Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Mortier Buizen

Collapse
X
 
  • Filteren
  • Tijd
  • Toon
Clear All
nieuwe berichten

    Als je niet weet hoe het werkt begin er dan niet aan.Dit is niet voor niks professioneel vuurwerk.
    Je bent een rund als je met vuurwerk stunt.

    Comment


      Oorspronkelijk geplaatst door rene_vuurwerk Bekijk bericht
      Als je niet weet hoe het werkt begin er dan niet aan.Dit is niet voor niks professioneel vuurwerk.
      iedere leek als ons is ermee begonnen, jij ook. door informatie te delen voorkom je risico's. kan je wel groot doen nu maar vroeger wist jij ook shit. gelul allemaal

      Comment


        Oorspronkelijk geplaatst door xl champion Bekijk bericht
        Nog even een vraagje...stel ik heb een 10 tal 2 inch shell's en een 3 tal 3 inch shells, ik heb een 2 en een 3 inch mortier (glasvezel) alleen het laten afkoelen is volgens mij nogal een gedoe als ik nu een naadloze stalen buis (2 inch en 3 inch) neem en die (vakkundig) op een plaat las zodat ik eigenlijk een hoop mortieren krijg....dan moet dat volgens mij toch ook veilig zijn niet? Als ik nu voor elke shell een stalen buis maak dan wordt er uit elke buis 1 keer geschoten....wat denken jullie...moet je trouwens bij die kartonnen shell kitjes ook afkoelen of uitkloppen en gaan....veel vragen ik weet het..bedankt voor jullie advies (bovenstaande vraag is louter hypotetisch trouwens)
        Stalen buizen zijn levensgevaarlijk. Als je verantwoord wil schieten gebruik dan glasvezel mortieren. Je wil niet meemaken dat er een shell in een stalen buis blijft steken, dat behoeft geen verdere uitleg neem ik aan. Zet de buizen in een metalen of houten rek.

        Comment


          Oorspronkelijk geplaatst door vwkfreak1989 Bekijk bericht
          iedere leek als ons is ermee begonnen, jij ook. door informatie te delen voorkom je risico's. kan je wel groot doen nu maar vroeger wist jij ook shit. gelul allemaal
          Als leek moet je daarom er ook niet aan beginnen.Nu aan de traditie een eind gaat komen moet je het gewoon bij het Nederlandse vuurwerk houden.
          Je bent een rund als je met vuurwerk stunt.

          Comment


            Oorspronkelijk geplaatst door xl champion Bekijk bericht
            moet je trouwens bij die kartonnen shell kitjes ook afkoelen of uitkloppen en gaan
            Ja.
            Handiger is om een 2 inch glasvezel buis te gebruiken.
            Het gebeurd wel eens dat halverwege je set de buis scheurt.
            En ja ook uitkloppen.
            Laatst aangepast door the cigarman; 4 November 2016, 08:04. Reden: Jeuk quote. Ik wil in de quote 500.
            Kom zei de vis in de vissenkom.

            Comment


              Oorspronkelijk geplaatst door Knalpot Bekijk bericht
              Stalen buizen zijn levensgevaarlijk. Als je verantwoord wil schieten gebruik dan glasvezel mortieren. Je wil niet meemaken dat er een shell in een stalen buis blijft steken, dat behoeft geen verdere uitleg neem ik aan. Zet de buizen in een metalen of houten rek.
              Staal is zo gevaarlijk... daarom gebruiken ze het in Italië tot aan Malta tot Canada tot Australië.
              Maar is levend gevaarlijk!

              Comment


                Oorspronkelijk geplaatst door 3xh Bekijk bericht
                Staal is zo gevaarlijk... daarom gebruiken ze het in Italië tot aan Malta tot Canada tot Australië.
                Maar is levend gevaarlijk!
                Die mensen weten wat ze doen. Weet jij het ook? Overduidelijk niet want als je dit niet op een juiste manier doet is het nog steeds levensgevaarlijk. Zie hieronder waarom:


                Staal zonder lasnaad

                Je kan stalenbuizen ZONDER lasnaad gebruiken, deze zijn zeer sterk en daarom geschikt. Ze worden uit een stuk staal getrokken/gegoten en niet gewalst zoals de buizen met lasnaad Als je gaat schieten met stalen buizen moet je de mortier helemaal ingraven en het stuk wat dan eventueel uit de grond uitsteekt omringen met zandzakken. Mocht je nu met een mortarburst te maken krijgen heb je in ieder geval geen last van de gevaarlijke scherven die een stalen buis kan produceren. Let er wel op dat de buis glad is en geen ruwe onevenheden op de oppervlakte bevat. Is de buis ruw, mag deze niet gebruikt worden.

