Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Alles over de opleiding vuurwerkdeskundige

Collapse
X
 
  • Filteren
  • Tijd
  • Toon
Clear All
nieuwe berichten

    Was het maar zo makkelijk ;)

    Comment


      Oorspronkelijk geplaatst door 500gram Bekijk bericht
      Stefan heeft het vak al goed onder de knie,ik zie hier wel een toekomstige certificaathouder in.
      Erg toffe reactie ronny ! :-)
      http://www.stefandrukker.nl

      Comment


        Oorspronkelijk geplaatst door basicd Bekijk bericht
        Was het maar zo makkelijk ;)
        Ligt helemaal aan je inzet,en bij Stefan ontbreekt dat er helemaal niet aan.
        Belangrijk is ook dat je het werk zit liggen,en weet van aanpakken.

        Comment


          Ik heb nu 1x geholpen met het opbouwen bij Katan vuurwerk en dat was erg tof! Hopelijk komt het er vaker van Iniedergeval katan bied wel de kans ervaring op te doen!
          www.youtube.com/c/StefanWorks Vuurwerkvideo's!

          Comment


            En er worden nog steeds certificaten gegeven:

            GV-certificaat nummer 250 gaat naar R.Guliker.
            PSE-certificaat nummer 200 is voor Harrie Boem.

            Gefeliciteerd!!

            Comment


              Oorspronkelijk geplaatst door 500gram Bekijk bericht
              Ligt helemaal aan je inzet,en bij Stefan ontbreekt dat er helemaal niet aan.
              Belangrijk is ook dat je het werk zit liggen,en weet van aanpakken.
              Dat is natuurlijk het aller belangrijkste. Vergeet alleen niet dat je als certificaathouder met veel meer te maken hebt dan alleen vuurwerk.

              Comment


                Oorspronkelijk geplaatst door 500gram Bekijk bericht
                Ligt helemaal aan je inzet,en bij Stefan ontbreekt dat er helemaal niet aan.
                Belangrijk is ook dat je het werk zit liggen,en weet van aanpakken.
                dan kun je mij ook vragen, daar ontbreekt het bij mij ook niet aan
                [B]D e c e m b e r ! ![/B]

                Comment


                  Vandaag is er weer een opleiding begonnen zie ik op vcm.

                  Gr Wim

                  Comment


                    03-01-2013 Ontwikkelingen stelselwijziging 2013

                    Het ministerie SZW is al geruime tijd bezig is met een nieuw stelsel omtrent diverse normen voor personen. Het vaststellen en onderbrengen van de nieuwe normen voor vuurwerkdeskundige zit in de afrondende fase.

                    Dit houdt in dat de overgangsregeling betreffende bijscholingen nog steeds geldig is. Dit betekent dat Certificaathouders vanaf 2009 geen bewijs van bijscholing hoeven te overleggen om het certificaat geldig te houden. De verwachting is dat in de loop van 2013 het nieuwe Certificatieschema gaat gelden en dat vanaf dat moment andere normen gaan gelden om het certificaat geldig te houden. Wij houden u via de website op de hoogte van deze ontwikkelingen!

                    Comment


                      Punt dat lastig blijft zijn die stages die je moet lopen. Ik heb al het een en ander aangevraagd aan informatie en de opleiding zelf kun je in feite zo aan beginnen, maar tot op heden ben ik nog geen bedrijf tegen gekomen die je wil helpen aan de praktijkervaringen. (Ondanks dat ik toch al zo'n tien bedrijven heb aangeschreven) Heeft iemand hier nog tips of connecties voor? (Mag eventueel wel via PB)

                      Comment


                        @HypeZ: Opleiding in Nederland kun je pas gaan volgen na minimaal 10 shows.
                        In Duitsland moet je 25x praktijkervaring hebben voor je kunt starten.

                        VCM geeft weer een cursus in Maart.

                        Ik zag bij Kiwa een nieuwe GV certificaathouder: J.A. Hummel, gefeliciteerd!
                        Is dit toevallig Gerwin?

