Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Fallas 2023 [Wie gaan er]

Collapse
X
 
  • Filteren
  • Tijd
  • Toon
Clear All
nieuwe berichten

    Mooi alle ervaringen te lezen! MelvinFR en ik gaan volgend jaar dus zeer goede voorpret dit!😎

    Comment


      Vorig jaar de meest linker Ninot gekocht, en dit jaar zag ik de andere 2, kon niet kiezen, dus beide maar meegenomen

      Klik op afbeelding voor grotere versie

Naam:	20230321_141124.jpg
Vertoningen:1
Grootte:202,4 KB
ID:	1598114
      Senyor pirotècnic, pot començar la mascletà !!!

      Comment


        Oorspronkelijk geplaatst door Palm Tree Bekijk bericht
        Vorig jaar de meest linker Ninot gekocht, en dit jaar zag ik de andere 2, kon niet kiezen, dus beide maar meegenomen

        [ATTACH=CONFIG]71955[/ATTACH]
        Die zijn leuk! Ik neem zelf ook elk jaar een poppetje mee bij het winkeltje “de valencia” maar zulke ben ik nog niet tegengekomen. Mag ik vragen waar je deze gevonden heb?

        Comment


          Voor de meer ervaren Fallas-gangers...
          Kan iemand me vertellen hoe dit nummer heet ? Shazam kent het niet en ik heb inmiddels al uren zitten zoeken. Bij voorbaat dank
          .
          I love Mines

          Comment


            Oorspronkelijk geplaatst door issie Bekijk bericht
            Die zijn leuk! Ik neem zelf ook elk jaar een poppetje mee bij het winkeltje “de valencia” maar zulke ben ik nog niet tegengekomen. Mag ik vragen waar je deze gevonden heb?
            Zeker mag dat.

            Als je Placa de la Verge, waar het bloemen Maria beeld staat, vanaf de Zuid kant op loopt, zit er in het straatje rechts achter een souvenirwinkeltje.

            Deze heeft als een van de weinige een samenwerking met een Falla artiest, die in beperkte oplage Ninot's voor hun maakt.

            Hier de Maps link:

            Souvenir La Escuraeta
            Senyor pirotècnic, pot començar la mascletà !!!

            Comment


              Oorspronkelijk geplaatst door Madmax Bekijk bericht
              Voor de meer ervaren Fallas-gangers...
              Kan iemand me vertellen hoe dit nummer heet ? Shazam kent het niet en ik heb inmiddels al uren zitten zoeken. Bij voorbaat dank
              .
              Elke Falla vereniging heeft zijn eigen muziek stukken.
              Als weet welke Falla vereniging dit was, zou je contact met ze kunnen opnemen.
              Senyor pirotècnic, pot començar la mascletà !!!

              Comment


                Oorspronkelijk geplaatst door Palm Tree Bekijk bericht
                Zeker mag dat.

                Als je Placa de la Verge, waar het bloemen Maria beeld staat, vanaf de Zuid kant op loopt, zit er in het straatje rechts achter een souvenirwinkeltje.

                Deze heeft als een van de weinige een samenwerking met een Falla artiest, die in beperkte oplage Ninot's voor hun maakt.

                Hier de Maps link:

                Souvenir La Escuraeta
                https://maps.app.goo.gl/fv8AqbQqp9p8ZHez8
                Dankjewel! Volgend jaar even shoppen daar

                Comment


                  Oorspronkelijk geplaatst door Palm Tree Bekijk bericht
                  Elke Falla vereniging heeft zijn eigen muziek stukken.
                  Als weet welke Falla vereniging dit was, zou je contact met ze kunnen opnemen.
                  Hoorde dit nummer zo ongeveer bij elke fallasvereniging tijdens de ofrenda-optocht
                  I love Mines

                  Comment


                    Oorspronkelijk geplaatst door Madmax Bekijk bericht
                    Voor de meer ervaren Fallas-gangers...
                    Kan iemand me vertellen hoe dit nummer heet ? Shazam kent het niet en ik heb inmiddels al uren zitten zoeken. Bij voorbaat dank
                    .
                    Alstublieft
                    http://www.stefandrukker.nl

