Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Een vuurwerk show ivm de verjaardag van onze KoninginHellendoorn 31-1-2013

Collapse
X
 
  • Filteren
  • Tijd
  • Toon
Clear All
nieuwe berichten

    Een vuurwerk show ivm de verjaardag van onze KoninginHellendoorn 31-1-2013

    Ter ere van de verjaardag van onze Koningin organiseert de Oranjevereniging Hellendoorn dit jaar weer op dinsdag 31 januari de sfeervolle Lampionnenoptocht door het dorp Hellendoorn en nodigt daarbij alle kinderen en ouders uit om gezellig mee te lopen.

    De Lampionnenoptocht zal wederom afgesloten worden met spetterend vuurwerk op sportpark De Voordam. Na afloop zal er traditioneel een hapje en drankje klaar staan voor de volwassenen en voor de kinderen ranja met een kleine attentie.

    Om 18.45 uur worden de kinderen verwacht op te stellen in park De Geuren, zodat om 19.00 uur de optocht kan beginnen onder muzikale begeleiding van de Helderse Harmonie.

    De optocht zal via de Dorpsstraat, Bibenstraat, Hofmanstraat, Drosteweg, Voordamweg en Koemaste eindigen aan de Kasteelstraat, waar het vuurwerk omstreeks 19.30 uur zal worden afgestoken.
    If God didn't want me to be Pyrofreak ,why did he make so many things flammable !

    #2
    Wat dat betreft kan heel het koningshuis me gestolen worden. De 30e is voor mij een goede reden om de gezelligheid in de binnenstad van Breda op te zoeken, en een leuk vuurwerkshowtje te bezoeken. Maar doe ik het echt voor de koningin? Nee totaal niet
    Stoken tot we er bij neervallen!!

    Comment


      #3
      Dit heeft niks te maken met koninginnedagaar de verjaardag van bea...
      Koninginnedag was haar moeder of oma jarig

      Comment


        #4
        Oorspronkelijk geplaatst door ghoost Bekijk bericht
        Dit heeft niks te maken met koninginnedagaar de verjaardag van bea...
        Koninginnedag was haar moeder of oma jarig
        Je hebt inderdaad gelijk de media weet weer is niet waar ze over praten

        Nadat koningin Juliana haar moeder Wilhelmina in 1948 was opgevolgd, werd vanaf 1949 Koninginnedag gevierd op haar verjaardag, 30 april. Terwijl koningin Wilhelmina en haar familie nooit aanwezig waren bij de festiviteiten, kreeg koningin Juliana jaarlijks een bloemenhulde op Paleis Soestdijk. Vanaf de jaren vijftig was dit evenement via de televisie te volgen. Terwijl Koninginnedag in de naoorlogse jaren nog een gewone werkdag was, kregen in de loop der jaren steeds meer mensen een vrije dag, zodat 30 april kon uitgroeien tot een landelijke feestdag.

        Bij de troonopvolging op 30 april 1980 besloot koningin Beatrix deze dag in stand te houden als dag van aanvaarding van haar ambt als staatshoofd en inhuldiging als koningin der Nederlanden, en om haar moeder te eren. Een praktische overweging was dat op haar eigen verjaardag (31 januari) het weer, in tegenstelling tot eind april, niet geschikt was voor een grootschalig buitenevenement. Beatrix wijzigde ook de vorm van Koninginnedag.
        Stoken tot we er bij neervallen!!

        Comment


          #5


          wel een leuk showtje opzich. Video van vorig jaar

          Kijken of ik er dit jaar weer bij kan zijn

          Comment


            #6
            @ Ghoost en Dennis-pyro:

            Deze show is op 31 Januari en dit is wel degelijk de geboortedag van onze Vorstin. En staat dus eigenlijk los van Koninginnedag.

            Comment


              #7
              Oorspronkelijk geplaatst door dennis-pyro Bekijk bericht
              Wat dat betreft kan heel het koningshuis me gestolen worden. De 30e is voor mij een goede reden om de gezelligheid in de binnenstad van Breda op te zoeken, en een leuk vuurwerkshowtje te bezoeken. Maar doe ik het echt voor de koningin? Nee totaal niet
              wanneer hebben wij ons vuurwerk showtje in Breda dan :P
              Kijk eens op: www.youtube.com/VuurwerkArchief

              Comment


                #8
                If God didn't want me to be Pyrofreak ,why did he make so many things flammable !

                Comment

                Working...
                X