Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Vuurwerkliefhebbers starten De Vuurwerk Federatie!

Collapse
X
 
  • Filteren
  • Tijd
  • Toon
Clear All
nieuwe berichten

    #76
    Oorspronkelijk geplaatst door vuurwerkpro Bekijk bericht
    IK ben toch blij dat er iemand tussen zit die eerlijk is! Al dat debiele gedoe heeft inderdaad tot het stil leggen van de verkoop geleid. Als je dan zegt het komt door de gebruiker krijg je te horen ja maar ik weet wat ik doe kan niks gebeuren als ik een thunderking op ze kop zet ik kijk altijd heel goed dat er niemand aan komt. Dat boeit geen flikker hij moet op ze poten staan daar zit dat voetje voor!!! en dan maar huilen als er iemand zegt we verbieden het omdat je er niet mee om kan gaan. Ik vind het zeer triest dat het gebeurd maar het is wel de schuld van!

    Tip doe vooral doorgaan met hoe het niet hoort en zet het groot op YOUTUBE voor zoveel mogelijk views.

    Ik stel dan ook voor dat al deze mensen die de federatie willen steunen per direct stoppen met dergelijk gedrag.
    door zulk gekloot met thunderkings heb ik inderdaad brand in m'n huis gehad 3 jaar terug.. kan je vertellen jaar erop schoot iemand zo'n ding tegen me aan, heeft ie geweten ook!

    Comment


      #77
      Top initiatief! Hopelijk gaat dit een groot bereik geven, mooi promofilmpje, radiospotje, zoveel mogelijk Nederlanders bereiken.

      Comment


        #78
        Oorspronkelijk geplaatst door star Bekijk bericht
        door zulk gekloot met thunderkings heb ik inderdaad brand in m'n huis gehad 3 jaar terug.. kan je vertellen jaar erop schoot iemand zo'n ding tegen me aan, heeft ie geweten ook!
        Na zoon verhaal van 1 persoon is het dan heel gek dat men denkt over een verbod als het om duizenden van die figuren gaat. Volgens mij niet, je zou je dus ook een keer kunnen gaan gedragen!
        365 days a year pyromaniac

        Comment


          #79
          Oorspronkelijk geplaatst door vuurwerkpro Bekijk bericht
          Na zoon verhaal van 1 persoon is het dan heel gek dat men denkt over een verbod als het om duizenden van die figuren gaat. Volgens mij niet, je zou je dus ook een keer kunnen gaan gedragen!
          ja schijnt toch moeilijk te zijn om beetje normaal te doen , nadeel is daarom ook alleen met oudjaar stoken toe te staan, als iedereen een sloot bier of wat dan ook achter zn kiezen heeft, gewoon volledig vrijgeven dan verdwijnen die excessen vanzelf... kan zo simpel zijn

          Comment


            #80
            Oorspronkelijk geplaatst door star Bekijk bericht
            ja schijnt toch moeilijk te zijn om beetje normaal te doen , nadeel is daarom ook alleen met oudjaar stoken toe te staan, als iedereen een sloot bier of wat dan ook achter zn kiezen heeft, gewoon volledig vrijgeven dan verdwijnen die excessen vanzelf... kan zo simpel zijn
            Zeker een idee alleen dat moet er aan het probleem worden gewerkt wat je nu weer ziet met cat 1. Met 20 man een woonwijk intrekken en daar te gaan staan stoken. Mag dan wel volgens de regels zijn maar dat soort grappen veroorzaakt bij iedereen overlast. Ik denk dat mensen gewoon is die hersencellen moet gaan gebruiken en niet alleen denken aan hun youtube views.
            365 days a year pyromaniac

            Comment


              #81
              Alcohol is een groot probleem. En men doet dat meest in de avond, op visite, en zijn op het 00u moment goed geolied.

              Is het misschien een insteekpunt de aandacht te vestigen op het 18u moment bij de massa? Om daar een flinke start van het feest van te maken, en er in te werken dat men dan nog verantwoord met het kleinere vuurwerk kan omgaan? En dan enkel de grote boxen tot 00u laat, die enkel neergezet en 1 lontje aangestoken hoeven te worden (door de BOB bv) en toch ook het grootste spektakel geeft.

              Bewustwording bij de stokers is het belangrijkste punt. Bij de zuipende volwassene en de stuntende jongere. Beide hebben een bepaalde vrijheid nodig maar ook bepaald verantwoordelijkheidsbesef van de gevaren en ergernissen, en wat er binnen die grenzen nog wél mogelijk is. Niet enkel vingertje opheffen en naar de grenzen wijzen, maar ook positief de ruime mogelijkheden daarbinnen laten zien. Het moet verantwoord én leuk zijn!

