Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

[Show] Düsseldorf Rheinkirmes - 21 juli 2023

Collapse
X
 
  • Filteren
  • Tijd
  • Toon
Clear All
nieuwe berichten

    #16
    De enige echte vuurvent - www.vuurvent.nl

    Comment


      #17
      Fijn om te zien dat er toch nog wel wat forumleden aanwezig waren. Bedankt allemaal voor het delen van de beelden.

      Ik ben de afgelopen jaren wel vaker in Düsseldorf geweest. In de meeste gevallen om een voetbalwedstrijd van Fortuna te bezoeken in combinatie met een bezoek aan het centrum. Helaas nog niet eerder tijdens de kermis, maar daar is de afgelopen dagen verandering in gekomen. De beelden van de show van vorig jaar spraken mij en een maat zo aan, dat wij een paar maanden geleden besloten hebben om een hotel te boeken. Het was een bewuste keuze om niet heen en weer te gaan op 1 avond en nacht, om zo juist nog wat mee te kunnen pakken van de kermis, de stad en alle lekkernijen.

      Om bij het hotel te komen moesten we over de Rheinkniebrücke rijden en dat gaf ons meteen al de gelegenheid om even een blik te werpen op de kermis. Onder andere het reuzenrad en de Wilde Maus XXL (achtbaan). Na het parkeren en het inchecken zijn we direct naar de kermis gelopen en eenmaal op de brug hadden we goed zicht op de mensen van Nico Europe die nog druk bezig waren met het opbouwen van de show. Geweldig om ook eens wat grotere kaliber klaar te zien staan, want in NL blijven we helaas vaak (uitzondering daar gelaten) hangen op 3" of 4".

      Klik op afbeelding voor grotere versie

Naam:	Screenshot_20230723-133655_Gallery.jpg
Vertoningen:1
Grootte:143,6 KB
ID:	1598407

      Klik op afbeelding voor grotere versie

Naam:	Screenshot_20230723-133743_Gallery.jpg
Vertoningen:1
Grootte:274,2 KB
ID:	1598408


      Vervolgens hebben we onze weg vervolgd naar de kermis en al bij de eerste stappen op het kermisterrein was de geweldige sfeer meteen waar te nemen. Ondanks dat de verlichting van de attracties uit stond of niet goed tot zijn recht kwam vanwege het daglicht was het echt al enorm indrukwekkend. Na een korte verkenningsronde over de kermis, zijn we snel gestopt bij een kraampje om wat te eten te scoren, want een bratwurst, Krakauer of curryworst kan tijdens zo'n tripje natuurlijk niet ontbreken. Op de kermis waren er echt ontzettend veel eetkraampjes. Uiteraard veel uitbaters met braadworst, Krakauer en curryworst, maar ook een Chinees, verse pizza's, verse pasta's, Hongaarse specialiteiten, Prager Schinken, viskramen etc. O.a. de Prager Schinken en de vers gegaarde zalm zagen er echt voortreffelijk uit en dat op een kermis. Echter had ik mijn keuze vooraf al gemaakt en mijn keuze ging dan ook uit naar een Krakauer en wat is dat toch lekker. Onder het genot van het broodje hebben we de sfeer en indrukken van de kermis in ons opgenomen om even later onze weg te vervolgen. Uiteindelijk moet er ook nog wat gedronken worden en dat hebben we in één van de velen biergarten gedaan. Ook in de middag is dat al één en al gezelligheid.

      Klik op afbeelding voor grotere versie

Naam:	Screenshot_20230723-133807_Gallery.jpg
Vertoningen:1
Grootte:212,5 KB
ID:	1598409

      Klik op afbeelding voor grotere versie

Naam:	Screenshot_20230723-134145_Gallery.jpg
Vertoningen:1
Grootte:346,6 KB
ID:	1598410

      Klik op afbeelding voor grotere versie

Naam:	Screenshot_20230723-134219_Gallery.jpg
Vertoningen:1
Grootte:325,2 KB
ID:	1598411

      Klik op afbeelding voor grotere versie

Naam:	Screenshot_20230723-134229_Gallery.jpg
Vertoningen:1
Grootte:283,5 KB
ID:	1598412


      Na een geweldige eerste kennismaking met de kermis was het tijd om richting het hotel te lopen om vervolgens onze weg te vervolgen naar een restaurant. Tijdens een tripje in Duitsland kan wat mij betreft een schnitzel niet ontbreken en dat was ook precies de reden waarom ik dit restaurant heb uitgekozen. Het was precies wat ik van zo'n Duits restaurant had verwacht qua indeling, uitstraling en sfeer. Van tevoren had ik de kaart al even bekeken en ik ben bij die keuze gebleven. Ik heb gekozen voor een schnitzel met 2 gebakken spiegeleieren en bacon met bratkartoffeln. Ook was ik erg benieuwd naar de zigeunersaus (die tegenwoordig paprika balkansaus moet heten) en ook dat was een schot in de roos. Het is en blijft een schnitzel en geen sterren gerecht, maar man wat was dit goed. Echt ontzettend lekker gegeten en even bijgekomen van de kilometers die we al te voet hebben afgelegd. Dit was echt ontzettend goed en hier ga ik in de toekomst nog wel vaker even een schnitzeltje eten.

