Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

veiligheid voor opslag ?

Collapse
X
 
  • Filteren
  • Tijd
  • Toon
Clear All
nieuwe berichten

    #76
    bij mij gaat alles in een doos waar de openkant open is. ik zet het in de studeer kamer neer. geen maatregelen verder. het is sws allemaal legaal.

    Comment


      #77
      Ik heb laatst netjes een munitiekist ervoor gekocht staat nu lekker op me bureautje
      De kruitstress begint weer!!

      Comment


        #78
        Verwijderde post.
        Laatst aangepast door mikeyvwfreak; 30 May 2011, 19:13.

        Comment


          #79
          Ziet er goed uit, alleen jammer als de blusser af gaat als er niks aan de hand is, alles nat. Maar dit gebeurt denk ik niet.
          [url]http://www.youtube.com/user/djtdestech[/url]

          Comment


            #80
            Verwijderde post
            Laatst aangepast door mikeyvwfreak; 30 May 2011, 19:13.

            Comment


              #81
              Oorspronkelijk geplaatst door mikeyvwfreak Bekijk bericht
              Het is een poederblusser, dus nat zal het niet worden :P maar hij gaat niet zomaar af. Pas bij 79*C ;)
              Poeder niet aan gedacht
              Ik wist ook wel dat ie niet zomaar afgaat hoor
              [url]http://www.youtube.com/user/djtdestech[/url]

              Comment


                #82
                Verwijderde post
                Laatst aangepast door mikeyvwfreak; 30 May 2011, 19:14.

                Comment


                  #83
                  Ik heb een vraagje, ik heb vuurwerk opgeslagen, alleen het staat al enige tijd op een plek waar wat vocht is en waar het gemiddeld een paar maanden lang 0 graad is geweest. Nu heb ik getest of het nog goed was en de knal was veel minder dan het hoort te zijn. Nu is mijn vraag, wat kan ik hier tegen doen. Ik kan het niet thuis neerzetten aangezien me ouders geen vuurwerk in huis willen hebben. Dus eigenlijk zoek ik een manier om het vuurwerk op te warmen, zodat het op een temperatuur komt, waar al het vocht is verdampt en dat het gewoon knalt op oud niveau.

                  Comment


                    #84
                    Ik kom net op het idee om er gewoon heel veel dekens om heen te wikkelen. Alleen ik bedenk mij net ook. Je hebt van die dekens met aan de ene kant een gouden laag en aan de andere kant een zilveren laag. Deze lagen zijn ervoor om de warmte binnen te houden of juist buiten te houden (ligt eraan hoe om je hem legt). Ten eerste vraag ik me af, zal dit nog veel effect hebben? Ten tweede is er geen makkelijker manier (snellere)?

                    Alvast bedankt voor het meedenken

                    Comment


                      #85
                      Oorspronkelijk geplaatst door mikeyvwfreak Bekijk bericht
                      Zelf sla ik mijn vuurwerk op in een grote kast op zolder. Ook hangt er in die kast eer rookmelder, en staat er een automatische brandblusser met sprinklerkop.
                      Foto:
                      image

                      P.s. de brandblusser wordt nog, ondersteboven, opgehangen.
                      Dat is niet verkeerd waar kun je die brandblussers krijgen.

                      Comment


                        #86
                        Oorspronkelijk geplaatst door pyro-tukker Bekijk bericht
                        Ik kom net op het idee om er gewoon heel veel dekens om heen te wikkelen. Alleen ik bedenk mij net ook. Je hebt van die dekens met aan de ene kant een gouden laag en aan de andere kant een zilveren laag. Deze lagen zijn ervoor om de warmte binnen te houden of juist buiten te houden (ligt eraan hoe om je hem legt). Ten eerste vraag ik me af, zal dit nog veel effect hebben? Ten tweede is er geen makkelijker manier (snellere)?

                        Alvast bedankt voor het meedenken
                        Die dekens gaan geen enkel effect hebben. Het vuurwerk genereert van zichzelf geen warmte, dus die dekens kunnen ook niks isoleren. Daarnaast sluit je met zo'n plastic deken alle vocht op, omdat het dampdicht is.

                        Je moet je vuurwerk op een warme en droge plek leggen. Ergens binnenshuis, of anders de ruimte waar het vuurwerk is verwarmen met bv. een elektrisch kacheltje. Lekker lage luchtvochtigheid creëren (dat is nu met de vrieskou erg makkelijk) en veel luchtverplaatsing.
                        Laten we lekker link gaan doen!

                        Comment


                          #87
                          Oorspronkelijk geplaatst door DarkSoul Bekijk bericht
                          Die dekens gaan geen enkel effect hebben. Het vuurwerk genereert van zichzelf geen warmte, dus die dekens kunnen ook niks isoleren. Daarnaast sluit je met zo'n plastic deken alle vocht op, omdat het dampdicht is.

                          Je moet je vuurwerk op een warme en droge plek leggen. Ergens binnenshuis, of anders de ruimte waar het vuurwerk is verwarmen met bv. een elektrisch kacheltje. Lekker lage luchtvochtigheid creëren (dat is nu met de vrieskou erg makkelijk) en veel luchtverplaatsing.

                          Dat idee had ik ook al, dat het geen zin had, omdat het toch al koud is. En ik snap dat je het op droge, warme plekken moet leggen, maar het probleem is dat ik het niet binnenshuis mag neerleggen. Ik zal maar eens wat moeten bedenken, want ik heb niet meer zo heel veel tijd om het op te warmen. Hopelijk hebben we een kacheltje thuis, dan zet ik het daar wel bij (natuurlijk niet te dicht bij).

                          Maar in ieder geval bedankt

                          Comment


                            #88
                            Ik bewaar me vuurwerk in de caravan. staat niet thuis en gewoon droog.
                            voordeel is dat ik er nu met me handen van af kan blijven zodat ik meer heb op 31 december.

                            Comment


                              #89
                              Ik zelf heb het in een schur staan verpakt in plastic tassen en dat alles in een doos. Echter met de aanhoudende kou heb ik zo me vraagtekens of het vuurwerk nu nog wel goed is. Er is verder geen vocht of iets dergelijks in de schuur.

                              @ pyro tukker pas op met het "verwarmen" van je vuurwerk van koud naar warm. Door de sterke temperatuurwisseling krijg je 100% condensvorming. Ik heb dit vorig jaar gehad maar gelukkig was ik er op tijd bij.
                              *voorbeeld een bril waar je buiten mee loopt in dit weer en je komt ergens binnen waar het warmer is als buiten, dan beslaan de glazen direct

                              Comment


                                #90
                                Verwijderde post
                                Laatst aangepast door mikeyvwfreak; 30 May 2011, 19:13.

                                Comment

                                Working...
                                X