Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Wat was het eerste vuurwerk dat je hebt gekocht en/of afgestoken ?

Collapse
X
 
  • Filteren
  • Tijd
  • Toon
Clear All
nieuwe berichten

    #46
    Oorspronkelijk geplaatst door Noppes Bekijk bericht
    Ik ben nog de Bengaalse lucifers vergeten en de rookbommetjes. Die waren ook in lucifer vorm, dan moest je het papier over de strijkkop heen vouwen en dan kon je ze langs een bakstenen muur aanstrijken.

    Uiteraard rauwe vingers aan over gehouden....

    Kent iemand die? Ik kan er geen plaatje van vinden
    Die dingen waren top. Ze heten waslucifers. Google er maar een op. Ze bestaan nog steeds wel denk ik.

    Comment


      #47
      Het eerste wat ik mij vaag herinner. Was een slof rotjes, samen met babypijltjes en romeinse kaarsen.
      De grote pot voor 12 uur mocht ik zelf niet afsteken

      Comment


        #48
        De grondbloemen van Lesli met die nostalgische verpakking van die twee kids en dat hondje die naar een grondbloem kijken als ik me niet vergis. En Knock Out singleshots! Nou, ik schrok me als kind altijd een hoedje van harde knallen en die dingen gingen kneiterhard in mijn herinnering haha
        31-12 kijk ik op m'n uurwerk; tijd voor vuurwerk!

        Comment


          #49
          Trektouwtjes en natuurlijk het klappertjes pistool, telt dat? Dat zal begin jaren 90 zijn geweest. Daarna in eerste instantie muggenscheten en rotjes om daarna idd over te gaan op sloffen astronauten, babypijtjes, jumping jacks,etc eind jaren 90

          Comment


            #50
            Oorspronkelijk geplaatst door Beastmode Bekijk bericht
            Zoals vele anderen ook de kanonslagen, grondbloemen, babypijltjes, romeinse kaarsen, jumping jacks, etc. De eerste cakes die ik ooit zelf kocht, waren de Hawaii en Wildcats van Wolff. Eerstgenoemde kocht ik destijds meerdere jaren op rij.
            Aanvullend... Hiervoor had ik ook altijd van die knalerwten, trektouwtjes, pistols, etc. Met dat blonde manneke op het label. Ben zijn naam helemaal kwijt.
            ┏(-_-)┛┗(-_- )┓┗(-_-)┛┏(-_-)┓

            Comment


              #51
              Ja zoals de meesten, rotjes, grondbloemen en babypijltjes. Mij eerste cake weet ik ook nog goed. De Master Li. Een 5 Schots cakes en wat was ik er trots op.

              Comment


                #52
                Oorspronkelijk geplaatst door arviidd Bekijk bericht
                Ja zoals de meesten, rotjes, grondbloemen en babypijltjes. Mij eerste cake weet ik ook nog goed. De Master Li. Een 5 Schots cakes en wat was ik er trots op.
                Haha, dat was ook mijn eerste cake. En wat ik mij herinner was die nog echt goed ook. Voor die tijd dan
                Volg Vuurwerkcrew.nl ook op:

                Comment


                  #53
                  Silver thunders, babypijltjes, knetterballen, grondbloemen en romeinse kaarsen. Eerst cake was een 9 of 16sh cake met blauwe effecten.

                  Comment


                    #54
                    Voor de meeste uit de jaren 80&90 zal dit zo ongeveer de volgorde zijn geweest...


                    Klik op afbeelding voor grotere versie

Naam:	Screenshot_20240120_175057_Samsung Internet.jpg
Vertoningen:1
Grootte:119,8 KB
ID:	1609136
                    Klik op afbeelding voor grotere versie

Naam:	Screenshot_20240120_174842_Samsung Internet.jpg
Vertoningen:1
Grootte:100,1 KB
ID:	1609137
                    Klik op afbeelding voor grotere versie

Naam:	Screenshot_20240120_175522_Samsung Internet.jpg
Vertoningen:1
Grootte:84,7 KB
ID:	1609138
                    Klik op afbeelding voor grotere versie

Naam:	Screenshot_20240120_180025_Samsung Internet.jpg
Vertoningen:1
Grootte:55,9 KB
ID:	1609139
                    Klik op afbeelding voor grotere versie

