        Oorspronkelijk geplaatst door Richardus Bekijk bericht
                        Is dit er al met zekerheid door? Ik begreep dat er bezwaren liepen, en de webshops die ik in de smiezen heb melden nog niks bijzonders op hun sites en kun je er nog gewoon bestellen.
                        Alsnog vraag ik me af waarom de webshops nog gewoon open zijn. Hoe zeker is het dat er niet uitgeleverd mag worden?

                        Comment


                          Oorspronkelijk geplaatst door Richardus Bekijk bericht
                          Alsnog vraag ik me af waarom de webshops nog gewoon open zijn. Hoe zeker is het dat er niet uitgeleverd mag worden?
                          Veel winkels zijn al dicht hoor

                          Vuurwerkduitsland, heron, fireworxx, funke-vuurwerk.nl, zijn allemaal al dicht. Alleen nog zakelijke verkoop ivm aanstaand vuurwerkverbod

                          Maar het wordt "echt officieel" op de 17e aldus VWD in hun mail

                          Comment


                            VuurwerDuitsland heeft net een mail uitgestuurd met opties om te annuleren, het door te schuiven of met kvk in 2022 op te halen. Dus ophalen met kvk is nu ook niet meer mogelijk, blijkbaar.

                            Comment


                              Op de site van Heron staat nog steeds dat je vuurwerk met KVK op kunt halen

                              Comment


                                Oorspronkelijk geplaatst door Grizmo Raizor Bekijk bericht
                                VuurwerDuitsland heeft net een mail uitgestuurd met opties om te annuleren, het door te schuiven of met kvk in 2022 op te halen. Dus ophalen met kvk is nu ook niet meer mogelijk, blijkbaar.
                                klopt ja was ik al weer vergeten, maar volgens mij is dat iets specifieks van hun zelf, geen algemene regel.

                                Comment

                                Working...
                                X