Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Plintje's Sfeertopic

Collapse
X
 
  • Filteren
  • Tijd
  • Toon
Clear All
nieuwe berichten

    Helaas zitten er ook wel eens teleurstelling in de collectie. De Solar was wat mij betreft wel echt een tegenvaller. Eerlijk is eerlijk. Van 19 shots 20mm met 136 gram kruit kun je geen hele grote prestaties verwachten. Maar Evo staat (of stond) toch altijd voor hele goede kwaliteit. Het is jarenlang één van mijn favoriete importeurs/merken geweest. Helaas is die glans er wel vanaf. Terug naar de Solar. Het doosje is mooi afgewerkt, in tegenstelling tot de cake zelf. De effecten zijn klein, maar de positieve noot is de goed laat ontbrandende ghost effecten bij sommige schoten. Toch ga ik de Solar niet meer terug zien in mijn collectie.

    Comment


      Bedankt voor je bijdrage Plintje. Leuke filmpjes op deze manier.

      Comment


        Ik heb een paar producten die vaak terug komen in mijn collectie, maar verder probeer ik ieder jaar zo veel mogelijk verschillende dingen af te steken. Zo af en toe komt iets na een paar jaar weer terug in de collectie. Zo heb ik dit jaar de Crank weer eens geschoten. Deze had ik voor het laatst in 2019 en toen was het behoorlijk windstil weer. Ik heb dat jaar enorm genoten van de Crank. Een sierlijke cake met een mix van tails en mooie boeketten. 4 jaar later vind ik dit nog steeds!

        Comment


          Vorig jaar heb ik tijdens de losse verkoop in Huizen de Supercell nog meegenomen. Dat vond ik echt een fantastische cake. Daarom had ik dit jaar de WCKD Warlord besteld. Die werd uiteindelijk vervangen door de Magic Sunset. Ook dit jaar heb ik weer genoten van deze cake. Al had ik wel het idee dat hij een tikkeltje minder burst had. Hierdoor waren de boeketten ook iets kleiner. De effecten zelf blijf ik overigens goed uitgewerkt vinden.

          Comment


            Dit jaar nieuw op de markt: de Thunderking 1" Big Tube. Ik vind dit erg leuk spul voor erbij. Een mooie mine die goed hoog komt. Had wel wat last van de wind. Maar wat niet afgelopen jaarwisseling. De kans is wel aanwezig dat er dit jaar ergens weer 1 á 2 doosjes in mijn winkelmandje terecht komen.

            Comment


              Ik heb altijd een zwak voor het tegenkomen van leuke uitloopproducten. Ik vond het dan ook heel tof om de Happy Thunder Q nog eens tegen te komen. Ik had deze cake voor het laatst in 2018 geschoten. Ze waren in de 1+1 aanbieding bij Vuurwerkwereld Almere. Totaal 4 stuks meegenomen. 2 voor in het 00.00 projectje en 2 om los te schieten. Het is en blijft een top cake. Lekker tempo en ze klappen er goed op. Zou ze zo weer meenemen.

              Comment


                Dit jaar heb ik weer 3 stuks van de Alpha weg mogen schieten. Het blijft een heerlijk klein cakeje. Ik wil hem ook zeker nog een keer schieten met minder wind, want dan denk ik dat hij nog beter over komt.

                Comment


                  Ik was als fonteinenliefhebber heel erg blij om te zien dat er een nieuwe omlabeling van de Crackling Crystal op de markt kwam. Dit blijft één van de beste fonteinen die ik ook gehad heb. Helaas had ik een wat mindere versie van de Snow Crystal. Ik gok een maandagochtend exemplaar. Er zaten andere effecten in en de mine liet echt te lang op zich wachten. Gelukkig heb ik ze relatief goedkoop mee kunnen nemen, dus zijn ze het nog steeds waard. De drie die ik nog heb staan komen vast wel op de komende jaren.

                  Comment


                    Soms komen producten min of meer bij toeval in mijn collectie terecht. In de chat zag ik op enig moment een berichtje voorbij komen over Vuurwerk Maximaal in Waddinxveen. Daar hadden ze een paar leuke aanbiedingen. Ik ben even op de webshop gaan kijken en zag dat er een leuke deal op de Wilder Teufel zat. 3 stuks voor 12,50. Na wat Duitse straatfilmpjes opgezocht te hebben heb ik een paar setjes besteld. De Wilder Teufel is een leuke cake met een goed irritante fluit. De toon verandert mooi doordat de bombette voor de burst goed gaat spinnen. Het boeket zelf is niet heel goed gevuld, maar wel een goede combi met de fluit. Ik heb ze ook nog met meerdere tegelijk geschoten en dan is het echt een topper.



                    Om in het Duitse vuurwerk te blijven hangen ook nog de Street Lights. Voor een knaak leuk stookvoer. Een prima fontein gevolgd door een soort parelpotje. Ze zijn niet heel bijzonder, maar ik vind dit soort spul altijd leuk voor erbij.

                    Comment


                      Door het afronden van mijn studie ben ik even een tijdje weinig online geweest. Nu hij afgerond is, is het ook tijd om de draad hier weer op te pakken. Vandaag eerst maar even de achterstand wegwerken met een paar toppers en een dikke flopper.

