Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Kijkafstand m.b.t. consumentenvuurwerk

Collapse
X
 
  • Filteren
  • Tijd
  • Toon
Clear All
nieuwe berichten

    Kijkafstand m.b.t. consumentenvuurwerk

    Dames en Heren,

    Welke kijkafstand hanteren jullie bij het afsteken van consumentenvuurwerk
    uit Nederland. De hoogte varieert meestal tussen de 20 tot 40 meter.
    Met het oog op veiligheid neem je een bepaalde afstand, maar om het goed
    te kunnen zien (dus geen kramp in je nek).

    Ik zit zelf te denken aan 2 a 2,5 keer de stijghoogte ?

    Wat zijn jullie ervaringen ?

    #2
    Gek zeg 5-10 meter afstand ofzo
    Met jouw berekening moet ik 40 tot 80 meter ver weg staan dan sta ik in een andere straat bij andere mensen

    Comment


      #3
      Oorspronkelijk geplaatst door aasamember Bekijk bericht
      Gek zeg 5-10 meter afstand ofzo
      Met jouw berekening moet ik 40 tot 80 meter ver weg staan dan sta ik in een andere straat bij andere mensen
      Waarom gek? Ik denk dat dit best een goeie vraag is hoor. 20 meter? 25 meter? Ik zal er eens op letten over 2 weken ;)
      Knal goed, knal verantwoord!

      Comment


        #4
        Mijn publiek staat op ongeveer 25-35 meter afstand, met nog een stuk groen (als buffer) tussen het vuurwerk en de omstanders. Ik ervaar dit zelf als erg veilig. Daarnaast ziet het er vanaf die afstand ook nog eens een stuk beter uit.
        -= Will I ever grow up? Hope not! :wink: =-
        Site admin van [COLOR=DarkRed][URL=http://www.vuurwerkmuseum.nl]Het Vuurwerkmuseum[/URL] [/COLOR]

        Comment


          #5
          Oorspronkelijk geplaatst door ruttie-partyboy Bekijk bericht
          Waarom gek? Ik denk dat dit best een goeie vraag is hoor. 20 meter? 25 meter? Ik zal er eens op letten over 2 weken ;)
          zover kun je niet eens vanaf staan misschien in een dorp maar niet in een stad waar op elke 10 meter groepjes staan

          Comment


            #6
            80 tot 100 meter is wel heel erg veel. Denk dat ik er +/- een meter of 10 a 20 ervan af sta, anders sta je inderdaad zoals aasamember al zei, in een andere straat.
            16e jaar op vuurwerkcrew!!

            Comment


              #7
              pfff welke afstand ik neem weet ik eigenlijk niet .
              ik sta pas stil tot ik denk dat ik wel goed sta .
              ik denk dat ik het op 10 tot 15 meter hou
              02-2024 de nieuwe lente !? IK hoop het

              Comment


                #8
                Ik heb werkelijk waar geen idee.
                Denk dat het ergens tussen de 5 en 15 meter zal liggen.
                Volg Vuurwerkcrew.nl ook op:

                Comment


                  #9
                  Toevallig toen ik vanavond thuiskwam, langs mijn stookplek voor de deur, vroeg ik me dat ook af. Een snelle berekening leert dat ik 1 huis van de hoek woon, dus 2x 5,5 meter + 3 meter straat = 14 meter. Verder afstand nemen zou beter zicht geven - en nog wat veiliger zijn - maar is niet zo praktisch. Want dan sta ik midden tussen of te dicht bij de potjes van de buurman twee huizen verderop

                  Comment


                    #10
                    Iedereen is wel eens bij een demo geweest en volgens mij zijn we het er wel over eens dat het daar vaak goed te zien is toch? afstand tot publiek is ongeveer 30 meter met veel demo's dus dan zou je het goed kunnen zien.

                    ik zelf sta toch liever wat dichterbij namelijk 15 meter ongeveer.
                    Volg Vuurwerkcrew.nl ook op:

                    Comment


                      #11
                      Ik sta er zelf ook altijd dicht op, meer als 3 a 4 meter zal het niet zijn.

                      Comment


                        #12
                        Ik sta er altijd zo'n metertje of 5 van af, mijn ouders en kennissen staan altijd zo'n 10 meter achter mij omdat ze bang zijn! (vroeger zaten ze zelfs binnen!)
                        Offline!

                        Comment


                          #13
                          Volgens de echte richtlijnen. Het aantal millimeters van het kaliber in meters.
                          Wij staan vaak een 5-8 meter ervanaf

                          Comment


                            #14
                            Straat is ongeveer 15 á 20 meter breed, daar de helft van en dan iets minder

                            Van verder weg zal misschien wel mooier zijn maar juist dat lopen tussen en onder het vuurwerk is de oud en nieuw ervaring! Anders kunnen we net zo goed demo's gaan bijwonen met oud en nieuw

                            Comment


                              #15
                              Publiek staat meestal op zo'n 10 m afstand hier. Soms bij bijvoorbeeld doorlontprojectjes vraag ik ze een paar stappen achteruit te doen, gewoon voor het geval er wel iets mis gaat.

                              Comment

                              Working...
                              X