Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Ignis Brunensis 2009

Collapse
X
 
  • Filteren
  • Tijd
  • Toon
Clear All
nieuwe berichten

    #46
    Vandaag werd bekend wie Ignis Brunensis gewonnen heeft. Zo even na twaalf uur vertrokken we met de complete groep richting het Stadhuis van Brno. Na een openings speech van diverse mensen was het dan eindelijk zover:

    And the winner issss.... (trom geroffel)

    The Main Price from the Jury:

    LUSO PIROTECNIA FROM PORTUGAL!

    And the Price for the best design of the fireworks is:

    LUSO PIROTECNIA FROM PORTUGAL!


    The Price for the best music goes to:

    PYROVISION FROM AUSTRIA!









    ook de technische ploeg vannuit Galaxis (leverancier van het schiet systeem) werd geeerd met een fraai beeltje:




    Ook buiten nog even wat mooie fotos kunnen maken. En natuurlijk nog even nagepraat over dit fantastische festival. En de fantastische dagen die we hebben mogen beleven met zowel Luso, Galaxis, Pyrovision, en natuurlijk de mensen van Flash Barrandov:





    Er zit nog een prijs aan te komen. Deze prijs is de prijs van het publiek. De stemmen worden verzameld via het Internet, en de lokale kranten en flyers waar je een formuliertje kunt invullen.

    Ik zelf kan me geheel vinden in de verdeling van de prijzen. Igual heeft geen prijzen gewonnen helaas. Morgenavond is de grote slotshow hier op het kasteel. ik kijk daar ook weer zeer erg naar uit!
    Laatst aangepast door RedBaron; 4 June 2009, 16:18.
    [URL]WWW.PYROWORLD.NL[/URL] PW op YT: [URL]http://www.youtube.com/user/pyroworldwebsite[/URL] subscribe!

    Comment


      #47
      Plaatjes van foto,s zeg. Knap gedaan.
      En bedankt voor het mededelen van jullie ervaringen.

      Comment


        #48
        Ignis Brunensis Portuguese Competition Fireworks
        Portuguese part of Brno's international fireworks competition took a place on WED June 3th at the local Reservoir. 150'000 people from public were pleasured to see this awesome event. Great job and thanks!
        gringobandito88
        4 juni 2009

        + YouTube Video
        ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

        Comment


          #49
          Hey Jack, thank you so much for the pictures! But where are the videos? I can't wait!
          [B]Pyro-Videos in HD[/B] http://www.youtube.com/user/1PYRO8 | [B][I]1PYRO8 now on facebook.com[/I][/B]

          Comment


            #50
            Oorspronkelijk geplaatst door 1PYRO8 Bekijk bericht
            Hey Jack, thank you so much for the pictures! But where are the videos? I can't wait!

            Jack will post the video's when he's back home. This sunday he will return home, so I think you can expact the video's next week.

            I'm also really looking forward to it! But we have te wait a few more days


            Rembo
            H.C. Pyrotechnics

            Comment


              #51
              Oorspronkelijk geplaatst door 1PYRO8 Bekijk bericht
              Hey Jack, thank you so much for the pictures! But where are the videos? I can't wait!
              Like Rembo sayd. i am now still on location In Brno (Czech). So when i arrive at my home. I will directly begin with my tapes to put them on my PC and edit them. Tomorrow i will see the last big closing show. Saturday we will going home. so on Sunday i think i will start with this project
              [URL]WWW.PYROWORLD.NL[/URL] PW op YT: [URL]http://www.youtube.com/user/pyroworldwebsite[/URL] subscribe!

              Comment


                #52
                Vandaag hebben we eens echt de toerist uitgehangen, of cultuurliefhebber.. het is maar hoe je het noemen wil. Anyways. We hebben een bezoek gebracht aan een Museum, of ja eerder een leuke expositie.

                Maar goed. Ons kennende moet dat dan wel een interessant iets wezen willen we daar heen gaan natuurlijk. en dat was het ook. Het ging... hoe kan het ook anders over vuurwerk!



                En niet zomaar vuurwerk maar min of meer de geschiedenis van vuurwerk.. kijk ja toen was onze interesse natuurlijk meteen gewekt. Het museum brengt de gechiedenis van vuurwerk min of meer hier in Brno.

                Wat ik namelijk niet wist. is dat Brno een ware historie heeft op gebied van vuurwerk. en dan met name shows. Deze shows worden al sinds het prille begin zo rond de 17e eeuw geschoten vannaf het Spilberk Kasteel.

                Het museum was eigenlijk gesloten. Maar voor ons werd het toch even opengegooit.. waar voor onze uitdrukkelijke dank! omdat er niemand rond liep heb ik uitgebreid kunnen filmen. Deze reportage zal ik binnenkort dan ook online knallen. Gerdo heeft hier en daar wat fotos gemaakt van de bijzondere en oude collectie. Verwacht echter geen babypijltjes van 1800 tot heden. Eerder echt oude werktuigen, en hele mooie oude tekeningen van vuurwerk.

