Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Vuurwerkklem

Collapse
X
 
  • Filteren
  • Tijd
  • Toon
Clear All
nieuwe berichten

    Vuurwerkklem

    Vorig jaar is bij mij een pot omgevallen/ontploft dit was legaal vuurwerk uit nederland. Nu ben ik aan t overwegen om een vuurwerkklem te halen. Graag hoor ik ervaringen over een vuurwerkklem omdat deze redelijk duur zijn.

    #2
    Ik heb enkel ervaring met een flexibele klem die je over de cake heen vouwt maar naar mijn mening stond de cake nog te schudden als een malle. Ik gebruik ieder jaar voor de eerste cakes een viertal dikke straatklinkers en als we 10 minuten verder zijn gebruik ik afgestoken grote cakes of combiboxen om het andere vuurwerk tussen te zetten. Al ken ik wel de argumenten van mede-forumgebruikers die zeggen dan een straatklinker een ongeleid projectiel kan gaan worden als de cake uit elkaar klapt. Maar dit laatste ik me nog nooit overkomen.

    Comment


      #3
      Ik gebruik 2 bakstenen om te voorkomen dat de cake omvalt.
      Ik weet alleen niet of dit ook werkt bij de wat grotere cakes.

      Comment


        #4
        Ik gebruik altijd een klem voor de kleine cakes en de grote blijven eigenlijk altijd gewoon staan, is nog nooit iets omgevallen bij mij met de klem.

        Comment


          #5
          Ik heb die gele klem en die gebruik ik voor de kleine cakes al jaren met plezier. Uiteindelijk als er een paar boxen de lucht in zijn gegaan zet ik de cakes daar tussen klem. Maar anders vind ik de vuurwerkklem een prima investering. Ik heb er destijds een tientje voor betaald.

          Comment


            #6
            Ik heb er een van 7 euro van de Intratuin, gaat al 3 jaar mee nu

            Comment


              #7
              Ik heb twee vuurwerkklemmen voor de kleinere cakes (alles tot en met 25 schots ongeveer), ook bv de Ignition (fontein met mine) zet ik daarin. Fancakes zet ik meestal vast tussen bv een paar lege Pyromoulds of andere cakes. De klemmen zijn prima meerdere jaren te gebruiken. Je krijgt er vaak ook een buis bij om vuurpijlen uit te schieten.

              Comment


                #8
                Ik gebruik ook de gele klem die overal wel te krijgen is. Prima klem om kleine cakes mee te stabiliseren en in t midden kan je een buisje neerzetten waaruit je vuurpijlen kunt afschieten.
                Volg Vuurwerkcrew.nl ook op:

                Comment


                  #9
                  De meeste cakes die je los koopt blijven goed staan omdat ze zelf voldoenee gewicht hebben. Het zijn met name de kleine potjes die in vuurwerk pakketten zitten die alle kanten opgaan. Een klem is voor deze potjes een ideale oplossing. Al kan een serie bakstenen natuurlijk ook.
                  Volg Vuurwerkcrew.nl ook op:

                  Comment


                    #10
                    Ik gebruik voor kleine potjes en single shots altijd een klem. Bevalt prima en ze gaan makkelijk een paar jaar mee. Grotere cakes zet ik meestal los neer, beetje afhankelijk van de vorm en het gewicht.
                    Work is the curse of the drinking class

                    Comment


                      #11
                      Ik gebruik 2 jute zakken gevuld met zand

                      Comment


                        #12
                        mooi om te lezen dit trouwens.
                        Er wordt wel degelijk goed aan de veiligheid gedacht, top!
                        Zelf zet ik de cakes meestal vast tussen twee stenen idd en wat later tussen de reeds afgestoken cakes zodat er niets kan omvallen.....want laten we wel zijn: niemand wil dat er een cake omvalt en in het publiek gaat schieten...
                        Laatst aangepast door bassie1978; 21 November 2017, 17:46.

                        Comment


                          #13
                          Bedankt voor alle reacties. Ik maak veel gebruik van de goedkopere/kleinere cakes dus ik ga dan ook de gele vuurwerkklem aanschaffen. Alles voor de veiligheid

                          Comment


                            #14
                            wat je ook kan doen is dat je cakes aan elkaar taped met ducktape. Ze creëer je een stevige bodem.
                            Dit gebeurt bij elke show in nederland ongeveer. Je pakt 4 cakes, je taped ze aan elkaar en je heb een stevig blok dat niet omvalt. Zoek de cakes bij elkaar op grootte. Zorg ervoor dat de lonten aan de buitenkant zitten zodat je ze gemakkelijk los kan trekken onder de bescherming vandaan en je kan veilig stoken.
                            Zelf zet ik alles vast taped. En uiteindelijk zet ik alles tussen wat al afgegaan is.
                            greetzzz
                            Eer was was was, was was is!

                            Comment


                              #15
                              Ik had er 1, maar die gebruikte ik nooit.
                              Maar mijn pa steekt altijd van die kleine cakejes af en had al een paar maak gehad dat ze omvielen.

                              Ik heb de laatste jaren nooit gehad, tot vorig jaar.
                              Toen viel er 1 om, dus ik ga dit jaar er gewoon weer 1 kopen.
                              Kom zei de vis in de vissenkom.

                              Comment

                              Working...
                              X