              Beetje brainstorm

              Comment


                #82
                Oorspronkelijk geplaatst door Richardus Bekijk bericht
                Alcohol is een groot probleem. En men doet dat meest in de avond, op visite, en zijn op het 00u moment goed geolied.

                Is het misschien een insteekpunt de aandacht te vestigen op het 18u moment bij de massa? Om daar een flinke start van het feest van te maken, en er in te werken dat men dan nog verantwoord met het kleinere vuurwerk kan omgaan? En dan enkel de grote boxen tot 00u laat, die enkel neergezet en 1 lontje aangestoken hoeven te worden (door de BOB bv) en toch ook het grootste spektakel geeft.

                Bewustwording bij de stokers is het belangrijkste punt. Bij de zuipende volwassene en de stuntende jongere. Beide hebben een bepaalde vrijheid nodig maar ook bepaald verantwoordelijkheidsbesef van de gevaren en ergernissen, en wat er binnen die grenzen nog wél mogelijk is. Niet enkel vingertje opheffen en naar de grenzen wijzen, maar ook positief de ruime mogelijkheden daarbinnen laten zien. Het moet verantwoord én leuk zijn!

                Beetje brainstorm
                klopt alcohol is een drama combinatie met vuurwerk, daarom noemde ik dat ook al
                op zich leuk idee om iedereen bijvoorbeeld een dik project te laten afsteken om 6 uur en wat minder de focus op 12 uur te leggen. Ik stook zelf 12 uur helemaal niks omdat het dan sowieso al een gekkenhuis is overal.
                Opleggen wat voor type vuurwerk iemand moet stoken gaat natuurlijk nooit werken.. "hey dat blok mag pas om 12 uur he" oh sorry dan doe ik dat nu nog niet

                Comment


                  #83
                  Opleggen gaat nooit werken. Wijzen op mogelijkheden en eigen bewustwording wel. Dus als je die tip geeft; "hey, zou je pijlen en shocks niet begin van de avond doen met wat kleine potjes als je nog nuchter bent?" kan zeker de volwassener mensen (die dan vaker alcohol drinken dan de pubers) aan het denken zetten.

                  Zo kun je social media pubers aanspreken met hoe stunten voor de likes/abonnees juist de schijnwerpers op ze richt (door de justitie); ze geven zich volkomen bloot. Laat ze wel even nadenken, en als de zware straffen erbij duidelijk zijn, smoor je al een groot deel in de kiem. Gaan ze nadenken, ongelooflijk.

                  Comment


                    #84
                    Oorspronkelijk geplaatst door Richardus Bekijk bericht
                    Opleggen gaat nooit werken. Wijzen op mogelijkheden en eigen bewustwording wel. Dus als je die tip geeft; "hey, zou je pijlen en shocks niet begin van de avond doen met wat kleine potjes als je nog nuchter bent?" kan zeker de volwassener mensen (die dan vaker alcohol drinken dan de pubers) aan het denken zetten.

                    Zo kun je social media pubers aanspreken met hoe stunten voor de likes/abonnees juist de schijnwerpers op ze richt (door de justitie); ze geven zich volkomen bloot. Laat ze wel even nadenken, en als de zware straffen erbij duidelijk zijn, smoor je al een groot deel in de kiem. Gaan ze nadenken, ongelooflijk.
                    ho ho ho ho even wachten! aan het begin van de avond als je nog nuchter ben dan kan je die cakebox straal bezopen aansteken om 12 uur. Dat lijkt me ook geen strak plan je kan beter vuurwerk gelijk trekken met auto rijden. zuipen is geen vuurwerk klaar! 1 glaasje om 12 uur nou dat moeten we misschien dan nog door de vingers zien maar goed zelfs dat moet eigenlijk niet gezegd worden als je het goed wil doen. Ik ken zat mensen die om 12 uur vuurwerk afsteken en daarna pas het glas erbij pakken!
                    365 days a year pyromaniac

                    Comment


                      #85
                      Ik wil graag nog even aan de mensen van deze federatie vragen om eens naar hun punten te gaan kijken. Ik zie de eerst 4 pagina's mensen die allemaal komen met promo's en weet ik veel om vuurwerk positiviteit op te leggen aan de haters. De laatste 2 pagina's gaat het eigenlijk over het gedrag van helaas de meeste stokers en dan hoor je niemand behalve een handje vol die het er mee eens zijn. Ontkenning zie ik ook niet dus het zal wel een beetje waar zijn!!

                      Ik stel dan ook voor dat deze federatie aandacht gaat geven aan het gedrag van de stoker. Als men alleen maar wil zeggen dat vuurwerk gezellig is dan heeft dit geen kans van slagen.

                      Er moet over vuurwerk gesproken gaan worden positief als negatief en men moet kappen met de haat naar elkaar en gewoon respect hebben voor onze hobby maar ook respect naar de mensen die dit als overlast ervaren.
                      365 days a year pyromaniac

                      Comment


                        #86
                        Maar dat gaat het gros ze niet nadoen. Kunt beter het BOB concept erbij betrekken, werkt bij uitgaan ook goed.

