Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Er moet hogere kwaliteit cat1 komen overgaand in cat2.

Collapse
X
 
  • Filteren
  • Tijd
  • Toon
Clear All
nieuwe berichten

    #31
    Oorspronkelijk geplaatst door josZie Bekijk bericht
    Hier maak je een denkfout. Er is een klein deel tegenstanders die anti vuurwerk is. Die mensen hebben een enorme plaat voor hun hoofd en stoppen niet eerder dan dat zij hun zin hebben. Helaas is dit type degene die volop de aandacht krijgen in de media. Naar deze mensen moet niet gekeken worden, deze moeten bestreden worden. Volop in de aanval en hun verzonnen waarheden weerleggen met feiten!

    Waar wel naar gekeken moet worden is de grote groep mensen die last hebben van dat zware geknal weken voor oudjaar. Veel vd mensen zijn niet zo goed op de hoogte van feiten zoals de meeste liefhebbers. Bij gebrek aan kennis zeggen ze 'doe dan maar een verbod'.

    Als 'wij' de liefhebbers zo begaan zijn met onze hobby, dan zijn 'wij'het ook die de excessen van binnenuit moeten aanpakken. Door o.a. te stoppen met het liken van youtubepyro's met hun zware knallers en ander zwaar spul.

    Verder ben ik het niet eens met de strekking van je verhaal. Tevreden zijn met cat 1 omdat haters alles weg willen hebben? Never! De hobby voor mij zit in de sierpotten / compounds, daar kan geen cat 1 tegen op. Wel moet er gewoon goed, degelijk en veilig spul op de markt zijn. Zowel cat 1 als 2 (en persoonlijk ook cat 3.)
    later haal ik toch aan het idee een certificaat te halen eerst. Bijvoorbeeld...
    Zodat voor die mensen wel de cakes etc te krijgen zijn. Ik noem maar wat. Ik zeg ook dat die felle tegenstanders moeten begrijpen wat de consequenties zijn van hun gedram. Je ziet het dit jaar al.
    Burgemeesters willen het zogenaamd langzaam af bouwen en helemaal laten verdwijnen. Als je ziet hoe veel er dit jaar binnenkomt dan moet toch duidelijk zijn wat de burger wil? Zij hebben niets te willen. Zij moeten voor oplossingen zorgen die werken voor de burger en niet tegen. Maar ik heb mijn vermoeden dat ze gewoon spreekbuizen zijn.

    Verder heb je een punt betreft youtube vids waar ik net zo hard aan meewerk. Ik ben in principe ook tegen illegaal vuurwerk. Ik heb vuurwerk uit bvb belgie/duitsland gehad. Maar had daar geen fijn gevoel bij. Omdat voor mijn gevoel vuurwerk echt iets nationaals is. Verschillende labels etc. Duits vuurwerk is bvb echt duits.. in de zin van het past bij het land. Het knalt minder hard, andere labels, andersoortige uitwerkingen. Het is gewoon echt een slechte zaak als iedereen zn vuurwerk uit het buitenland gaat halen. Het vernietigt een zekere cultuur EN economie.

    Comment


      #32
      Welicht moeten we, iemand, een ander topic openen met betrekking tot dit onderwerp? Want eigenlijk wilde ik een topic maken over beter cat1 vuurwerk echter schoot me tegelijkertijd iets anders in het hoofd.

      Immers het kan toch niet zo zijn dat er zo makkelijk een verbod kan door worden gevoerd. Een sector kan toch zich toch niet op drijfzand baseren.

      Comment


        #33
        Je zorgen zijn terecht, maar je kunt het op je buik schrijven dat een permanent verbod op F2 wordt opgevangen door oprekking van de F1-categorie. Wat ik heb begrepen is dat de eisen, die aan F1 worden gesteld, alleen maar strenger zullen worden (m.n. kleinere uitwerkingen). F1 zal dus alleen maar minder worden. Geloof mij, de linkse meute is pas tevreden als zelfs geen sterretjes meer worden verkocht en ze het zoveelste pleziertje van de burger hebben afgepakt.

        Er is maar één oplossing om je zorgen weg te nemen. Denk aan hoe afgelopen O&N ondanks het verbod is verlopen en bedenk dat bij een permanent verbod alleen maar meer mensen de grens overgaan en Nederland wederom massaal een dikke middelvinger richting Den Haag opsteekt.
        Well, that depends...