      Klik op afbeelding voor grotere versie

Naam:	Screenshot_20230723-134558_Gallery.jpg
Vertoningen:1
Grootte:265,2 KB
ID:	1598413


      Niet veel later gingen we weer te voet naar de brug om daar een mooi plekje uit te zoeken. Op weg naar de brug en ook langs de kade was het al goed druk en eenmaal op de brug kwamen we plots een bekende liefhebbers en tevens pyrotechnicus tegen. Blijft leuk om elkaar tegen te komen of het nou in Nederland, Duitsland, Italië of Spanje is, we komen elkaar steeds vaker tegen. Samen hebben we een plekje gekozen op de brug en niet veel later kwam DarkSoul voorbij lopen die zich gezellig bij ons heeft gevoegd. Zo stonden we toch ineens met 5 liefhebbers bij elkaar om het natuurlijk over onze geweldige hobby te hebben en aankomende shows en tripjes. Geweldig om te hobby/passie zo met elkaar te kunnen delen en niet veel later ging de eerste salute de lucht in. Het was echt een lange show met ontzettend veel kwalitatief hoogwaardig materiaal uit Italië, Spanje en ook premium kwaliteit uit China. Het kost wat meer, maar dat zie je er ook zeker wel aan af. Er gingen echt flink wat shells de lucht in met unieke effecten die ik nog niet eerder heb gezien en vooral de goud effecten hadden ook een ontzettend lange brandtijd. De burst van de shells was geweldige. Of het nou ging om de salutes of de grotere siershells elke knal was een prikkel voor alle zintuigen. De druk was goed waar te nemen en de broekspijpen wapperden dan ook flink, zoals we dan zeggen. Dit maakt de beleving toch echt anders in vergelijking met een groot aantal Nederlandse shows. Ik heb echt ontzettend genoten van de gehele show en de top kwaliteit spullen. Zo kwamen er tails voorbij waarin rode en groene blinkers in 1 tail werden gecombineerd (echt adembenemend mooi), verschillende ghost shells, maar ook super heldere multicolor dahlia en peonie shells tot aan zeer bijzondere goud shells met multicolor ring. Ook de dubbele crackling shells blijven geweldig, maar ook de blauwe peonies to dragon eggs of de witte blinkers met rode crossette in 1 groot boeket. Ik kan er nog veel meer zinnen aan wijden, maar we hebben gewoon ontzettend genoten. De beleving op de brug is daar echt optimaal.

      Na de geweldige indrukken tijdens de show zijn we daarna nog even de kermis opgelopen om onderweg nog een aantal bekenden tegen te komen en nogmaals de geweldige sfeer op de kermis tot ons te nemen. De verlichting van de attracties kwam nu super goed tot zijn recht en hiermee werd de kermis sfeer naar een ander level getild. Als we dachten dat het 's middags al druk was, dan hadden we het goed mis. 's Avonds of eigenlijk moet ik zeggen 's nachts was het nog veel drukker, maar ook nu was het nog steeds gemoedelijk en was de stemming bij eenieder opperbest. Bij veel attracties stond er een rij om tickets te kopen en de ritjes volgden elkaar in een zeer hoog tempo op. Uiteindelijk was het zo druk dat er bijna geen beweging meer in zat en toen zijn we maar wat gaan drinken in het Tirolerdorp, waar het op de bediening na ook weer één grote gezelligheid was. Vervolgens nog een kleine ronde aan het begin van de kermis gelopen om vervolgens weer terug naar het hotel te wandelen. In het hotel hebben we nog even terug geblikt op een geweldige dag vol toffe ervaringen.