                        Comment


                          #87
                          Oorspronkelijk geplaatst door vuurwerkpro Bekijk bericht
                          ho ho ho ho even wachten! aan het begin van de avond als je nog nuchter ben dan kan je die cakebox straal bezopen aansteken om 12 uur. Dat lijkt me ook geen strak plan je kan beter vuurwerk gelijk trekken met auto rijden. zuipen is geen vuurwerk klaar! 1 glaasje om 12 uur nou dat moeten we misschien dan nog door de vingers zien maar goed zelfs dat moet eigenlijk niet gezegd worden als je het goed wil doen. Ik ken zat mensen die om 12 uur vuurwerk afsteken en daarna pas het glas erbij pakken!
                          Helemaal mee eens! Gedronken? Geen vuurwerk meer afsteken. Want inderdaad, een cakebox bezopen aansteken lijkt veiliger totdat je er achter komt dat hij ondersteboven staat... Bovendien moet je als je vuurwerk afsteekt ook nuchter zijn om de personen die wel gedronken hebben in de gaten te houden. Want als die vervolgens denken dat het leuk is om dat potje wat jij net aangestoken hebt als voetbal te gebruiken moet je die terug kunnen roepen voordat sat gebeurt. En daarvoor moet je ook helder zijn om dat op tijd te doen.

                          Er wordt hierboven ook iets over campagne en BOB genoemd. Het zou inderdaad prachtig zijn als er in de week voor oud & nieuw borden langs de snelweg staan die de "vuurwerk afsteken = 0%" op boodschap verkondigen. Het creeert denk ik ook een stukje bewustwording bij mensen, want ik heb het idee dat er nog veel mensen zijn die die twee dingen nog heel erg los van elkaar zien. Die denken pas om 12 uur aan vuurwerk, nadat ze al flink gedronken hebben.

                          Comment


                            #88
                            Oorspronkelijk geplaatst door Richardus Bekijk bericht
                            Opleggen gaat nooit werken. Wijzen op mogelijkheden en eigen bewustwording wel. Dus als je die tip geeft; "hey, zou je pijlen en shocks niet begin van de avond doen met wat kleine potjes als je nog nuchter bent?" kan zeker de volwassener mensen (die dan vaker alcohol drinken dan de pubers) aan het denken zetten.

                            Zo kun je social media pubers aanspreken met hoe stunten voor de likes/abonnees juist de schijnwerpers op ze richt (door de justitie); ze geven zich volkomen bloot. Laat ze wel even nadenken, en als de zware straffen erbij duidelijk zijn, smoor je al een groot deel in de kiem. Gaan ze nadenken, ongelooflijk.
                            welke straf dan ook maakt geen bal uit, want de pakkans is nihil....ze kunnen nu al niks handhaven, moeten ze ook nog even alcohol controles gaan uitvoeren zeker

                            Comment


                              #89
                              Dat zei ik niet. Qua straf wat ik zei doelde ik op de social media pubers. Staat ook in dat 2e gedeelte. Dat is bij hun wel nodig om ze aan het denken te zetten. En niet jeugdrecht toepassen, gewoon flinke straffen voor de neus bengelen voor illegaal/vernielen/vroegtijdig stoken en hun digitale exhibitionisme laten zien als pakkans-vergroter.

                              Van handhaving op gebied van grijze gebieden als openbare dronkenschap en illegaal stoken binnen stooktijden hoef je met de huidige bureaucratie en bezuinigingen niks te verwachten. Je ziet dat ook Justitie zich meer richt op bewustwording en beeldvorming via sociale media, dat is de weg. Zo worden social media ettertjes vroeg in de kiem gesmoord, dat fenomeen ingedamd, en verder blijven ze zich richten op de grote illegaal importeurs/verkopers.
                              Op de avond zelf kunnen ze zich dan richten op de agressieve mongolen.

                              Comment


                                #90
                                Oorspronkelijk geplaatst door Richardus Bekijk bericht
                                Maar dat gaat het gros ze niet nadoen. Kunt beter het BOB concept erbij betrekken, werkt bij uitgaan ook goed.
                                is een idee. Sterker nog ik vind dat de overheid zich verplicht moet voelen een campagne te starten met betrekken tot vuurwerk en drank. Een verbod vanwege slachtoffers en overlast dan moet je er als overheid alles aan hebben gedaan voor behoud. Ik zou niet eens meer weten wanneer sire aan einde van jaar zijn campagne starte op tv. Dat zijn dingen die deze federatie voor elkaar zou moeten boxen
                                365 days a year pyromaniac

                                Comment

                                Working...
                                X