Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

[VIDEO & FOTOS] Braibant - Firedreamfestival

Collapse
X
 
  • Filteren
  • Tijd
  • Toon
Clear All
nieuwe berichten

    [VIDEO & FOTOS] Braibant - Firedreamfestival

    Dit weekend zijn we eens afgezakt naar Wallonie in de buurt van Namour (namen) Daar hebben we een vuurfestival bezocht. Het leek ons wel eens leuk om een typisch waals festival mee te maken. Samen met 2 man van Pyromovies zijn we afgereist naar wallonie.

    Toen we zo rond Namen zaten begon de Tom Tom van Jeffrey ons een andere kant op te sturen die mij heel raar leek. Maar goed ik dacht iklaat het over aan dat apparaat , die zal het wel weten.



    Ik begon toch wat wantrouwend te worden toen dat apparaat ons vanuit een grote stad, via wat kleine steden, dorpjes en wat gehuchte ons zo stilletjes aan van de grote weg via een wat kleinere weg, naar een polder weg, via een smal asfalt weggetje, uiteindelijk midden in de ardennen uitkwamen.. Toen we een zandpad uiteindelijk indraaide heb ik toch maar ingegrepen!

    Affijn de kaart erbij! Nadat ik op de kaart had gekeken bleek dat het apparaat ons 40 kilometer ver de Ardennen ingejaagd had ver van de bewoonde wereld, en van onze bestemming Het is daarom dat ik nooit blind vertrouw op zo een electronischmuts die je verteld waar je links of rechts af de sloot in moet rijden.





    Toen we de Tom Tom (of was het Dom Dom???) eindelijk zover hadden gekregen dat we toch echt naar Braibant wilde zijn we dan met een uur vertraging aangekomen in op het festival.

    Het Festival zelf was mooi aangekleed, overal stonden standjes met eten en drinken, werden er oude ambachten uitgevoerd. En was er onderaan bij het dorp een gigantische brandstapel opgetrokken. Nadat wij besloten hadden dat we bovenaan het dorp het hele spektakel rond de brandstapel wilde gadeslaan, hebben we daar onze spullen maar eens opgebouwd.






    zo rond 19:30 begon het hele gebeuren. Men had rondom de brandstapel wat vuur gemaakt, en het pad naar de brandstapel wat van boven bij ons tot naar beneden liep was mooi verlicht met grote kaarsen. Op dat pad kwam even later een stoet van merendeels kinderen aan met fakkels, een fraai gezicht!.

    Voor mij werd op een gegeven moment door een waals kakkie mevrouwtje een van haar kids neergeplempt op een rotsblokje. Het kindje had hier echter geen behoefte aan want zo een rotsblok is puntig aan je bips, en doet dus zeer. Dus dat werd een drama van veel bleren, en weer terug zetten van dat kotertje door Madam. Kennelijk begreep ze niet echt dat zo iets gewoon pijnlijk is daarop zitten.






    Affijn toen het kindje de benen nam, hebben we er maar iemand van ons neergezet die daar even de boel zekerde. Want mijn statief stond tegen dat rotsblok aan. Ja, toen kwam het, het kind moest en zou er ook opzitten van Madam. Dus werd iemand van ons noodgedwongen babysitter...

    Toen de show begon hebben we kunnen genieten van een leuk vuurwerk. Welliswaar geen groot vuurwerk, maar wel kwalitatief mooi vuurwerk vond ik zelf. Na het vuurwerk werd doormiddel van een optocht van vuurspuwers en fakkel gooiers de brandstapel met veel symboliek inbrand gezet. Net toen ik wat mooie zoom shots wou maken, begon mijn Camera ineens heftig te shaken..



    Wat is dit nu weer, in een split second keek ik naar benende, ja hoor hing die koter aan mijn statief. En echt flink aan mijn poten te schudden van mijn statief. Toen ik wel gemeend, even liet blijken dat niet te doen, deed hij het nóg een keer. toen werd ik echt kwaad, en met een nogal felle en harde platvlaamse "goedverdoeme!" werdmadam ook wakker en trok de koter van mn statief af. Jankend en krijsend werd het afgevoerd. Ik goed kwaad want een mooi shot werd verziekt door het niet opletten van ouders, en bedankt.





    Maar goed al met al was het dan wel een leuke middag en avond, met hier en daar wat Tom Tom flaters, kinders die door hun ouders niet goed opgevoed worden en Walen die maar niet willen snappen dat er ook andere talen zijn dan frans.

    Met dank aan Jeffrey en Nick voor de gezellig dag

    ohja natuurlijk zijn er meer fotos beschikbaar, en van dit festival heb ik natuurlkijk een leuke video gemaakt, deze kun je *HIER* vinden
    Laatst aangepast door RedBaron; 12 March 2007, 16:03.
    [URL]WWW.PYROWORLD.NL[/URL] PW op YT: [URL]http://www.youtube.com/user/pyroworldwebsite[/URL] subscribe!

    #2
    Leuk verhaal en prachtige foto,s Red Baron.
    Ja en de film is weer super. Kwaliteit weer.
    Dit keer een wat rustig vuurwerk, maar wel erg mooi om te zien.
    Het is juist een leuke afwisseling om naar een rustige show te kijken
    Leuk dat begin ook met die fakkeloptocht.
    Prachtige effecten komen weer de hoek om kijken.
    Mijn favoriete effect (willow) is aardig wat keren te zien. Magnifiek.
    Bedankt weer voor het delen Red Baron. Zo snel ook weer.!!
    Toppie.

    Comment


      #3
      Whahah RedBaron jij maakt nogal eens wat mee he
      Leuk tog weer om te lezen zoals altijd!
      De fotos zien er ook weer erg leuk uit vooral ook weer van het vuurwerk zitten er weer een paar toppertjes bij!
      Over et filmke: leuk edit werk weer natuurlijk!
      Er werden heel wat leuke dingen afgestoken niet super spectaculair maar zeker erg leuk om te zien! Zie ik nou ook nog wat aquila's de lucht in gaan? erg grappig
      En een goed gevulde finale!
      En zoals moontan al zei geweldig dat je het allemaal zo snel alweer online hebt voor ons! Echt super!

      Comment


        #4
        Haha, leuk verhaal!

        Er zitten mooie foto's tussen zeg! Bedankt!! De film ga ik na school downloaden, ik ben benieuwd!

        Groetjes!
        Gr. Alex:bye:

        Comment


          #5
          Erg leuk geschreven inderdaad, lees je ook hetgeen wat ernaast gebeurt.

          Het is een leuke show op zich, maar hetgeen wat neergezet is, is niet bepaald "groot" zoals we gewend zijn en het tempo is erg laag. (Misschien zijn we gewoon verwend? )
          Moet wel zeggen dat het lekker kleurrijk is en de finale leuk is, passend bij het geheel. Effecten zijn ook prima, zoals Moontan al aangeeft, veel willows, maar degene die mij het meeste opviel, was de blinker van 3:02, dat is nou kwaliteit!

          Leuk in elkaar gezet overigens, met zo'n fakkeloptocht dit keer, weer eens wat anders. De foto's zijn ook prachtig, prima werk!

          Comment


            #6
            Jack, voortaan 5 euro biljet laten zien, kunnen de Walen ineens prima "gebrekkig" Nederlands hoor!

            En ik vroeg laatst nog of je geen Frans nodig had voor het werken voor DBK. Nu zie je, je zou het toch wel wat prima nodig kunnen hebben he. Al was het nu dan niet eens beroepsmatig nodig

            Comment

            Working...
            X