Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Hulp nodig bij het maken van je show/project?

Collapse
X
 
  • Filteren
  • Tijd
  • Toon
Clear All
nieuwe berichten

    #31
    Helemaal eens met de heren hierboven. Daar mee starten levert direct een wow factor op.
    Volg Vuurwerkcrew.nl ook op:

    Comment


      #32
      Dat is dan duidelijk. Thanks mannen! Weer een kopzorg minder
      Well, that depends...

      Comment


        #33
        Daar zijn we dan, ik heb dit jaar nog niet de interesse gehad als de jaren hiervoor.
        Neemt niet weg dat ik alsnog een show plan, of die helemaal uitgevoerd gaat worden is een tweede.

        Om alvast een idee te geven van de show: Ik wil meer gaan spelen met tempo wisselingen, voornamelijk door meer te gaan werken met verschillende kalibers. Van iemand op het forum heb ik een experimentje meegekregen; diegene heeft veel 20mm bakken geschoten in zijn show omdat 30mm nou eenmaal niet altijd de beleving geeft zo in een smalle straat zoals die van mij. Opbouw zal dus gaan in hoog tempo 20mm, wat lager tempo 25mm en dus 30mm.

        Goed, nu het punt waar ik voornamelijk product advies zoek. Ik wil aan het eind van de show gebruik maken van 3 "stages". Een periode kleurchaos (Plan is een flinke mix van de Peonie cakes van Broekhoff, suggesties zijn verder welkom). De andere tweede "stages" zijn een beetje geïnspireerd op de Italiaanse shows. Ik wil één deel pompen met puur en alleen White Strobe. Ik ben alleen bekend met de cakes uit de Pyroshow lijn van Broekhoff. Het liefst zoek ik ze in 20, 25 en 30mm om gelaagd en goed opbouwend te kunnen werken.

        Voor deel twee zoek ik eigenlijk hetzelfde, maar dan met name Brocade in 20, 25 en 30 mm. Deze wil ik mooi laten oplopen met de gelaagdheid, rode dahlia (waarschijnlijk de Red Maroon) maar ook met salutes en het liefst de ABA single shots als ik ze nog kan vinden.

        Kom maar door met de suggesties! (voornamelijk de 20mm, 25mm, 30mm white strobe en 20mm, 25mm, 30mm Brocade)

        Comment


          #34
          je zou voor de rode dahlia ook kunnen kijken naar de redwire autograph box, misschien makkelijker te vinden dan de Red Maroon.

          Comment


            #35
            Oorspronkelijk geplaatst door Airforce Bekijk bericht
            Daar zijn we dan, ik heb dit jaar nog niet de interesse gehad als de jaren hiervoor.
            Neemt niet weg dat ik alsnog een show plan, of die helemaal uitgevoerd gaat worden is een tweede.

            Om alvast een idee te geven van de show: Ik wil meer gaan spelen met tempo wisselingen, voornamelijk door meer te gaan werken met verschillende kalibers. Van iemand op het forum heb ik een experimentje meegekregen; diegene heeft veel 20mm bakken geschoten in zijn show omdat 30mm nou eenmaal niet altijd de beleving geeft zo in een smalle straat zoals die van mij. Opbouw zal dus gaan in hoog tempo 20mm, wat lager tempo 25mm en dus 30mm.

            Goed, nu het punt waar ik voornamelijk product advies zoek. Ik wil aan het eind van de show gebruik maken van 3 "stages". Een periode kleurchaos (Plan is een flinke mix van de Peonie cakes van Broekhoff, suggesties zijn verder welkom). De andere tweede "stages" zijn een beetje geïnspireerd op de Italiaanse shows. Ik wil één deel pompen met puur en alleen White Strobe. Ik ben alleen bekend met de cakes uit de Pyroshow lijn van Broekhoff. Het liefst zoek ik ze in 20, 25 en 30mm om gelaagd en goed opbouwend te kunnen werken.

            Voor deel twee zoek ik eigenlijk hetzelfde, maar dan met name Brocade in 20, 25 en 30 mm. Deze wil ik mooi laten oplopen met de gelaagdheid, rode dahlia (waarschijnlijk de Red Maroon) maar ook met salutes en het liefst de ABA single shots als ik ze nog kan vinden.

            Kom maar door met de suggesties! (voornamelijk de 20mm, 25mm, 30mm white strobe en 20mm, 25mm, 30mm Brocade)

            Toffe plannen Airforce! Ik herinner me vorig jaar van jou een bericht voor 20mm blokken, ook daar kun je heel toffe showtjes mee bouwen!


