Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

[Show] Eiland van Maurik - 21-8-2021

Collapse
X
 
  • Filteren
  • Tijd
  • Toon
Clear All
nieuwe berichten

    [Show] Eiland van Maurik - 21-8-2021

    Provincie: Gelderland
    Stad/dorp: Maurik
    Locatie: Eiland van Maurik
    Datum: Zaterdag 21-8-2021
    Tijdstip: 21:30-21:45 uur
    Schietbedrijf: DFP
    Max. kaliber: Consumenten vuurwerk en T2
    Bijzonderheden: ...


    21-08-21 #Vuurwerk show op het eiland van #Maurik
    Laatst aangepast door pyrofan#1; 22 August 2021, 14:02. Reden: Show info toegevoegd aan startpost
    Website: https://www.rfgfireworks.nl

    #2
    Was weer een leuke show!

    Ook leuk om weer wat liefhebbers te zien/spreken.

    Comment


      #3
      Gisteravond ook aanwezig geweest in Maurik. Na het zien van de beelden van de show van 07-08-2021 moest ik hier gewoon bij zijn. Een aantal weken daarvoor heeft DFP ook al een andere show geschoten waarbij net als in Maurik veel toppers van Magnum, Broekhoff en Wolff Vuurwerk voorbijkwamen. Waaronder zelfs een aantal nieuwe producten, die ik erg graag eens live wou ervaren en dit was dus een goede reden om richting Maurik te rijden. Daarnaast was het ook alweer veel te lang geleden dat ik een show in NL heb kunnen zien, dus ik keek er dan ook erg naar uit.

      Dat vakantiepark is echt prachtig gelegen daarzo, wat een top locatie.
      Ook nu schoot DFP weer de nodige toppers van Wolff, Magnum, Broekhoff en zelfs wat van Lesli/Red Wire en hierdoor kostte het niet veel moeite om een groot deel van de artikelen te herkennen.

      Hieronder weer een opsomming van de artikelen (die naar mijn mening geschoten zijn) getoond op basis van de film van MasterBSC (met toestemming).



      0:09 min 3x Berlin in w-shape (onderdeel van de Ultimate City Trip) - Magnum
      0:38 min 1x Obsessed - Wolff Vuurwerk
      0:45 min 3x Cruelty in w-shape - Wolff Vuurwerk - Dit is wel een gokje want deze werd door de Obsessed heen geschoten.
      1:51 min 3x London in w-shape (onderdeel van de Ultimate City Trip) - Magnum
      2:13 min 3x Crossette cakes in w-shape Dit zouden er meerdere kunnen zijn. Tijdens een vorige show in Maurik zijn er crossette cakes van Pyrogenie geschoten. Nu dacht ik aan de Crossette Switch/Color Crossette van Magnum/Broekhoff, maar hierbij ben ik niet geheel zeker.
      2:34 min 2x Three Stage Trouble - Red Wire
      2:48 min 3x The Gunner - Lesli
      3:01 min 1x ..... - Ik weet helaas niet welke cake dit is met de Green strobe mines, to green glitter tails to green falling leaves.
      3:06 min 1x Scream - Wolff Vuurwerk
      3:13 min 1x Scream - Wolff Vuurwerk
      3:18 min 4x Mad Twister waarvan 2 posities in v-shape - Wolff Vuurwerk
      3:37 min 1x Fire Festival - Wolff Vuurwerk
      3:49 min 3x Rome in w-shape (onderdeel van de Ultimate City Trip) - Magnum
      4:08 min 3x Moscow in w-shape (onderdeel van de Ultimate City Trip) - Magnum
      4:47 min 2x Crank in v-shape - Wolff Vuurwerk
      4:53 min 1x W-triple Layer/W-shape Dominator - Magnum/Broekhoff
      5:26 min 1x Tailgate Fan - Broekhoff Vuurwerk
      5:41 min 3x Amsterdam in w-shape (onderdeel van de Ultimate City Trip) - Magnum
      6:00 min 3x Paris in w-shape (onderdeel van de Ultimate City Trip) - Magnum
      6:09 min 2x Artillery in v-shape - Wolff Vuurwerk Dit is een klein gokje, want de mines verschillen van de 2 posities (links strobe mines en rechts crackling mines), vermoedelijk dat dit een productiefoutje is of dat cake 1 en 2 zijn omgedraaid. Wel twijfel ik of er door de crackling finale van deze box niet nog een andere cake doorheen wordt geschoten.
      7:09 min 2x Blue Night Fire - Wolff Vuurwerk


      Ik kijk terug op een zeer geslaagde avond en ben echt blij met de artikelen die ik live heb gezien. Zo had ik vooraf de hoop om de Ultimate City Trip, Scream, Tailgate Fan, Artillery of Dictator Box live te zien en van dat lijstje zijn de meeste ook geschoten, om zodoende een goede indruk te krijgen van deze artikelen.

      Ik kan niet anders zeggen dan dat het stuk voor stuk toppers waren in de show, al sprongen de Obsessed, Scream, Mad Twister, Tailgate Fan, W-triple Layer en de Artillery (vermoedelijk) er voor mij wel uit. Daarnaast schiet DFP altijd fijne shows. Zij kunnen zelfs met een kleiner budget echt een leuke show neerzetten. Duidelijk zichtbaar is ook dat de producten met veel passie en zorg worden uitgekozen en dat er ook echt wordt nagedacht over het beeld dat men creëert in de lucht en over combinaties van artikelen. Ik kan daar gewoon echt van genieten en de toevoeging van T2/PSE was heel fijn. De tails waren echt schitterend en dat geluid bij het lanceren blijft gewoon goud.

