Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

[INFO] Veilig een blok afsteken

Collapse
X
 
  • Filteren
  • Tijd
  • Toon
Clear All
nieuwe berichten

    #16
    ik ga me er ook maar even in mengen dan.. als je een fanshaped neer zet met de straat mee goed vast zet gebeurt er niks hoor... het zogenaamde illegalevuurwerk is stukke veiliger dan die nederlandse legale troep... waaronder 500grammers daar heb ik er namelijk wel 3 van gezien op hun kant ..dat zie je met een vast gezette 100sh fanshaped style cake echt niet gebeuren hoor...

    een kruising in een woon wijk is over het algemeen ook groot zat.... wel voor 1,2 hoger dan dat zou ik een platsoentje of veldje op gaan zoeke

    Comment


      #17
      Ik heb zelf 500 grammers gezien waar ik echt mijn bedenkingen over had hoe die ingodsnaam door de keuring zijn weten te komen!

      Check deze pot maar eens:



      Ik kan heel erg goed geloven dat er meer autos dit jaar beschadigd zijn!

      Maar ook normale potten die met hun uitwerking te laag bij de grond kwamen heb ik gezien, bekijk deze foto van de demoavond van Landgraaf maar eens:
      [URL]WWW.PYROWORLD.NL[/URL] PW op YT: [URL]http://www.youtube.com/user/pyroworldwebsite[/URL] subscribe!

      Comment


        #18
        Ja ach
        de 200 grammers zoals 500/750 CC, Rave, Hurricane etc die slechts 3 rijen kokers breed zijn zijn ook zo instabiel als de pest. Nou zijn de potten van Breeschoten en de Rave dan nog wel wat zwaarder, maar de Hurricane en vele andere potten van New Spirit zijn toch echt te licht.

        Dus ondanks dat er zwaardere potten verkocht mogen worden, blijf je nog steeds de gevaarlijke potten van onder de 200 gram houden.

        Wordt tijd dat die 10kg regel eens opgeheven wordt zodat de producenten en importeurs eens met écht veilige potten op de markt kunnen gaan komen.

        Comment


          #19
          Bedankt voor al jullie bruikbare tips.
          Ik ben toch wel wat positiever gestemd.
          Er zijn dus wel wat mogelijkheden ook al zijn ze beperkt.
          Een van de mooiste blokken van Alpeco : Mexico wil ik gaan proberen dit jaar.
          Maar veiligheid gaat voor alles.

          Comment


            #20
            ik zit met een vraag, weet iemand of er blokken zijn met aleen een electrisch lont wat doorloopt naar de tubes, dus helemaal geen snellont? wat moet je doen als je zo een blok hebt en je hebt geen electrische ontsteking? wat doe je als een blok 1 lont heeft en dat lont is electrisch, maar loopt niet door tot aan de tubes, maar een stukje en dan snel lont? gewoon afknippen(zover als electrisch is) en dan visco? meestal heeft een blok wel 2 lonten, maar dat andere lont zorgt dat het blok de verkeerde kant opschiet en dat wil ik niet:P darom deze vragen
            spook 11

            Comment


              #21
              Oorspronkelijk geplaatst door masters Bekijk bericht
              ik zit met een vraag, weet iemand of er blokken zijn met aleen een electrisch lont wat doorloopt naar de tubes, dus helemaal geen snellont? wat moet je doen als je zo een blok hebt en je hebt geen electrische ontsteking? wat doe je als een blok 1 lont heeft en dat lont is electrisch, maar loopt niet door tot aan de tubes, maar een stukje en dan snel lont? gewoon afknippen(zover als electrisch is) en dan visco? meestal heeft een blok wel 2 lonten, maar dat andere lont zorgt dat het blok de verkeerde kant opschiet en dat wil ik niet:P darom deze vragen
              wat je ziet bij blokken van bonbridge onder andere. dat aan de ene kant een reserve lont zit.. als je die aan steekt loopt je blok achterstevoren... en het hoofd lont heeft dus een electro er aan zodat je hem computer gestuurd kunt ontsteken.. maar onder aan dat zelfde lont zit 9 van de 10 keer een extra lont die al aan je electro lont zit ,die je gewoon kunt aan steken.. wel altijd even verlengen met visco voor je eigen veilig en zeker heid... en die zogenaamde ontsteker loopt gewoon over in de tube;s hoor... .. en als ie over loopt op blackmatch dat knip je hem gewoon af en doe je er een mooi stuk visco aan

              Comment


                #22
                Als er echt een ontsteker in zit moetje voorzichtig wezen dat je niet op de ontsteker knipt, deze zou kunnen ontbranden. Opzich logisch maar je moet het wel even weten. Ik kreeg deze wijze tip van Redbaron waarvoor mijn dank

                Comment


                  #23
                  Oud en nieuw kan bij andere mensen worden gevierd, die ongetwijfelt 120 km ver weg wonen.

                  Je wilt uiteraard de ochtend en deel van de middag thuis vw afsteken, maar om 3 uur ga je dan toch naar die andere mensen toe.

