Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Bonn 3 - 05 - 2008

Collapse
X
 
  • Filteren
  • Tijd
  • Toon
Clear All
nieuwe berichten

    Bonn 3 - 05 - 2008

    Door RedBaron.

    Waar: Bonn, Duitsland
    locatie: Bonner Rheinauen (park)
    tijdstip: 23:00
    firma: Weco \ Bugano
    kaliber: 200MM

    Extra info:

    De opening van het Rhein in Flammen (RiF) seizoen gebeurd traditie getrouw in Bonn. Voor de 4e keer op rij mag de firma WECO het vuurwerk op muziek in het Rheinauen park (gelegen tegen de Rhein) schieten. ieder jaar wordt de firma Weco vergezeld van een collega uit Europa, was dit 2 jaar terug nog Igual, en vorigjaar het franse Lacroix-Ruggierie. Dit jaar zal het zwitsere Bugano Weco Bijstaan in het Rheinauen park.

    vorig jaar werd er nog 3000 KG aan kruit verschoten in Bonn, het zal dit jaar op zijn minst net zoveel zijn. Het is dan ook een absolute aanrader om dit vuurwerk te gaan bezoeken. Ben wel op tijd. want de beste plekken om het vuurwerk te zien, zijn tegen 20 uur savonds al bezet.

    wat foto's van 2007 gemaakt door Patrick van vuurwerkfan.nl:

    Dit heb ik uit de kalender gehaald. Die daar door REDBARON is geplaatst

    Zijn er nog mensen die naar deze show heen gaan?

    Ik ben 90% zeker aanwezig bij deze show.
    Laatst aangepast door omepje; 31 March 2008, 21:10.
    Volg Vuurwerkcrew.nl ook op:

    #2
    Elk jaar weer een top show, dit is een aanrader! Even kijken of ik tegen die tijd weer een last minute hotel kan boeken. Vorig jaar voor de eerste keer geweest, maar het is wel EXTREEM druk zeg niet normaal haha, kon de freaks toen niet vinden maar die zaten rechts van de vijver blijkbaar

    oja volgens mij is het 3000 kilo vuurwerk , 3000kg pts is echt extreem veel.
    Volg ons: https://www.youtube.com/vuurwerkpunt

    Comment


      #3
      Ik ben present in Bonn! ik ben er een paar jaar terug óók geweest. Toen schoot Weco er voor het eerst. Sinds die tijd wordt er door Weco een 2e bedrijf bij uitgenodigd die er zijn input bij mag geven.

      Vorigjaar kon je de input duidelijk zien van het Franse Lacroix & Rugierrie die toen uitgenodigd was.
      [URL]WWW.PYROWORLD.NL[/URL] PW op YT: [URL]http://www.youtube.com/user/pyroworldwebsite[/URL] subscribe!

      Comment


        #4
        Was dit in het voordeel of nadeel van de show Redbaron?
        Ben namelijk heel erg benieuwd en je hoort/ziet er zoveel over.

        Als het echt zo is dat er 3000 kilo aan vuurwerk word verschoten dan is het in ieder geval een hoop vuurwerk, en Weco te kennen zou het vuurwerk dan ook wel goed gebruikt worden.
        Volg Vuurwerkcrew.nl ook op:

        Comment


          #5
          3000 kg pts, ik kan het verkeerd hebben maar een gemiddelde castillo tijdens fallas ziet niet zo hoog.
          Volg ons: https://www.youtube.com/vuurwerkpunt

          Comment


            #6
            Oorspronkelijk geplaatst door Thresher Bekijk bericht
            3000 kg pts, ik kan het verkeerd hebben maar een gemiddelde castillo tijdens fallas ziet niet zo hoog.
            Klopt, 3000 kilo PTS zal het zeker niet zijn. Zal wel het totaal gewicht zijn van het hele zooitje.

            De shows van Tarragona zijn meestal tussen de 800 en 1200 kilo PTS.


            Ik kan dit jaar helaas niet bij deze show aanwezig zijn.
            Once a pyro, always a pyro

            Comment


              #7
              edit

              hoop dit jaar ook mee te maken heb veel over gehoord over bonne en diverse foto's gezien dus ben benieuwd of lukt vervoer te fixen
              Laatst aangepast door pyromaniac; 31 March 2008, 21:18. Reden: Gewoon even verbeterd :bye:

              Comment


                #8
                "geweldig" dat je dit ons allemaal meedeeld Pyromaniac

                anyways, de bron van het verhaal dat IK in de calender heb gezet kun je hier onderandere lezen:



                Het kan en heeft zeker zo zijn voordelen dat Weco samen werkt met andere bedrijven. Dit kan er toe leiden dat Weco tot andere inzichten\inspiratie komt bij het schrijven van de show. Vorig jaar kon je dus ook duidelijk zien dat Lacroix haar input heeft ingebracht. Door ondere andere het gebruik van crosette candles in de show, die Lacroix zelf ook veel gebruikt. En de iets kunst zinnigere manier van opstelling, zoals een boog van candles hoog op een hoogwerker. Wat ook weer iets is geweest van Lacroix & Ruggierrie.

                Toen Igual samen met Weco schoot kon je dat weer terug zien door het gebruik van de Kamuro en spider bommen van Igual en de inmense waterval (zie krant artikel foto) toen die men had opgehangen aan 2 kranen.
                Laatst aangepast door Mattenfreak; 31 March 2008, 21:09. Reden: Foto te groot, max 800x600
                [URL]WWW.PYROWORLD.NL[/URL] PW op YT: [URL]http://www.youtube.com/user/pyroworldwebsite[/URL] subscribe!

                Comment


                  #9
                  De eindshow is leuk, maar meevaren op een boot langs de diverse shows is zeker ook aan te raden. Nadeel is alleen dat je wat verder weg bent van de eindshow, anderzijds heb je wel vele andere stukken met vuurwerk meegemaakt.

                  Ik mag er blij mee zijn dat ik in 2005 een 6" meerslagenbom gouden polyp schuin boven mn kop heb mogen ervaren.

                  Comment


                    #10
                    In het rheinauenpark vind ik het ook wel wat hebben. Voorgaande jaren (specially vorig jaar) wezen barbeque-en zo rond half 7. Dan zit je al tussen de duizenden mensen. En tegen de show zelfs savonds kan je niet eens meer 1 stap verzetten zonder op iemand te staan. Ongeloofelijk zóveel mensen. Enkele honderdduizenden waren er vorig jaar.
                    Anyways eten was heerlijk, iedereen barbequet daar. Sfeer is goed, en een hele mooie show.
                    Ik ben wel van plan om dit jaar weer daar te zijn.

                    Comment


                      #11
                      viel mij ook op ja, die duitsers weten wel wat bbqen is zeg , niet normaal echt 100en bbqs staan daar te roken. Zelfs de brandweer zag ik aan de overkant van de vijver BBQen gewoon op het vuurwerk terrein BBQen


                      Zoiets zou echt NIET kunnen met die huillies in nl
                      Volg ons: https://www.youtube.com/vuurwerkpunt

                      Comment


                        #12
                        Ik ben dit jaar ook van de partij:
                        Op de kalender heeft Red Baron nuttige info geplaatst waaronder foto,s en een film van 2007:

                        Comment


                          #13
                          zeker present!

                          Comment


                            #14
                            Ben er ook samen met Bartvz.

                            Comment


                              #15
                              Jeko en ik komen ook. Ik heb er nu al zin in. Weet iemand of er voldoende parkeerplekken zijn dichtbij het park?

                              Comment

                              Working...
                              X