Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Zena Trophy 2008

Collapse
X
 
  • Filteren
  • Tijd
  • Toon
Clear All
nieuwe berichten

    Zena Trophy 2008

    De Zena Trophy 2008 gaat door!

    In navolging van het geslaagde vuurwerk evenement in 2006 zal op 13 december 2008 de Zena Vuurwerk Trophy wederom in Baarle-Hertog plaatsvinden.

    Vijftien internationale teams zullen uit de Belgische collectie een show samenstellen ter waarde van maximaal 400 Euro. Dit moet binnen 3 minuten worden afgevuurd. Pijlen en knallers mogen niet worden gebruikt.
    Onder de deelnemers bevinden zich o.a. Duitsers, Nederlanders, Chinezen, Hindoestanen, Fransen, Turken, Belgen en een team uit de Nederlandse Antillen.

    In 2006 was er maar een Belgisch team dat meedong naar de prijzen. Blijkbaar is het aantal vuurwerkliefhebbers groeiende in België, want in 2008 moet er een selectie worden gemaakt uit de aanmeldingen. De Nederlandse teams maken misschien wel de meeste kans op de prijzen. Zij vertegenwoordigen de grootste vuurwerkfora in Nederland en beschikken dus over veel kennis van het toepasbare vuurwerk. Aan de andere kant zijn Belgen misschien kunstzinniger. Of zouden de Chinezen er toch meer van weten?

    In ieder geval: zorg dat je er bij bent op 13 december in Baarle-Hertog.
    Binnenkort meer nieuw op www.vuurwerkbelgie.com en het forum

    Bron: Sisser/AVP

    #2
    Naschrift: Vuurwerkcrew zal ook deelnemen aan deze wedstrijd. Wij hebben hier een uitnodiging voor ontvangen.
    De Zena Trophy zal worden afgesloten met een professionele vuurwerkshow door Original Fireworks

    Comment


      #3
      Schijnt erg leuk te zijn, wij van Vuurwerkcrew zullen dus deelnemen, ik zal er dus ook bij zijn, ben erg benieuwd wat het nou precies is.

      Iedereen was zo positief over 2006 dus even kijken of ze gelijk hebben

      Comment


        #4
        Het wordt zeker zeer gezellig die dag. Zie het, net als in 2006, als een megameeting. bereid je dus voor om veel digitale kruitvrienden te ontmoeten en lekker uitgebreid over de hobby te kletsen. Daarnaast is er (eigenlijk de hoofdzaak natuurlijk) wedstrijd. Ook het Museum zal opnieuw vertegenwoordigd zijn, al zijn we nog even aan het kijken hoe we zo eerlijk mogelijk een team samenstellen uit de crew en kernleden. Komt goed.

        Ik kan iedereen die ook maar een beetje om de hobby geeft alleen maar aanbevelen die dag naar Baarle te komen en te genieten van de sfeer!

        Groetjes,
        Cameo
        -= Will I ever grow up? Hope not! :wink: =-
        Site admin van [COLOR=DarkRed][URL=http://www.vuurwerkmuseum.nl]Het Vuurwerkmuseum[/URL] [/COLOR]

        Comment


          #5
          Ik kom zowizo die dag ook kijken
          H.C. Pyrotechnics

          Comment


            #6
            nee maar ons forum doet mee
            wie gaan er van ons forum dan schow schieten ?
            en wie gaan het filmen ?
            02-2024 de nieuwe lente !? IK hoop het

            Comment


              #7
              Vanavond nog aan Ramon van Original Fireworks gevraagd.
              Een team mag maximaal 8 deelnemers hebben.
              Het budget wordt maximaal 400 euro en de show mag maximaal 3 minuten duren.