                  Als iemand een profblok heeft, kan hij moeilijk bij diei andere mensen 1} een gat graven in de tuin, of 2} werken met paaltjes.

                  Zandzakken is een optie.

                  Maar is het ook mogelijk om een soort van 'houten rek' te maken waar je bijv. het blok inzet.

                  Het is maar een gedachtestroom.


                  Bedankt

                  Comment


                    #24
                    Het principe waar je dan gebruik van wil maken is het vergroten van het oppervlakte. Je zou dus iets kunnen maken zoals dit _|__|_ , zo verdubbel je het oppervlakte. Of met lijm vast kitten op een plank is ook nog een optie

                    Comment


                      #25
                      Ik heb 2 vragen:

                      Vraag 1: Als je het vuurwerk in een garage bewaard. Vloer is beton, maar alvorens je je vuurwerk er op hebt gezet plaats je eerst een paar planken en een paar stukken karton waar het vuurwerk op komt te staan. Je bedekt het vuurwerk vervolgens met dekens. Is dit dan goed of is een garage (gewoon een normale garage waar je normaal je auto in zet, zo'n garage) toch te vochtig?

                      vraag 2: Ik heb een 2'' Bonbridge blok en hierbij zitten 2 lonten. Namelijk 1 lont met rood papier met daarin uiteraard visco + 1 lont met rood papier met daarin OOK een visco lont. Betekend dit dat ik het blok aan beide kan aansteken en er dus niet de kans bestaat dat je hem achterstevoren afsteekt?


                      BVD.
                      [COLOR="Red"][B]Shell=Stuk vuurwerk wat d.m.v een stijglading in een mortier word afgeschoten.
                      Mortier=Buis waar de Shell in word afgeschoten[/B][B].[/B][/COLOR]

                      [B][COLOR="Green"]Een Mortier is geen Shell en een Shell is geen Mortier.[/COLOR][/B]

                      Comment


                        #26
                        Een vochtvreter doet wonderen in zo een garage en kost bijna niets.
                        En voel af en toe even aan de dekens of het echt niet te vochtig is aangezien daar het vocht in zal trekken. En idd niet direct op de grond zetten.

                        Comment


                          #27
                          Op de grond zetten is inderdaad niet handig. Met dekens erover lijkt ook niet slim omdat (zoals Xtreme al zegt) een deken vocht vast houd. Er zijn verschillende vochtvreters (Bizon etc.) die heel goed werken en zo de vochtigheid in een kamer doet dalen.

                          Comment


                            #28
                            Oorspronkelijk geplaatst door BaliJeff Bekijk bericht
                            vraag 2: Ik heb een 2'' Bonbridge blok en hierbij zitten 2 lonten. Namelijk 1 lont met rood papier met daarin uiteraard visco + 1 lont met rood papier met daarin OOK een visco lont. Betekend dit dat ik het blok aan beide kan aansteken en er dus niet de kans bestaat dat je hem achterstevoren afsteekt?
                            Zoals ik dit lees, lijkt het er inderdaad op dat het blok ook achterstevoren kan worden aangestoken. Weet niet of er teksten op de hulsjes staan. Anders denk ik dat weinig mensen je kunnen helpen als het 2 identieke lonten zijn.

                            Comment


                              #29
                              Professionele blokken hebben inderdaad vaak een dubbele lont, maar je hebt kans dat de hulsjes dan bedrukt zijn met "First fuse" en "Second fuse". In jou geval is dit niet zo, jij hebt een groene en een rode huls. Hoewel je normaal denkt dat groen een goede keus is, zit je mis bij deze keuze, je moet het lont van de rode huls aansteken. Nu maar te hopen dat in jouw geval je de hulsjes niet een keer beide eraf hebt gehaald en ze bij het erop zetten hebt verwisseld aangezien je 2x visco hebt. Blok gaat dan ook wel af, maar dan kan hij dus andersom beginnen en wilt hij weleens doorschieten.

                              Graag weer on-topic over het afsteken, vragen over opslag van je vuurwerk hebben we een ander gedeelte voor; http://forum.vuurwerkcrew.nl/forumdisplay.php?f=164

                              Comment


                                #30
                                Dit is ontopic aangezien het topic ''Veilig een blok afsteken'' heet. Er is ook een kopje opslag in de beginpost...


                                Maar bedankt voor je uitleg. Maar volgens mij had ik 2 rode hulsjes...
                                Ik kom er 31Dec nog wel op terug wanner ik hem weer kan bekijken. Nu kan iker niet bij.
                                [COLOR="Red"][B]Shell=Stuk vuurwerk wat d.m.v een stijglading in een mortier word afgeschoten.
                                Mortier=Buis waar de Shell in word afgeschoten[/B][B].[/B][/COLOR]

                                [B][COLOR="Green"]Een Mortier is geen Shell en een Shell is geen Mortier.[/COLOR][/B]

                                Comment

                                Working...
                                X