Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Jouw schietkist

Collapse
X
 
  • Filteren
  • Tijd
  • Toon
Clear All
nieuwe berichten

    Oorspronkelijk geplaatst door maurice013 Bekijk bericht
    Ziet er goed uit! Ik ben bezig met ondsteking via een telefoon XD.
    Als je telefoon beld gaat je vuurwerk af :P.
    Ik heb aan het luitsprekertje van de telefoon een voltversterker gesoldeert die dan een ralais omzet en zo een 12V 7A stroom gaat lopen die dan........ (spreekt voor zich).
    Leuk idee *belt* *explod gaat af* :P
    Maar je post is wel een beetje lastig te lezen met de spelfouten die je maakt
    Remember, Remember The 31st Of December

    Comment


      Oorspronkelijk geplaatst door Horsebrand Bekijk bericht
      Hier dan een foto van mijn nieuwe project, een 45 kanaals draadloos schietkistje.
      De kanalen zijn verdeeld onder 5 banken; 9 kanalen per bank.
      Aan de afstandsbediening wordt nog gewerkt, net zoals de bedrading van de schietkist zelf. Foto's volgen...
      Dat ziet er erg netjes uit Horsebrand! kun je mij ongeveer vertellen hoe je het precies gaat aanpakken? zenders ect.

      Ben wel benieuwd

      Comment


        Inderdaad een hele mooie kist Horsebrand, ik begin binnenkort misschien aan een 6 of 8 kanaals draadloos.
        Ben nu bezig aan een 2 kanaals draadloos, die moet ik alleen nog in een behuizing met ledjes bouwen.

        Laatst heb ik overigens ook nog een 4 kanaals schietkistje van Original Fireworks overgenomen.
        Ik ben er opzich tevreden over alleen reageert hij wat traag op de afstandsbediening. (Kan ook aan de batterijen liggen, zijn misschien al een heel eind leeg)


        Links: 20 kanaals zelf gemaakte kist, Rechts: 4 kanaals kistje van Original Fireworks.

        Horsebrand, houd je ons op de hoogte van je schietkist? Ben erg benieuwd.

        Groeten,
        Pyro-rola

        Inmiddels op Ebay een 8 kanaals systeempje (draadloos) gekocht.
        Laatst aangepast door Pyro-rola; 27 January 2009, 16:35.

        Comment


          Wat kost dat draadloze 4 kanaalskistje van original?
          die zelfbouw is ook wel mooi
          Remember, Remember The 31st Of December

          Comment


            Pyro-rola hou jij ons ook op de hoogte!
            Hoe ga je het draadloos precies aanpakken? kante klare module voor?


            Trouwens nog vraagje over ontstekers ben van plan de ontstekers te kopen bij Pyroohobby nu zie ik dat de ontsteekstroom van de ontstekers 0,8 A is wanneer de ontsteker zijn werk gedaan heeft word zijn gebruik neem ik aan 0,0 A of blijft het 0,8 A lijkt me sterk maar vraag het toch voor de zekerheid na ik kan er natuurlijk naast zitten ;)

            Comment


              Oorspronkelijk geplaatst door arnout Bekijk bericht
              Pyro-rola hou jij ons ook op de hoogte!
              Hoe ga je het draadloos precies aanpakken? kante klare module voor?
              Ik koop inderdaad een redelijk kant en klare module, op sommige bedrading na.
              De LED's en tuimel schakelaar etc. moet ik er ook zelf nog opbouwen maar het kan nog wel even duren voordat ik alles af heb, ik wil namelijk (mits ik genoeg geld heb) alles in een Pelican case (waterproof case) bouwen en die koffers zijn redelijk prijzig.

              Maar als ik alles af heb dan kan ik het hier wel posten, misschien dat ik in deze dagen ook nog wat foto's post van m'n 2 kanaals systeempje als ik in ieder geval tijd vrij heb om hem af te maken in een behuizing met wat LED's.

              Oorspronkelijk geplaatst door Pyro-Wes Bekijk bericht
              Wat kost dat draadloze 4 kanaalskistje van original?
              die zelfbouw is ook wel mooi
              Ik geloof dat dat kistje ongeveer 80,- of 90,- kost, daarbij moeten natuurlijk ook nog ontstekers die bij Original 0,50 cent kosten, zelfmaak ontstekers worden niet aangeraden door Original.

