Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Alles over de opleiding vuurwerkdeskundige

Collapse
X
 
  • Filteren
  • Tijd
  • Toon
Clear All
nieuwe berichten

    PT-groep van hogeschool Utrecht geeft geen vuurwerkcursus meer.

    Comment


      Oorspronkelijk geplaatst door stefantvs Bekijk bericht
      is er al een bedrijf die mensen zoekt , ik hou me nogsteeds aanbevolen
      lijkt me een geweldige ervaring om een keer mee te mogen lopen, en dus zodoende kennis op te doen !
      FF mezelf quoten

      Heb nu 2x mogen helpen bij shows van katan Thanks !!

      + YouTube Video
      ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.


      + YouTube Video
      ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.
      http://www.stefandrukker.nl

      Comment


        Oorspronkelijk geplaatst door stefantvs Bekijk bericht
        FF mezelf quoten

        Heb nu 2x mogen helpen bij shows van katan Thanks !!

        movie

        movie
        Ik vind de onderste het mooiste.

        Comment


          Beste mensen,

          Ik ben sinds een paar jaar steeds meer betrokken met het maken van mijn eigen O&N consumenten showtjes. Dit doe ik met veel plezier en ben steeds meer aan het denken om dit eventueel om te zetten naar de professionele kant.

          Ik volg meerdere forums over deze onderwerpen maar wil graag hier wat meer info opvragen, indien mogelijk.

          Mijn grootste vraag is hoe de meeste profs hun werk doen. De regels toto het behalen van de certificering is mij helemaal duidelijk. Alleen vraag ik me af wat de meeste profs uiteindelijk doen.

          - Begin je een eigen Bedrijfje (zzp)
          - Ga je werken bij een bedrijf (wel verbonden maar op inhuur basis)
          - Of verhuur je, jezelf als zzp bij evenementen aan meerdere bedrijven.

          De rede dat ik dit vraag is om inzicht te krijgen over wat een gemiddelde prof op jaar basis aan werkzaamheden heeft en wat de verdiensten hiervan zijn.

          Ik werk zelf op dit moment al 4 jaar als Consultant in de BI. (Business intelligence) ja een hele andere branch. Daarnaast ben ik ook nog bezig om mijn HBO af te ronden (deeltijd) (ben begonnen bij MBO).
          Mijn visie / planning zal zijn dat als ik mijn hbo afgerond heb (rond juni 2012) om mij serieus te willen gaan verdiepen in het eventueel stage lopen en mogelijk mijn certificering te behalen.
          Uiteindelijk zou ik het liefst een combinatie willen vinden in mijn consultancy werk en schieter/maker/bedenker van grootvuurwerk shows. (Op inhuur basis of aan een bedrijf gelinkt op basis van inhuur.

          Zoals ik als eerder vroeg zou ik graag inzicht willen krijgen in de hoeveelheid werk (NL is klein) en de verdiensten hierin om te kunnen kijken hoe ik deze 2 werkzaamheden zou kunnen combineren om te kunnen genieten van beide werkzaamheden + Financieel gezond te blijven.


          Groet,
          Maarten
          (ps, leeftijd = 24)

          Comment


            Er zijn mensen in loondienst, zzp-ers en mensen die als vrijwilliger werken.
            Een aantal doet het full-time, de rest naast hun dagelijkse bezigheden.

            Comment


              Oorspronkelijk geplaatst door Fric Bekijk bericht
              Er zijn mensen in loondienst, zzp-ers en mensen die als vrijwilliger werken.
              Een aantal doet het full-time, de rest naast hun dagelijkse bezigheden.
              Ben jij zelf een Prof ?, wil graag wat meer weten over financiële zaken.

              Comment


                ligt het aan mij of gaat het in het laatste filmpje maar net goed ?

                ben ook al eens aan het zoeken geweest naar zoon opleiding/cursus.
                maarja blijft allemaal een beetje onduidelijk en volgens mij moet je maar net geluk hebben mbt stage en dergelijke.

                gr

                Comment


                  Oorspronkelijk geplaatst door sander17 Bekijk bericht
                  ligt het aan mij of gaat het in het laatste filmpje maar net goed ?

                  ben ook al eens aan het zoeken geweest naar zoon opleiding/cursus.
                  maarja blijft allemaal een beetje onduidelijk en volgens mij moet je maar net geluk hebben mbt stage en dergelijke.

                  gr
                  Persoonlijk vindt ik dat juist wel mee vallen.
                  Er is veel info te vinden over de opleiding. En op de website van de aanbieder helemaal uitgelegd.

