Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Regels en aanpassingen 2014

Collapse
X
 
  • Filteren
  • Tijd
  • Toon
Clear All
nieuwe berichten

    #76
    Dit bericht is verwijderd...
    Laatst aangepast door Brainiac; 23 December 2014, 01:21.

    Comment


      #77
      Ik persoonlijk denk als je als forum wil groeien en voor de langere termijn wil gaan dat je enkel op Nederlands consumenten vuurwerk moet gaan richten, dit is immers legaal voor alle forum bezoekers normaal verkrijgbaar, wel kun je natuurlijk het een rubriek profi maken en deze gaan in vullen met de Nederlandse bedrijven en producten welke deze gebruiken in hun shows.
      Hier mee richt je op de doelgroep namelijk de Nederlandse vuurwerkliefhebbers.
      En dien je als informatief voor de normale consument,welke niet met illegaal vuurwerk te maken wil hebben. Dit zal ook in de media positiever worden ontvangen.

      de naam zegt het natuurlijk al vuurwerkcrew.nl vuurwerk van en voor de Nederlandse vuurwerk liefhebbers en informatief voor de Nederlandse consument.

      dit is mijn beleving van de Nederlandse forum en hoop dat we nu de goede weg in gaan.

      Comment


        #78
        Wij zijn niet tegen buitenlands vuurwerk, vandaar dat het Duits consumentenvuurwerk, Belgisch consumentenvuurwerk etc. hier gewoon besproken mag worden, daar gaan ook genoeg leden en bezoekers van de website heen. Het invoeren van dergelijk vuurwerk is op eigen risico, daar staan wij buiten. Er is wel een verschil tussen consumentenvuurwerk en zwaar professioneel vuurwerk dat wij maken en met name het vuurwerk waar dan het overlast mee wordt veroorzaakt zoals de harde knallers.


        @Jupilerfreak; wat wij wél willen is een gezellig forum waar we leuk met elkaar om kunnen gaan. Wat we ook meer willen, is veiligheid bij vuurwerk promoten in plaats van het negatieve en overlast wat we constant moeten lezen in de media. Als we iets aan het beeld willen veranderen met z'n allen, dan moeten we bij onszelf beginnen, wij denken dat deze regels en aanpassingen helpen aan een leuker en positievere community wat we dan hopelijk ook eens uit mogen gaan dragen in de media.

        Comment


          #79
          Oftewel we gaan het zo indelen als ik het begrijp;

          Legaal Consumenten Vuurwerk
          Illegaal Consumenten Vuurwerk uit de volgende landen: België en Duitsland
          Illegaal Consumenten Vuurwerk andere landen;

          Met minder dan 5 Gram PTS (Losse Knallers)
          500 Gram per cake en maximaal 25 gram per schot
          Vuurpijlen maximaal 75 gram

          Dan heb je;

          Illegaal Consumenten Vuurwerk zwaarder dan hierboven aangegeven
          Professioneel Vuurwerk

          Dit voor degene voor wie het nog niet helemaal begreep. Waar de grens met matten rollen ligt kan ik niet uitmaken.
          "I came in like a crackling ball."

          Comment


            #80
            Er wordt hier al een tijdje door een select groepje bepaald wat vuurwerk is.
            Iedereen die vuurwerk afsteekt wat buiten het consumentenvuurwerk valt is een mongool en hersenloos.
            Het mooiste dan nog de members die met oudjaar bij iemand staan te genieten met zwaar spul, danwel zelf afsteken.
            Maarja zij zijn dan ook liefhebbers en hebben er verstand van. Zelf mogen ze dat.
            Vuurwerk is vuurwerk.
            En zolang er op oudjaarsdag nog zo ontzettend veel zwaar spul wordt afgestoken vind ik dat dat besproken moet kunnen worden.
            Persoonlijke discussies heb ik ook vooral gezien bij de tegenstanders van illegaal vuurwerk, maar dat kan aan mij liggen.
            Je kunt iemand nou eenmaal niet mogen, en dat mag je wat mij betreft op een volwassen manier gewoon laten blijken.
            En dan dat verhaal van die buizen..
            Alleen al de vraag naar buizen vorig jaar en velen die daardoor (soms erg laat) een buis hebben kunnen regelen.
            Dit jaar worden die shells op de grond afgestoken?
            Er zijn nou eenmaal mensen die niet elk persoon in de 'vuurwerkwereld' kennen en via een fora dan een buis kunnen regelen.
            Ook quickmatch verbieden tja.. nouja dat zal dan wettelijk zo wel geregeld zijn maargoed. Dat gebruiken er genoeg hier.
            Ik zit hier omdat ik het een topforum vind, en dat zal hopelijk ook wel zo blijven.
            Toch is er vooral vanaf vorig jaar een trend ontstaan waar de zichzelf gekroinde koningen van t vuurwerk verheven de massa toespreken over illegaal vuurwerk.

