Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Les Masters de Feu 17 september 2022 - Franrijk - Compiègne

Collapse
X
 
  • Filteren
  • Tijd
  • Toon
Clear All
nieuwe berichten

    Les Masters de Feu 17 september 2022 - Franrijk - Compiègne

    Land: Frankrijk
    Stad/dorp: Compiègne
    Locatie: Hippodrome de Compiègne
    Datum: 17 september 2022
    Tijdstip: 20:30 uur
    Schietbedrijven:
    20:30 uur Opening show | by Thomas Decorte
    21:00 uur Frankrijk - Carat Pyrotechnie, Eric Raynaud and Vincent Dupouy.
    21:30 uur Spanje - Hermanos Caballer, Luis Fuentes Pique.
    22:00 uur Slowakije - Privatex Pyro, L'Ubomir Masar.
    22:30 uur Zwitserland - Sugyp, Nicolas Guinand.
    23:00 uur Afsluitingsshow geschoten door ArtEventia.
    23:30 uur Prijsuitreiking

    Max. kaliber: ...
    Bijzonderheden: Internationale vuurwerkcompetitie.
    Volg Vuurwerkcrew.nl ook op:

    #2
    Met Caballar, Privatex, Sugyp en ArtEventia heb je al een prachtige line up. Vaak kunnen de wat onbekendere bedrijven nog eens goed presteren en verassen. Als het weer dan ook een betje meezit beloofd dit een leuke editie te worden.

    Veel plezier voor allen die gaan

    Comment


      #3
      Op de FB pagina's van Pirotecnia Hermanos Caballer en Carat Pyrotechnie kwam ik onderstaande foto's tegen.



























      Volg Vuurwerkcrew.nl ook op:

      Comment


        #4
        De eerste beelden die ik voorbij zag komen zagen er werkelijk waar weer fantastisch uit!

        Comment


          #5










          Credits: BurningSalvo

          Comment


            #6
            Wil ik net mijn video s plaatsen, staan ze er al

            Comment


              #7
              Oorspronkelijk geplaatst door Burning Salvo Bekijk bericht
              Wil ik net mijn video s plaatsen, staan ze er al
              Ai, sorry! Credits naar deze beste man.

              Comment


                #8
                Vorig weekend ben ik ook bij Les Masters de Feu aanwezig geweest en de afgelopen dagen nog lekker aan het nagenieten d.m.v. de beelden die online te vinden zijn. Ik ben wel vaker in Frankrijk geweest, maar nog niet speciaal voor een tripje dat enkel in het teken staat van vuurwerk. Wel volg ik al jaren dit festival, omdat er altijd wel een paar bevriende liefhebbers naartoe gaan en vervolgens wat beelden delen.
                Hierdoor stond dit festival al een tijd op de wensenlijst, maar kwam het er nog niet van.

                Enige tijd geleden kreeg ik de vraag of ik zin had om mee te gaan naar Les Masters de Feu. Daarover heb ik geen moment getwijfeld en uiteraard direct ja gezegd. De line-up zag er veel belovend uit en Hermanos Caballer in actie zien is altijd geweldig. Daarnaast worden er maar liefst 6 shows op 1 avond geschoten en zelfs dat is tegenwoordig al uniek en daar komt ook nog eens bij dat ze een wat groter kaliber schieten dan wij in NL gewend zijn. Kortom, ik keek er enorm naar uit.

                De rit duurde uiteindelijk een ruime 4 uur en dat was prima te doen. Na het inchecken in het hotel snel even wat gegeten om vervolgens richting de renbaan te gaan. Het was er al goed druk en het complex ziet er echt prachtig uit. Keurig onderhouden, relaxte sfeer en goed opgezet. Wel waren de rijen bij de eetkraampjes ontzettend lang, dus van tevoren wat eten is hierbij geen overbodige luxe. Eet- en drinkgelegenheden kunnen dus wat beter qua organisatie, maar verder was het echt top geregeld. Alle plaatsen keurig genummerd en genoeg personeel om alles in goede banen te leiden.

                Ik heb echt van alle shows ontzettend genoten. Alle shows werden geschoten op muziek en in elke show ging men hier weer op een andere creatieve manier mee om. De smiley die werd geschoten door Sugyp was ontzettend gaaf. Daarnaast was ik erg te spreken over de kwaliteit van het materiaal. In elke show kwamen er wel shells met unieke effecten voorbij, die ik nog nooit eerder/bijna nooit heb gezien. Ook was het geweldig om de verschillende deelnemers met elkaar te kunnen vergelijken. Dit is denk ik een groot pluspunt van dit festival t.o.v. bijvoorbeeld Knokke Heist, waarbij er 1 show per avond geschoten wordt en vergelijken dus moeilijker zal gaan. Elke show had zo zijn charme en ook een aantal rustige stukken konden mij zeker bekoren. 's ochtends een prima ontbijt gehad in het hotel en de croissants en chocolade broodjes konden natuurlijk niet ontbreken. De mannen van Carat (Frankrijk), Sugyp (Zwitserland) en Hermanos Caballer (Spanje) verbleven ook in hetzelfde hotel, dus het was wel leuk om de grootmeesters achter de shows ook tijdens het ontbijt of in de lobby tegen te komen.

                Ik kan niet anders zeggen dat ik een geweldig weekend heb gehad en ontzettend heb genoten. Goed gezelschap, top kwaliteit vuurwerk, toffe locatie en goede organisatie, wat wil je nog meer. Ik vind het jammer dat dit festival op de vuurwerkfora zo weinig aandacht krijgt en er maar een heel klein groepje Nederlanders aanwezig is. Qua afstand is dit in combinatie met 1 hotelovernachting echt goed te doen en ook qua kosten is dit uiterst interessant. Zo weet ik dat er ook meerdere forumleden afgelopen zomer in Knokke-Heist meerdere shows hebben bekeken en dan heb je toch al snel met 2 of 3 hotelovernachtingen te maken. Les Masters de Feu is dan wel 2 uur langer rijden, maar dan zie je i.c.m. 1 hotelovernachting wel 6 shows op 1 avond. Kortom, als je een keer een tripje zou willen maken, dan is Les Masters de Feu echt een dikke aanrader.

                Klik op afbeelding voor grotere versie

Naam:	20220917_191319.jpg
Vertoningen:1
Grootte:458,6 KB
ID:	1594007

                Klik op afbeelding voor grotere versie

Naam:	20220917_191848.jpg
Vertoningen:1
Grootte:300,4 KB
ID:	1594008

                Klik op afbeelding voor grotere versie

Naam:	20220917_194314.jpg
Vertoningen:1
Grootte:324,9 KB
ID:	1594009

                Klik op afbeelding voor grotere versie

Naam:	20220918_102415.jpg
Vertoningen:1
Grootte:176,8 KB
ID:	1594010
                Volg Vuurwerkcrew.nl ook op:

                Comment

                Working...
                X