Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Huis bijna afgebrand

Collapse
X
 
  • Filteren
  • Tijd
  • Toon
Clear All
nieuwe berichten

    Huis bijna afgebrand

    Goede avond vrienden,

    Ik zit nu in m'n boxer achter de pc, nog steeds in shock na wat er net gebeurd is.

    Ik weet niet of dit verhaal hier gewaardeerd word omdat het niet echt een directe link heeft met vuurwerk, maar zie dit vooral als een waarschuwing!

    Mijn jongere broertje was zijn aansteker aan het vullen met butaangas, hij deed er teveel in en er ontglipte wat gas. Toen hij hem aandeed om te testen of dat ding het deed kwam er een kleine onploffing en meteen stond z'n bed in de brand.

    Ik was op dat moment op mn kamer en ik hoorde hem schreeuwen, ben er meteen naartoe gestormd en heb hem uit z'n kamer gesleurd. Iedereen die boven zat heb ik als de donder naar beneden gestuurd en ik heb snel een brandblusser gepakt. Intussen stond zijn kamer al in lichterlaaie, was een grote vlammenzee. Die synthetische troep van tegenwoordig fikt natuurlijk enorm snel.

    Ben meteen gaan blussen alleen ik viel even voor heel kort op de grond, er was inmiddels een enorme rookontwikkeling op de bovenverdieping en dat in combinatie met dat irriterende spul uit de brandblusser gaat echt op je longen slaan.

    Gelukkig was het vuur snel geblust. De butaanvles heb ik uit het vuur kunnen graaien en naar buiten kunnen gooien dus een explosie was te voorkomen. M'n broek (een trainingsbroek) begon ook vlam te vatten dus deze heb ik snel uitgetrokken.

    Iedereen is nu in enorme shock hier, z'n kamer is een grote teringbende nu, overal ligt van dat poeder en water. Het brandalarm heb ik inmiddels uit weten te krijgen.

    Een aatal meubels heb ik uit het raam moeten flikkeren, en ook nog het vuurwerk wat op z'n kamer lag.

    We hebben zo verschrikkelijk veel massel gehad dat dit nu gebeurde en niet 2 dagen eerder.

    Natuurlijk heeft dit verhaal niet veel te maken met vuurwerk maar ik wil julie allemaal een tip geven, Koop alsjeblieft van die poederblussers en zorg dat je er eentje hebt staan op elke verdieping van je huis. Die synthtische troep kun je moeilijk blussen met water als het eenmaal brand, met die brandblussers gaat dit een stuk makkelijker.

    Omdat wij allemaal vuurwerkliefhebbers zijn is het al helemaal verstandig om te zorgen dat je wat brandblussers hebt want ik moet er niet aan denken wat er gebeurd was als ik er geen had en daarnaast ook nog eens vuurwerk in huis had.

    Omdat ik snel iedereen naar beneden heb gestuurd is er niemand ernstig gewond geraakt, ik en mn broertje hebben wat brandwondjes en ik heb een beetje moeite met ademmen maar dat komt wel goed.

    Helaas maken 2 van m'n parkieten het niet zo goed

    Sorry voor dit lange verhaal,

    Zorg dat je brandblussers in huis hebt want dit kan echt je leven redden!

    Groetjes,

    Spookje
    When you stand for nothing, you fall for anything.

    #2
    Sterkte man!

    Comment


      #3
      Dat is echt minder zo net in het nieuwe jaar sterkte.Hoop dat het goed komt met je parkieten ook.
      Je bent geen echte vent,als je niet voor vuurwerk bent.

      Comment


        #4
        Zo zeg, is de brandweer dan ook geweest? Hebben jullie zeker geluk gehad, als er inderdaad ook nog VW lag dan had het er waarschijnlijk anders uit gezien.
        Maar de boodschap deel ik met je, ik heb hier in huis ook 2 poederblussers hangen, een beneden en een boven. Zeker een must have en voor nog geen 100 euro heb je er twee.

        Comment


          #5
          Sterkte kerel.

          Ik weet wat het is

          Ik heb zelf ook een woningbrand meegemaakt 3 hoog in een flat en met 30 minuten stond de hele woning in de brand.
          Je bent een rund als je met vuurwerk stunt.

          Comment


            #6
            Jammer van je parkieten...
            Veel sterkte!
            Offline!

            Comment


              #7
              Oorspronkelijk geplaatst door kwintos Bekijk bericht
              Dat is echt minder zo net in het nieuwe jaar sterkte.Hoop dat het goed komt met je parkieten ook.
              Dankje, het ergste is nog dat dit huis verkocht moet worden, en nu is er dus nog waterschade boven. Een van de parkieten is net omgevallen, de ander heb ik nu even bij me staan, hoop dat die het nog haalt.

              Oorspronkelijk geplaatst door Pyroboy26 Bekijk bericht
              Zo zeg, is de brandweer dan ook geweest? Hebben jullie zeker geluk gehad, als er inderdaad ook nog VW lag dan had het er waarschijnlijk anders uit gezien.
              Maar de boodschap deel ik met je, ik heb hier in huis ook 2 poederblussers hangen, een beneden en een boven. Zeker een must have en voor nog geen 100 euro heb je er twee.
              Nee de brandweer is gelukkig niet geweest, ik weet dat het misschien stom is dat ik het zelf ging blussen maarja als er ook nog brandweer had geweest had de chaos al helemaal erg geweest. Het is dat ik brandblussers in huis had, anders had ik meteen 112 getikt.
              When you stand for nothing, you fall for anything.