        Comment


          #34
          Dat denk ik ook. Gewoon massaal afsteken tussen 18:00 en 02:00.
          Je ziet dat het bij de winkel sluitingen ook effect heeft. Die zeggen nu ook massaal we gaan gewoon open en je ziet dat Den Haag bijdraait.

          Comment


            #35
            Oorspronkelijk geplaatst door PyroTukkers Bekijk bericht
            Ik wil je begrijpen alleen dat gaat even niet lukken....
            Wie wil je begrijpen? Mij of iemand anders

            Comment


              #36
              Oorspronkelijk geplaatst door Pyrohond Bekijk bericht
              Gelukkig lijkt het er sterk op dat je dat ook echt wilt net als meerdere hier die zich direct aangevallen voelen. Wat?? WAtt!!! Cakes weg!!!???



              Besef ook dat elke "siercake" direct ook een knalcake is. En vroeger had je dat dus niet en toen liepen sommigen al te zeuren. Maar dat waren de zuurpruimen of snel aangebrande mensen. De meerderheid vond het wel best. Toen was er een overduidelijk verschil in illegaal en legaal vuurwerk. Met singleshots zijn in feite nitraten legaal gemaakt. Die zijn later weer wat terug gedrongen qua knal, maar de trend was daarmee wel gezet. Dit is denk ik wel een reden waarom men meer om een verbod is gaan aandringen. Vooral vanuit de politie. Je moet gewoon kijken naar de tegenstanders van vuurwerk om tot een oplossing te komen wil je straks uberhaupt nog wat kunnen kopen in NL. Als je dat niet begrijpt kan ik er verder ook niets aan doen.
              Ik ben het niet compleet met jouw eens. Je hoort wel echt een groot verschil tussen Cobra 6 of thunderking van ons. Maar dat is mijn mening. De illegale vuurwerk zorgt voor de overlast en vernielingen. Met ons beetje legaal wat wij nog hebben zoals een fonteitje of cake blaas je geen prullenbak of bushokje op. Maar de politie, media en overheid gebruikt het woord "vuurwerk" tegen ons. Door de mensen verkeerde informatie te voorzien. Dat het allemaal zo onveilig is en levensgevaarlijk.

              Maar ze zullen nooit beelden laten zien hoe het Duitsland of Polen gaat. Dat het gewoon in de supermarkt verkocht kan en mag worden of op een markt. Waar notabene gewoon kleine kinderen rondlopen. Daar gebeurt al jaar en dag. Gaat er ooit is mis "NEE". Het is gewoon tijd om de werkelijke feiten te komen en mensen overtuigen dat ons vuurwerk zo goed als veilig is.

              Comment


                #37
                Oorspronkelijk geplaatst door josZie Bekijk bericht
                Hier maak je een denkfout. Er is een klein deel tegenstanders die anti vuurwerk is. Die mensen hebben een enorme plaat voor hun hoofd en stoppen niet eerder dan dat zij hun zin hebben. Helaas is dit type degene die volop de aandacht krijgen in de media. Naar deze mensen moet niet gekeken worden, deze moeten bestreden worden. Volop in de aanval en hun verzonnen waarheden weerleggen met feiten!

                Waar wel naar gekeken moet worden is de grote groep mensen die last hebben van dat zware geknal weken voor oudjaar. Veel vd mensen zijn niet zo goed op de hoogte van feiten zoals de meeste liefhebbers. Bij gebrek aan kennis zeggen ze 'doe dan maar een verbod'.

                Als 'wij' de liefhebbers zo begaan zijn met onze hobby, dan zijn 'wij'het ook die de excessen van binnenuit moeten aanpakken. Door o.a. te stoppen met het liken van youtubepyro's met hun zware knallers en ander zwaar spul.

                Verder ben ik het niet eens met de strekking van je verhaal. Tevreden zijn met cat 1 omdat haters alles weg willen hebben? Never! De hobby voor mij zit in de sierpotten / compounds, daar kan geen cat 1 tegen op. Wel moet er gewoon goed, degelijk en veilig spul op de markt zijn. Zowel cat 1 als 2 (en persoonlijk ook cat 3.)
                Ik ben het helemaal met jouw eens. Ik vindt categorie 1 leuk voor een paar minuten. Maar dat is mijn mening. De andere dingen die jij noemde heb ik een andere reactie gepost.