                    Comment


                      De eerste dag was zoals jullie in post #229 hebben kunnen lezen ontzettend geslaagd. 's avonds hebben we flink wat kilometers afgelegd om zodoende de shows te kunnen bewonderen. Wat zaten er een aantal fijne tussen en vooral de Nocturna in Campanar was echt een topper. Op de weg terug naar ons verblijf kwamen we nog een churros-kraam tegen en je kan een dag in Valencia natuurlijk niet beter afsluiten dan met een grote zak warme churros. Oh wat smaakte die goed, echt genieten. De 2e dag stonden er minder shows op de planning, maar dit maakte het niet minder bijzonder. Ik had nog nooit een desperta live meegemaakt, want tijdens de laatste 5 à 6 drukke laatste dagen van Las Fallas komt het hier simpelweg niet van. Nu stond er op zondag 5 maart één op de planning in Ruzafa. We waren dan ook al vroeg in de wijk te vinden en alle leden van de vereniging stonden al te trappelen om te beginnen. Een traca gaf het startschot voor de desperta infantil en wat klinkt dit Spaanse stukje pyrotechniek toch geweldig in de karakteristieke smalle straten. De kinderen gooien er inmiddels druk op los met de bombetas en toen de stoet voorbij was ging er plots weer een traca af. Nu kon het echte werk beginnen. Alle deelnemers hadden een tasje in handen met daarin meerdere dozen vol met Tro de Bacs gefabriceerd door Mediterraneo. Volledig ingepakt in sjaals, bandana's en veiligheidsbrillen trok de stoet door de straat. De ene Tro de Bac knalde nog harder dan de ander. Man wat was dit gaaf om dit eens van zo dichtbij mee te kunnen maken. Met de stoet trok er een flinke rookwolk door de straat en er leek maar geen einde aan te komen. Hier en daar bleven er wat Tro de Bacs op straat liggen en zo behulpzaam als dat we zijn hebben we die uiteraard vakkundig opgeruimd toen wij achter de stoet aanliepen richting Mercat de Russafa. Dit was echt intens genieten, want een desperta mee maken en ook zelf nog eens Tro de Bacs in handen hebben stond echt heel hoog op het lijstje. Eenmaal bij Mercat de Russafa was het tijd voor de finale. Wederom een traditionele traca gevolgd door een aantal toppers van El Gato. Zo was het eerst de beurt aan de Terremoto 10 sec, gevolgd door de 1 sec variant. Kort maar krachtig en er gaat niets boven een goede salute cake. Maar net als je denkt dat de Terremoto 1 sec indrukwekkend is, ramt de Tormenta Silbato in 1 keer alle 100 schoten de lucht in. Gevoelsmatig ging die nog een stuk harder en zo kwam er een einde aan een voor ons zeer geslaagd begin van de ochtend.

                      Klik op afbeelding voor grotere versie

Naam:	Screenshot_20230319-214059_Video Player.jpg
Vertoningen:1
Grootte:227,0 KB
ID:	1598119

                      Klik op afbeelding voor grotere versie

Naam:	Screenshot_20230319-221143_Video Player.jpg
Vertoningen:1
Grootte:227,1 KB
ID:	1598120

                      Klik op afbeelding voor grotere versie

Naam:	Screenshot_20230319-221313_Gallery.jpg
Vertoningen:1
Grootte:470,6 KB
ID:	1598133

                      Klik op afbeelding voor grotere versie

Naam:	Screenshot_20230323-205423_Gallery.jpg
Vertoningen:1
Grootte:350,3 KB
ID:	1598121

                      Klik op afbeelding voor grotere versie

Naam:	Screenshot_20230319-221334_Gallery.jpg
Vertoningen:1
Grootte:322,6 KB
ID:	1598122




                      In de wijk Ruzafa zijn meerdere vuurwerkwinkels gevestigd en die waren echt op een steenworp afstand van de locatie van de desperta. Zo kwamen we als eerste langs Pirofoc i Fantasia waar we uiteraard even een kijkje hebben genomen en waar ik een souvenirtje heb gekocht. Een folder kan natuurlijk niet ontbreken dus ook deze hebben we meegenomen om vervolgens ook nog even langs Pyroshopping (La Petarderia) te fietsen om dit nog eens te herhalen. El Fallero was helaas nog gesloten, maar daar zouden we later die dag nog voor terugkeren. Onderweg naar een lokale bakker kwamen we ook nog even langs een winkel genaamd Petardos. Ook hier stonden de eerste klanten al 's ochtends vroeg in de winkel om de traditionele Spaanse knallers en klein spul te kopen. Daar hadden ze helaas geen folder, maar heb ik wel nog een leuk souvenir gekocht, als aandenken aan dit korte maar zeer toffe tripje.

                      Klik op afbeelding voor grotere versie

Naam:	Screenshot_20230323-205458_Gallery.jpg
Vertoningen:1
Grootte:279,1 KB
ID:	1598123


                      Na het ontbijt hebben we een plekje opgezocht op het plein en ook op zondag werden we getrakteerd op een geweldige mascleta met een fantastisch digitaal stuk. Wederom kippenvel en een geweldige ontlading! Dit was helaas wel de laatste show die op de planning stond en hierdoor konden we nog een deel van de middag en de gehele avond vrij invullen.

