Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Kan jij deze hobby missen?

Collapse
X
 
  • Filteren
  • Tijd
  • Toon
Clear All
nieuwe berichten

    #16
    NEE!! Ik kan niet zonder. Vuurwerk is niet alleen oud en nieuw. Hele jaar door pyrotechniek. Op vakantie, vele shows door het jaar heen.

    Ik heb al wat plannetjes in mn hoofd voor mocht het er ooit van komen. Dat zal ook zeker in het buitenland plaatsvinden. Duitsland, frankrijk.
    National feiertag zwitserland, 14 quatorze juillet etc. Nee oud en nieuw in nl zal om zeep zijn geholpen maar vuurwerk zal door blijven gaan. De echte liefhebbers vinden wel een weg.

    Het er gewoon zo ingebakken, nee gaat er nooit meer uit.
    Volg ons: https://www.youtube.com/vuurwerkpunt

    Comment


      #17
      Het spijt me zeer maar vuurwerk zoals ik vuurwerk ken is genieten van een sterretje tot aan shows bezoeken, lijsten maken, producten vergelijken, vakanties boeken naar andere landen voor festivals, mensen spreken met dezelfde passie.
      Ik kan niet geloven wat ik hierboven allemaal lees. Als je zulke dingen zegt is het niet je passie! Of je hobby!
      Eergister stond ik met me aansteeklont cat 1 tollen,fonteinen etc te stoken

      De t#fus dat ik dat ga verliezen? Dat bestaat niet, omdat het me passie is.
      Het is een stuk creativiteit en zeker spiritueel!
      Nee...ik kan en ga niet leven zonder deze hobby.
      Ik verhuis voor het gene waar ik gelukkig van word. F# ck de rest...werken moet je toch wel!
      75:15:10 - En je weet wat ik bedoel !

      Comment


        #18
        Ik zou het jammer vinden als ik niet meer kan afsteken maar ook het forum zal ik wel missen. Het forum is toch onderdeel van de hobby om hier elke dag nieuwe dingen te lezen en filmpjes te bekijken.

        Dus ja zou het wel kunnen missen, zou waarschijnlijk meer gaan vissen denk ik en de vrouw en de kleine krijgen weer wat meer aandacht.

        Comment


          #19
          Ik zal zeker niet stoppen, veel mensen hebben een verslaving van drugs, ik heb dat van vuurwerk, ik zit dagelijks tot onvrede van mijn vrouw op dit forum, filmpjes kijken, ervaringen delen.

          Het afsteken van vuurwerk met oud en nieuw zal hier niet veranderen bij een verbod, er zal meer illegaal vuurwerk komen, en Belgie is om de hoek.

          En geld boetes kunnen ze wel uit delen maar dan moeten ze op elke hoek van de straat handhaving of politie gaan staan, en ik ken veel agenten die er niet op gaan handhaven die zelf ook van vuurwerk houden.

          De media blaast veel op ik denk dat er wel op gekort gaat worden in de komende jaren maar een echt verbod zal er hopelijk niet komen.

          Ik vind een meldplicht voor relschoppers een goed idee, laat ze maar melden tijdens de volgende 10 a 15 oud en nieuws op het politie bureau, zelfde als voor voetbal supporters.

          Comment


            #20
            Ik ga ook absoluut niet stoppen met het zelf afsteken van vuurwerk. De redenen waarom het zo leuk is zijn hiervoor al genoemd.

            Waarom komt er een (deel)verbod? Omdat de politiek zwicht voor huftergedrag Een kleine groep die het verpest voor de grote welwillende meerderheid. Als men daarom in Den Haag denkt dat het beter is om (knal)vuurwerk te gaan verbieden dan nemen ze een schijnmaatregel. Ze ontnemen alleen de pret van vuurwerkliefhebbers en verder verandert er niets. Dan vragen ze om burgerlijke ongehoorzaamheid en kan een verbod weleens averechts gaan werken.
            2024 >> 25

            Comment


              #21
              Oorspronkelijk geplaatst door dikkeeric Bekijk bericht
              Ik kan niet geloven wat ik hierboven allemaal lees. Als je zulke dingen zegt is het niet je passie! Of je hobby!
              Wat lees jij dan wel niet allemaal wat ik niet lees?

              Comment


                #22
                Ik zal eerlijk antwoorden : ja en nee.

                Ja, omdat het gewoon een bizar mooie hobby is en het zelf stoken zal mij altijd een kick blijven geven. Het gehele jaar op een forum zo als dit actief zijn met producten en de gezellige chat zal ik zeker gaan missen.