Naam:	Screenshot_20240120_174155_Samsung Internet.jpg
Vertoningen:1
Grootte:48,3 KB
ID:	1609140
                    Klik op afbeelding voor grotere versie

Naam:	Screenshot_20240120_183720_Samsung Internet.jpg
Vertoningen:1
Grootte:123,9 KB
ID:	1609141

                    Comment


                      #55
                      Klappertjes in zo’n wegwerp bommetje, telt dat?
                      In de grote versie voor een pistool paste precies die kleine uit die felgele stripjes van 10.
                      Daarna de morning glory, magisch was het.
                      De eerste dingen met een lontje volgden snel, waarvan de drietraps liliputpijltjes voor mij het hoogtepunt zijn uit mijn herinnering.
                      Iemand die die laatste herkend?

                      Comment


                        #56
                        Oorspronkelijk geplaatst door ZHE Bekijk bericht
                        Klappertjes in zo’n wegwerp bommetje, telt dat?
                        In de grote versie voor een pistool paste precies die kleine uit die felgele stripjes van 10.
                        Daarna de morning glory, magisch was het.
                        De eerste dingen met een lontje volgden snel, waarvan de drietraps liliputpijltjes voor mij het hoogtepunt zijn uit mijn herinnering.
                        Iemand die die laatste herkend?
                        Ik denk dat de onderstaande pijltjes in de buurt komen van wat je bedoeld.
                        Volgens mij noemden wij ze upup pijltjes. (Of misschien waren ze er zelfs onder die naam)

                        Klik op afbeelding voor grotere versie

Naam:	Screenshot_20240120_223015_Samsung Internet.jpg
Vertoningen:1
Grootte:107,1 KB
ID:	1609151

                        Klik op afbeelding voor grotere versie

Naam:	Screenshot_20240120_223415_Samsung Internet.jpg
Vertoningen:1
Grootte:111,1 KB
ID:	1609152

                        Comment


                          #57
                          Oorspronkelijk geplaatst door fompert Bekijk bericht
                          Wat ik zelf voor het eerst kocht zal uit de categorie veel voor weinig uit de bestellijst van de lokale fietsenmaker zijn geweest. Echte folders had je toen nog niet, dus je had eigenlijk geen idee wat je kocht. En toch zat je dan dagen lang te puzzelen, in te vullen, door te krassen, nieuwe bestellijst halen en opnieuw te beginnen. Ik gok dat mijn eerste collectie er ongeveer zo uitzag:

                          - knalmatten in 2 maten, babyscheetjes en piraatjes, inderdaad om uit elkaar te peuteren (lekker veilig stoken met schietlont!)
                          - jumping jacks (idem dito)
                          - astronauten
                          - babypijlen met en zonder fluit
                          - grondbloemen
                          - zilverfonteinen (als ik me niet vergis 75 cent per stuk)
                          - kraanvogels


                          Terwijl ik dit opschrijf schieten de magisch klinkende namen van de voor mij te dure producten uit de bestellijst door mijn hoofd. Wilde gans pijl, bumper harvest, dancing butterfly...

                          Edit: Mijn geheugen laat me aardig in de steek, want de piraatjes werden klaarblijkelijk los per 5 verkocht.

                          [ATTACH=CONFIG]77299[/ATTACH]
                          Die piraatjes waren lekker goedkoop! Maar ook zo op. Dus met een stok in de hand porren in de glascontainer op zoek naar statiegeld flessen om weer nieuwe piraatjes te kunnen kopen.

                          Comment


                            #58
                            Voor zover ik weet begon dat vroeger met een meterpakket die ik en mijn zus samen met ons paps afstaken. toen waren die pakketten zo ongelooflijk divers.

                            Draaizon die we aan de boom spijkerden bleef ik een van de mooiste dingen vinden.

                            Later in de avond natuurlijk kijken naar welke grote cakes, van broekhoff, mijn vader had meegenomen van de lokale fopwinkel.

                            Heerlijke tijd!
                            Biem!

                            Comment


                              #59
                              Ik denk de flikkersterren en erna morning glorys....

                              Comment

                              Working...
                              X