                Ik zie veel compilatie voorbij komen waar ik alleen maar knallers zie. Dan zeg ik gelijk daar ga ik niet naar kijken. Maar zie ik video's met veel siervuurwerk erbij staat dan wekt wel mijn interesse om het te gaan kijken. Af en toe een shell vindt ik niet erg.

                Comment


                  #38
                  Oorspronkelijk geplaatst door fompert Bekijk bericht
                  Je zorgen zijn terecht, maar je kunt het op je buik schrijven dat een permanent verbod op F2 wordt opgevangen door oprekking van de F1-categorie. Wat ik heb begrepen is dat de eisen, die aan F1 worden gesteld, alleen maar strenger zullen worden (m.n. kleinere uitwerkingen). F1 zal dus alleen maar minder worden. Geloof mij, de linkse meute is pas tevreden als zelfs geen sterretjes meer worden verkocht en ze het zoveelste pleziertje van de burger hebben afgepakt.

                  Er is maar één oplossing om je zorgen weg te nemen. Denk aan hoe afgelopen O&N ondanks het verbod is verlopen en bedenk dat bij een permanent verbod alleen maar meer mensen de grens overgaan en Nederland wederom massaal een dikke middelvinger richting Den Haag opsteekt.
                  Gaandeweg nog eens wat krantenberichten gelezen te hebben kom ik eigenlijk ook tot deze conclusie. Maar mensen voor mij hoeft uiteraard niets verboden te worden of concessies gedaan te worden. Voor mij part word het vuurwerk nog zwaarder. Het ging mij puur om eens te kijken wat er volgens de tegenpartij wel mogelijk is en daar een middenweg in te vinden en dat dan ook vast te houden en niet nog meer concessies doen. Als alternatief voor een compleet verbod. In de zin van beter iets dan niets. Maar sommige mensen vinden het blijkbaar nodig dictatortje te spelen.

                  Ik zie veel compilatie voorbij komen waar ik alleen maar knallers zie. Dan zeg ik gelijk daar ga ik niet naar kijken. Maar zie ik video's met veel siervuurwerk erbij staat dan wekt wel mijn interesse om het te gaan kijken. Af en toe een shell vindt ik niet erg.
                  Ik vind al het vuurwerk mooi. Van sterretje(niet dat ik die zelf koop ) tot 12 inch shell. Ik zie cat1 ook niet als kindervuurwerk maar gewoon als vuurwerk. En dat is het ook. Het is alleen minder spectaculair. Vroeger was bijna al het siervuurwerk vergelijkbaar met het goede cat1 alleen meer kruit. Echter waar cat1 nu heen gaat, tja dan houd het wel een beetje op.

                  "Ik vindt categorie 1 leuk voor een paar minuten."

                  Klopt, maar veel langer hoeft het voor mij ook niet. Het is voor mij een beetje afleiding, kop leegmaken. Alleen op oudjaarsdag ben ik er wat langer mee bezig. Online kijk ik meer dan dat ik zelf afsteek.
                  Laatst aangepast door Pyrohond; 15 January 2022, 16:40.

                  Comment


                    #39
                    Oorspronkelijk geplaatst door fompert Bekijk bericht
                    Je zorgen zijn terecht, maar je kunt het op je buik schrijven dat een permanent verbod op F2 wordt opgevangen door oprekking van de F1-categorie. Wat ik heb begrepen is dat de eisen, die aan F1 worden gesteld, alleen maar strenger zullen worden (m.n. kleinere uitwerkingen). F1 zal dus alleen maar minder worden. Geloof mij, de linkse meute is pas tevreden als zelfs geen sterretjes meer worden verkocht en ze het zoveelste pleziertje van de burger hebben afgepakt.

                    Er is maar één oplossing om je zorgen weg te nemen. Denk aan hoe afgelopen O&N ondanks het verbod is verlopen en bedenk dat bij een permanent verbod alleen maar meer mensen de grens overgaan en Nederland wederom massaal een dikke middelvinger richting Den Haag opsteekt.

                    Het verbieden van F1 zal er nooit komen. Dit staat in de grondwet van Nederland en Europese Unie. Hoe graag de tegenstanders dat willen zal ze nooit lukken. Dit had ook met F2 moeten gebeuren. Maar dat is mijn mening.

                    Comment


                      #40
                      Oorspronkelijk geplaatst door Pyrohond Bekijk bericht
                      Gelukkig lijkt het er sterk op dat je dat ook echt wilt net als meerdere hier die zich direct aangevallen voelen. Wat?? WAtt!!! Cakes weg!!!???



