Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Pijlenrek, 10 stuks

Collapse
X
 
  • Filteren
  • Tijd
  • Toon
Clear All
nieuwe berichten

    Pijlenrek, 10 stuks

    Hi Freaks,

    Afgelopen vrijdag heb ik samen met mijn broer een pijlenrek in elkaar gezet. Zie hieronder de foto's tijdens het maken, en toen hij af was.

    Het hout hadden we nog liggen (kan je ook wel zien). Schroeven ook.
    Gekocht:
    - 2 meter Pvc gekocht. 1 meter gebruikt, 10x 10CM (95 cent)
    - 10 pvc klemmetjes. (1 euro 35)

    Totaal was dus 2 euro 30.

    Formaat is (ongeveer) 50-55 centimeter hoog. 35-40 centimeter breed.

    Ik ben blij met het resultaat. Wat denken jullie hiervan?

    Maken:
    Klik op afbeelding voor grotere versie

Naam:	IMG_20121207_215541.jpg
Vertoningen:1
Grootte:220,8 KB
ID:	1610257
    Klik op afbeelding voor grotere versie

Naam:	IMG_20121207_221104.jpg
Vertoningen:1
Grootte:248,7 KB
ID:	1610258
    Klik op afbeelding voor grotere versie

Naam:	IMG_20121209_175625.jpg
Vertoningen:1
Grootte:118,1 KB
ID:	1610259
    Klik op afbeelding voor grotere versie

Naam:	IMG_20121209_175634.jpg
Vertoningen:1
Grootte:118,2 KB
ID:	1610260


    Klaar:
    Klik op afbeelding voor grotere versie

Naam:	IMG_20121209_180951.jpg
Vertoningen:1
Grootte:110,3 KB
ID:	1610261

    #2
    opzich handig.
    alleen je pvc gaat smelten
    en om door te lonten heb je een lastige situatie!
    voor de rest zal het prima fucntioneren,
    grtz
    075 zaantjee

    Comment


      #3
      Hi K0enn,

      Thanks voor je reactie.

      Wij schieten hier al jaren onze pijlen vanuit pvc. Dit zijn er ook vaak een hele hoop. Gaat altijd goed, aan het eind een beetje zwart. Verwacht hier nu ook niet zoveel problemen mee. Uiteraard waren ijzeren pijpjes een betere keuze.

      Ik zal het laten weten hoe dit is gegaan.

      Comment


        #4
        Mooi rekje. Zal vast niet omwaaien

        Wat betreft de brandschade aan de pvc, dit viel mee. Tenminste, bij niet al te grote pijlen.
        Momenteel een pijlenrek aan het reviseren, paar jaar geleden keer gebruikt voor Thunderclap pijlen.

        Van de 100 waren er 6 buisjes echt verbrand, bij een aantal was de rand verbogen, en de rest gewoon in een sopje gemieterd met allesreiniger. Op wat bruine vlekjes na is alles schoon.
        Planken vervangen, verse schroefjes en gaat weer een jaarwisseling mee.

        kleine tip nog, ik zie dat je hout aardig is gescheurd. Gebeurd vaak als je gaat schroeven in deze soort. Volgens mij heb ik dezelfde houtsoort, ik steek eerst met een oude dartpijl een gat, daarna schroef erin dan splijt er niks

        Comment


          #5
          wat je kan doen om te voorkomen dat het pvc toch smelt wat aluminium folie over de bovenkant doen en vast plakken werkt perfect

          Comment


            #6
            @thunderboy,

            Bedankt voor de tip i.v.m. het schroeven. Het hout ligt ook al jaren in de schuur, en er zaten stikkers van "Saan" op, zal nog zijn van voor het verhuizen. Op zijn minst 5 jaar, waarschijnlijk een jaar of 8-10. Het hout was al niet super goed, hoekjes afgebroken e.d.

            Kwa pijlen die er in worden geschoten, toch wel grotere. Pakketten als Light Year e.d. (t/m 40 Grams).

            @Skyblue, Dat is een goeie, neem ik zeker mee! Al het even kan willen we hem natuurlijk vaker dan eens gebruiken.

            Comment


              #7
              Ik gebruik ook vaak pvc maar heb het nog nooit zien smelten ook niet na langdurig cruise rockets eruit te vuren.
              Raaddebom.nl

              Comment


                #8
                Ik gebruik 1 dikke pvc buis, ff paaltje de grond in slaan en dan met ducktape eraan. Dag erna schoonmaken en hij kan weer mee.. Wel een beetje gesmolten maar de gassen konden ook niet weg.

                Comment

                Working...
                X