              Comment


                #8
                Schieten

                nog niet bekend

                Wie gaan filmen

                Degene die niet gaan schieten haha waarschijnlijk gaat 90% van de crew er zoiezo heen ongeveer dus is altijd wel 1 iemand dus die gaat filmen
                Gerwin

                Comment


                  #9
                  helaas kan ik niet want baarle hertog is veel en veel te ver voor mij maar ik zal wel aan
                  julie denken en duimen
                  02-2024 de nieuwe lente !? IK hoop het

                  Comment


                    #10
                    De show wordt a la geelse kanaal feesten.Dus vuurwerk,vuurwerk en nog eens vuurwerk.
                    Niet op muziek,lazer of andere rare fratsen,maar knalluh tot je van binnen gaat borrelen.
                    Tot dan,een beter begin van het echte vuurwerkseizoen je je niet wensen.
                    Hierbij wens ik de deeknemende teams veel succes
                    www.zenavuurwerk.com

                    Comment


                      #11
                      hebben julie ook een schietlijst die wij mogen zien ?
                      en wat is julie taktiek
                      02-2024 de nieuwe lente !? IK hoop het

                      Comment


                        #12
                        Dat komt allemaal na de show haha anders heeft het geen nut om mee te doen
                        Gerwin

                        Comment


                          #13
                          Oorspronkelijk geplaatst door moontan Bekijk bericht
                          Vanavond nog aan Ramon van Original Fireworks gevraagd.
                          Een team mag maximaal 8 deelnemers hebben.
                          Het budget wordt maximaal 400 euro en de show mag maximaal 3 minuten duren.
                          3 minuten maar dat is wel heel kort lijkt me
                          in 2006 was het 10min tog?

                          Comment


                            #14
                            Oorspronkelijk geplaatst door oerendhard Bekijk bericht
                            3 minuten maar dat is wel heel kort lijkt me
                            in 2006 was het 10min tog?
                            Hoelang het showtje mocht duren in 2006 weet ik niet, maar volgens mij ook niet zo lang hoor.

                            ik zelf vind 3min een prima tijd voor een showtje van 400euro, kan je tenminste de lucht een beetje vol houden.

                            Wij gaan er in iedergeval voor en hebben er zin in
                            Once a pyro, always a pyro

                            Comment


                              #15
                              Nog even ter herinnering: Dit waren de spelregels uit 2006:

                              Ieder team kiest voor 350 Euro aan vuurwerk uit de Belgische Zena collectie, aangevuld met grote Nederlandse batterijen, een zware Romeinse kaars en singe shot mortiertjes.
                              Nitraatmatten, Kings Cracker, Circo Blitz, Aircraft en pijlen mogen niet worden gebruikt.
                              Aanbiedingen die wel gebruikelijk zijn in de winkels, gelden tijdens deze wedstrijd niet!
                              Met deze collectie, stel je een show samen, die maximaal 4 minuten duurt.
                              Je mag hiervoor hulpmiddelen gebruiken, zoals steigers, verlichting, een helicopter etc. Je moet de hulpmiddelen wel zelf meenemen.
                              De ruimte die je mag gebruiken is 2 meter diep bij 20 meter breed. Je kunt er voor kiezen om een gedeelte van de show op twee plekken tegelijk af te schieten.
                              16 december maakt elk team een afschietplan. Een voorbeeld van zo’n afschietplan, zie je hieronder:
                              2 tripplefountains 2 meter van elkaar
                              Voordat deze zijn afgelopen: 2 Uranus B
                              4 watervallen, in een omgekeerde V aan een steiger, bovenop 2 x fluted 250
                              3x jupiter C bij elkaar
                              5 Romeinse kaars Z103 in waaier vorm
                              4x navigator als finale
                              Zorg dat je een uitvoerbaar plan maakt en dat je duidelijk beschrijft hoe je het wilt
                              Het mag op geen enkele manier een gevaar vormen voor het publiek of de pyrotechnici.
                              Tijdens het vuurwerk, wordt muziek gedraaid Je mag deze muziek zelf meenemen, anders draait de DJ iets.
                              Dit afschietplan moet uiterlijk 18 december in ons bezit zijn!
                              Indien er uiteindelijk nog onmogelijkheden in de opstelling zitten, neemt de pyrotechnicus in de loop van de week contact met jullie
                              op om het plan eventueel te wijzigen.

                              Comment

                              Working...
                              X