              Comment


                #8
                Erg kl*te dit man.

                Maar toch even mijn complimenten voor je cordate optreden waardoor erger is voorkomen.
                Idd een goede tip die brandblusser,En dat zou ik willen adviseren een coolzuurblusser te nemen.
                En mocht men hem ooist moeten gebruiken met blussen en dan mischien ook wel een slachtoffer,Vermeid het blussen van het gelaat.
                Lichaam is geen probleem.

                sterkte kerel.

                gr
                Extreme Pyromaniac for life.

                Comment


                  #9
                  Dat is schrikken Ghost.
                  Respect dat je zo snel hebt opgetreden.

                  Mijn advies, als je aanstekers gaat bijvullen, doe het buiten.
                  Ik doe het niet altijd buiten hoor.
                  Maar ik heb een keer gezien op scouting dat iemand zijn hand goed verbrande, omdat hij zijn zippo te vol had gevuld en daarna gelijk na het vullen zijn zippo ging testen.

                  O ja over die koolzuurblussers.
                  Richt die a.u.b. niet op mensen en/of dieren.
                  Het koolzuur wat er uitkomt is vloeibaar en bevroren.
                  Je kan er iemand mee bevriezen.
                  Koop dan een blusdeken, dat werkt een stuk veiliger.
                  Of nog beter, gooi iemand onder een koude het lietst een lauwe douche.

                  Veel sterkte Ghost...
                  Kom zei de vis in de vissenkom.

                  Comment


                    #10
                    Oorspronkelijk geplaatst door the cigarman Bekijk bericht
                    Dat is schrikken Ghost.
                    Respect dat je zo snel hebt opgetreden.

                    Mijn advies, als je aanstekers gaat bijvullen, doe het buiten.
                    Ik doe het niet altijd buiten hoor.
                    Maar ik heb een keer gezien op scouting dat iemand zijn hand goed verbrande, omdat hij zijn zippo te vol had gevuld en daarna gelijk na het vullen zijn zippo ging testen.

                    O ja over die koolzuurblussers.
                    Richt die a.u.b. niet op mensen en/of dieren.
                    Het koolzuur wat er uitkomt is vloeibaar en bevroren.
                    Je kan er iemand mee bevriezen.
                    Koop dan een blusdeken, dat werkt een stuk veiliger.
                    Of nog beter, gooi iemand onder een koude het lietst een lauwe douche.

                    Veel sterkte Ghost...
                    Dankje man, heb je een geweldig oud en nieuw en dan gebeurd er zo iets, maarja weinig aan te doen, ben blij dat het goed afgelopen is.

                    M'n broertje zal voorlopig niet met aanstekers durven klieren geloof ik, de schrik zit er goed in. Het heeft mijn ogen wel geopend in ieder geval, vuur verspreid zig echt zo verschikkelijk snel door een kamer!
                    When you stand for nothing, you fall for anything.

                    Comment


                      #11
                      Sorry dat ik dit zeg, maar binnen vullen doe ik zelf ook maar daarna doe ik wel een raampje open en leg ik de aansteker weg. Dus vind ik niet echt slim van je broertje, maarja ik weet niet hoe oud je broertje is, hoort vaak bij de leeftijd .
                      Mooi om te lezen dat het nog beperkt is gebleven.
                      Sorry dat ik weer zo ***lig doe, maar dit bewijst maar weer dat een ongeluk in een klein hoekje zit!
                      Veel succes er nog mee kerel!

                      Comment


                        #12
                        Oorspronkelijk geplaatst door mitchy112 Bekijk bericht
                        Sorry dat ik dit zeg, maar binnen vullen doe ik zelf ook maar daarna doe ik wel een raampje open en leg ik de aansteker weg. Dus vind ik niet echt slim van je broertje, maarja ik weet niet hoe oud je broertje is, hoort vaak bij de leeftijd .
                        Mooi om te lezen dat het nog beperkt is gebleven.
                        Sorry dat ik weer zo ***lig doe, maar dit bewijst maar weer dat een ongeluk in een klein hoekje zit!
                        Veel succes er nog mee kerel!
                        Hahaha, slim is het inderdaad niet! Maarja zo iets gaat honder keer goed maar die ene keer dat het fout gaat heb je een probleem. Hij is ook nog maar 13. In ieder geval heeft hij ervan geleerd.
                        When you stand for nothing, you fall for anything.

                        Comment


                          #13
                          zo das niet niks, gelukkig heb je het nog optijd kunnen blussen voordat het oversloeg want dan was het niet te overzien i.v.m. het vuurwerk. en hoe gaat het met je parkiet?

                          Comment


                            #14
                            Tjemig Kevin wat een verhaal man

                            Gelukkig is het goed afgelopen!!
                            www.youtube.com/pyrofreakgrunn Vuurwerk in HD!

                            Comment


                              #15
                              Ik wens je veel sterkte en ik hoop dat alles snel kan worden hersteld en jullie alsnog goed het nieuwe jaar in kunnen!
                              Knal goed, knal verantwoord!

                              Comment

                              Working...
                              X