Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

1ste keer fallas 2021,welke info en tips mis ik nog ?

Collapse
X
 
  • Filteren
  • Tijd
  • Toon
Clear All
nieuwe berichten

    1ste keer fallas 2021,welke info en tips mis ik nog ?

    Tja Fallas de Valencia,voor vele bekend,voor de ene door bezoek,voor de ander van horen zeggen en de filmpjes.
    Tot de laatste categorie behoor ik tot nu toe ook,maar…..
    Volgend jaar is er dan eindelijk de tijd,en de vrije dagen en een beetje ruimte in de portemonnee
    Dus tot zover is geregeld: een appartement voor 3 pers van 15 t/m 21 maart op ong 100-300m van het centrale plein bij het raadhuis.
    https://www.booking.com/hotel/es/cen...bar_static_map
    Simpel maar er staan bedden en dr is een keuken om zelf evt wat te doen,dus das klaar,je bent mijn inziens toch meer buiten dan daar
    Rest nog te fixen,retour tickets van hier naar daar en dus ook vice versa,heeft iemand tips/hints over wanneer je die tickets kan scoren en waar je de beste kans op een leuke prijs hebt ??
    Taxi van/naar het vliegveld in spanje,is het beter om die van te voren te regelen of gewoon ter plekke een taxi aan houden opt vliegveld ??
    De site fallasfestival.nl lijkt na inlezen de plek te zijn om in de gaten te houden als t gaat om leren waar en wanneer er mascleta's zijn.
    Voor de vaste klanten heb ik de vraag,wil je een leuke stek hebben aan het plein om de mascleta om 14:00u te zien en te filmen is t dan echt 2uur tevoren aanwezig zijn,of ergens in een zijstraat staan ?
    DE shows in de rivierbedding,bekende zeggen sla m wel over,ik wil er graag als groentje van genieten en het zo fraai mogelijk filmen voor later.
    Ergens las ik dat het aan de kant van "het raadhuisplein" altijd drukker is als aan de andere kant van de bedding,is dat zo,heeft dat een reden,en welke plek raden jullie aan om er zoveel mogelijk van te zien/ervaren ??
    Rest nog het mascleta verhaal,wil je er een stel van meepakken,zijn de locaties van dit en vorige jaren dan het zelfde,en is het handiger om het te lopen,of is dat net teveel van het goede ??
    Buiten de shows om wil ik nog wel graag een stel leuke straat mascleta's beleven,lijkt me gaaf,tip/hints/info,alles is welkom
    Ik heb nog zitten overdenken om te zoeken naar een balkon aan het raadhuisplein,maar van de prijzen schrik ik wel als ik die zo lees hier,zijn die prijzen altijd zo hoog of zijn er stekken te vinden voor minder ?
    In elk geval thnx voor de hulp en info,ik zie er naar uit om dit voor t eerst te gaan beleven
    (just in case,spaans spreken we geen van alle,bier bestellen lukt net,dus engels zal het worden qua voertaal,is dat nog een probleem in het alledaags leven bv bij de taxi of boodschappen doen in een supermarkt ?? )

    #2
    Bespaar je de taxi en neem de metro.
    Spaar je voeten en huur een fiets tot de 19e
    Tickets begin april
    Wij gaan meestal rond 10.00 naar het plein. Broodjes mee, krukjes om op te zitten. Lekker ouwehoeren.
    Fallasfestival.nl komt met schema's met locaties en looproute voor straat mascleta.
    Ze spreken allemaal de taal van euro's...

    Maar bovenal... Geniet!!
    Volg Vuurwerkcrew.nl ook op:

    Comment


      #3
      Ok dat is duidelijke taal
      Waar en hoe kom je tot het huren van een fiets in Valencia ?
      Huur je dat op 1 punt en mag je die dan meenemen overal heen voor de besproken periode,of hoe gaat dat ?
      Genieten,ow dat zal zeker goed komen hoe dan ook.
      Zoals ik al zei,al lang staat dit op de bucketlist en pas na zoveel jaren is er op alle fronten de ruimte,ik wil kruitsnuiven,de sfeer meemaken en de crema's beleven,dus tenzij t vliegtuig met ons erin crasht,of t appartementen complex net voor aankomst afbrand,ik zal er zowiezo met volle teugen van genieten
      Er is genoeg reden om dat te doen,valencia is zowiezo al fraai om te bezoeken,maar warm weer vuurwerk en de sfeer van zoiets,kan enkel maar leiden tot lol en vermaak,niet dan ?