      De Obsessed is gewoon een prachtige compound die een enorme diversiteit van verschillende effectencombinaties laat zien en een aantal daarvan zijn echt wonderschoon. Burst is top, de spreiding eveneens en het tempo is ook perfect. Wat mij betreft echt een aanrader voor de liefhebbers maar zeker ook de normale consument.

      De Scream heeft ook zeker indruk gemaakt en ging zoals eerder vermeld hoger dan The Gunner. Het geluid dat vrij komt als de fluiters allemaal tegelijk de lucht inschieten geeft gewoon kippenvel en doordat het een all at once is, lijkt de fluit ook harder. Niet heel goedkoop, maar dit is wel zo'n artikel waar men het over 10 jaar nog over heeft.

      De Mad Twister kwam voorbij met 4 stuks tegelijk. Met de beelden van de vorige show herkende ik deze niet meteen omdat er bij de oorspronkelijke versie sprake was van golden spinnen tails en nu duidelijk zilver. Moet wel eerlijk zeggen dat ik weleens een betere spreiding heb gezien, maar de kleuren waren erg helder en de burst was net wat harder dan de voorgaande cakes en sprong er zodoende tussenuit.

      De Tailgate Fan heeft denk ik weinig uitleg meer nodig. Niet goedkoop, maar echt wonderschoon. Zelfs op een wat grotere afstand kwam deze geweldig over en deze viel hoorbaar in de smaak bij het publiek, want de 'oehs en ahs' vlogen je om de oren. Al weet ik nog niet hoe dit in de straat is, ik denk dat je hierbij echt wel op een wat grotere afstand moet staan om de beste indruk op te doen, maar zo in een show is dit geniaal en hulde aan Broekhoff dat ze dit op de markt hebben gebracht.

      Ik ben voor 95% zeker dat we gisteravond ook de Artillery van Wolff hebben gezien. Deze sprong er met 2 tegelijk echt bovenuit. De burst was duidelijk wat harder dan het grootste deel van andere artikelen. De spreiding was ook echt goed, het waren echt flinke boeketten en ook de effecten spraken mij aan. De crackling mines waren goed fel en dat was net even het puntje op de i. Echt een heerlijke box dit die in de straat zeker wel voor de nodige chaos zal zorgen.

      Eigenlijk hoort ook de Ultimate City Trip wel in dit lijstje thuis. Hiervan had ik nog het meest gehoopt dat ie zou worden geschoten, want deze wou ik in alle rust graag zelf beoordelen. Er waren natuurlijk wel al een tweetal straatfilmpjes, maar over de burst was nog wat onduidelijkheid. Ondanks dat ze gisteravond met 3 tegelijk de lucht ingingen was dit wel goed te beoordelen. Het was duidelijk te horen dat de burst iets zachter is dan bijvoorbeeld de W-Triple Layer en er dus vermoedelijk geen sprake is van een kooi. Maar dit betekend niet dat deze van mijn wensenlijst afgaat, sterker nog hij staat er nu met hoofdletters op. Er zijn dus zeker cakes/boxen met een hardere burst die wellicht eerder in aanmerking komen voor het 00:00 uur moment, maar hier heb ik mij geen seconde aan gestoord.
      Ik vond de cakes van de Ultimate City Trip stuk voor stuk erg goed. De kleuren zoals bij de Berlin, Amsterdam en Paris zijn erg fel en vooral bij de laatste 2 was er sprake van een geweldige kleurencombinatie. De spreiding was echt goed te noemen, eigenlijk nog veel beter dan ik had verwacht. Alleen bij de Berlin zijn de boeketten een slag kleiner, maar zeker niet te klein. Daarnaast zitten er ook nog een aantal goud cakes in dit assortiment en daarvan is de Moscow (goud met witte en goud met groene blinkers) toch echt wel mijn favoriet. Wat een prachtige volle boeketten en de hangtime is ook erg goed te noemen. De tails waren bij de Moscow een groot pluspunt, want wat waren die goed. De tails waren zichtbaar bijna tot boven aan toe (tot net voor de burst) en dit vind ik echt een groot pluspunt en dit is dan ook een absolute meerwaarde. Ik denk dat dit gewoon een heel mooi assortiment is, dat zowel heel goed tot zijn recht komt als men de cakes los afsteekt, maar nog beter als de box in één keer doorloopt. Zeker voor de actieprijzen waarvoor dit assortiment eerder dit jaar te koop was, is het echt een prijs-kwaliteit topper. Ik denk dan ook dat we hier heel wat straatfilms van gaan zien in januari.
      Volg Vuurwerkcrew.nl ook op:

      Comment


        #4
        Het mocht even duren maar éindelijk weer een showtje kunnen kijken. Lekker hoor!
        Meteen maar de camera mee om te kijken of ik het nog zou kunnen







        Comment


          #5
          Ook natuurlijk wat foto's gemaakt

          Bron: RFGFireworks



          @Pyrofan1: Geweldig uitgebreid verslag zo
          Website: https://www.rfgfireworks.nl

          Comment


            #6
            Heerlijke plaatjes en filmpjes weer. Ik was er in tegenstelling tot de vorige keer niet bij helaas.

            Comment


              #7
              Crosette cakes waren de Eden van Jorge.
              Kom zei de vis in de vissenkom.

              Comment

              Working...
              X