                Comment


                  Maar heej, schiet gerust met je blote stalen buis vanuit de achtertuin je shells als je graag gescalpeerd wilt worden

                  Comment


                    Oorspronkelijk geplaatst door rene_vuurwerk Bekijk bericht
                    Als leek moet je daarom er ook niet aan beginnen.Nu aan de traditie een eind gaat komen moet je het gewoon bij het Nederlandse vuurwerk houden.
                    ik zie niet in wat normaal en juist gebruik van prof spul te maken heeft met de traditie aan gort maken. hier sla je de plank volledig mis. het zijn de mensen die verkeerd ermee omgaan die de traditie in gevaar brengen.

                    Comment


                      Oorspronkelijk geplaatst door vwkfreak1989 Bekijk bericht
                      ik zie niet in wat normaal en juist gebruik van prof spul te maken heeft met de traditie aan gort maken. hier sla je de plank volledig mis. het zijn de mensen die verkeerd ermee omgaan die de traditie in gevaar brengen.
                      Omdat het via de illegale weg word verkregen anders zou je ook wel weten hoe je er mee om moet gaan.
                      Ten 2e gebeuren en vaak ongelukken door het verkeerd afsteken van vuurwerk.
                      Dus waarom dan een amateur een leek gaan adviseren?
                      Als je net jouw rijbewijs hebt kun je ook niet op een forum vragen hoe je een Ferrari moet besturen.

                      Dus nogmaals ga niet stunten met vuurwerk en begin niet aan iets waar je geen ervaring mee hebt.
                      Je bent een rund als je met vuurwerk stunt.

                      Comment


                        Oorspronkelijk geplaatst door rene_vuurwerk Bekijk bericht
                        Omdat het via de illegale weg word verkregen anders zou je ook wel weten hoe je er mee om moet gaan.
                        Ten 2e gebeuren en vaak ongelukken door het verkeerd afsteken van vuurwerk.
                        Dus waarom dan een amateur een leek gaan adviseren?
                        Als je net jouw rijbewijs hebt kun je ook niet op een forum vragen hoe je een Ferrari moet besturen.

                        Dus nogmaals ga niet stunten met vuurwerk en begin niet aan iets waar je geen ervaring mee hebt.
                        als prof moet je vooral de gevaren weten, die weten amateurs ook. ik denk dat als menig freak voor hun pyro papieren gaan, ze gewoon slagen ;)

                        Comment


                          Oorspronkelijk geplaatst door rene_vuurwerk Bekijk bericht
                          Dus waarom dan een amateur een leek gaan adviseren?
                          Als je net jouw rijbewijs hebt kun je ook niet op een forum vragen hoe je een Ferrari moet besturen.

                          Dus nogmaals ga niet stunten met vuurwerk en begin niet aan iets waar je geen ervaring mee hebt.

                          Ik hou het ook op legale single shots (shells).
                          Maar je kan beter iemand helpen, dan dat ik achteraf hoor dat de bewuste persoon in het ziekenhuis ligt vanwege een bottom shot in een verkeerde buis.

                          We zijn er elkaar om te helpen nietwaar.
                          Kom zei de vis in de vissenkom.

                          Comment


                            Oorspronkelijk geplaatst door vwkfreak1989 Bekijk bericht
                            als prof moet je vooral de gevaren weten, die weten amateurs ook. ik denk dat als menig freak voor hun pyro papieren gaan, ze gewoon slagen ;)
                            Dat zou heel goed kunnen maar je leert dan eerst wel hoe en wat.
                            Zo te lezen weet die gast er niks van en dus kan het erg snel mis gaan.
                            Een vonkje op het quickfuse en je er kunnen rare dingen gebeuren.

                            Even een voorbeeld:
                            http://www.trouw.nl/tr/nl/4324/Nieuw...vuurwerk.dhtml
                            Je bent een rund als je met vuurwerk stunt.

                            Comment


                              Oorspronkelijk geplaatst door rene_vuurwerk Bekijk bericht
                              Dat zou heel goed kunnen maar je leert dan eerst wel hoe en wat.
                              Zo te lezen weet die gast er niks van en dus kan het erg snel mis gaan.
                              Een vonkje op het quickfuse en je er kunnen rare dingen gebeuren.

                              Even een voorbeeld:
                              http://www.trouw.nl/tr/nl/4324/Nieuw...vuurwerk.dhtml
                              dat is ook echt een artikel uit 2003..

                              Comment


                                Oorspronkelijk geplaatst door vwkfreak1989 Bekijk bericht
                                Dat bedoel ik ook te zeggen. we zijn er om elkaar te helpen. die dingen komen nou eenmaal in het circuit voor en dan kunnen mensen beter goed geïnformeerd worden
                                Aardappel puree, ik quote gewoon de verkeerde....
                                Kom zei de vis in de vissenkom.

                                Comment

                                Working...
                                X