                Nee, de laatste jaren kreeg ik er toch steeds een klein beetje minder zin in. De vele negatieve mediaberichten, de tiplijn en daar door het gevoel dat je crimineel bezig was ipv dat ik vrolijk mijn auto stond uit te laden...

                En uhhh financieel zal ik de hobby zeker niet missen, maar dat is bijzaak
                Vuurwerk doet de duivels dansen

                Comment


                  #23
                  Ja hoor. Heb nog wat postzegelboeken liggen van m'n pa

                  Comment


                    #24
                    Alles is te missen behalve mijn kids. Heb al veel verloren en vuurwerk staat bij mij niet op 1.
                    Gaat vuurwerk voorbij dan ben ik verplicht om te genieten van andermans illegaal vuurwerk aangezien ik voor mijn werk geen strafblad of politiebedoelingen kan permiteren.

                    Maar ik gun mijn kids de rotjes en rolletjes en oud & nieuw zoals wij hem kennen.

                    Ja ik kan het missen maar ik weet hoe het voelt als iets waar je veel waarde aan hecht er niet meer is.....
                    Ik heb een kort lontje.......

                    Comment


                      #25
                      Oorspronkelijk geplaatst door funkyi Bekijk bericht
                      Alles is te missen behalve mijn kids. Heb al veel verloren en vuurwerk staat bij mij niet op 1.
                      Gaat vuurwerk voorbij dan ben ik verplicht om te genieten van andermans illegaal vuurwerk aangezien ik voor mijn werk geen strafblad of politiebedoelingen kan permiteren.

                      Maar ik gun mijn kids de rotjes en rolletjes en oud & nieuw zoals wij hem kennen.

                      Ja ik kan het missen maar ik weet hoe het voelt als iets waar je veel waarde aan hecht er niet meer is.....
                      Mooi verwoord, just saying...

                      Daarnaast ook herkenbaar, zowel prive als werk. Illegaliteit is voor mij ook geen optie vanwege dezelfde reden. Mijn gezin staat altijd boven mijn passie. Is iets met verantwoordelijkheid. Ik zal het mijn kinderen maar moeten uitleggen:

                      "Ooit had papa een erg goede baan en een riant inkomen. We konden toen alles doen wat we wilden. Maar papa wilde zonodig doorknallen. Dat was het begin van de ellende. En nu zitten we er helaas zo bij."

                      p.s. Natuurlijk zijn er verschillende niveaus van illegaliteit, maar na een totaalverbod is het een beetje naief om te denken dat je er nog met een geldboete van pak 'm beet 100,- vanaf komt (zeker als je niet 1 doosje wilt aansteken, maar een showtje wilt schieten).
                      Laatst aangepast door bonzo26; 25 January 2020, 01:43.

                      Comment


                        #26
                        Lastig, maar denk dat ik het wel kan missen. Zoals funkyi en bonzo26 al benoemen, zit ik niet op een strafblad en dergelijke zaken te wachten. En dan hoor ik sommige hier zeggen dat een echte liefhebber altijd blijft stoken... En misschien lukt dat na een totaalverbod nog wel, om wat illegale blokken te stoken. Echter denk ik dat dat enkel de eerste 2 jaren erna nog lukt, daarna ga je 100% te veel opvallen.

                        Verder komt het financieel niet slecht uit, hoe jammer dat het ook is. Zo probeer ik bijvoorbeeld al jaren een leuke voetbalwedstrijd mee te pakken, in een stadion verder dan Nederland, België of West-Duitsland. Of een keer 10 dagen op wintersport in plaats van 6, waarvan je dan nog maar 4 dagen op de latten staat.

                        Kijk, qua opbouw naar de jaarwisseling zelf toe kan geen enkele hobby of passie hier aan tippen. Importeurs demo's en Zena Trophy in september. In oktober de collectie voor 95% rond maken. Dan in november toch nog wat erbij bestellen wat je helemaal niet nodig hebt, je stukbijten op diverse win-acties en de eerste winkeldemo's bezoeken. Feestmaand december jezelf volvreten met een overdosis aan suikers, vetten, calorieën en alcoholische versnaperingen. En verder opbouwen naar o&n; stookvolgordes maken (om je er 0,0 aan te houden ), voldoende aanstekers halen, toch nog langs de Aldi om wat cat.1 (waarvan je 11 maanden lang zei er klaar mee te zijn), de Top2000 lijst inzien met 10 nieuwe nummers per jaar, het stressvolle afkeurtopic hier met tegenzin bekijken, de net zo stressvolle win-actie topics -vaak- met tegenzin bekijken, de nog chaotischere afhaaldagen zien te overleven, om maar te zwijgen over de weersvoorspellingen... En dan om 31 december 17:59 uur nog blijer naar buiten rennen, dan een klein kind die net een zeldzame Pokemon heeft gevangen op zijn Gameboy, zonder gebruik van de Master Ball.