            Voor blink denk ik direct aan de Merkur van Wolff, of de nieuwe Booster 500. Beide divers, maar voornamelijk met blink effecten en in 20mm (Booster heeft 25mm tubes finale). Je zou hier bijvoorbeeld de Decibel of nieuwe Scuba bij kunnen combineren voor je laagjes, door de spinners gaan ze mooi op verschillende hoogte. Een laatste die me nog te binnen schiet is de Ice Crystal van China Red


            Brocade, dan raad ik je de Special #6 van Katan, of de Massive Gold van Wolff aan (Massive gold heeft een dikkere opbouw vind ik). Beide 25mm, en puur goud. In de combinatie met je rode idee, zou ik hier 1 of 2 stuks Katan Special #4 boven schieten! Rauwe fluit, mooie rode falling leaves, afgewisseld met gouden boeketten, en schieten veel hoger zodat je de laagjes krijgt.

            Enkel goud zie je maar erg weinig; dus ik pak m iets breder. Allicht dat onderstaande iets voor je zijn:

            - Blue Night Fire (goud met blauwe waaier)
            - Avalancha - St8ment (goud a la snowstorm, 30mm)
            - Silent Show IV - Showtime (mocht je m nog kunnen vinden...)
            - Santiago Masters (hoog tempo 20mm cake met voornamelijk goud en rood)
            - Kingstown Hangover (30mm beuker van broekhoff, schiet erg hoog)
            - Alpha - VWtotaal (toffe gouden crackling crossettes met lange hangtime)

            Comment


              #36
              Voor blink effecten zou je de extreme zensation kunnen gebruiken en de sterling thunder. Die laatste heeft een unieke opbouw qua tempo.

              Comment


                #37
                Oorspronkelijk geplaatst door Pyropinoy Bekijk bericht
                Voor blink effecten zou je de extreme zensation kunnen gebruiken en de sterling thunder. Die laatste heeft een unieke opbouw qua tempo.
                Kijk, die Sterling Thunder moet ik hebben! Extreme Zensation misschien nog daarvoor, zoek echt puur en alleen naar white/silver strobe/blink.
                Met de Sterling Thunder, Silver Blink Mine to Silver Blink Tail to Silver Blink en Silver Blink with Silver Blinking Tail moeten we een eind kunnen komen. Zal nog wel een opgave worden ze te vinden.

                Mocht iemand dus nog de volgende cakes van de Pyroshow lijn van Broekhoff tegen komen, hoor ik het graag:
                - Silver Blink Mine to Silver Blink Tail to Silver Blink (Fan-shape)
                - Silver Blink with Silver Blinking Tail (I-shape)
                Laatst aangepast door Airforce; 18 October 2023, 20:03.

                Comment


                  #38
                  Oorspronkelijk geplaatst door Koala Bekijk bericht
                  Toffe plannen Airforce! Ik herinner me vorig jaar van jou een bericht voor 20mm blokken, ook daar kun je heel toffe showtjes mee bouwen!


                  Voor blink denk ik direct aan de Merkur van Wolff, of de nieuwe Booster 500. Beide divers, maar voornamelijk met blink effecten en in 20mm (Booster heeft 25mm tubes finale). Je zou hier bijvoorbeeld de Decibel of nieuwe Scuba bij kunnen combineren voor je laagjes, door de spinners gaan ze mooi op verschillende hoogte. Een laatste die me nog te binnen schiet is de Ice Crystal van China Red


                  Brocade, dan raad ik je de Special #6 van Katan, of de Massive Gold van Wolff aan (Massive gold heeft een dikkere opbouw vind ik). Beide 25mm, en puur goud. In de combinatie met je rode idee, zou ik hier 1 of 2 stuks Katan Special #4 boven schieten! Rauwe fluit, mooie rode falling leaves, afgewisseld met gouden boeketten, en schieten veel hoger zodat je de laagjes krijgt.