                      Besef ook dat elke "siercake" direct ook een knalcake is. En vroeger had je dat dus niet en toen liepen sommigen al te zeuren. Maar dat waren de zuurpruimen of snel aangebrande mensen. De meerderheid vond het wel best. Toen was er een overduidelijk verschil in illegaal en legaal vuurwerk. Met singleshots zijn in feite nitraten legaal gemaakt. Die zijn later weer wat terug gedrongen qua knal, maar de trend was daarmee wel gezet. Dit is denk ik wel een reden waarom men meer om een verbod is gaan aandringen. Vooral vanuit de politie. Je moet gewoon kijken naar de tegenstanders van vuurwerk om tot een oplossing te komen wil je straks uberhaupt nog wat kunnen kopen in NL. Als je dat niet begrijpt kan ik er verder ook niets aan doen.
                      Misschien als je zinsopbouw wat meer oké was geweest, en je wat minder uit frustratie had geschreven, dan was de kans groter geweest dat je misschien wat beter begrepen werd.

                      Ik denk dat wij als vuurwerkliefhebbers / branche al veel te veel hebben toegegeven, nu cat 2 vuurwerk nagenoeg cat 1 maken is een stap die ze maar al te graag zien. Cakeboxen zijn veiliger dan knetterballen. Luchthuilers die alle kanten op schieten, mensen die op disco crackers stampen.. Klinkt positief man..

                      Comment


                        #41
                        Oorspronkelijk geplaatst door fompert Bekijk bericht
                        Je zorgen zijn terecht, maar je kunt het op je buik schrijven dat een permanent verbod op F2 wordt opgevangen door oprekking van de F1-categorie. Wat ik heb begrepen is dat de eisen, die aan F1 worden gesteld, alleen maar strenger zullen worden (m.n. kleinere uitwerkingen). F1 zal dus alleen maar minder worden. Geloof mij, de linkse meute is pas tevreden als zelfs geen sterretjes meer worden verkocht en ze het zoveelste pleziertje van de burger hebben afgepakt.

                        Er is maar één oplossing om je zorgen weg te nemen. Denk aan hoe afgelopen O&N ondanks het verbod is verlopen en bedenk dat bij een permanent verbod alleen maar meer mensen de grens overgaan en Nederland wederom massaal een dikke middelvinger richting Den Haag opsteekt.
                        De pro- linksen vormen nog steeds geen regering en Amsterdam begint links ook zat te worden. Bij de volgende verkiezingen kan de samenstelling van de lokale regering er anders uit komen te zien. Of links kan doorzetten is maar de vraag.

                        Oorspronkelijk geplaatst door PyroVenray001 Bekijk bericht
                        Het verbieden van F1 zal er nooit komen. Dit staat in de grondwet van Nederland en Europese Unie. Hoe graag de tegenstanders dat willen zal ze nooit lukken. Dit had ook met F2 moeten gebeuren. Maar dat is mijn mening.
                        Wanneer F1 zo slecht wordt, zal niemand zijn geld eraan willen spenderen en dan heb je dus hetzelfde bereikt maar dan door een omweg.

                        Comment


                          #42
                          Oorspronkelijk geplaatst door Flashing_Diamond Bekijk bericht
                          De pro- linksen vormen nog steeds geen regering en Amsterdam begint links ook zat te worden. Bij de volgende verkiezingen kan de samenstelling van de lokale regering er anders uit komen te zien. Of links kan doorzetten is maar de vraag.



                          Wanneer F1 zo slecht wordt, zal niemand zijn geld eraan willen spenderen en dan heb je dus hetzelfde bereikt maar dan door een omweg.
                          De burgemeester van Amsterdam is wel Femke Halsema. GroenLinks in hart en nieren. Maar hoe precies de verdeling is weet ik niet in Amsterdam.

                          Het is gewoon tijd om de waarheid te vertellen aan de mensen. Deze mensen worden door de Media en de overheidsorgaan gewoon voorgelogen met leugens en onwaarheden. Dat moet gewoon stoppen.

                          Comment


                            #43
                            Oorspronkelijk geplaatst door PyroVenray001 Bekijk bericht
                            De burgemeester van Amsterdam is wel Femke Halsema. GroenLinks in hart en nieren. Maar hoe precies de verdeling is weet ik niet in Amsterdam.

