Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Caput Lucis 2007

Collapse
X
 
  • Filteren
  • Tijd
  • Toon
Clear All
nieuwe berichten

    Caput Lucis 2007

    Heb een beetje rond zitten kijken op alle fora maar kom nergens mensen tegen die naar dit festival gaan, terwijl dit toch een enorm festival is met enorme shows.

    Hebben er mischien mensne interesse om daar heen te gaan dit jaar?
    Zou leuk zijn om met een paar man te gaan van 1 t/m 5 augustes.

    Laat maar eens horen.

    Groeten Roel.

    #2
    Oorspronkelijk geplaatst door Roel Bekijk bericht
    Heb een beetje rond zitten kijken op alle fora maar kom nergens mensen tegen die naar dit festival gaan, terwijl dit toch een enorm festival is met enorme shows.

    Hebben er mischien mensne interesse om daar heen te gaan dit jaar?
    Zou leuk zijn om met een paar man te gaan van 1 t/m 5 augustes.

    Laat maar eens horen.

    Groeten Roel.
    welk land word dit gehouden.. heb hier eerlijk gezegd nog niet eerder van gehoord.. maar ben eerlijk gezegd ook nog niet erg lang bezig met het bijwonen van ( buitenlandse shows)

    Comment


      #3
      present

      het vind plaats in de buurt van rome (gurby kijk je ook wel eens in de calendar??) waar: Valmontone, Italie 35KM ten zuid oosten van Rome.
      lokatie: Outlet Fashion District

      gevonden in de kalender
      [URL]WWW.PYROWORLD.NL[/URL] PW op YT: [URL]http://www.youtube.com/user/pyroworldwebsite[/URL] subscribe!

      Comment


        #4
        Oorspronkelijk geplaatst door RedBaron Bekijk bericht
        present

        het vind plaats in de buurt van rome (gurby kijk je ook wel eens in de calendar??) waar: Valmontone, Italie 35KM ten zuid oosten van Rome.
        lokatie: Outlet Fashion District

        gevonden in de kalender
        dankje wel Red baron.. en nee ik kijk nooit in de calendar.. ga ik vanaf nu doen. bedankt in iedergeval

        Comment


          #5
          Dat is vet, wie weet ben ik dan nog wel in de buurt ! Kleine kans, maar toch. Volgens mij ben ik begin augustus alweer terug van vakantie. Maar zou ik er nog zijn, ga ik zeker een kijkje nemen.
          Bedankt voor de tip!

          Comment


            #6
            Citaat uit de kalender van Vuurwerkcrew:
            waar: Valmontone, Italie 35KM ten zuid oosten van Rome.
            lokatie: Outlet Fashion District
            tijdstip: v.a 22:00 uur
            kaliber: 300mm
            Kandidaten: volgen nog!

            Roel bedankt voor deze thread.
            Moet je eerlijk bekennen dat dit festival niet bekend was bij mij.
            Rome met vliegtuig is makkelijk te doen, dus wie weet ben ik ook van de partij.
            Nu is mijn Italiaans niet meer wat het geweest is, bestaan er ook Engels/Duitstalige sites met informatie over dit festival, zodat ik mij wat meer kan orienteren?
            Mijn dank is groot.
            Laatst aangepast door moontan; 27 March 2007, 23:28.

            Comment


              #7
              Onderstaand artikel las ik over Caput Lucis 2007.
              Het staat op de website van S.P.Q.R.
              S.P.Q.R. is een niet-commerciële vereniging waar iedereen welkom is die zich op een of andere manier verbonden voelt met de eeuwige kunststad Rome

              Citaat:
              Vlaams vuurwerk in Rome
              Dit is toch wel nieuws: een Vlaams bedrijf, Hendrickx & Lefeber Vuurwerk cvba uit Hoevenen (Stabroek) is als eerste landgenoot-vuurwerkmaker geselecteerd om deel te nemen aan het prestigieuze vierdaagse internationale vuurwerkfestival 'Caput Lucis' in Rome. Dat is één van de grootste vuurwerkfestivals ter wereld. Je kan het gaan bewonderen van 2 tot 6 augustus 2007. De vuurwerkfestivals, vuurwerkkampioenschappen en vuurspektakels rijzen wereldwijd als paddestoelen uit de grond, maar dat van Rome behoort tot één van de grootste. "Het is dan ook een grote eer om hieraan te mogen deelnemen." reageerde zaakvoerder Marc Lefeber deze week in de pers op het nieuws van zijn selectie.

              De selectie voor Rome gebeurt op basis van geleverde prestaties op andere festivals. In België blijven er niet zoveel vuurwerkmakers meer over en het Antwerpse Hendrickx & Lefeber Vuurwerk heeft doorheen de jaren een grote naambekendheid verworven in het buitenland. Die is ondertussen blijkbaar voldoende groot voor een deelname aan het vierdaagse Romeinse vuurwerkfestival.

              Hendrickx & Lefeber Vuurwerk is een familiebedrijf dat werd opgericht in 1834. Sinds drie jaar is het gevestigd in Hoevenen (Stabroek). Door de ontploffing van een vuurwerkopslagplaats in Enschede (Nederland) is nadien ook het bedrijf uit Deurne moeten verhuizen. De magazijnen lagen daar immers ook in een woonwijk en dat werd niet langer getolereerd. Hendrickx & Lefeber Vuurwerk verzorgt in eigen land onder meer het grote vuurwerkfestival in Knokke en dat van Deurne.