                      Als eerste een dikke topper. Vanuit Vuurwerkwereld werd aangekondigd dat er tijdens de verkoopdagen nog een uitlopende topper Evolution vrij zou komen. Ik was blij verrast toen ik in Almere de winkel binnenstapte. Achter de toonbank stonden nog wat Hellfire Thunder's. Een cake die ik wel eens op straatfilms gezien had, maar nog nooit live had mogen ervaren. Ik heb er uiteindelijk twee meegenomen en eentje gebruikt als opening om 18.00. Een heerlijke cake live met de oude vertrouwde Evolution kwaliteit. De fluit is goed rauw en het rode blinker boeketje vind ik persoonlijk een mooie combinatie na de dikke witte staarten.



                      De Revival Cry is zo'n cake waar ik mij altijd van af vroeg of hij het aanschaffen nou wel of niet waard was. Ik vond hem altijd weinig overtuigend op straatfilms, maar de reacties zijn positief. Uiteindelijk toch maar eens deze cake mee besteld en ik vond het een leuke cake. Anders dan anders. De fluit is goed uitgewerkt en geven door de spinner een geluid dat je weinig tegenkomt. De boeketten zijn ook gewoon prima te noemen. Oftewel de beelden doen hem inderdaad geen recht en het is een leuke cake om er voor de diversiteit bij te hebben.



                      En dan een complete flopper. Er zijn helaas al weinig novelties te vinden tegenwoordig, dus ik vond het dan ook leuk om te zien dat er weer eens een rijdend voertuig op de markt bijkwam. Gelukkig heb ik er maar één besteld, want er gebeurt weinig. Zelf op asfalt is er geen beweging in te krijgen. De hond was er ook niet van onder de indruk.



                      En dan door naar een klein product dat wat mij betreft dan wel weer een echte topper is. De Phantom is en blijf een geweldig stukje vuurwerk.



                      Als laatste de Iron Man. Die heb ik in een actie voor 5,- kunnen aanschaffen. Voor dat geld echt een meer dan prima cake. Ik vind zo'n combinatie van fontein naar cake altijd leuk. Ik had hem alleen per abuis aangestoken bij de reservelont, terwijl ik ervan overtuigd was dat ik hem bij het hoofdlont had aangestoken. Ik kwam er pas bij het editen van de video achter dat ik hem omgedraaid had. Oeps. Maar het mag de pret niet drukken.

                      Comment


                        Mooie films weer met mooie artikelen. Zelf ook enorm fan van de phantom, blijft prachtig stookspul.
                        Volg Vuurwerkcrew.nl ook op:

                        Comment


                          Leuke films weer ! Die Phantom's zijn top. Had er vorig jaar meer moeten bestellen. Hoop ze nog ergens tegen te komen dit jaar ...
                          Die dingen stijgen ook goed op en zijn dus compleet veilig naar mijn idee.

                          Comment


                            Oorspronkelijk geplaatst door heho Bekijk bericht
                            Leuke films weer ! Die Phantom's zijn top. Had er vorig jaar meer moeten bestellen. Hoop ze nog ergens tegen te komen dit jaar ...
                            Die dingen stijgen ook goed op en zijn dus compleet veilig naar mijn idee.
                            Die Phantom's zijn inderdaad heel leuk en jammer dat dit soort leuke dingen allemaal verdwijnen. Overigens heb je van Funke de Tornado-Wirbel, een soortgelijk product, die lijken nog net iets beter te zijn.
                            Het mooiste werk is vuurwerk!

                            Comment


                              Zou toch ook zeggen dat de Phantom's veilig genoeg zijn. Die hele lichte stijtollen willen nog wel eens alle kanten opgaan, maar deze hebben genoeg gewicht in verhouding met een goede stijgkracht om zelfs met harde wind netjes op te stijgen..

                              En door naar de volgende video. Ik ben nooit een hele grote fan geweest van knalcakes. Wel het een en ander van weggestookt in het verleden, maar ik vond ze altijd minder interessant dan siercakes. Afgelopen jaar had ik weer eens wat knalcakes in de collectie waaronder de Strong Salute. Hij beviel prima, al was de knal wel wisselend. De harde salutes waren echt goed hard, maar er zaten veel zachtere salutes tussen.

                              Comment


                                Het forum is weer open, dus tijd voor nieuwe video's!

                                Als eerste de Fleyta, ook als Wistle Banger verkocht. Klein @once cakeje met leuke uitwerkingen. De fluit is goed en de knal niet super indrukwekkend, maar het is leuk stookvoer voor in de vooravond. Daarbij zijn cakes die @once schieten ook snel aan het uitsterven helaas.



                                De Titanium Volcano's gaan volgens mij al heel lang mee. Ik heb ze in de Beko tijd ook al wel eens gehad. Ze waren nog net zo goed als in mijn herinnering. Een mooie gekleurde basisvlam in rood en blauw en een prima zilverfontein met een degelijke stijghoogte.



                                En als laatste de Sterling Thunder. Die had ik vorige jaarwisseling ook al geschoten en dit jaar in de 1+1 actie meegenomen. Ook maar per twee weggeschoten. Het zijn goede cakes met een goede burst en prima blinkerboeket. Leuk om met meerdere te schieten.

                                Comment

                                Working...
                                X