Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

[Sfeerverslag] Intens genieten met Xena Vuurwerk en Evento Fireworks

Collapse
X
 
  • Filteren
  • Tijd
  • Toon
Clear All
nieuwe berichten

    [Sfeerverslag] Intens genieten met Xena Vuurwerk en Evento Fireworks

    Perfecte match
    Een aantal jaren geleden heb ik voor het eerst de show ter afsluiting van de Wereldhavendagen kunnen bewonderen. Dit jaar stond dit weer op de planning, maar toen ik de vraag kreeg of ik in de gelegenheid was om ook te helpen bij de opbouw van de vuurwerkshow heb ik natuurlijk geen moment getwijfeld over mijn antwoord. Uiteraard was dit een volmondig JA, zeker toen ik hoorde dat Xena Vuurwerk de show zou schieten en dat Evento Fireworks de show heeft ontworpen. Eerder dit jaar tijdens Koningsdag in Katwijk bleek dit al een match made in heaven en ook toen mocht ik assisteren bij het opbouwen van de show.


    Passie
    Zoals jullie wellicht al hebben meegekregen middels de diverse sfeerverslagen dit jaar, maar ook voorgaande jaren, is mijn passie voor het opbouwen van shows dan ook erg groot. Ik vind het geweldig om op zo’n manier met de geweldige hobby/passie bezig te zijn en te werken met artikelen van de beste kwaliteit.


    Team Single shots
    Omstreeks 7:15 uur kwamen we aan op de opbouwlocatie en alle rekken (posities) waren al uitgezet op het ponton. Na een korte bespreking en verdeling van de werkzaamheden kon een ieder de handen uit de mouwen steken. Ik zat in ‘team single shots’ en die waren ook nu weer in grote getale aanwezig. Een goede voorbereiding is het halve werk en dat was ook nu zeker het geval. Hierdoor ging het aanbrengen van de ontstekers in de single shots dan ook voorspoedig en zeker als je met kwalitatief hoogwaardige artikelen van ABA, Pyro Artists of Ricasa mag werken. Keer op keer is het weer een feestje. Vervolgens was het tijd om de rekken te vullen met de single shots waardoor het mogelijk is om geweldige creatieve beelden te creëren tijdens een show. Dit is echter wel een erg secuur klusje en uiterst geconcentreerd gingen we aan de slag onder het genot van een heerlijk zonnetje was dat absoluut geen straf. Sterker nog, dit was gewoon intens genieten.


    Kippenvel
    Ik ben al 2 keer eerder aanwezig geweest op een duwboot tijdens een vuurwerkshow geschoten vanaf de Nieuwe Maas, maar ook nu was het van begin tot eind weer een bijzondere ervaring en alle aanwezigen op het ponton genoten er dan ook zichtbaar van. Van het moment van aankoppelen van de duwboot en het verlaten van de haven tot het moment dat de Erasmusbrug inzicht komt en uiteindelijk de eerste shells het luchtruim kiezen. Toen we steeds dichterbij de Erasmusbrug kwamen was het ook goed zichtbaar hoe druk het op de brug en kades was. Echt een onwijs groot publiek genoot van alle activiteiten die gisteravond werden georganiseerd.

    Ik kan er nog veel meer over schrijven, maar eigenlijk is het gevoel dat door je heen gaat als de eerste effecten de lucht boven de Nieuwe Maas verlichten onbeschrijflijk. Het geluid van lanceren van de shells, tot het geluid van de Devil Screams die door merg en been gaan en het steppen met de single shots….. Continu kippenvel en niet alleen bij mij, maar bij het gehele team, want eenieder was zichtbaar onder de indruk. Daarnaast heb ik ook ontzettend genoten van de kwaliteit van de artikelen. Het max. kaliber was 75mm, maar als ik niet bij de opbouw aanwezig was geweest en dus niet op de hoogte was van de artikelen die er geschoten zijn, dan was ik absoluut in de veronderstelling geweest dat het hier om 100mm zou gaan. De Italiaanse crackling shells met een super dikke trunk en de verschillende gouden effecten met een enorm lange hangtime tot de Italiaanse multicolor dahlia shells en super dikke single shots. Om nog maar niet te spreken over de welbekende ABA producten. Wat een kwaliteit!