                Genoeg gepraat hier wat fotos van het museum:







                Vuurpijlen in een rek, en een aanplakbiljet met de aankondiging van een vuurwerk


                Deze makette is een ebouw die nog steeds in duitsland staat ( ben de plaats naam even kwijd) ze is in de 17e eeuw speciaal gebouwd om er vuurwerk vannaf te schieten


                Een zeer fraaie tekening van vuurwerk van een ver ver verleden


                Een oude mortier uit puur gietstaal


                de werkelijk waar prachtige ruimte waar je links de makette ziet, en rechts erktuigen om barrok vuurwerk op en in te zetten


                de vloer is echt super mooi geschilderd, je zou er bijna niet op durven lopen


                Single shots rekken uit de 17e eeuw??? Helaas, het is een rek waar ze fonteinen of vuurpijlen inzette


                een ander bijzonder rek om vuurwerk in te zetten


                een zeer fraaie zon!


                werktuig om vuurwerk componenten mee te produceren


                een draaiende zon


                [i] Een bouwtekening van diverse soorten vuurwerk artikelen[i]


                Een Makette van het ponton wat men nog steeds gebruikt voor het Ignis Brunensis vuurwerk festival


                Een wat recentere foto van een Mascleta uit Valencia


                Een gang vol met fotos van onder andere het Ignis Brunensis vuurwerk festival


                Een fraaie kleuren prent van vuurwerk uit een ver verleden


                Op een van de schermen die boven in de gang hingen kon je het vuurwerkfestival Ignis brunensis 2008 zien. Hier zie je toevallig iemand van Hendrickx voor bij komen.


                Stalen, kartonnen en HDPE mortieren

                Tot zover de kleine tour op foto door het vuurwerkm museum. Welke je nog steeds kunt bezoeken in het Spilberk Castle. over een poosje zal ik een uitgebreide video montage online zetten van dit museum.

                We would like to thank Jarovsla Stolba and Romana from Flash Barrandov for making it possible to visit this museum!
                Laatst aangepast door RedBaron; 5 June 2009, 14:49.
                [URL]WWW.PYROWORLD.NL[/URL] PW op YT: [URL]http://www.youtube.com/user/pyroworldwebsite[/URL] subscribe!

                Comment


                  #53
                  Jack bedankt voor het delen van deze foto's! Het ziet er werkelijk magnifiek en enorm interessant uit!
                  En wat een luxe zeg, het hele museum voor jezelf! Ik kijk uit naar de volledige reportage!!!
                  H.C. Pyrotechnics

                  Comment


                    #54
                    Super Jack deze bijdrage.
                    Bedankt voor het delen.
                    En geniet van je laatste dag daar.!!!!!

                    Comment


                      #55
                      Bedankt voor deze leuke bijdrage Jack!
                      Volg Vuurwerkcrew.nl ook op:

                      Comment


                        #56
                        Dank jullie wel voor de hart verwarmende reacties. Ik doe het met veel plezier dit!

                        Maar goed. Het was niet alleen het bezoeken van het museum vandaag.. want pal voor dit museum, wat in het kasteel gehuisvest is. Was men druk bezig met de setup van het slotvuurwerk deze avond. We hebben voor deat we het museum bezochten ook de nodige fotos en videos gemaakt:

                        de fotos alvast:



















































                        Zo, tot zover wat setup fotos Vanavond dan de slotshow ik kijk er heel erg naar uit!
                        [URL]WWW.PYROWORLD.NL[/URL] PW op YT: [URL]http://www.youtube.com/user/pyroworldwebsite[/URL] subscribe!

                        Comment


                          #57
                          Dat ziet er veel belovend uit! En wat een locatie is dat toch he! wauw

                          Bedankt voor de foto's Jack!
                          H.C. Pyrotechnics

                          Comment


                            #58
                            Wat een superstrakke set-up van Flash weer geweldig om te zien!
                            En ik zie een hele vloot aan single shots van ricasa staan dus dat gaat helemaal goed komen!
                            Ben zeer benieuwd naar de beelden!

                            Ook het museum ziet er echt wonderschoon uit echt lijkt me geweldig om daar me ogen uit te kijken!
                            Gelukkig doen jullie dit voor ons
                            Bedankt voor het zo snel online zetten van de fotos!
                            Top!!!!

                            Comment


                              #59
                              5.6.2009 Brno



                              + YouTube Video
                              ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.


                              + YouTube Video
                              ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

                              Comment


                                #60
                                Zo de slotshow zit erop. wat ook wil zeggen dat Ignis Brunensis erop zit helaas :(

                                De show was echt top, top, top, top. Ik heb bijzonder mooie producten bvoorbij zien komen. Het geheel vormde een zeer mooie harmonie met de muziek!

                                Hier een paar fotos van de show. Gerdo heeft een prachtig werk af geleverd!!!!







                                [URL]WWW.PYROWORLD.NL[/URL] PW op YT: [URL]http://www.youtube.com/user/pyroworldwebsite[/URL] subscribe!

                                Comment

                                Working...
                                X