Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Makkelijkste schietkist ooit

Collapse
X
 
  • Filteren
  • Tijd
  • Toon
Clear All
nieuwe berichten

    Makkelijkste schietkist ooit

    Hier onder een schema voor een zéér makkelijke schietkist.

    Groot formaat:


    Ook kun je het aantal kanalen makkelijk vergroten door dit te doen:

    Groot formaat:


    In de + en - uitgang van je kast gaat natuurlijk een lang stuk draad die je aan het lampje bevestigd met bijv. alligator klemmen.

    Resultaat:


    + YouTube Video
    ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.


    Groeten,
    Luman
    Laatst aangepast door Luman; 9 November 2010, 22:21.

    #2
    Ohja, omdat de kortsluiting maar 0.001 seconden duurt krijg je ook geen last van warme batterijen of batterijen die kapot gaan.

    Comment


      #3
      hoe heb jij dat precies gedaan met de 2 9 volt baterijen, en is zo'n systeem ook mogelijk voor een 15 kanaals of meer

      Comment


        #4
        Oorspronkelijk geplaatst door vuurwerk-apd Bekijk bericht
        hoe heb jij dat precies gedaan met de 2 9 volt baterijen, en is zo'n systeem ook mogelijk voor een 15 kanaals of meer
        Simpel, de + van de 1e batterij, op de - van de volgende batterij.
        En als je de 2e tekening ziet, kun je zien dat het simpel is om meer kanalen te maken

        Grt.

        Comment


          #5
          deze zag ik nou pas. heb altijd al gemakkelijk mijn eigen schietkist willen maken. dit jaar geen tijd meer voor maar ga het volgend jaar zeker proberen. super gedaan Luman!

          Comment


            #6
            Volgend jaar ook maar is proberen.
            Vind me pa denk ik ook wel leuk om mee te helpen.

            Comment


              #7
              maar dan moet je het toch met een draad verlengen naar het vuurwerk en als je op die zwarte knop drukt gaat hij dan meteen branden? en moet je telkens een nieuwe ontsteker erop plaatsen?
              Laatst aangepast door SweetCoconut; 30 July 2011, 17:02.

              Comment


                #8
                Dit is inderdaad GEEN draadloze schietkist. Dat betekent dat je inderdaad draden moet trekken naar het vuurwerk.

                Een ontsteker gebruik je altijd maar EEN keer. Simpel zat.

                Of het vuurwerk meteen ontbrandt hangt van de manier af waarop jij de ontsteker aan het vuurwerk vastmaakt. De ontsteker gaat wel (vrijwel) meteen af, maar als jij dan nog drie cm. visco hebt laten hangen, heb je alsnog vertraging.
                Laten we lekker link gaan doen!

                Comment


                  #9
                  oke bedankt voor de info nu mijn pa eens zover krijgen :P

                  Comment


                    #10
                    kan je visco lont gewoon in het kerstlampje doen?
                    Vuurwerkbieb.nl

                    Comment


                      #11
                      vragen zijn niet meer nodig. mijn vader heeft het me uitgelegd.
                      Laatst aangepast door SweetCoconut; 3 January 2012, 00:22.

                      Comment


                        #12
                        ik en mijn broer hebben even een testje gemaakt met een schietkist. we hebben daarbij een kerstlampjes ontsteker gemaakt. ze doen het alleen zodra ik er een lontje bij doet doet hij het niet meer. ik weet niet hoe dit komt. kruit steekt hij ook niet aan. iemand een idee hoe ik wel iets kan laten ontsteken?

                        filmpje: http://www.youtube.com/watch?v=SCuIw...ature=youtu.be

                        Comment


                          #13
                          Oorspronkelijk geplaatst door florian96 Bekijk bericht
                          ik en mijn broer hebben even een testje gemaakt met een schietkist. we hebben daarbij een kerstlampjes ontsteker gemaakt. ze doen het alleen zodra ik er een lontje bij doet doet hij het niet meer. ik weet niet hoe dit komt. kruit steekt hij ook niet aan. iemand een idee hoe ik wel iets kan laten ontsteken?

                          filmpje: http://www.youtube.com/watch?v=SCuIw...ature=youtu.be
                          Koop professionele ontstekers.
                          Vuurwerkbieb.nl

                          Comment


                            #14
                            Door 2 keer 9V batterijen in serie te plaatsen krijg je dubbele voltage en gelijke stroom dus 18V en xA. Wat je doet is het lampje (zonder glas) snel het wolfraam draad verbranden. Leuke oplossing.

                            Comment


                              #15
                              Oorspronkelijk geplaatst door Luman Bekijk bericht
                              Hier onder een schema voor een zéér makkelijke schietkist.

                              Groot formaat:


                              Ook kun je het aantal kanalen makkelijk vergroten door dit te doen:

                              Groot formaat:


                              In de + en - uitgang van je kast gaat natuurlijk een lang stuk draad die je aan het lampje bevestigd met bijv. alligator klemmen.

                              Resultaat:


                              + YouTube Video
                              ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.


                              Groeten,
                              Luman

                              --
                              Hoi Luman,

                              Heb je ook een schema voor een 2 kanaals schietkist met een testledje erop? Ik wil graag een schietkist maken maar ben nogal een leek wat elektriciteit betreft...

                              En is 18 Volt nodig of zou 12 Volt ook voldoen?

                              Groetjes,
                              Wietse

                              Comment

                              Working...
                              X