Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Unieke vuurwerkshow sambeek 18 juni 2011

Collapse
X
 
  • Filteren
  • Tijd
  • Toon
Clear All
nieuwe berichten

    Unieke vuurwerkshow sambeek 18 juni 2011

    waar : sambeek

    locatie : sint janstoren sambeek

    tijdstip : 23:00


    omschrijving :

    deze unieke vuurwerkshow zal om 18 juni om 23:00 beginnen,
    op de sint janstoren op een hoogte van 45 meter .

    #2
    Dit is niet zo zeer uniek. Er staat me bij dat er afgelopen herfst ook in Barneveld een show is geschoten van een kerktoren. Er zweeft ook ergens een filmpje rond.
    Groeten

    Comment


      #3
      Erg leuk dat het vanaf een toren word geschoten, ik heb de show in Barneveld gezien en het voegt echt wel wat toe

      De show in Barneveld:

      + YouTube Video
      ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

      Comment


        #4
        Het gebeurt in ieder geval niet vaak dat er vanaf een kerktoren wordt geschoten.
        Had de showtje in barneveld ook gezien en het heeft wel wat,een keer iets anders.
        Laatst aangepast door jawe; 6 June 2011, 19:18.

        Comment


          #5
          SAMBEEK - De Sint Janstoren in Sambeek moet zaterdagavond 18 juni het middelpunt worden van een grote vuurwerkshow. Aan de toren wordt duizend kilo vuurwerk aangebracht en ontstoken. Het vuurwerk wordt afgestoken tijdens de Sambeekse Torenfeesten.
          Het is dit jaar 525 jaar geleden dat een begin gemaakt werd met de bouw van de kerktoren en dat wordt in het dorp gevierd, samen met het 590-jarig jubileum van het Sint Anthoniusgilde.

          Het vuurwerk wordt in stellages rondom omloop bovenaan de kerktoren geplaatst. Stellages die door de organisatie van de feesten zelf zijn aangebracht.

          Vrijwilligers zorgen voor het vervoer van het vuurwerk naar boven, twee professionals steken het aan.

          De show begint om elf uur.

          bron

          Toch een goede 1000 kilogram

          Comment


            #6
            Het belooft toch een aardig feest te gaan worden daar. 1000 kilo aan consumentenvuurwerk, helaas geen single- shots of mines, dan had je die hele toren mooi kunnen gebruiken zoals ik eerder heb gezien:

            + YouTube Video
            ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

            Comment


              #7
              ik ben aanwezig bij deze show .
              1000 kilo consumenten vuurwerk klinkt veelbelovend , en vanaf 'n toren geschoten geeft ook wel een mooi beeld .
              www.thundershow.nl

              Comment


                #8
                + YouTube Video
                ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.


                Tis nog met me oude cam dus niet heel mooi beeld..
                Ik vond het niet bijzonder, het vuurwerk was extra hoog in de lucht omdat het al zo hoog stond!
                www.youtube.com/c/StefanWorks Vuurwerkvideo's!

                Comment


                  #9
                  Sambeekse toren in vuur en vlam

                  SAMBEEK - De Sambeekse toren stond zaterdagavond in vuur en vlam. Figuurlijk dan, want onder grote belangstelling werd de eerste dag van de Torenfeesten afgesloten met een spetterend vuurwerk.

                  + YouTube Video
                  ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.


                  + YouTube Video
                  ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.


                  + YouTube Video
                  ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.



                  Ook zondag is er nog vanalles te doen in het dorp. De living statues staan er bijvoorbeeld weer. Zij verbeelden de verschillende beroepen die ooit betrokken waren bij de bouw van de toren. Het koor Joyfull treedt op. Om 16.15 uur begint de sluitingsplechtigheid, waarbij een herdenkingssteen en een fotoalbum met daarin veel Sambeekse woningen bij de toren worden aangebracht. De drumband van Semper Unitas sluit de Torenfeesten af met een bijzonder optreden.

                  Bron: de Gelderlander.nl
                  Vuurwerkcrew.nl : Het leukste vuurwerk forum met alle info over vuurwerk!

                  Comment

                  Working...
                  X