Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Aansteker/gasbrandertje mee het vliegtuig in.

Collapse
X
 
  • Filteren
  • Tijd
  • Toon
Clear All
nieuwe berichten

    #16
    Nog even de gehele tekst in de officiële stukken opgezocht;

    ICAO 8

    g)
    één pakje veiligheidslucifers of een sigarettenaansteker die geen niet-geabsorbeerde vloeibare brandstof (met uitzondering van vloeibaar gemaakt gas) bevat, bestemd voor persoonlijk gebruik, indien door die persoon op het lichaam vervoerd. Lucifers en aanstekers zijn niet toegestaan in ruim- of handbagage. Aanstekerbrandstof en navulpatronen voor aanstekers zijn op het lichaam of in hand- of ruimbagage niet toegestaan.
    Opmerking: Wrijvingslucifers (strike anywere matches) zijn voor vervoer door de lucht verboden.
    http://www.ivw.nl/Images/ICAO_NL_0708_tcm247-205554.pdf (pagina 800)

    Er zijn overigens op vluchten naar Amerika een tijd lang geen aanstekers toegelaten, dit is echter ergens in 2006 weer opgeheven.
    Mvg Frans

    Comment


      #17
      Gas aanstekers zijn geen probleem in je hand bagage, een zippo is absoluut niet toegestaan. Mijn vader kon laatst zijn zippo mooi inleveren in dusseldorf, werd overigens wel netjes opgestuurd naar het huisadres.
      Bom-vivant

      Comment


        #18
        Ik loop al jaren met schietlont, visco, tapefuse en een doos aanstekers het vliegtuig in... ff afkloppen maar nog nooit problemen gehad!

        Comment


          #19
          denk toch echt dat lont niet toegestaan is :P
          maarja, het gaat goed tot het fout gaat (logische):P
          Maar ik denk dat als je het gewoon in je ruimbagage stopt de kans klein is dat je er mee wordt gepakt
          Wees een echte freak, slopen is niet stoer.

          Comment

          Working...
          X