Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Wetgeving Duitsland

Collapse
X
 
  • Filteren
  • Tijd
  • Toon
Clear All
nieuwe berichten

    #16
    hallo kan iemand mij een adres geven waar je pyro opleiding kunt volgen
    alvast bedankt

    Comment


      #17
      Oorspronkelijk geplaatst door skyaction123 Bekijk bericht
      hallo kan iemand mij een adres geven waar je pyro opleiding kunt volgen
      alvast bedankt
      De opleiding kan je volgen bij de VCM



      Mits je aan de toelatingseisen voldoet.

      Edit: zie dat je in Duitsland bedoelt.

      Ik ben in Dresden geweest.

      Comment


        #18
        Ik heb een leuke website gevonden, die het zo genoemde "Jugendfeuerwerk" verkoopt en ook verzend. Nou is mijn vraag; zouden ze het ook naar Nederland versturen?
        Het gaat dan om die kleine dingetjes als: sterretjes en ijsfontijen en wat daar op lijkt.
        Klappen die handel! De meesten zijn toch doof.

        Comment


          #19
          Het is wettelijk niet toegestaan vuurwerk te laten verzenden per post. Dit kan dus ook niet met het 'fop en schertsvuurwerk'. Je kunt altijd een mailtje sturen naar de website met de vraag of zij ook versturen per post. Je moet wel weten dat je natuurlijk gewoon fout bezig bent en waarschijnlijk weet die winkel dat ook wel.

          Comment


            #20
            Het lijkt me logisch dat je niet van Duitsland naar Nederland klasse 1 (en hoger) mag verzenden. Maar mag je binnen Duitsland klasse 1, klasse 1T wel verzenden?

            Comment


              #21
              Oorspronkelijk geplaatst door pyro-tukker Bekijk bericht
              Het lijkt me logisch dat je niet van Duitsland naar Nederland klasse 1 (en hoger) mag verzenden. Maar mag je binnen Duitsland klasse 1, klasse 1T wel verzenden?
              Niemand die dit weet? Ik kan het namelijk niet vinden via zoekmachines.

              Comment


                #22
                Als je het echt wilt weten kan je het bij 1 van die Duitse online shops eens navragen. Volgens mij zijn er wel enkele die het aanbieden.

                Comment


                  #23
                  Voor degene die een beetje Duits kan!

                  De wetgeving van Duitsland in een notendop:

                  Vom 28. Dezember 2012 bis 31. Dezember 2012 findet der Verkauf von Feuwerwerkskφrpern fόr Silvester 2013 statt. Gemeint sind damit Feuerwerke der Klasse II, welches auch als Kleinfeuerwerk bezeichnet wird: das sind Feuerwerke, die auch von nicht als Pyrotechniker ausgebildeten, im allgemeinen aber erwachsenen Personen abgebrannt werden dόrfen. Dieses Feuerwerk kann in diesem Zeitraum z.B. in Supermδrkten, Kiosken oder Tankstellen gekauft werden.

                  In Deutschland ist der Verkauf von Feuerwerkskφrpern der Klasse II an Privatpersonen nur an den letzten drei Werktagen des Jahres erlaubt, in der Regel vom 29. bis 31. Dezember. Fδllt der 29. Dezember auf einen Freitag, Samstag oder Sonntag, ist der Verkauf bereits ab dem 28. Dezember gestattet. Besitzt eine Privatperson eine Ausnahmegenehmigung gemδί der Verordnung zum Sprengstoffgesetz - gewφhnlich im Rahmen einer Genehmigung zu einem besonderen Anlass erteilt - darf an diese auch auίerhalb der oben genannten Zeiten Feuerwerk der Klasse II verkauft werden.