                        Comment


                          Oorspronkelijk geplaatst door HypeZ Bekijk bericht
                          Punt dat lastig blijft zijn die stages die je moet lopen. Ik heb al het een en ander aangevraagd aan informatie en de opleiding zelf kun je in feite zo aan beginnen, maar tot op heden ben ik nog geen bedrijf tegen gekomen die je wil helpen aan de praktijkervaringen. (Ondanks dat ik toch al zo'n tien bedrijven heb aangeschreven) Heeft iemand hier nog tips of connecties voor? (Mag eventueel wel via PB)
                          Ik heb gehoord via via , dat je juist niet moet vertellen dat het om een stage gaat voor een opleiding. De huidige mensen die shows schieten willen het wereldje klein houden. En zijn bang voor nieuwe concurenten.
                          Dus even liegen voor eigen bestwil denk ik zo ? Gewoon zeggen dat je voor de lol wilt meelopen.

                          Kan ook anders zijn hoor ! Ik vind het juist raar dat je eerst moet meelopen... om aan een dergelijke opleiding te beginnen. Het is toch beter om eerst even theorie af te ronden en dat je daarna aan stages begint. Het is ook beter als je opleidings instituut die stageplekken/bedrijfen voor je op een rij heeft.

                          Vreemde volgorde als je het aan mij vraagt. En je kan wel 11 of 25 handtekeningen hebben, maar vragen ze niet eens naar wat je hebt gedaan. Is gewoon de bevestiging dat je wat shells in buizen hebt gedaan voldoende om een opleiding te starten ?
                          75:15:10 - En je weet wat ik bedoel !

                          Comment


                            Dat ben ik inderdaad sinds december heb ik mijn papieren.

                            Een schietbedrijf vinden die jou wil helpen met stage is niet zo eenvoudig dat klopt helemaal. Ik ben er dan ook via via ingerold en zo mijn stages kunnen doen voor de opleiding. Veel bedrijven zijn familie bedrijven en dan ook erg gesloten.

                            Zorg er ook voor dat je een bedrijf vind die een kopie vergunning wil bijvoegen aan jouw stages! Lang niet elk bedrijf wil dat doen. En deze heb je bij VCM nodig! En zorg ervoor dat je minimaal 10 shows stages of meer meeglopen hebt het hele verhaal zal dan een stuk beter te begrijpen zijn.

                            Daarnaast denk maar niet dat je het kan halen en dan een volwaardig inkomen eruit kunt halen! Ik schiet ook lang niet elke week. En daarnaast zijn de cursus kosten ook nog eens erg hoog. Je bent namelijk 2600 euro ex btw lichter om alleenal je grootvuurwerk te halen. PSE kost nog eens 900 ex btw extra!. Dit verdien je niet zo 123 terug. Ik doe het dan ook meer voor de liefheberij dan voor het inkomen.

                            Ikzelf heb op dit moment alleen de papieren voor groot vuurwerk omdat voor in het PSE gewoonweg zo goed als geen stage plaatsen zijn. Ik hoop in de toekomst dit nog wel te halen. Maar ik zal dan eerst die stages moeten halen. Want GV is leuk maar met PSE kun je zoveel meer creatief zijn.

                            @fric,

                            Duitsland is volgensmij zelfs 50 stages! als ik het goed heb.
                            Gerwin

                            Comment


                              @ gerwin gefeliciteerd dan , Welkom bij de club !
                              @ Hypez stuur je zo een pm.

                              Jojo

                              Comment


                                Oorspronkelijk geplaatst door dikkeeric Bekijk bericht
                                Het is toch beter om eerst even theorie af te ronden en dat je daarna aan stages begint. Het is ook beter als je opleidings instituut die stageplekken/bedrijfen voor je op een rij heeft.

                                Vreemde volgorde als je het aan mij vraagt.
                                In het verleden ging het ook anders; eerst kon je de opleiding volgen en vervolgens de werkervaring opdoen, de werkzaamheidseis voor aanvang van de opleiding geldt pas sinds kort.

                                Oorspronkelijk geplaatst door Gerwin Bekijk bericht
                                Dat ben ik inderdaad sinds december heb ik mijn papieren.
                                Goed man, gefeliciteerd en welcome @ the club!!

                                Comment

                                Working...
                                X