Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Wetgeving Belgie

Collapse
X
 
  • Filteren
  • Tijd
  • Toon
Clear All
nieuwe berichten

    Hoe zit dat dan? Mag alleen in antwerpen stad ( bij de winkels, cafe's, bars, pleinen etc) niets afgestoken worden of echt in heel antwerpen niet? Ik kan nog begrijpen dat het gevaarlijk is als er zo een hoop mensen staan.
    Geen nieuwjaar zonder vuurwerk!

    Comment


      Het hangt af van stad tot stad, dus in de stad Antwerpen mag nergens vuurwerk afgestoken worden, in de provincie Antwerpen is het dan weer afhankelijk van gemeente tot gemeente......echt Belgische politiek dus

      Comment


        Zo mijn aanvraag voor een afsteek vergunning is verzonden naar onze burgemeester, benieuwd wat hij er nu mee zal doen, anders is het weer een reisje naar Nederland.
        Ik ben het gezeur echt moe van al die mensen die weer beginnen schreeuwen dat alles verboden moet worden, want huizen branden af, paarden vluchten weg, het is geld verspilling enz. enz. je zou er moedeloos van worden.
        Een ideetje voor onze heren politiekers: zorg ervoor dat er in ons apenlandje enkele pleinen zijn bv. in een industrieterrein waar op zondag (dan is daar niemand en die terreinen liggen meestal afgelegen) tussen bepaalde uren vb van 14 uur tot 17 uur en op een bepaald terrein gestookt mag worden, enkel legaal en enkel 18 jaar of onder begeleiding, vergelijk het met een skatepark of een motorcross terrein waar wij onze hobby kunnen beoefenen. Onder toezicht van een verantwoordelijke en ook oom agent mag even komen piepen...

        Comment


          Op zich zijn ze toch niet zo moeilijk in België?
          Heb afgelopen juni nog een vergunning gekregen in gemeente stekene om een showtje te schieten voor een bruiloft van een vriend.
          Deden ze helemaal niet moeilijk over.

          Comment


            Oorspronkelijk geplaatst door Vuursteen Bekijk bericht
            Op zich zijn ze toch niet zo moeilijk in België?
            Heb afgelopen juni nog een vergunning gekregen in gemeente stekene om een showtje te schieten voor een bruiloft van een vriend.
            Deden ze helemaal niet moeilijk over.
            Hangt van gemeente tot gemeente af. Vijf opties met oud en nieuw in België.

            - Afsteek verbod mét handhaving ervan (Antwerpen, Mechelen. Ik weet dat de boetes hier variëren tussen de 50 en de 250euro.
            - Afsteek verbod zonder handhaving (gemeenten die een luchtmachtbasis in de buurt hebben)
            - Geen verbod maar wel vergunning nodig
            - Geen verbod maar wel vergunning nodig, zonder dat die vergunningen afgeleverd worden. In deze gemeenten wordt het afsteken van vuurwerk met oud & nieuw gedoogd en worden er geen boetes uitgeschreven als er geen vergunning is. Als het uit de hand loopt komt de politie soms een kijkje nemen, meer ook niet. Ik ken mensen die in zo'n gemeente wonen, en de verklaring van het schepencollege waarom er geen vergunning wordt afgeleverd zit hem er in dat "als het fout gaat wij niet aansprakelijk gesteld kunnen worden".
            - Gemeenten waar vrij kan worden afgestoken zonder enige administratieve rompslomp

            Gegeven is wel dat ze in Wallonië minder vertrouwd zijn met vuurwerk bij oud & nieuw, zeker in de landelijke gemeenten. Ga daar geen salutes lopen stoken.

            Comment


              Voila vergunning gekregen vandaag oud en nieuw mag ik tss 23 en 2 uur vuren....

              Comment


                Ga waarschijnlijk dit jaar overdag in Belgie stoken vanwege het gezeik in Nederland. Iemand tips voor en leuke stooklocatie/plek/plaats? Ga bij Breda/Chaam de grens over, ik kom vanuit Zuid-Holland. Iemand?

                Comment


                  Oorspronkelijk geplaatst door vuurwerkfreakk Bekijk bericht
                  Ga waarschijnlijk dit jaar overdag in Belgie stoken vanwege het gezeik in Nederland. Iemand tips voor en leuke stooklocatie/plek/plaats? Ga bij Breda/Chaam de grens over, ik kom vanuit Zuid-Holland. Iemand?
                  Iemand nog idee?

                  Comment


                    Ik denk dat je in België van een koude kermis thuis zal komen.
                    Het vuurwerk leeft daar toch minder naar mijn idee.
                    Gewoon een leuk plekje in nl opzoeken lijkt me het beste.

                    Comment


                      De mensen zijn daar toch juist iets relaxer en gemoedelijker als hier? Zou je echt gezeik krijgen ergens op een afgelegen plek?

                      Comment


                        Idd zijn ze wel aardiger en relaxter. Maar juist omdat het niet zo leeft lijkt het me oersaai.

                        Comment


                          Oorspronkelijk geplaatst door vuurwerkfreakk Bekijk bericht
                          De mensen zijn daar toch juist iets relaxer en gemoedelijker als hier? Zou je echt gezeik krijgen ergens op een afgelegen plek?
                          In België hangt het van gemeente tot gemeente af wat mag en niet mag.

                          België is doorgaans minder kapotgereguleerd als Nederland, maar van oudsher zijn de mensen daar minder verdraagzaam ten aanzien van 'knalvuurwerk'. Het verschil tussen 'niet-ontploffend feestvuurwerk' (=siervuurwerk voor consumenten) en 'spektakelvuurwerk' (=siervuurwerk voor professionelen) kennen ze wel niet.

                          Ik raad je hoe dan ook aan een gemeente te zoeken en zeker geen grootstad.

                          Comment


                            Tijdens het surfen van de vacatures kwam ik het volgende tegen:



                            Deze link is van de Vlaamse overheidsdienst die zich bezighoudt met vacatures en tewerkstelling.

                            Het belangrijkste stuk staat onder het juridische luik => komt er dus op neer dat ze stilaan werk gaan maken van een nieuwe regelgeving . Alleen de diplomavereisten zijn te hoog voor mij om mee te dingen haha

                            Comment


                              Oorspronkelijk geplaatst door vuurwerkfreakk Bekijk bericht
                              Ga waarschijnlijk dit jaar overdag in Belgie stoken vanwege het gezeik in Nederland. Iemand tips voor en leuke stooklocatie/plek/plaats? Ga bij Breda/Chaam de grens over, ik kom vanuit Zuid-Holland. Iemand?
                              Even een praktisch vraagje wederom...

                              De afgelopen 2 jaarwisselingen ben ik inderdaad overdag in België wezen stoken. Twee jaar alle geluk van de wereld gehad door in een bosgebied vlakbij een gehucht gewoon volle bak te stoken. Zelfs de boswachter die langs kwam zei dat ie het prima vond! Dit was alleen na lang rijden met de auto...

                              Heb dit jaar geen auto ter beschikking dus ik zal het met het ov moeten doen. Het plan is om oudjaarsochtend overdag aankopen te doen in Baarle, dat direct op te stoken op een afgelegen plek.

                              Weet iemand misschien een leuke stook-locatie in de buurt van Baarle? Via Maps kom ik er niet zo goed uit namelijk? Alvast bedankt!

                              Comment


                                Ik weet dat je in Baarle een kleine begraafplaats heb,maar of dat een goed idee is weet ik niet

                                Comment

                                Working...
                                X