Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

[Show] Drierivierenpunt (Dordrecht-Papendrecht-Zwijndrecht) - 27 april 2024

Collapse
X
 
  • Filteren
  • Tijd
  • Toon
Clear All
nieuwe berichten

    [Show] Drierivierenpunt (Dordrecht-Papendrecht-Zwijndrecht) - 27 april 2024

    Provincie: Zuid-Holland
    Stad/dorp: Drierivierenpunt (Dordrecht-Papendrecht-Zwijndrecht)
    Locatie: Groothoofd en Merwekade
    Datum: Zaterdag 27 april 2024
    Tijdstip: Tussen 22:30 uur en 22:50 uur
    Schietbedrijf: DFP
    Max. kaliber: Professioneel vuurwerk
    Bijzonderheden: Koningsdag 2024

    We sluiten alle festiviteiten af en volgens traditie eindigt Koningsdag 2024 dan ook met een spectaculaire vuurwerkshow op het Drierivierenpunt. Op het drie-rivieren-punt (Merwede, Oude Maas en de Noord) wordt in samenwerking met de Oranjeverenigingen van de gemeenten Papendrecht en Zwijndrecht vanaf een ponton een indrukkende vuurwerkshow afgestoken door Dutch firework professional. De vuurwerkshow en is vanaf het Groothoofd en Merwekade perfect te zien.

    Show 2023


    Show 2022 (credits Pyroworld)
    Volg Vuurwerkcrew.nl ook op:

    #2
    Ook dit jaar was ik weer aanwezig bij deze show. Er werd aangeraden om aan de kant van Zwijndrecht te staan i.v.m. de afstand tot het vuurwerk. Je staat hier inderdaad beter dan aan de Papendrecht zijde. Was tot een kwartier voor de show lekker rustig, maar daarna helaas niet meer. Veel gezinnen met kids, dus je hoort nog wel wat geluiden door de video helaas.
    De show zelf was rustig en sierlijk. Nog altijd één van de betere in NL als je kijkt naar wat er geschoten wordt en het kaliber. Vond de pauzes af en toe iets te lang en wat extra salutes in de finale had het net even wat beter afgemaakt. Verder complimenten aan DFP, leuke show!


    Comment


      #3
      Stond aan de kant van Papendrecht, en had het idee dat de boot vrijwel in het midden lag van de kanaal.
      Prima show al had zoals Arnoud al zei iets dikkere finale gemogen, maar verder zaten er wel een aantal harde klappers tussen zoals bij: 1:15 & 10:32

      Video:




      Foto's:

      Klik op afbeelding voor grotere versie  Naam:	1.jpg Vertoningen:0 Grootte:138,5 KB ID:	1792713

      Klik op afbeelding voor grotere versie  Naam:	2.jpg Vertoningen:0 Grootte:77,8 KB ID:	1792714Klik op afbeelding voor grotere versie  Naam:	3.jpg Vertoningen:0 Grootte:86,4 KB ID:	1792715Klik op afbeelding voor grotere versie  Naam:	4.jpg Vertoningen:0 Grootte:106,1 KB ID:	1792716Klik op afbeelding voor grotere versie  Naam:	5.jpg Vertoningen:0 Grootte:70,3 KB ID:	1792717​​​​​
      https://store.steampowered.com/curator/43922535

      Comment


        #4
        Het was weer een geweldige show en dit keer ging ik op een andere locatie staan dan voorgaande jaren en dat scheelde minimaal de helft met de afstand. Alsnog kan het altijd dichterbij maar de regels zijn in Nederland helaas nou eenmaal zo. De akoestiek was hier ook veel beter, de dreunen weerkaatsten lekker op de hogere gebouwen van Dordrecht. Enige nadelen van Zwijndrecht tegenover Papendrecht en Dordrecht is dat je vanaf Zwijndrecht tegen de zijkant van de shapes zit te kijken zoals je ziet op mijn film en het was behoorlijk druk dit jaar, dus als je dat hinderlijk vind en de shapes wilt zien dan raad ik je Papendrecht meer aan ( voor de akoestiek én beste zicht op de show dan is Dordrecht de beste keuze ).

        Echt een top show gezien! De opening met een paar goede salutes en vervolgens de 2" ABA salute die vele malen harder ging geeft je altijd een lekkere kick ( sublieme salutes produceren ze bij ABA, een perfecte aanwinst op de Europese markt ). Daarna werd er met thema's gewerkt op een rustige en sierlijke manier met af en toe hele dikke shells met een bizarre burst. Ik herkende wat Spaanse en Italiaanse shells ( de Del Vicario disco shells op 00:37 zijn ondertussen ook een begrip geworden op de vuurwerk markt ). Er zat ook een bizarre shell in met een burst harder dan menig dikke 3" cilinder salute, dat tijdens de show vanuit waar ik stond op een soort Canolli effect leek ( op 10:38 ) maar dat was dus een soort jelly fish achteraf ( thanks Cigarman voor de mooie foto die dat liet zien! ) Ook de paar meerslagen cilinders zijn vrij uniek in Nederland en waren top.
        De show was trouwens dit jaar 2 minuten langer dan vorig jaar en net zo gevuld dus het leek wel dat de show dus uitgebreider was, dus helemaal top. Denk dat deze show wel hoog scoort in de lijst van beste shows van Nederland qua verhouding met de beleving / kaliber / productkeuze. Aalsmeer heeft een veel groter budget maar de afstand is daar achterlijk groot waardoor de hele beleving slecht is, dat had je hier niet. Enige feedback wat ik heb is dat de finale wat meer ( ABA ) salutes mochten hebben en dat de laatste paar pauzes killing waren voor de show. Maar dat is liefhebbers feedback. Thanks weer voor de show, staat voor volgend jaar weer op de agenda


        Op film komt het niet goed over maar dat komt omdat ik wat had uitgezoomd om alles er goed op te krijgen. In real life was alles groter en indrukwekkender natuurlijk


        Geen idee hoe ik m'n Youtube filmpje in het bericht krijg

        Comment

        Working...
        X