                  Het enige punt is voorafgaand de stage. Dit is gewoon schrijven en bezoeken en jezelf goedverkopen + een stukje geluk. Iedereen is ergens begonnen.

                  Het gene wat ik graag wil weten is wat nou de verdiensten zijn.
                  Iedereen weet wel van de meeste banen wat je daar in kan verdienen. En voor mezelf zou ik dit ook graag willen weten als ik hier mee verder wil gaan. Puur om zo mijn insteek te kunnen bepalen. Kan ik het echt partime doen, of moet ik het echt zien als een hele dure hobby. Dit is wel bepalend voor mijn planning hoe ik er tegen aankijk en natuurlijk niet onbelangrijk om rekening mee te houden voor je eigen huishouden.

                  Comment


                    Ik denk dat je het in eerste instantie toch echt moet zien als een hobby, wanneer je het echt leuk vind kan je altijd nog verder kijken.
                    Zelf heb ik nu een paar keer mogen helpen, en neej het is niet alleen maar cakes knallen,

                    Je moet er staan in weer en wind, 2 uur reizen en dan te horen krijgen dat het niet door kan gaan, dozen uitpakken, samen met iemand van de provincie alles doornemen en ga zo maar door, ondanks dit alles vind ik het erg leuk maar ook interessant.

                    Ik hoop dat er nog vele gaan volgen voor mij :-)
                    http://www.stefandrukker.nl

                    Comment


                      Oorspronkelijk geplaatst door stefantvs Bekijk bericht
                      Ik denk dat je het in eerste instantie toch echt moet zien als een hobby, wanneer je het echt leuk vind kan je altijd nog verder kijken.
                      Zelf heb ik nu een paar keer mogen helpen, en neej het is niet alleen maar cakes knallen,

                      Je moet er staan in weer en wind, 2 uur reizen en dan te horen krijgen dat het niet door kan gaan, dozen uitpakken, samen met iemand van de provincie alles doornemen en ga zo maar door, ondanks dit alles vind ik het erg leuk maar ook interessant.

                      Ik hoop dat er nog vele gaan volgen voor mij :-)
                      Ik ben er zelf vrij serieus over om hier in verder te gaan.
                      Ik denk dat de eerste stap stage lopen is, en daarin denk ik mijn vragen die ik nog heb wel beantwoord krijg in de ervaring die ik daar in op doe.

                      Bij welk bedrijf zit jij ?

                      Comment


                        Er gaan overigens geruchten en weet niet of die juist zijn! maar vanaf volgendjaar zou het examen voor vuurwerk meester een staatsexamen worden. Of dat positief of negatief is weet ik niet.
                        Gerwin

                        Comment


                          Positief als het een goede opleiding is, negatief als het een melkkoe wordt.

                          Comment


                            Oorspronkelijk geplaatst door maartendd Bekijk bericht
                            Ik ben er zelf vrij serieus over om hier in verder te gaan.
                            Ik denk dat de eerste stap stage lopen is, en daarin denk ik mijn vragen die ik nog heb wel beantwoord krijg in de ervaring die ik daar in op doe.

                            Bij welk bedrijf zit jij ?
                            Ik zit zelf bij geen enkel bedrijf, Maar heb wel een paar keer mogen helpen / kijken
                            http://www.stefandrukker.nl

                            Comment


                              Oorspronkelijk geplaatst door stefantvs Bekijk bericht
                              Ik zit zelf bij geen enkel bedrijf, Maar heb wel een paar keer mogen helpen / kijken
                              Niet zo bescheiden, je hebt mogen bouwen aan profshows en hebt een paar keer mogen schieten bij een consumenten show, dus nogmaals : niet te bescheiden broertje
                              Vuurwerk doet de duivels dansen

                              Comment


                                Ik denk dat het nog flink aanpakken is, wil je als pyrotechnicus je boterham verdienen. Alleen al de toenemende concurrentie maakt het je moeilijk en de schaalvoordelen die de grotere schieters hebben, kunnen jou met jouw prijzen wegspelen. Ik zou als ik jou was eerst bedenken op welke manier je je positie in deze markt denkt te behalen, voordat je keuzes gaat maken waar je gaat stage lopen of als zzper start.

                                Comment

                                Working...
                                X