      Comment


        #4
        Wij huren ze bij visitvalencia, maar er zijn veel verhuurders in de stad. Let op met het parkeren van je fiets voor de nacht...er zijn wat aparte regels. Wij zetten de meeste in het appartement.

        Tijdens fallas is de stad zeer fiets vriendelijk. De meeste wegen zijn deels geblokkeerd voor auto's door de vele beelden feesttenten e.d. dit is de 20e echter direct over...

        goed oppassen dan want waar jij in gedachte nog in fallas rijdt geven de Spanjaarden vol gas op weg naar hun werk.

        Beelden kijken doe het beste s nachts of s ochtends vroeg btw lekker rustig
        Volg Vuurwerkcrew.nl ook op:

        Comment


          #5
          Tickets:
          De prijzen van de tickets stijgen vaak redelijk snel. Wij boeken altijd begin april, zoals Adriaan al aangaf, op de dag als het winterprogramma online komt. De afgelopen jaren gaan de meeste crewleden met Transavia, maar forumleden kiezen voor een andere maatschappij of een buitenlands vliegveld.

          Fallas Festival
          Fallasfestival.nl is inderdaad een geweldige site, met veel info en andere weetjes over het festival. Ook is het straatprogramma op hun site altijd erg uitgebreid en ook kan je tijdens Fallas hun FB pagina bekijken voor wat updates. Als het straatprogramma eenmaal bekend is, kan je van tevoren natuurlijk al een soort van planning maken om te kijken of het haalbaar is en welke je kan combineren. Ook kom je tijdens die dagen, tijdens het lopen of fietsen, vanzelf straatmascleta's tegen.

          Daarnaast kan je natuurlijk met vragen ook hier op het forum terecht. Veel forumleden gaan jaar in jaar uit naar Valencia en kunnen je dus best het één en ander erover vertellen.

          Mascleta op het plein:
          Op het plein is het onderling één en al gezelligheid en de uren vliegen voorbij. Koop van tevoren wel even een vouwkrukje. Hier heb je op het plein tijdens het afwachten echt plezier van. O.a. de Decathlon heeft ze al voor ongeveer 5eu.

          Straatmascleta's:
          Het is nog even wachten op het schema met straatmascleta's. Zodra het schema online gaat, dan is er meteen activiteit in het Las Fallas 2020 topic. Ik ga dit jaar voor de 3e keer en de afgelopen 2 jaar hebben we veel dezelfde straatmascleta's gepakt. Daarnaast houden de Nederlanders ook elkaar op de hoogte van de laatste nieuwtjes of aanraders onder de straatmascleta's. Spreek dus gewoon wat mensen aan tijdens het wachten op het plein of tijdens een straatmascleta. Vorig jaar wel meegemaakt dat we na een straatmascleta met 20-25 man in colonne naar de volgende straatmascleta zijn gefietst.

          Vorig jaar heb ik ook het volgende topic aangemaakt: Aanraders Straatmascleta's Meld het hier! Er staan nog niet heel veel reacties in dit topic, maar als binnenkort het programma online verschijnt, zal ik er een aantal opsommen die zeker de moeite waard zijn.
          Volg Vuurwerkcrew.nl ook op:

          Comment


            #6
            Ik ken gen spaans,maar voor wie t wel kan,wellicht zit hier zinnige info in voor dit jaar


            Ik zal ergens op internet op een vlieg site ? (welke) dus begin april,gaan kijken en vergelijken.
            Heb er geen kaas van gegeten,want ik heb pas 1x eerder een vliegtuig nodig gehad voor een vakantie,dus ik ben op mijn leeftijd nog een groentje daarmee

            Zal je draadje in de gaten gaan houden ;-)

            Comment


              #7
              Alles is eigenlijk al gezegd

              Maar ik heb nog wel een paar tips:

              Fietsverhuur
              DoYouBike: Meerdere locaties in Valencia en is betaalbaar. Heb je panne met je fiets dan ben je altijd zo bij een vestiging om je fiets om te ruilen.

