Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Luchtvochtigheid opslag vuurwerk

Collapse
X
 
  • Filteren
  • Tijd
  • Toon
Clear All
nieuwe berichten

    Luchtvochtigheid opslag vuurwerk

    Ik heb een vraagje, mijn vuurwerk ligt in een houten best wel oude alleenstaande schuur waar nogal wat gaten in zitten etc.
    Het ligt wel in een ijzeren kluis, ligt het daar goed in verband met luchtvogtigheid als het regent of met de ochtenddouw?
    Zal anders een bakje rijst erbij zetten genoeg zijn?
    Alvast bedankt

    #2
    Die ijzeren kluis doet niets tegen vochtigheid en de lokatie is ook niet ideaal.
    wat vocht aantrekt is (strooi)zout dus zet een paar emmers/bakjes daar van neer, dat zal wat schelen.
    Ideetje voor jou is een afgedankt koelkastje, deze sluiten luchtdicht af.
    Bij de Blokker e.d. Heb je ook vochtvretertjes te koop die je in de magnetron weer kan drogen en hergebruiken.
    Laatste tip is dat je afsluitbare plastic zakken kan kopen die je met een stofzuiger vacuum zuigt, ook weer bij de Blokker.

    Comment


      #3
      Erg bedankt voor de reactie,
      Zijn die vochtvreters die je bij de Blokker kan halen die van het merk bison die je in de magnetron kan doen?

      Comment


        #4
        Die zijn duur man!
        Je kunt denk ik nog beter kattegrit (gesteente wat 10 x zijn eigen gewicht in vocht kan dragen/openemen) in een sok doen. Knoopje er in.. Dit trekt heel veel vocht aan en kost nagenoeg niks.

        Ik ken mensen die dit zo doen bij oude auto's in de winter.. zodat de binnenkant niet vochtig wordt.
        Vriendelijke groet, FireDisplay-4K Vuurwerk films!

        Comment


          #5
          Vraagje.

          Ik heb mijn vuurwerk net in een garage gezet zonder verwarming. Denk dat het een graad of 10 binnen is. Heb de dozen waar het inzit wel van de grond gezet met dekens erover heen.

          Denken jullie dat dat kwaad kan voor 1 nachtje ivm vocht?

          Comment


            #6
            Dat maakt niet zoveel uit verwacht ik. Denk dat het redelijk wordt overdreven met de vochtigheid. Natuurlijk scheelt het maar denk niet echt een heel groot merkbaar verschil.

            Comment


              #7
              Ik denk dat vorst juist een goede invloed heeft op vuurwerk.
              Was vriest ook droog als je was buiten hangt als het vriest.
              Kom zei de vis in de vissenkom.

              Comment


                #8
                Vocht zal toch niet in 1 nacht door dekens en karton kruipen?

                Comment


                  #9
                  Oorspronkelijk geplaatst door Roald Bekijk bericht
                  Vocht zal toch niet in 1 nacht door dekens en karton kruipen?
                  Zeker niet als je weet dat de containers soms meerdere weken op een schip staan door weer en wind.
                  ook bekend op avp met de zelfde naam

                  Comment


                    #10
                    Oorspronkelijk geplaatst door pietjelol Bekijk bericht
                    Zeker niet als je weet dat de containers soms meerdere weken op een schip staan door weer en wind.
                    precies, een nachtje maakt echt niet uit.

                    Comment


                      #11
                      Oorspronkelijk geplaatst door pietjelol Bekijk bericht
                      Zeker niet als je weet dat de containers soms meerdere weken op een schip staan door weer en wind.
                      Daarna krijgen ze gelukkig wel weer de kans om te drogen. Maar goed, tussen een beetje vocht en compleet verzopen zit een verschil. Ik heb het ook gewoon in de schuur staan met open ventilatie. Eind van de middag gaat het naar binnen het huis in. Is goed genoeg.
                      [B]Groetjes Kamikaze[/B]

                      Comment

                      Working...
                      X