              Comment


                Dat betekend dat hij ontsteekt wanneer er 0,8 of meer Amphere doorheen vloeit daarna doet ie niks meer


                Hier trouwens mijn nieuwe uit de hand gelopen schiet systeem die ik voor presentatie engels had gemaakt (had op de presentatie een 7)

                12 kanaals draadloos of bedraad RS232 via de pc te besturen die 12 nullen zijn kanaal 1 t/m 12 nul betekend niks aangesloten 1 betekend wel aangesloten. Dit is ook met de pc uit te lezen

                Wat ik er mee moet ? geen idee wou eens testen of ik het in me had om zoiets te maken
                Laatst aangepast door Gerwin; 27 January 2009, 18:42.
                Gerwin

                Comment


                  Oorspronkelijk geplaatst door Pyro-Wes Bekijk bericht
                  Wat kost dat draadloze 4 kanaalskistje van original?
                  De normale prijs is € 97,50 per 4kanaals. Zelf heb ik hem gelukkig met 45% kunnen bemachtigen

                  Nu is daar alles op, van de zomer komt het weer binnen. Krijgen ze tevens ook een 16 kanaals, waarmee je steps kan schieten

                  Iemand enig idee waar je nog elektronische ontstekingen kan kopen? (behalve bij pyrohobby, die zijn te kort)
                  Groeten...:)

                  Comment


                    Oorspronkelijk geplaatst door Golddigger Bekijk bericht
                    De normale prijs is € 97,50 per 4kanaals. Zelf heb ik hem gelukkig met 45% kunnen bemachtigen

                    Nu is daar alles op, van de zomer komt het weer binnen. Krijgen ze tevens ook een 16 kanaals, waarmee je steps kan schieten

                    Iemand enig idee waar je nog elektronische ontstekingen kan kopen? (behalve bij pyrohobby, die zijn te kort)
                    Op Modelraketten.nl zijn brugontbranders voor 9,95 per 10 te koop.
                    Werken al op een AA batterij, wel prijzig maar werken wel goed geloof ik.

                    Heb je overigens wel ervaring met Pyrohobby.nl? Is dat te vertrouwen?

                    Comment


                      Oorspronkelijk geplaatst door Golddigger Bekijk bericht
                      De normale prijs is € 97,50 per 4kanaals. Zelf heb ik hem gelukkig met 45% kunnen bemachtigen

                      Nu is daar alles op, van de zomer komt het weer binnen. Krijgen ze tevens ook een 16 kanaals, waarmee je steps kan schieten

                      Iemand enig idee waar je nog elektronische ontstekingen kan kopen? (behalve bij pyrohobby, die zijn te kort)
                      Waarom zou je uberhaut als consument een stepper willen hebben ? er is toch nietmand die aan Singelshots kunnen komen dus wat heb je er dan aan ? Zo werk je alleen het gevaar in de hand want dan gaan mensen cakes slopen om zo aan hun Singelshots te komen Of ze moeten daar denken dat mensen cakes op seqeunce van 0,* sec gaan schieten

                      Zal waarschijnlijk om dit systeem gaan of zijn opvolger in een kistje. http://www.pyrodirect.com/ccp0-prodshow/030-0016.html Net zoals die systemen die ze nu aanbieden die voor een fractie van de prijs van hun zo uit china overgevlogen kunnen worden
                      Laatst aangepast door Gerwin; 27 January 2009, 19:26.
                      Gerwin

                      Comment


                        Snelle reacties
                        97,50 vind ik een beetje duur voor zo een kistje...
                        Ben nu nog blij met mijn 1 kanaals kistje :P
                        Wel jammer dat ik nog steeds het niet voor elkaar heb om mijn kistje te laten werken op 10 AA batterijen, hij werkt alleen met een boor-accu :(
                        Remember, Remember The 31st Of December

                        Comment


                          Oorspronkelijk geplaatst door Gerwin Bekijk bericht
                          Waarom zou je uberhaut als consument een stepper willen hebben ? er is toch nietmand die aan Singelshots kunnen komen dus wat heb je er dan aan ? Zo werk je alleen het gevaar in de hand want dan gaan mensen cakes slopen om zo aan hun Singelshots te komen Of ze moeten daar denken dat mensen cakes op seqeunce van 0,* sec gaan schieten

                          Zal waarschijnlijk om dit systeem gaan of zijn opvolger in een kistje. http://www.pyrodirect.com/ccp0-prodshow/030-0016.html Net zoals die systemen die ze nu aanbieden die voor een fractie van de prijs van hun zo uit china overgevlogen kunnen worden

                          Klopt idd Gerwin, die lieten ze mij toen zien. En het klopt wat je zegt, je zal er als consument weinig aan hebben.
                          Groeten...:)

                          Comment


                            Vandaag op basis van Gerwin's tutorial gemaakt, ik heb alleen de batterij intern en niet extern:



                            Werkt top!

                            Comment


                              hoeveel batterijen gebruik je daarbij dan? En gebruik je gewoon gekochte ontstekerS?
                              Remember, Remember The 31st Of December

                              Comment


                                Oorspronkelijk geplaatst door Pyro-Wes Bekijk bericht
                                hoeveel batterijen gebruik je daarbij dan? En gebruik je gewoon gekochte ontstekerS?
                                Omdat ik geen prof. ontstekers meer over heb heb ik hem gewoon getest op een speakerdraad met koperdraad er tussen. Werkt goed, maar is niet goed voor de batterij (9V Blokbatterij).
                                Op prof. ontstekers werkt hij waarschijnlijk nog beter omdat die veel minder ampere nodig hebben.

                                Comment

                                Working...
                                X