            Ik vind het doodzonde. Ookal heb ik zelf, geloof het of niet, nog nooit prof aier knal enz. afgestoken.
            Ik kan er van genieten, en heb dit zeker genieg gedaan de afgelopen jaren.
            Maar dit jaar allemaal legaal in huis de 29ste?
            Niet meer dan 25kg hè!!!
            Niet gewoon in de straat want dan haal je de veiligheidsafstand niet.
            En die shock1 geeft zulke zware knallen.
            Erg negatief voor vuurwerkliefhebbers die zware knallen., daar heeft iedereen zo'n hekel aan.

            Comment


              #81
              Oorspronkelijk geplaatst door Mattenfreak Bekijk bericht
              Wij zijn niet tegen buitenlands vuurwerk, vandaar dat het Duits consumentenvuurwerk, Belgisch consumentenvuurwerk etc. hier gewoon besproken mag worden, daar gaan ook genoeg leden en bezoekers van de website heen. Het invoeren van dergelijk vuurwerk is op eigen risico, daar staan wij buiten. Er is wel een verschil tussen consumentenvuurwerk en zwaar professioneel vuurwerk dat wij maken en met name het vuurwerk waar dan het overlast mee wordt veroorzaakt zoals de harde knallers.

              Ja dat zijn jullie wel want Tsjechië en Polen zijn ook het buitenland. Net zo min als Italië, hier "professioneel" maar daar consumentenvuurwerk. Overlast wordt ook door legaal vuurwerk veroorzaakt. En als je dan dat als reden voert kun je met 5 gram flinke overlast geven. Ik vind het prima dat jullie de regels aanpassen maar de argumenten zijn gewoon splinter dun. Als men bij jullie sponsoren Zena vuurwerk /pyrostar nitraten gaat kopen in de herfstvakantie waar jullie nota benen hier nog op het forum reclame voor maken en die gasten in november al beginnen te knallen geeft dat meer overlast dan shells. Want die zijn duur en schiet je niet even op een november avond in de stad.

              Oorspronkelijk geplaatst door Mattenfreak Bekijk bericht

              @Jupilerfreak; wat wij wél willen is een gezellig forum waar we leuk met elkaar om kunnen gaan. Wat we ook meer willen, is veiligheid bij vuurwerk promoten in plaats van het negatieve en overlast wat we constant moeten lezen in de media. Als we iets aan het beeld willen veranderen met z'n allen, dan moeten we bij onszelf beginnen, wij denken dat deze regels en aanpassingen helpen aan een leuker en positievere community wat we dan hopelijk ook eens uit mogen gaan dragen in de media.
              Ik vind het toch jammer dat ik weer erover moet beginnen. Wat jullie(VWC Staff), Zena, Pyrostar veilig vinden. Vind de overheid hier extreem gevaarlijk vuurwerk. Nitraten zeker van 5 gram zijn handgranaten. Aldus de politie en experts. Niemand gaat een stel fans geloven op een forum. De media leest het politie bericht en leest dat er in België vuurwerk te koop is zo sterk als hand granaten. Complete gevels kun je met nitraatbommen omver knallen. En jullie promoten dit via sponsoren en in oktober met de herfstvakantie aktie. Kan je nu wel zeggen: "Ja valt wel mee" maar als je dan een positief beeld wilt brengen moet je dit soort dingen ook uitbannen. Het heeft geen zin om heel zwaar vuurwerk te verbieden en nog altijd te zwaar vuurwerk voor Nederland wel te bespreken. Dit draagt niet bij aan "de goede" naam van het vuurwerk. Ook informatie verschaffen van illegaal vuurwerk is dan "not done" net als informatie verschaffen hoe je shells moeten schieten. "Nee, dit is levensgevaarlijk professioneel maar we leggen het wel even uit hoe je het moet doen. Hier gelieven niet te bespreken maar via PM kom je een heel eind en anders via andere kanalen maar wij hebben je wel alvast de goede informatie gegeven"


              Als je dan wilt aanpassen zou ik, dat is een gratis tip van mij vooruit gaan in de tijd. Ga alvast richting de CE-keurmerken. 150 gram is nu nog een bom op een stok volgens de politie maar 2017 werkelijkheid. En hoe gaan jullie er dan mee om? Weer alles versoepelen naar 10 gram flash? Regels aanpassen, versoepelen, verscherpen. Jullie weten ook niet wat jullie willen. Tijden veranderen, maar het vuurwerk niet. Al jaren hetzelfde vuurwerk alleen de kijk erop wordt anders. Maar KAT.3 vuurwerk is in 2017 hier illegaal en in de rest legaal maar bommen? Zou de EU bommen toestaan dan?