                      Klik op afbeelding voor grotere versie

Naam:	Screenshot_20230323-205659_Gallery.jpg
Vertoningen:1
Grootte:369,0 KB
ID:	1598128


                      Na een kort overleg besloten we naar de Exposición del ninot Fallas te gaan en onderweg daarnaartoe zijn we ook nog even bij een andere vuurwerkwinkel gestopt om daar eens een kijkje te nemen. Foc i Fill, niet de meest bekende winkel, maar absoluut leuk om eens te hebben gezien en wederom om een folder te scoren. Eenmaal bij de ninot tentoonstelling was het één en al genieten. Qua drukte was het ook goed te doen en dit was een mooie manier om toch nog iets van de ‘poppen’ mee te krijgen, want die waren uiteraard nog niet in de straten te vinden. Ik vond het echt geweldig om alle kunstwerken te bekijken al stak er in de categorie infantil eentje echt met kop en schouders bovenuit en die is later ook tot winnaar verkozen. In de categorie mayor was de keuze iets minder makkelijk, want er waren er twee die echt werkelijk schitterend waren. Uiteindelijk toch een keuze kunnen maken en zodoende hebben we onze stem uit kunnen brengen.

                      Klik op afbeelding voor grotere versie

Naam:	Screenshot_20230323-205941_Gallery.jpg
Vertoningen:1
Grootte:361,0 KB
ID:	1598124

                      Klik op afbeelding voor grotere versie

Naam:	Screenshot_20230323-210014_Gallery.jpg
Vertoningen:1
Grootte:285,3 KB
ID:	1598125

                      Klik op afbeelding voor grotere versie

Naam:	Screenshot_20230323-210044_Gallery.jpg
Vertoningen:1
Grootte:266,0 KB
ID:	1598126

                      Klik op afbeelding voor grotere versie

Naam:	Screenshot_20230323-205821_Gallery.jpg
Vertoningen:1
Grootte:257,7 KB
ID:	1598127

                      Klik op afbeelding voor grotere versie

Naam:	Screenshot_20230323-205900_Gallery.jpg
Vertoningen:1
Grootte:260,7 KB
ID:	1598131

                      Klik op afbeelding voor grotere versie

Naam:	Screenshot_20230323-205846_Gallery.jpg
Vertoningen:1
Grootte:233,3 KB
ID:	1598132


                      Vervolgens was het tijd om de fietsen terug te brengen bij Verrassend Valencia in de wijk Ruzafa. Dit gaf ons direct de mogelijkheid om toch nog even langs Pirofoc te lopen om toch wat klein spul te kopen. Het gehele weekend werd er echt flink geknald en hierbij ging het op dat moment enkel nog om Spaans spul en alles ging nog op een normale manier. Onderweg naar Pirofoc moesten we ineens stoppen doordat een groepje locals een ratelbandje op de stoep had aangestoken. Zo’n klein flashmatje blijft een genot voor het gehoor en wat zijn dit soort kleine momenten toch fijn. Dit versterkte bij ons het gevoel dat het prima was om zelf ook even wat af te steken. Op het bankje voor Pirofoc hebben we beide even rustig in een foldertje zitten bladeren en daarbij gezamenlijk de afspraak gemaakt om ons in te houden en elkaar er ook op te wijzen. Het is simpelweg ontzettend lastig om je daaraan te houden, want als ik in zo’n Spaans vuurwerkwinkeltje sta dan vind ik alles interessant en zou ik zowat alles wel willen testen. Op dat moment komt dan echt weer even het kleine jongetje in ons naar boven. Maar met een vooraf samengesteld lijstje hebben wij ons prima ingehouden en hebben we gekozen voor wat fonteinen en wat kleine knallertjes, zoals de Piccolos, àquilas, maar ook de Traca Americanos en Traca Picos de Oro konden niet ontbreken. Als klapper en knallende afsluiter van de dag kozen we voor een traca 20 meter.

                      Klik op afbeelding voor grotere versie

Naam:	Screenshot_20230323-205537_Gallery.jpg
Vertoningen:1
Grootte:342,8 KB
ID:	1598129

                      Klik op afbeelding voor grotere versie

Naam:	Screenshot_20230323-210137_Gallery.jpg
Vertoningen:1
Grootte:307,9 KB
ID:	1598130


                      Dit was mijn derde tripje naar Valencia en dit begint nu een soort van traditie te worden. Een traca vind ik echt een pyrotechnisch hoogstandje en als ik in Valencia ben dan moet ik er gewoon één kopen. Daarnaast is het ook geweldig dat je vrijwel altijd applaus krijgt van locals op het moment dat je zo’n traca afsteekt. Ook hebben we een tweetal aansteeklonten gekocht om lekker old school te stoken. Ik moet zeggen die Spaanse aansteeklonten zijn echt top en we hebben samen echt even heerlijk gestookt op een rustig plekje zonder te slopen of overlast te veroorzaken. Gewoon zoals het hoort. Uiteindelijk kwam er zo een einde aan een korte maar geweldige trip. Niet verwacht nog iets live mee te krijgen van Las Fallas 2023 en echt ontzettend genoten.
                      Volg Vuurwerkcrew.nl ook op:

                      Comment

                      Working...
                      X