              UBER
              Jaren terug ontdekt en is echt super. Dikke auto's, goede chauffeurs en geen gezeik met betalen. Alles gaat via de app. Net als bij de gewone taxi's heb je er de laatste dagen bijna niks aan, te druk in de stad en je kunt niet overal bijkomen. Maar als je kleine Nocturna's buiten het centrum wilt bezoeken is het erg ideaal. Daar kom je namelijk niet veel taxis tegen en uber komt overal dan

              Vliegtickets:

              Zoals hierboven ook al gezegd werd. Wees er vroeg bij, of op het allerlaatste moment. Vaak heb je enkele dagen voor vertrek de vul-seats. Dan zijn er goedkopere prijzen mogelijk om de vluchten te vullen. Het is een risico dan, maar het is wel mogelijk.
              https://www.facebook.com/fallasfans

              Comment


                #8
                Ik weet niet waar je woont, maar vliegen vanaf Brussel kan soms een stuk(je) voordeliger zijn.
                Verder, vooral genieten van heerlijke dagen. 2021 wil ik ook weer eens gaan, nu al zin in

                Comment


                  #9
                  Probeer dit jaar eens om zoveel mogelijk van afstand te volgen. Noteer van de betere straatmascletas en andere shows en festiviteiten de data en tijdstippen. Vaak vinden deze een jaar later precies de zelfde dag en dagdeel plaats.
                  PJJJJJJJJJJJIIIIEEEEEEEEEEUUUUUWWWWWWWWWWWWW

                  Comment


                    #10
                    Nu al een topic voor 2021 fallas 2020 moet nog beginnen

                    Als nieuweling lekker de site fallasfestival.nl in de gaten houden en volgen. Zeker fiets huren. Ff je huiswerk doen met de vw winkels, waar ze zitten en wat het assorti en prijzen zijn. Wat betreft de avond shows sta je overal wel goed. Tuurlijk heb je 'A locaties' maar daar heb ik zelf nog nooit gestaan omdat je dan vroeg aanwezig moet zijn en ik ben meer van het chillen dan wachten. Er is zo veel te doen.

                    Mascleta 14u zou ik uiterlijk tussen 12-12.30 zijn da sta je nog wel goed voor aan... 10u daar is wat mij betreft van de zotten, maar goed ieder zn ding natuurlijk.

                    Verder zou ik zeggen, fiets, eet, drink, stook, feest en ooh jaa probeer nog iets te slapen. Vraag gerust andere gasten... veel NLers daar die je willen helpen. Spanjaarden spreken slecht engels maar geloof me dat je niet de enige bent.

                    En besef vooral dat je, zeker je 1e keer, NOOIT alles kan zien/ doen. Dus enjoy the moment. Proost/salute

                    Comment


                      #11
                      Thnx,voor alle reacties zover
                      @ firewall,
                      Dit is niet echt een algemeen topic voor fallas 2021,mijn inziens meer een topic over een ouder groentje wat advies vraagt over hoe,wat,waar aangaande fallas 2021,vanwege het nooit eerder kunnen doen
                      Qua avond shows deel ik je mening na het zien van vele filmpjes,juist als je het zo compleet mogelijk wil filmen is helemaal vooraan staan denk ik niet handig.
                      (je ogen zien alles,je lens v/d/ videocamera ,veel minder op geringe afstand.

                      @ sirens,
                      Ik ga dat zeker doen,ik was alleen niet geheel zeker van het feit 100% nu op die tijd en plek,dus volgend jaar ook weer,kan ook niet ik ken die "cyclus" en gedachten gangen nog niet

                      @heho,

                      Net boven de moerdijkbruggen gezien vanuit brabant,dus brussel is wel een pokke end weg,zeg maar

                      @dahustla,
                      Dat word dus begin april gelijk erin knallen,hopen op is nie mijn ding zeg maar.
                      Thnx voor de overige tips

                      Rest me nog 1 vraag,ik lees iets over je mond open houden en geen gehoorbescherming als je een mascleta op t plein meemaakt ivm gehoorschade,wat is er van waar ?
                      Als ik filmpjes zie,dan merk ik van het ene weinig en t ander veel,maar ist een joke ri de buitenlanders of echt iets om in de gaten te houden ?
                      Hoorbescherming heb ik nooit aan gedaan met wat ik ook stookte,maar open mond ??
                      Komt op mij over als
                      Hoor het graag,wederom alvast bedankt voor de info

