Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Oud En Nieuw In Hessisch Bergland (kassel Duitsland)

Collapse
X
 
  • Filteren
  • Tijd
  • Toon
Clear All
nieuwe berichten

    Oud En Nieuw In Hessisch Bergland (kassel Duitsland)

    Goedemiddag mede Pyro's!

    Ik wil alsnog op de valreep een huisje boeken in Hessisch Bergland (in Duitsland).
    Weet iemand hoe het precies zit met het stoken daar? Mag het gewoon 31 december vanaf 10:00uur of 18:00? en tot 1 januari 02:00?

    Én kan/mag ik mijn overgebleven vuurwerk uit NL van vorig jaar (Cat2 cakes en Thunderkings ook nog wat klein spul waaronder rotjes) mee nemen over de grens 29december?

    Moet ik ergens rekening mee houden wat wel en niet mag?

    Als iemand ervaringen heeft of weet hoe de regels zijn in Duitsland (weet niet of het overal het zelfde is) maar anders specifiek voor Hessisch.


    We hebben bewust voor deze plaats gekozen omdat hier een Aldi-Nord is zodat we nog even kunnen shoppen. Lekker een eindje over de grens zodat er geen 'vuurwerk-toeristen' zijn.

    Laat me maar wat horen mede Pyro's!

    #2
    Regels verschillen per gemeente.
    Landelijke richtlijn is 31 december en 1 januari. Vraag na bij gemeente als je niks kan vinden. Cat 2 zou in principe mogen als het ook Duitse beschrijving heeft.
    Ook bekend als Vuurwerk Nederland!

    Comment


      #3
      Volgens mij ben jij dan net zo'n vuurwerktoerist.. blijf tenminste op 31/12 binnen de landsgrenzen en verdedig je passie in NL.
      2024 >> 25

      Comment


        #4
        Oorspronkelijk geplaatst door RandomDaniel Bekijk bericht
        Regels verschillen per gemeente.
        Landelijke richtlijn is 31 december en 1 januari. Vraag na bij gemeente als je niks kan vinden. Cat 2 zou in principe mogen als het ook Duitse beschrijving heeft.
        Ja idd volgens mij mag je 2 dagen tekeer gaan daar!

        Comment


          #5
          Oorspronkelijk geplaatst door Pointer Bekijk bericht
          Volgens mij ben jij dan net zo'n vuurwerktoerist.. blijf tenminste op 31/12 binnen de landsgrenzen en verdedig je passie in NL.
          Aan de ene kant kan ik de individuele vuurwerkafsteker uit Nederland wel begrijpen. Anderzijds, een massale (al valt dat wellicht mee) exodus richting Duitsland zal de hobby daar geen goed doen vrees ik. Ik vermoed dat de autoriteiten in Duitsland/NRW daar niet om staat te springen.

          Comment


            #6
            Het is momenteel niet toegestaan om als nederlander hotel of huisje te boeken en vakantie te vieren.

            Comment

            Working...
            X