                        Wat dat betreft zal ik het zeker gaan missen. Vooral de eerste vijf, zes of zeven jaarwisselingen zonder zelf vuurwerk afsteken, kunnen nog wel eens zwaar gaan worden. Maar ja, life goes on. En wie weet komen de aliens van planeet Pyronus ons ooit nog bezoeken. Hebben we toch nog een soort happy ending.
                        ┏(-_-)┛┗(-_- )┓┗(-_-)┛┏(-_-)┓

                        Comment


                          #27
                          Bij een totaalverbod wordt het gewoon stoppen. Misschien dat ik met vrienden nog een groot illegaal blok koop om 12u moment af te steken maar thats it.

                          Het geld ervan zal wss naar een extra vakantie gaan, misschien 2x gaan wintersporten.

                          Comment


                            #28
                            Zo lang mijn zoon dezelfde passie houdt als ik blijven we stoken. Niet meer in Nederland uiteraard want ook ik kan geen politie end. gebruiken vanwege werk. De afgelopen jaren hebben we al diverse (vuurwerk gerelateerde) trips gemaakt naar Polen en Tsjechië dus we weten inmiddels wel redelijk de weg te vinden, zeg maar. Deze trips waren echter niet met oud en nieuw. Ook gaan we al jaren naar Duitsland voor een stukje inkoop en beleving. Mocht er dit jaar iets veranderen/ verboden worden dan ligt het plan al klaar. Echter, zodra mijn zoon om wat voor reden dan ook zijn interesse verliest ga ik niet alleen deze trips maken en zal het voor mij ook afgelopen zijn. Een hobby en passie is het zeker maar het fijne is wel dat je het ook met iemand kan delen, samen beleven. Dat is voor mij wel heel erg belangrijk.

                            Edit: er is al aardig wat gezegd over zogenoemde vuurwerk clubs. Het waarom (afsteekverbod en dan mag je ergens op een afgelegen veld gaan staan) is misschien niet een goed uitgangspunt. Maar zelf zou ik het eigenlijk wel heel leuk vinden als er zo een club zou bestaan met maandelijkse bijeenkomsten enzo. Ik kan me daar wel iets bij voorstellen. Misschien zelfs met een bestuur en vuurwerk gerelateerde activiteiten o.i.d. Nu ik zo over nadenk kan ik er nog wel meer bij verzinnen. Misschien moet ik zelf het initiatief gaan nemen voor de eerste (of is dit al ergens?) vuurwerk club van Nederland.
                            Laatst aangepast door Traniet; 25 January 2020, 08:55.

                            Comment


                              #29
                              Ik kan het wel missen. Er is best wat afgenomen wat voor mij vuurwerk zo speciaal maakte. De sfeer rond de ophaaldagen is amders, de media werkt alleen maar tegen, folders bladeren hoeft niet meer met de komst van internetshops, overdag ben je crimineel. Het zorgeloze is er een beetje vanaf. De sfeer is anders. Ga ik een jaarwisseling zoals de afgelopen paar jaar missen? Absoluut niet. Maar een zoals begin 2000? Jazeker. Maar die mis ik nu al..

                              Tuurlijk hebben we het hier ook al gehad over drjaarwisseling in andere landen willen vieren, en daar komt best een aardige lijst uit. Zowel voor het vuurwerk, als de ervaring. Maar financieel gaat het nooit lukken om elk jaar zo'n vkantie te doen, en dan wordt vuurwerk simpelweg eem extra'tje dat langzaamaan uitsterft in mijn doen en laten
                              [B]Groetjes Kamikaze[/B]

                              Comment


                                #30
                                Nee.

                                Waarom zou ik?
                                Waarom deze stelling?
                                Vergaat de wereld?
                                Ivm ooit mogelijk een vuurwerk verbod?
                                Ben je depressief?

                                Deze hobby is een passie en ik heb echt geen idee waarom men erover na zou moeten gaan denken of men zonder deze hobby/passie, kan-en/of moet.

                                Al krijg je 25jaar gevangenisstraf of wordt je blind en doof, dan nog kan je deze hobby/passie houden.
                                Zal niet weten waarom niet...

                                Comment

                                Working...
                                X