              In Rome worden tussen 2 en 6 augustus een achttal vuurwerkmakers verwacht, waarvan er telkens twee per avond het tegen elkaar opnemen. Elke deelnemer krijgt van de organisatie een budget van 20.000 euro. "Daar kan je al wel iets moois mee afsteken" aldus Lefeber. De winnaar krijgt een prachtige trofee en zal, wat de internationale naambekendheid aangaat, heel zeker weer een fameus stapje vóór hebben op de concurrentie. Het Antwerpse bedrijf hoopt als ultiem streefdoel ook deel te nemen aan het Wereldkampioenschap in Canada in 2009. Het bedrijf bestaat dan bovendien 175 jaar.

              Wie meer informatie wil over het festival of de mooie vuurwerkfoto's van de vorige aflevering wil bewonderen, kan terecht op deze website:
              www.caputlucis.it
              Deze website kent een Engelstalige versie en geeft alle wenselijke informatie.
              Geschiedenis,programma, maar ook hotelinformatie
              Laatst aangepast door moontan; 27 March 2007, 23:50.

              Comment


                #8
                Onze Italiaanse Crew member filmt elk jaar de shows van dit festival.
                Ik heb er hier wat voor jullie zodat je een indruk krijgt. Het beeld is niet helemaal geweldig maar daar zal dit jaar verandering in komen...Deze film is uit 2005.


                Caput Lugis is a International Fireworks Competition in Italy.
                This competition has 8 shows wich all beeing fired by welknown company's.

                The 8 companys that fired there display are :

                We have 2 shows from this competition online.
                The second one is from the show that de company of Pirotecnia Vaccalluzzo has fired.

                Photo is from www.CupitLucis.com


                Pirotecnia Vaccalluzzo
                File : Mpeg ( VCD )
                Size : 145Mb
                Duration : 14 minutes and 37 seconds

                Official Website of this competition is www.CaputLucis.com
                Thanks to Matti ( IT ) for this movies. Grazi :w

                These movies are hosted by www.vuurwerk.pagina.nl

                Comment


                  #9
                  2de film van het festival 2005.

                  Art en Fogos/Pyromax
                  File : Mpeg ( VCD )
                  Size : 154Mb
                  Duration : 15 minutes and 30 seconds

                  Ik moet ook ergens de films van 2006 hebben. Zodra ik deze gevonden heb zal ik ze hier posten.
                  Laatst aangepast door Tony; 28 March 2007, 01:59.

                  Comment


                    #10
                    Oorspronkelijk geplaatst door Tony Bekijk bericht
                    Onze Italiaanse Crew member filmt elk jaar de shows van dit festival.
                    Ik heb er hier wat voor jullie zodat je een indruk krijgt. Het beeld is niet helemaal geweldig maar daar zal dit jaar verandering in komen...Deze film is uit 2005.
                    Bedankt voor het plaatsen van de film.
                    Het vuurwerk ziet er zeer indrukwekkend uit. Prachtige show.
                    De aandacht voor dit festival is dan ook zeer terecht.

                    Comment


                      #11
                      Valmontone is gemakkelijk bereikbaar vanaf Vliegveld Fiumicino Airport (minder dan 45 minuten) en vanaf Ciampino Airport (ongeveer 25 minuten).

                      De vliegreis duurt circa 2 uur en een kwartier.
                      De prijs van een retourticket bedraagt plus minus 200-250 euro.

                      Comment


                        #12
                        Mooie film lekker grote callibers

                        Alleen €250 voor vliegticket dan nog hotel min €50 per nacht vind ik wat te duur of er moet wat georganiseerd worden?

                        Comment


                          #13
                          Oorspronkelijk geplaatst door Jord Bekijk bericht
                          Mooie film lekker grote callibers

                          Alleen €250 voor vliegticket dan nog hotel min €50 per nacht vind ik wat te duur of er moet wat georganiseerd worden?
                          Vakantie kost geld kerel, je moet er iets voor overhebben he
                          Mischien dat ik met de auto die kant op ga, met 2-3 man erin ben je al snel goedkoper dan het vliegtuig en 1500 km met 2 man rijden lukt wel in een lange dag.

                          Comment


                            #14
                            Die reisduur geldt wel voor reizen met de auto en als je de weg een beetje weet. Weet uit ervaring dat bussen etc die via Rome moeten minimaal een uur onderweg zijn en dan zit je pas bij Tivoli, bekend van Villa d'este en de tuinen.

                            Mocht je daar in de buurt zijn of naar het festival reizen, dan raad ik je aan daar even een kijkje te nemen.

                            Comment


                              #15
                              en hier de shows van 2006, gefilmd door de mensen van www.Fire-works.it

                              Slotshow Pyro musical, geschoten door Fire orchestra

                              Spanje, A Caballer

                              Canada, Starlite pyrotechnics

                              Inghilterra, Festival Fireworks

                              Duitsland, Innovative Pyrotechnik

                              Italie, A.P.E Parente

                              China, Liuyang Fireworks

                              Portugal, Macedos

                              Italie, Vaccaluzzo (winnaar 2006, en terecht!, meesterlijk mooie show)
                              Laatst aangepast door RedBaron; 28 March 2007, 20:02.
                              [URL]WWW.PYROWORLD.NL[/URL] PW op YT: [URL]http://www.youtube.com/user/pyroworldwebsite[/URL] subscribe!

                              Comment

                              Working...
                              X