                  Enkel goud zie je maar erg weinig; dus ik pak m iets breder. Allicht dat onderstaande iets voor je zijn:

                  - Blue Night Fire (goud met blauwe waaier)
                  - Avalancha - St8ment (goud a la snowstorm, 30mm)
                  - Silent Show IV - Showtime (mocht je m nog kunnen vinden...)
                  - Santiago Masters (hoog tempo 20mm cake met voornamelijk goud en rood)
                  - Kingstown Hangover (30mm beuker van broekhoff, schiet erg hoog)
                  - Alpha - VWtotaal (toffe gouden crackling crossettes met lange hangtime)
                  De Merkur wordt hem niet, die is mij niet puur blinker genoeg. Booster 500 helaas hetzelfde verhaal. De Ice Crystal houd ik nog wel even in mijn achterhoofd.

                  De special 6 is me te Corolla-achtig. Ik zoek echt meer de Brocade/Brocade Crown (meer het wit achtige, niet glinsterend en onderbroken om het maar zo te verwoorden). De Massive Gold lijkt er al meer op. Je lijstje is me verder grotendeels bekend, maar niet "clean" genoeg goud (single-effect). Het liefst zoek ik ook enkele cakes om meer te kunnen variëren met shapes en duratie. Ik ga nog wel even op onderzoek uit. Bedankt voor je hulp echter.

                  Comment


                    #39
                    Zeg het maar mannen! Het is wat minder dit jaar maar het volgende heb ik straks beschikbaar. Ik wil vooral een oplopend tempo naar een chaos finale.

                    Ik zat nu te denken aan Tailgate fan als start, dan de 2x return of the phoenix (in V) die tegelijk start met de turbo display box Turbo box (in I) en hier achteraan 4X Cairo crackling tegelijk (is die beter in I of in W?)

                    Dan weet ik ook niet wat ik met de terremoto's moet... misschien aan het begin?


                    1X Terremoto 10sec - el gato
                    1X Wild tiger - Pyrocentury
                    1X Supernaut 2 - Funke
                    1X Break Out - Wolff
                    1X Turbo display - box Magnum
                    1X Splitting rainbow - WECO
                    2X Brocade crown horse tail - Broekhoff
                    1X Tailgate Fan - Broekhoff
                    2X Return of the phoenix - Wolff
                    4X Cairo Crackling - Magnum
                    1X Terremoto 1 sec - El Gato
                    Laatst aangepast door ekk; 4 November 2023, 11:44.

                    Comment


                      #40
                      Zou rustig beginnen, zou dan om te starten voor de Splitting Rainbow gaan en vervolgens de tailagate fan. Wellicht nog een idee om helemaal op het begin de terremoto 1sec te doen zodat je direct de aandacht hebt. Daarna de boxen die je hebt rustig achter elkaar schieten. Finale zou ik gaan voor de 2 x ROTP, 4 cairo crackling.
                      Volg Vuurwerkcrew.nl ook op:

                      Comment


                        #41
                        Ik zou juist beginnen met terremoto 10sec en eindigen met terremoto 1sec

                        Comment


                          #42
                          Ik wil dus een finale schieten van goudeffecten, maar heb ook een karton Cairo crackling. Twijfel om eens eerst met crackling te starten en dan de goudeffecten ipv eindigen met crackling. Wat zouden jullie doen? Iemand daar ervaringen mee met deze schietvolgorde? Qua rookontwikkeling ben ik bang dat de goud effecten verdwijnen in de rook van de crackling.

                          Comment


                            #43
                            Oorspronkelijk geplaatst door Pyropinoy Bekijk bericht
                            Ik wil dus een finale schieten van goudeffecten, maar heb ook een karton Cairo crackling. Twijfel om eens eerst met crackling te starten en dan de goudeffecten ipv eindigen met crackling. Wat zouden jullie doen? Iemand daar ervaringen mee met deze schietvolgorde? Qua rookontwikkeling ben ik bang dat de goud effecten verdwijnen in de rook van de crackling.
                            In de straat als je 'eronder' staat komen crackling effecten altijd meer overweldigend over, vind ik. Als ik naar een professionele vuurwerkshow ga kijken in het binnen- of buitenland dan kan ik een goud finale altijd erg waarderen, maar dat blijft veelal erg lang hangen omdat het dan om professioneel vuurwerk gaat.

                            Hier in de straat gaat het om F2 en dan ook nog eens om de Caïro Crackling t.o.v. goud effecten. Als de Caïro weer net zo presteert als vorig jaar, dan ben ik bang dat je met een goud finale een beetje een anti climax krijgt als de Caïro net daarvoor de straat al op zijn kop heeft gezet.

                            Qua rook zal het wel meevallen denk ik als er een beetje wind is. Zodra je meerdere Caïro's schiet en daar doorheen ook wat goud effecten schiet dan zie je weinig meer van het goud, omdat de crackling boeketten zo vol en groot zijn.