      Klik op afbeelding voor grotere versie

Naam:	Screenshot_20230723-134803_Gallery.jpg
Vertoningen:1
Grootte:261,6 KB
ID:	1598414

      Klik op afbeelding voor grotere versie

Naam:	Screenshot_20230723-134925_Gallery.jpg
Vertoningen:1
Grootte:284,4 KB
ID:	1598415

      Klik op afbeelding voor grotere versie

Naam:	Screenshot_20230723-135217_Gallery.jpg
Vertoningen:1
Grootte:418,0 KB
ID:	1598416

      Klik op afbeelding voor grotere versie

Naam:	Screenshot_20230723-135607_Gallery.jpg
Vertoningen:1
Grootte:368,9 KB
ID:	1598417

      Klik op afbeelding voor grotere versie

Naam:	Screenshot_20230723-135431_Gallery.jpg
Vertoningen:1
Grootte:356,8 KB
ID:	1598421


      Naast bratwurst, Krakauer en schnitzel stond ook een Konditorei hoog op mijn lijstje, want tijdens zo'n tripje moet je gewoon de Duitse lekkernijen proberen. Voor het ontbijt was de keuze dan ook al snel gemaakt om naar Konditorei Heinemann te gaan. Eenmaal daar hebben we genoten van een heerlijke cappuccino en een goed verzorgd ontbijt, maar ook voor een goed punt gebak, heerlijke koekjes en bonbons ben je daar aan het juiste adres. Absoluut een aanrader om de dag te beginnen.

      Klik op afbeelding voor grotere versie

Naam:	Screenshot_20230723-135713_Gallery.jpg
Vertoningen:1
Grootte:269,8 KB
ID:	1598418

      Klik op afbeelding voor grotere versie

Naam:	Screenshot_20230723-135722_Gallery.jpg
Vertoningen:1
Grootte:235,5 KB
ID:	1598419


      Vervolgens was het tijd om de stad te verkennen en zo begon onze ronde op de Königsallee (de P.C. Hoofstraat van Düsseldorf). Na een aantal dure klokjes in de etalage te hebben bekeken hebben we in het zonnetje even gewacht op een 3-tal bekende die alleen zaterdag in Düsseldorf waren. Vervolgens zijn we met zijn allen via de Altstad over de brug naar de kermis gelopen. De andere 3 zagen de kermis in Düsseldorf ook voor het eerst, dus reden genoeg om daar nog wat uurtjes door te brengen. Ook nu weer even een biergarten opgezocht en wederom genoten van een heerlijke Krakauer. De sfeer was net als een dag ervoor echt geweldig. Iedereen is zichtbaar aan het genieten, de sfeer is uiterst gemoedelijk en de mensen over het algemeen erg vriendelijk. Dit is echt een totaal andere ervaring, dan dat ik met een kermis hier in de regio heb. Als kind hebben we daar heel wat dagen plezier gehad en was het altijd één groot feest. De laatste jaren is de stemming keer op keer agressief en opgefokt. Veelal staat er in de weekenden flink wat politie paraat en is er de laatste jaren dan ook een toegangscontrole waarbij de kermis volledig met hekken is afgezet. Zodoende kom ik er hier in de regio enkel en alleen nog voor het vuurwerk. En wat is het dan een verademing om in Düsseldorf rond te lopen waarbij het een groot gemoedelijk feest is.

      Aan het eind van de middag zijn we weer richting huis gegaan en kwam er zo een einde aan 2 fantastische dagen (en eigenlijk een fantastische week waarin ik 3 shows heb kunnen bezoeken). Dit tripje was echt boven verwachting. Het was geweldig om vuurwerk te kunnen combineren met een kort stedentripje om het maar zo te noemen en daarbij ook genoeg tijd te hebben om heerlijk te ontbijten, te genieten van de Duitse specialiteiten, de echte Duitse kermissfeer te proeven en de stad te bewonderen. Er waren toch nog wel wat forumleden aanwezig, maar voor zo'n show, waarbij de beleving en akoestiek echt optimaal is, in combinatie met een indrukwekkende kermis en leuke stad, zou dit aantal volgend jaar natuurlijk nog hoger moeten zijn. Wat mij betreft plannen we dit tripje volgend jaar weer en ik kan iedereen adviseren om volgend jaar jouw pyromaat of vriendin/vrouw mee te nemen en er net zo'n tripje van te maken.

      Klik op afbeelding voor grotere versie

Naam:	Screenshot_20230723-135821_Gallery.jpg
Vertoningen:1
Grootte:302,6 KB
ID:	1598420
      Volg Vuurwerkcrew.nl ook op:

      Comment


        #18
        De hongaarse specialiteit die je noemt (Langos) had ik daar genomen en die was best lekker

        Comment


          #19
          Wat een heerlijk verslag Jordi! Je brengt me op ideeën voor volgend jaar, ondanks dat Düsseldorf voor mij minder dan een uur rijden is, ga ik het overwegen om een weekendje van te maken.

          Tevens iedereen bedankt voor het filmen van alle beelden.

          Comment


            #20
            Wat heb ik genoten van dit tripje naar Dusseldorf. Ik hoop er volgend jaar weer bij te zijn.

            Comment


              #21
              Perfect weer en heerlijke harde klappen. Volgend jaar weer meepakken denk ik!

              Comment

              Working...
              X