              Ik denk dat je misschien ook beter niet meer van Duits Belgisch vuurwerk kunt spreken. Cakes tot 500 gram met maximaal 25 gram per tube. En of je dat nu in Duitsland of België of Nederland koopt zou niet uit mogen maken.


              Ik vind het in elk geval jammer, sorry dat ik verder zo kritisch ben. Maar als het doel is om vuurwerk zijn naam niet verder te beschadigen dan helpen deze regels niets. Stel dat vanaf morgen big boys en cobra 6 niet meer leverbaar zijn gaat de media toch zeuren over België. Als dat in de ban gedaan is gaan ze klagen over geluidoverlast, vervuiling. Als dat in de ban gedaan is door middel van shows via de gemeentes gaan ze klagen dat dat geld kost en het milieu nog steeds. Ze gaan net zolang totdat hun doel bereikt is: ALGEHEEL VERBOD OP VUURWERK. Want vele dingen die zijn op legaal en illegaal van toepassing:

              -Gewonden
              -Milieu
              -Overlast laatste 3 dagen(vooral op de dag zelf)
              -angst bij dieren
              -gevaarlijk
              -vandalisme(geringer dan illegaal)
              -troep dat mensen laten liggen

              Wat geldt alleen voor zwaar illegaal met name de knallers

              -gewonden(soms eentje dood en dan nog vaker zelfgemaakt en geen corba 6)
              -vandalisme(meer en zwaarder dan legaal)
              -te vroeg knallen? Maar wie zegt dat het geen single shots zijn die mensen bewaard hebben
              -gevaarlijker? Weet ik niet, gebeuren altijd nog meer ongelukken met legaal vuurwerk blijkt
              uit cijfers

              Dus veel verschil zit er niet tussen overlast van legaal-illegaal

              Ik zal de nieuwe regels accepteren, zal wel moeten heb geen keus maar ik vind wel dat jullie je doel missen zo met dit beleid.

              Comment


                #82
                Poeh hey, dat relaas zal vast voor opluchting zorgen.....Als je je ei maar kwijt bent Karol

                Comment


                  #83
                  Dit bericht is verwijderd...
                  Laatst aangepast door Brainiac; 23 December 2014, 01:21.

                  Comment


                    #84
                    Kan overal wel inkomen waarom deze regels ingevoerd worden of strenger worden gemaakt. ik vind het de laatste 1,5 a 2 jaar echt nergens meer op slaan hoe sommige leden met elkaar lopen te bekvechten over een meningsverschilletje.

                    Persoonlijk zou er van mij ook best wat gedaan mogen worden aan het extreme geklaag naar 1 product of prijs of importeur. als er op pagina 1004403 nog even word gezegd dat het artikel veel te duur is terwijl dat in alle voorgaande pagina's ook bij 90% van de berichten word gezegd wat heeft jou reactie nog voor zin, inmiddels weten we wel dat het te duur is maar of er nou 5 of 5000 reacties komen de importeur pas die prijs toch niet aan. Het onder vuur leggen van een importeur vind ik ook niet altijd even gepast. ja ik ben het er mee eens dat soms een importeur niet helemaal de goeie weg inslaat of valse beloftes heeft. maar om dat nou tig keer te zeggen en compleet de grond in te stampen vind ik te ver gaan. vergeet niet dat sommige importeurs ons wel vragen om een mening of ons uitnodigen voor een open dag of wat dan ook. dit betekend niet dat we importeurs die wat extra doen voor de freak maar als heilig boontje moeten behandelen helemaal niet. maar het kan soms allemaal best wat genuanceerder.



                    Over de verkoop van artikelen:
                    Ik wist helemaal niet dat quickfuse nog niet verboden was? ik dacht dat dat al vanaf een jaar geleden niet meer mocht.

                    idee voor de mortierbuizen: is het misschien een idee om de verkoop van de buizen nog een aantal weken /2 maanden ofzo toe te staan. ik ben 2 jaar geleden gestopt met illegaal en ook met shells schieten. ik heb alleen nog wel een aantal buizen staan waar ik graag vanaf wil en zo met mij denk ik nog vele anderen. Deze buizen kunnen we nu nergens meer kwijt en we moeten ze dus maar weggooien want ook avp is foetsie. is er dus nog misschien een deadline mogelijk tot het verkopen van buizen?


                    verder allemaal prima hoor heren!
                    Volg Vuurwerkcrew.nl ook op:

                    Comment


                      #85
                      @infinity: Hoe bedoel je de laatste post die je hebt gedaan? Ben ik wel benieuwd naar.
                      greetzz
                      Eer was was was, was was is!

