Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

veiligheid voor opslag ?

Collapse
X
 
  • Filteren
  • Tijd
  • Toon
Clear All
nieuwe berichten

    Ik zit niet zo in het Enschede verhaal, maar er is toch nooit helemaal duidelijk geworden wat daar allemaal opgeslagen lag ?

    Comment


      Oorspronkelijk geplaatst door Samenvuurwerkkopen Bekijk bericht
      Werkende link: https://www.utwente.nl/.uc/f68016422...e-20231201.pdf

      Lekker onderzoek zeg....





      Het onderzoek waar aan gerefereerd word:




      Het is dus maar net hoe je het wilt lezen.
      Het onderzoek van de UT lijkt mij redelijk vooringenomen in ieder geval.

      Bedankt voor het delen van deze interessante info! Ik leest ook in het ILT rapport dat de oorzaak van de massa-explosieve reactie onbekend was. Met andere woorden; het zou ook een productiefout kunnen zijn geweest of een verkeerd uitgevoerde test. Vind het allemaal maar erg magertjes onderbouwd

      Comment


        Oorspronkelijk geplaatst door Typmyp Bekijk bericht
        Bedankt voor het delen van deze interessante info! Ik leest ook in het ILT rapport dat de oorzaak van de massa-explosieve reactie onbekend was. Met andere woorden; het zou ook een productiefout kunnen zijn geweest of een verkeerd uitgevoerde test. Vind het allemaal maar erg magertjes onderbouwd
        Ik had al eerder vernomen dat de grote fluitbakken een uitdaging zijn en het onderzoek van het ilt lijkt dat te bevestigen. In het onderzoek word ook aangeven dat er 3 producten zijn getest met fluitsas. Het is me alleen niet duidelijk of dat ook de 3 producten zijn die een massaexplosie veroorzaken.

        Ik vind het wel heel bijzonder dat er bij beide onderzoeken geen rekening word gehouden met zaken als een sprinklerinstallatie. Bij brand kan er wellicht een massaexplosie plaats vinden maar alleen die brand is al vrijwel onmogelijk icm de sprinklerinstallaties en dergelijke.
        https://www.youtube.com/user/AKHFireworksTeam

        Comment


          Goed punt over de sprinklerinstallatie, die zit er ook niet voor niks!

          Comment


            Oorspronkelijk geplaatst door Gupje Bekijk bericht
            Dat kan niet anders, daarom was er vorige jaar in eens heel veel te doen om gekooid vuurwerk.
            Dan kunnen wij er allemaal langzaam vanuit gaan dat we in NL volledig naar 1.4 gaan.
            Nee de branche wist niks van dit rapport en kwam voor hen ook als een donderslag bij heldere hemel. Dat gedoe met die kooien vorig jaar had te maken met het feit dat DL ineens verplichte om met dichte kooien te werken, die dus helemaal rondom gaas hebben en niet dat de onderkant vrij is, zoals bij de NL open-kooi. Door die dichte kooi waren er problemen met vuurwerk met bepaalde effecten, zoals fluiters en spinners.

            Comment

            Working...
            X