                            Het is gewoon tijd om de waarheid te vertellen aan de mensen. Deze mensen worden door de Media en de overheidsorgaan gewoon voorgelogen met leugens en onwaarheden. Dat moet gewoon stoppen.
                            Tja, als de samenstelling van de regering daar verandert, kan ze moeilijk de overhand houden in alles.

                            Comment


                              #44
                              Oorspronkelijk geplaatst door PyroVenray001 Bekijk bericht
                              De burgemeester van Amsterdam is wel Femke Halsema. GroenLinks in hart en nieren. Maar hoe precies de verdeling is weet ik niet in Amsterdam.

                              Het is gewoon tijd om de waarheid te vertellen aan de mensen. Deze mensen worden door de Media en de overheidsorgaan gewoon voorgelogen met leugens en onwaarheden. Dat moet gewoon stoppen.
                              Oorspronkelijk geplaatst door Flashing_Diamond Bekijk bericht
                              Tja, als de samenstelling van de regering daar verandert, kan ze moeilijk de overhand houden in alles.
                              GroenLinks (GL) is de grootste partij in Amsterdam, gevolgd door D66 en de VVD. GL leidt de coalitie die verder bestaat uit D66, PvdA en SP. Toen er een nieuwe Amsterdamse Burgemeester moest komen heeft GL Halsema naar voren geschoven.

                              Landelijk heeft GL fors verloren bij de Tweede Kamer verkiezingen van afgelopen jaar. De verwachting is dat bij de Gemeenteraadsverkiezingen over 2 maanden die trend mogelijk doorzet en GL overall best wat zetels zou kunnen verliezen en daarmee in een andere positie zouden kunnen komen dan ze nu zijn. In meerdere Gemeenten zijn ze nu de grootste maar of dat na de Gemeenteraadsverkiezingen nog zo is valt te bezien. Dan zouden ze het weleens minder voor het zeggen kunnen gaan krijgen wat t.a.v. de vuurwerktraditie en Lokale Afsteekverboden positief uit kan pakken.

                              Amsterdam is net als Utrecht, Groningen, Eindhoven en bijvoorbeeld Nijmegen wel een geval apart. Een belangrijke factor in deze Gemeenten zijn de vele studenten die vooral Milieu-georiënteerd zijn en gehoor krijgen bij Klaver en kornuiten. Velen van hen stemmen daarom op GL.

                              Overigens wordt een Burgemeester na Gemeenteraadsverkiezingen niet vervangen. Dus zolang Femke het niet uit de hand laat lopen of ze een andere uitdaging aangeboden krijgt zal ze naar verwachting helaas niet zo snel afscheid nemen van deze functie...
                              www.huismanvuurwerk.nl

                              Comment


                                #45
                                Oorspronkelijk geplaatst door gizmo75 Bekijk bericht
                                GroenLinks (GL) is de grootste partij in Amsterdam, gevolgd door D66 en de VVD. GL leidt de coalitie die verder bestaat uit D66, PvdA en SP. Toen er een nieuwe Amsterdamse Burgemeester moest komen heeft GL Halsema naar voren geschoven.

                                Landelijk heeft GL fors verloren bij de Tweede Kamer verkiezingen van afgelopen jaar. De verwachting is dat bij de Gemeenteraadsverkiezingen over 2 maanden die trend mogelijk doorzet en GL overall best wat zetels zou kunnen verliezen en daarmee in een andere positie zouden kunnen komen dan ze nu zijn. In meerdere Gemeenten zijn ze nu de grootste maar of dat na de Gemeenteraadsverkiezingen nog zo is valt te bezien. Dan zouden ze het weleens minder voor het zeggen kunnen gaan krijgen wat t.a.v. de vuurwerktraditie en Lokale Afsteekverboden positief uit kan pakken.

                                Amsterdam is net als Utrecht, Groningen, Eindhoven en bijvoorbeeld Nijmegen wel een geval apart. Een belangrijke factor in deze Gemeenten zijn de vele studenten die vooral Milieu-georiënteerd zijn en gehoor krijgen bij Klaver en kornuiten. Velen van hen stemmen daarom op GL.

                                Overigens wordt een Burgemeester na Gemeenteraadsverkiezingen niet vervangen. Dus zolang Femke het niet uit de hand laat lopen of ze een andere uitdaging aangeboden krijgt zal ze naar verwachting helaas niet zo snel afscheid nemen van deze functie...
                                Dankjewel voor de heldere uitleg. We zullen gewoon met afwachten

                                Comment

                                Working...
                                X