                  Gezόndet dόrfen Klasse-II-Artikel laut der Verordnung zum Sprengstoffgesetz nur vom 31. Dezember 00:00 Uhr bis zum 1. Januar 24:00 Uhr abgebrannt werden, also am gesamten 31. Dezember 2012 und 1. Januar 2013. Stδdte und Gemeinden kφnnen das Zόnden von pyrotechnischen Gegenstδnden der Klasse II mit ausschlieίlicher Knallwirkung fόr diese beiden Tage zeitlich beschrδnken oder aus Brandschutzgrόnden rδumlich einschrδnken beziehungsweise generell unterbinden. Der Erwerb und die Verwendung sind dabei ausschlieίlich Volljδhrigen, d. h. Personen ab 18 Jahren, vorbehalten.*

                  Eine Ausnahme von diesen Regeln bilden all jene Feuerwerkskφrper, die von der Bundesanstalt fόr Materialforschung und -prόfung (BAM) in die Klasse I eingeordnet wurden - das sogenannte Ganzjahres- oder Kinderfeuerwerk. Diese Feuerwerkskφrper dόrfen ganzjδhrig an jedermann ab 12 Jahren verkauft und auch von Minderjδhrigen verwendet werden. Der Import von Feuerwerkskφrpern jedwelcher Art durch Privatpersonen ist in Deutschland seit 2005 eine Straftat. (MIt Material von: Wikipedia)
                  Laatst aangepast door tristen; 4 January 2013, 00:55.

                  Comment


                    #24
                    Hoe zit het met als ze bij de Duitse douane een pakketje uit Polen zouden onderscheppen, weet iemand iets van hoe hoog die boete in Duitsland zou zijn en misschien verdere informatie? Alvast bedankt.

                    mvg

                    Comment


                      #25
                      Oorspronkelijk geplaatst door w0rkwithfire Bekijk bericht
                      Hoe zit het met als ze bij de Duitse douane een pakketje uit Polen zouden onderscheppen, weet iemand iets van hoe hoog die boete in Duitsland zou zijn en misschien verdere informatie? Alvast bedankt.

                      mvg
                      Moet je gewoon niet aan beginnen kerel.
                      [B]THERE CAN ONLY BE ONE....VWC THE BEST FIREWORKS SOURCE[/B]

                      Comment


                        #26
                        Hoezo niet? Sorry als dit misschien eigenwijs overkomt maar ik zou graag willen weten waarom ik er niet aan zou moeten beginnen volgens jou.

                        mvg

                        Comment


                          #27
                          Weet iemand hoe hoog die boete zou zijn als ze een pakketje uit Polen met vuurwerk zouden onderscheppen bij de Duitse douane?

                          mvg

                          Comment


                            #28
                            Als je drie keer hetzelfde vraagt, wil je dan ook drie keer hetzelfde antwoord krijgen?
                            Trouwens, verwacht je ook drie antwoorden als je iets drie keer vraagt?
                            Voor ik het vergeet: er moeten nog wel twee personen hem een antwoord geven, anders komen we niet op drie antwoorden op drie vragen uit.

                            Vuurwerk met de post over laten komen uit Polen is wel zσσσσσ 2011! Te hoge pakkans en de straffen zijn niet mals; en in Duitsland onvoorspelbaar.
                            Laten we lekker link gaan doen!

                            Comment


                              #29
                              Ik ga van 1 tot 4 januari 2013 naar Duitsland toe in de buurt van winterberg, mag ik mijn overgebleven Nederlands vuurwerk (zoals thunderkings, pijlen, rotjes en grondbloemen)meenemen en daar afsteken? Zoja van hoelaat tot hoelaat? Thanks

                              Comment


                                #30
                                Oorspronkelijk geplaatst door Rodetomaat Bekijk bericht
                                Ik ga van 1 tot 4 januari 2013 naar Duitsland toe in de buurt van winterberg, mag ik mijn overgebleven Nederlands vuurwerk (zoals thunderkings, pijlen, rotjes en grondbloemen)meenemen en daar afsteken? Zoja van hoelaat tot hoelaat? Thanks
                                Kort maar krachtig: Nee. In Duitsland mag je net als in Nederland pas vanaf 10:00 uur 31 dec. tot en met 02:00 uur 1 jan. Daarbuiten mag het dus niet!

                                Je mag niet eens al het vuurwerk invoeren uit Nederland naar Duitsland. Want er moet dan naast het CE-keurmerk ook een BAM nummer opstaan. Het is trouwens ook niet legaal het buiten dit jaar 28 dec. en 1 jan. vuurwerk in je auto of voorhanden te hebben.

                                Regels zijn gewoon vergelijkbaar met Nederland!

                                Comment

                                Working...
                                X