                            Wel heb ik de afgelopen 1,5 jaar geregeld shows in NL gezien waarbij de Caïro eerder in de show werd geschoten en er dan werd geëindigd met een goud finale. DFP heeft dit geregeld gedaan. Al werd er dan veelal geëindigd met 2x Kingstown Hangover in V-shape gecombineerd met 3 Argento cakes met goud effecten en daarvoor nog wat PSE. Showtechnisch een prachtig beeld, maar dan hebben we het ook wel over de Kingstown die minstens net zo geweldig was als de Caïro.

                            Wel benieuwd om welke producten met gouden effecten het gaat, want dat kan ook nog wel enorm uitmaken.
                            Volg Vuurwerkcrew.nl ook op:

                            Comment


                              #44
                              Misschien een idee om dan te starten met de Caïro, dan iets wat rustiger tussendoor om dan even uit te pakken met goud. Met een paar goede goudcakes kun je dan toch nog een mooie finale creëren. Je vergelijkt het goud dan wat eerder met het voorgaande dan met de Caïro’s. Die zou je dan wellicht niet per karton, maar per half karton kunnen doen om de gouden finale wat meer tot z'n recht te laten komen. Wel een leuk idee om het eens anders dan standaard te doen.

                              Zit zelf ter inspiratie misschien te denken aan het volgende:
                              2x 1.2” Glitter Willow 2 Colorz (v-shape)
                              1x Blushing Crossettes
                              3x Caïro (w-shape)
                              2x The Scream
                              1x Wiz Streak, met ondertussen achtereenvolgens:
                              2x Thunderstorm
                              2x Thunderstorm
                              2x Crackling Thunderstorm en 6x Mega Mine/Big Fat Chill

                              Comment


                                #45
                                Oorspronkelijk geplaatst door pyrofan#1 Bekijk bericht
                                In de straat als je 'eronder' staat komen crackling effecten altijd meer overweldigend over, vind ik. Als ik naar een professionele vuurwerkshow ga kijken in het binnen- of buitenland dan kan ik een goud finale altijd erg waarderen, maar dat blijft veelal erg lang hangen omdat het dan om professioneel vuurwerk gaat.

                                Hier in de straat gaat het om F2 en dan ook nog eens om de Caïro Crackling t.o.v. goud effecten. Als de Caïro weer net zo presteert als vorig jaar, dan ben ik bang dat je met een goud finale een beetje een anti climax krijgt als de Caïro net daarvoor de straat al op zijn kop heeft gezet.

                                Qua rook zal het wel meevallen denk ik als er een beetje wind is. Zodra je meerdere Caïro's schiet en daar doorheen ook wat goud effecten schiet dan zie je weinig meer van het goud, omdat de crackling boeketten zo vol en groot zijn.

                                Wel heb ik de afgelopen 1,5 jaar geregeld shows in NL gezien waarbij de Caïro eerder in de show werd geschoten en er dan werd geëindigd met een goud finale. DFP heeft dit geregeld gedaan. Al werd er dan veelal geëindigd met 2x Kingstown Hangover in V-shape gecombineerd met 3 Argento cakes met goud effecten en daarvoor nog wat PSE. Showtechnisch een prachtig beeld, maar dan hebben we het ook wel over de Kingstown die minstens net zo geweldig was als de Caïro.

                                Wel benieuwd om welke producten met gouden effecten het gaat, want dat kan ook nog wel enorm uitmaken.
                                Thanks voor je uitgebreide reactie. Ben het helemaal met je eens. Vorig jaar al een karton gebruikt en het is echt indrukwekkend. Ja dat idee van de shows wil ik idd proberen in de straat. Goed idee om de Cairo eens vooraan te zetten.

                                Met dat showbeeld ben ik het zeker mee eens. Vorig jaar 2 x de Kingstown hangover geschoten samen met de oude Snowstorm. Dat was wel echt heel dik.

                                Dit is zijn de producten die ik wil gebruiken:

                                2 x Spain Fan Style
                                2 x G.O.L.D (van vwt)
                                2 x Superior Gold
                                12 x Argento Carolus
                                4 x Funkeweide (red/scala)

                                Als de wind dit jaar een beetje rustig blijft, denk ik dat het enigzins kan 'overtreffen'. Dat maakt de keuze ook zo lastig haha

                                Comment

                                Working...
                                X