    Na het applaus van het publiek en het vrijgeven van het schietveld, kon al varende het opruimen beginnen. Moe maar zeer voldaan hebben we afscheid van elkaar genomen en zo kwam er een einde aan weer een geslaagde dag en bovenal geweldige ervaring.

    Dit is de grootste show waarbij ik tot nu toe heb mogen helpen en dit smaakt absoluut naar meer. Deze maand staan er nog meer shows op de planning, want: het mooiste werk is vuurwerk!

    Wederom wil ik het gehele team van Xena Vuurwerk en Evento Fireworks bedanken voor de mogelijkheid en gastvrijheid. Hieronder nog een aantal beelden die ik heb gemaakt tijdens het opbouwen en de unieke beelden vanaf de duwboot:



    Klik op afbeelding voor grotere versie

Naam:	Screenshot_20220904-172111_Gallery.jpg
Vertoningen:1
Grootte:219,0 KB
ID:	1616519

    Klik op afbeelding voor grotere versie

Naam:	Screenshot_20220904-172150_Gallery.jpg
Vertoningen:1
Grootte:282,8 KB
ID:	1616520

    Klik op afbeelding voor grotere versie

Naam:	Screenshot_20220904-172201_Gallery.jpg
Vertoningen:1
Grootte:336,6 KB
ID:	1616521

    Klik op afbeelding voor grotere versie

Naam:	Screenshot_20220904-172229_Gallery.jpg
Vertoningen:1
Grootte:346,1 KB
ID:	1616522

    Klik op afbeelding voor grotere versie

Naam:	Screenshot_20220904-172252_Gallery.jpg
Vertoningen:1
Grootte:393,6 KB
ID:	1616523

    Klik op afbeelding voor grotere versie

Naam:	Screenshot_20220904-172407_Gallery.jpg
Vertoningen:1
Grootte:309,8 KB
ID:	1616524

    Klik op afbeelding voor grotere versie

Naam:	Screenshot_20220904-172414_Gallery.jpg
Vertoningen:1
Grootte:412,6 KB
ID:	1616525

    Klik op afbeelding voor grotere versie

Naam:	Screenshot_20220904-172546_Gallery.jpg
Vertoningen:1
Grootte:361,9 KB
ID:	1616526

    Klik op afbeelding voor grotere versie

Naam:	Screenshot_20220904-172553_Gallery.jpg
Vertoningen:1
Grootte:378,7 KB
ID:	1616527

    Klik op afbeelding voor grotere versie

Naam:	Screenshot_20220904-172754_Gallery.jpg
Vertoningen:1
Grootte:287,1 KB
ID:	1616528
    Volg Vuurwerkcrew.nl ook op:

    #2
    Heerlijk verslag Jordi zoals jij dat kunt! Bedankt voor de moeite weer!

    Comment


      #3
      Leuk verslag heb je weer geschreven! Als Aalsmeer niet op dezelfde dag viel dan was ik uiteraard ook hier heen gegaan want een show ontworpen door Tobias / Evento Fireworks kan ik als liefhebber van Spaanse / Italiaanse shows zeker waarderen! Hij lijkt 1 van de weinige te zijn die het concept opbouwen naar een climax en vervolgens een echte climax goed begrijpt hier in Nederland. Het recept wat de Spanjaarden en Italianen al eeuwig kennen zeg maar.

      Mooie kwaliteit spullen, kaliber hoeft niet perse héél belangrijk te zijn als je goede kwaliteit producten hebt en de show goed in elkaar steekt.

      Comment


        #4
        Lekker geschreven weer maat!
        16e jaar op vuurwerkcrew!!

        Comment


          #5
          wat een geweldig verslag weer Jordi, genieten! Klinkt inderdaad als een mooie dag en zo tof hoe je dit hele harde werken zo kan waarderen! Kan nu (stiekem) al niet meer wachten op de volgende.

          Comment


            #6
            Prima verslag weer Jordi, waarvoor dank. Show ziet er echt goed uit zeg, zit erg goed in elkaar.
            Volg Vuurwerkcrew.nl ook op:

            Comment

            Working...
            X