Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Wanneer steek je vuurwerk af ?

Collapse
X
 
  • Filteren
  • Tijd
  • Toon
Clear All
nieuwe berichten

    Wanneer steek je vuurwerk af ?

    Wacht je totdat je buren zijn vuurwerk heeft aangestoken of begin je gelijk om 00:00? ( los van het feit dat we eerder beginnen om 18:00 )

    #2
    Sinds een aantal jaar wacht ik tot de buren door hun eerste portie heen zijn. Dan kan ik daar mooi van genieten en probeer ik alles in mij op te nemen van het 12u-moment. En dat bevalt wel erg goed!
    Daarna schiet ik vaak wat losse dingen en dan als laatste een mooi project, waarbij het einde even goed hard gaat.

    Comment


      #3
      ik begin gewoon zelf om 00:00 uur en kijk ondertussen een beetje rond.

      Comment


        #4
        IK begin vaak pas na 0015.. eerst genieten van het moment en de familie gelukkig nieuw jaar wensen.
        Daarnaast wil ik niet het kleine vuurwerk van de buurkinderen verpesten.

        Zij zijn trotst op hun kleine spul, mogen ze daar eerst goed van genieten.

        Comment


          #5
          We beginnen om 18 uur en eindigen om 2 uur. Daarna half uur bezemen en spul in de biobak. Klaar.

          Comment


            #6
            Tussen 00:00 - 00:15 steek ik niks af. Genieten van de chaos om me heen. Dit jaar misschien een fluitbakje 800’s om de chaos compleet te maken. En als het dan wat minder begint te worden gaan wij in de straat nog ff door met nog 4 andere liefhebbers.

            @mods: leuk topic voor de Countdown?

            Comment


              #7
              mijn vw budget laat sws niet meer toe om de complete vooravond te stoken, en ben er na zoveel jaar ook wel klaar mee, gekke tijden gehad van 3/4/5k en eigenlijk alles al wel gezien, het risico om alles kwijt te zijn zelfs met legaal is ook gewoon niet leuk meer.

              vanaf 22:00 een hapje en een drankje buiten, heater en een vuurtonnetje onder de carport, beetje klein spul met de kids uit de buurt.

              00:00 happy new year met vrienden en de buren, tot 00:15 genieten van andermans spul, toch veel teveel chaos, daarna zelf klein showtje opbouwen van +/- 5 a 6 min met een leipe finale, daarna nog wat losse cakes en 1 compound en zijn we alweer 1500 armer, en het ligt eraan hoe gezellig het is maar rond 2:00 lekker naar bed.

              Comment


                #8
                Vorig jaar had ik mijn grootste collectie tot nu toe, dus ik ben om 18:00 begonnen met wat kleine potjes en toen uiteindelijk een 30mm cake. Daarna uiteraard genoten van oliebollen etc. Toen om 21:00 weer verder gegaan. En afgesloten om 00:10 met mijn grotere dingen

                Comment


                  #9
                  Meestal steek ik een paar items af in de vooravond. Zodra de klok 00:00 slaat gaan we eerst een half uur kijken vanaf de galerij. Dat is echt prachtig vanaf de 10de verdieping. Vervolgens pak ik het vuurwerk bij elkaar in winkelwagentjes, stap vaak samen met een paar buren de lift in naar beneden en vervolgens ga ik lekker los om 00:45/01:00. Super leuk als dan de galerijen ven de flat vol staan met toeschouwers

                  Comment


                    #10
                    Als het weer het toelaat stook ik het liefst de hele avond door en dan kom ik nog tijd tekort... Overdag wat klein spul en dan rustig opbouwen naar het grotere werk. Na 0:00 wat herrie maken en de mooiere boxen komen daarna als het wat rustiger is.

                    Comment


                      #11
                      Wij beginnen met afsteken op precies 00:00. Officieel het nieuwe jaar inluiden

                      Comment


                        #12
                        Vroegerrrr om 10.00
                        Tegenwoordig om 18.00 want dan mag het en begint onze avond der avonden.
                        Waar ik om 18.00 mee begin is geheel afhankelijk van het weer en mn collectie dat jaar.

                        Dat het ieder jaar anders is is zeker omdat ik eigenlijk nooit een product dubbel bestel, er is zoveel keus en een budget,dus om dan iets te bestellen wat ik al gestookt heb doe ik zelden.(enkele kleinere Funke producten uitgezonderd)

                        Dus 31december vanaf 18.00 stoken

                        Laatst aangepast door arviidd; 14 January 2024, 17:36.

                        Comment


                          #13
                          Meestal in fases. Standaard beginnen rond 18.00 uur met grondvuurwerk, fonteinen, mines en fonteinen.
                          Dan de 75% van de collectie tussen pak 'm beet 20.30 uur en 23.59 uur. Dan iedereen gelukkig nieuwjaar wensen, ondertussen kijken wat de buurt afsteekt en dan wanneer het weer rustig(er) wordt, omstreeks 00.15 uur, de overgebleven cakes en compounds afsteken.

                          Comment


                            #14
                            Meestal pas na 00:20 als het meeste van de buren de lucht is ingegaan. om 00:00 uur is het gewoon teveel al waardoor je minder geniet van je eigen producten

                            Comment


                              #15
                              Oorspronkelijk geplaatst door vwkfreak89 Bekijk bericht
                              Meestal pas na 00:20 als het meeste van de buren de lucht is ingegaan. om 00:00 uur is het gewoon teveel al waardoor je minder geniet van je eigen producten
                              Juist. Eerst lekker rondkijken om 12 uur
                              En als de buurt inkakt dan gas geven.
                              Maar meestal doen we ook wel paar leuke dingen ruim voor 00:00, dan kan je er in relatieve rust echt van genieten vind ik altijd. En natuurlijk na 18:00 wat kleiner spul met de kids en hun vriendjes.

                              Comment

                              Working...
                              X