                      Comment


                        #12
                        De allereerste Mascleta stond ik natuurlijk met de snottert vooraan, en ik kan je melden: dat vinden je oren niet fijn .
                        Richting de "aardbeving" op het eind, heb ik de vingertjes wel even in de oren gedaan.
                        En trouwens, bij de aller eerste keer gaat de mond toch wel open

                        Comment


                          #13
                          Oorspronkelijk geplaatst door heho Bekijk bericht
                          En trouwens, bij de aller eerste keer gaat de mond toch wel open
                          Hahaha

                          Het plein vind ik persoonlijk wel mee vallen, de afstand tot publiek is groter. Voor de straatjes is het een ander verhaal, die mascletas zijn veel meer een aanslag op je gehoor in een 12m brede straat van 6 hoog. Moet eerlijk bekennen dat ik vroeger 1x oordoppen in heb gehad... is ook niets voor niets dat ik wat dover ben na al die jaren fallas

                          Comment


                            #14
                            Oorspronkelijk geplaatst door heho Bekijk bericht
                            De allereerste Mascleta stond ik natuurlijk met de snottert vooraan, en ik kan je melden: dat vinden je oren niet fijn .
                            Richting de "aardbeving" op het eind, heb ik de vingertjes wel even in de oren gedaan.
                            En trouwens, bij de aller eerste keer gaat de mond toch wel open
                            Oorspronkelijk geplaatst door firewall Bekijk bericht
                            Hahaha

                            Het plein vind ik persoonlijk wel mee vallen, de afstand tot publiek is groter. Voor de straatjes is het een ander verhaal, die mascletas zijn veel meer een aanslag op je gehoor in een 12m brede straat van 6 hoog. Moet eerlijk bekennen dat ik vroeger 1x oordoppen in heb gehad... is ook niets voor niets dat ik wat dover ben na al die jaren fallas
                            @ firewall,

                            Dat komt waarschijnlijk omdat je het gewend bent geraakt.
                            Zowel het plein als de straatjes.

                            Dat m'n mond van verbazing open zal vallen de 1ste keer dat ik zowel het plein als een straat mascleta beleef,ja das redelijk gegarandeerd
                            Wat je daar ervaart,ervaar je in NL nooit,dus dat zal net als met de zena trophy zijn,de 1ste keren,ben je zowiezo verbaast en overdondert
                            Ik ga er dan ook vanuit,dat ik hopelijk de kans krijg om eraan te wennen en dus waarschijnlijk wel iets dover zal worden in de toekomst
                            (loop je tenminste 1x van je leven voor een goed doel iets "positiefs" op )

                            Zowiezo de komende reportages met info lezen van de mensen die terug keren van de komende fallas,ben benieuwd daarnaar.
                            Naar wat ik van kenners begreep/las op internet sites in het geheel over de fallas is t van jaren geweldig ,afgezakt naar matige shows(voor de die hard fallas gangers) naar weer een positievere ontwikkeling.


                            Nog is iets wat me te binnen schiet,zijn er hier nog mensen die hun tripjes ook filmen en passen die nog instellingen op hun camera aan voor de sound en de avondshows ?
                            Mijn enigste ervaringen met shows filmen zijn demo's en de trophy maar beide zijn altijd redelijk open qua schietplek en ook niet zo hard.
                            Zowel die shows op t plein als de straat mascleta's zijn in bebouwde omgevingen,das dus heel anders dan ik gewend ben.
                            Het enigsta wat qua licht en omgeving iets lijkt op wat ik ken zijn de avondshows in spanje,in de oude rivier bedding,dat "lijkt" qua omgevings structuur een beetje op de zena trophy.
                            Dus juist vanwege die grote verschillen mijn vraag,of je iets dient te wijzigen als ik daar alles wil filmen.
                            Standaard stel ik m'n Panasonic hc-vx870 in op full hd en 5.1 surround geluid met niks versterkt of afgezwakt in beeld en geluidsinstellingen.
                            En tot zover voldoet dat prima,kan 4k filmen maar dat vreet echt geheugen kaartjes,niet normaal

                            Wederom alvast thnx voor de hulp/info

                            Comment


                              #15
                              Oren dicht en mond dicht kan de druk nergens heen. Ik heb standaard en al jaaaren oordopjes in bij alle shows. Ervaring blijft prima en geen suis/piep/beschadiging achteraf!

                              Comment

                              Working...
                              X