                      Comment


                        #86
                        Persoonlijk zou er van mij ook best wat gedaan mogen worden aan het extreme geklaag naar 1 product of prijs of importeur. als er op pagina 1004403 nog even word gezegd dat het artikel veel te duur is terwijl dat in alle voorgaande pagina's ook bij 90% van de berichten word gezegd wat heeft jou reactie nog voor zin, inmiddels weten we wel dat het te duur is maar of er nou 5 of 5000 reacties komen de importeur pas die prijs toch niet aan. Het onder vuur leggen van een importeur vind ik ook niet altijd even gepast. ja ik ben het er mee eens dat soms een importeur niet helemaal de goeie weg inslaat of valse beloftes heeft. maar om dat nou tig keer te zeggen en compleet de grond in te stampen vind ik te ver gaan. vergeet niet dat sommige importeurs ons wel vragen om een mening of ons uitnodigen voor een open dag of wat dan ook. dit betekend niet dat we importeurs die wat extra doen voor de freak maar als heilig boontje moeten behandelen helemaal niet. maar het kan soms allemaal best wat genuanceerder.
                        Ik ben het hierin niet helemaal met je eens. Als 5 of 5000 mensen klagen, maar nogal verschil. Iedereen mag zijn mening geven, daarvoor is het een forum. Als iedereen klaagt over iets, dan zal er wel iets van kloppen en mag iedere meelezer hier wat mee doen. Het zou ook wat zijn dat ik niet mag zeggen dat iets te duur is omdat er al 10 anderen zijn geweest die het duur vinden.
                        Mag ik dan ook niet meer zeggen dat ik iets mooi vind omdat er 10 anderen zijn die het al mooi vonden?
                        Dat is volgens mij een verkeerde censuur. Zou het topic van de Garden of Eden iig stuk leger zijn.

                        Het onder vuur leggen van een importeur vind ik prima kunnen zolang de grenzen van het fatsoen maar worden gehandhaafd. Een importeur voor alles uitmaken hoeft niet, maar je mag wel je bevindingen zeggen denk ik. Daar kan iedereen wat mee. Ik ga niet voor mijn lol zeggen dat ik vind dat er geen samples geschoten mogen worden. Ik ga dan niet zeggen: Owh ik heb een mooie open dag gehad, laat ik die samples maar goedkeuren. Hetzelfde geldt voor de prijzen.
                        Volgens mij moeten we gewoon positief kritisch kunnen zijn naar elke importeur. Fatsoenlijk blijven en niemand voor rotte vis uitschelden. Dan kan een importeur er ook iets mee doen als ze dit zouden willen.

                        greetzz
                        Eer was was was, was was is!

                        Comment


                          #87
                          Mijn zegje is kort maar simpel over de nieuwe regels:
                          Sommige dingen zijn jammer, maar begrijpelijk. Kun je daar meer leven, dan blijf je. Kun je er niet meer leven, dan ga je weg. Zo werkte dat ook toen AVP "vroegâh" het zware vuurwerk in de ban deed, en zo gaat het hier ook denk ik.

                          Veel moeilijker is het niet.
                          [B]Groetjes Kamikaze[/B]

                          Comment


                            #88
                            Door het onbespreekbaar maken van onderwerpen zal deze site heel snel achter gaan lopen. Wil je up-to-date informatie en ervaringen kunnen uitwisselen dan ben je hier niet meer aan het goede adres. Vuurwerkcrew is een site voor bangerikken. Ik als echte liefhebber houd van vuurwerk klein tot groot.

                            Comment


                              #89
                              Dan weet je dus in ieder geval dat je hier niet meer moet zijn.
                              Ik haal hier nog prima mijn informatie vandaan. bevalt me goed.
                              Eer was was was, was was is!

                              Comment


                                #90
                                Moet zeggen dat ik het behoorlijk vreemd vind dat buizen niet meer aangeboden mogen worden op het vwc marktplaats gedeelte.
                                Ik denk als je dit weer toestaat, aardig wat gevaarlijke situaties gaat voorkomen.
                                Mensen gaan nu sneller zelf aan de knutsel.
                                Lees PVC buizen, buizen van ijzer, HDPE, enz....


                                ----
                                Edit.
                                Maak een apart buizen groep in het marktplaats gedeelte.
                                Laat anders een mod of een lid dit extra in de gaten houden.
                                Ik wil het best wel doen hoor.
                                Laatst aangepast door the cigarman; 9 April 2014, 01:35.
                                Kom zei de vis in de vissenkom.

                                Comment

                                Working...
                                X