Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Internationaal vuurwerkfestival Knokke-Heist 2009

Collapse
X
 
  • Filteren
  • Tijd
  • Toon
Clear All
nieuwe berichten

    Ben zelf naar de show gegaan, show van Zweden is juist heel goed heb het e.e.a opgenomen met mijn Digitale Camera maar was vergeten mijn Grote SD kaart mee te nemen dus heb niet alles kunnen filmen, laatste 5 minuten staan bijna op Youtube en die zal ik dan meteen even uploaden.

    In het begin ging het even mis met de muziek maar 10 minuten later kon de show gelukkig meteen beginnen en ik heb er echt van genoten
    "Fireworks are an art form that uses the night sky as the canvas."

    Comment


      Ja de show van zweden leek mij ook heel goed maar ik had gehoord dat de slotshow, dit jaar afrika altijd wat minder was dus mijn vraag was of 2,5 uur rijden het waard is om die show te zien.

      Comment


        Dat is natuurlijk altijd moeilijk om te zeggen. het is wel de winnaar van vorig jaar dus ik denk dat het wel een mooie show wordt alleen ik durf het je niet te zeggen..
        "Fireworks are an art form that uses the night sky as the canvas."

        Comment


          Goteborg heeft echt een hele goede show neergezet,
          perfect getimed op de muziek, erg mooie aparte effecten met zeer heldere kleuren die je niet vaak ziet, 2 keer een 8 inch studata die wel erg hard klapten bij de burst, de rit zeker de moeite waard, ik was om half 3 thuis.

          Goteborg heeft 2 jaar geleden ook gewonnen met een mooie show en ik hoorde dat ze vorig jaar een mindere show hebben geschoten gewoon om de show van het jaar ervoor een beetje terug te verdienen. ( 300 cue's vorig jaar ipv de 590 ( ongeveer ) 2 jaar terug en gister 790 cue's.

          De show van Fireworks for Afrika laat ik even schieten.
          best wel zwaar om na 4 a 5 uurtjes slaap weer vroeg aan het werk te gaan.

          Comment


            Gisteravond weer naar Knokke gereden, en heb daar voor het eerst Göteborgs Fyrverkerifabrik uit zweden live meegemaakt, en wat zijn die gasten goed zeg alles ging perfect op de muziek zoals ik het nog nooit meegemaakt heb.

            Ik zou zeggen kijk en geniet van deze prachtig show.

            Comment


              Ik hoop toch dat de beelden die Jack gemaakt heeft snel online komen,,,,,
              Dieter www.pyroevents.nl

              Comment


                Oorspronkelijk geplaatst door dieter Bekijk bericht
                Ik hoop toch dat de beelden die Jack gemaakt heeft snel online komen,,,,,
                Word het niet eens tijd dat je zelf een camera meeneemt, jij ziet/doet zelf genoeg vuurwerken, Laat je corine lekker filmen ouwe nepfreak
                [email][email protected][/email] [url]www.vimeo.com/vinnievuurwerk[/url] [url]www.youtube.nl/vinmoxan[/url]

                Comment


                  jack's films zijn nog steeds the best.

                  Comment


                    Verslag en film (Red Baron) volgt hopenlijk vanavond.

                    De muziek van gisterenavond was voorzover ik mij goed kan herinneren:

                    Sex bomb (Tom Jones)
                    If i could dream
                    Freedom
                    Chiquita (Abba)

                    Comment


                      de hsow van Gotenborg begon met :
                      Michael Fatley's - Lord of the Dance

                      gevonden op joesoep : http://www.youtube.com/watch?v=iQmBHHvmrD4
                      [email][email protected][/email] [url]www.vimeo.com/vinnievuurwerk[/url] [url]www.youtube.nl/vinmoxan[/url]

                      Comment


                        zo he wat een dijk van een show zeg . ik heb met kippenvel gekeken
                        alles liep zoals het moest .
                        ik hoop dat ik deze show op men hyves mag plaatsen van jou

                        ook de fotos zijn zeer goed gelukt
                        02-2024 de nieuwe lente !? IK hoop het

                        Comment


                          [VIDEO\FOTOS\VERSLAG] KH09 - Zweden - Gotenborg

                          De laatste show die meedoet voor de competitie was in handen van het Zweedse Gotenborg. men heeft al 2x eerder het Knokke-Heist. Zouden ze een 3e keer het festival kunnen winnen? We zullen het morgen weten!

                          Al bij aankomst op het veld zagen we een beste hoeveelheid vuurwerk staan. Waaronder een immense hoeveelheid singleshots en candles van voornamelijk Ricasa. Uit onder andere de setup lijst kon ik opmaken dat we deze avond konden gaan genieten van vuurwerk zoals: San Tai, Yung Feng, Zink, Parente, Vacalluzo, Ricasa, lidu, enz





                          Een aardige verzameling van kwaliteit dus! De setup was een gebalanceerde mengelmoes dus van diverse merken vuurwerk verdeeld over candles, singleshots, bommen en cakeboxen.

                          Zo tegen 18:00 uur zag ik de eerste bekende vanuit Nederland het strand betreden, wie troffen we daar aan. Moontan samen met Fred 810, Hotspot en nog iemand. Ook Rembo was intussen gearriveerd. Na even wat rond gelopen te hebben rond het schietveld kwamen we Rick ook tegen met nog een paar andere. Voor mij was het tijd om te gaan eten. Toen ik terug liep richting de zeedijk zag ik daar helemaal uit Duitsland Voreifelrambo zitten.





                          Hij was helemaal uit Duitsland gekomen speciaal voor Gotenborg, een echte liefhebber mogen we dus wel zeggen. Eenmaal bij het restaurant aangekomen zagen we daar ook Dieter, Rob Bakker, en nog andere buiten staan. Kennelijk kun je wel zeggen dat Gotenborg een grote schare fans en belangstellende trekt

                          Na een goddelijke steak in Restaurant Duin Residence snel nog even terug gegaan naar het veld om nog wat shots te draaien, en toen hup naar onze spot op de dijk. Daar nog meer bekende gezien zoals Kruitsnuiver, Harm en nog een aantal.





                          Zo tegen half tien mn spullen opgetuigd en dan was het afwachten. Inmiddels was Fred met zijn aanhang ook bij ons komen staan. En hij was aardig hyper op wat zou komen gaan hahaha. De muziek van het volkslied begon om stipt 22:00 uur. Na een minuut toen dit uit de speakers galmde ging het mis, het geluid viel uit, en een doodse stilte viel over de Zeedijk en het strand.

                          Een pakkende opmerking van Rembo zorgde voor de slappe lach van ons en de rest: Nou ze gebruiken hier wel erg oude LP's! Na een kleine 10 minuten was het geluid hersteld en kon de show dan eindelijk beginnen. Ik denk dat het geen verassing is dat zowel wij, als de rest om ons podium heen totaal uit onze stekker zijn gegaan om deze show.

                          Het was echt weer een show die alle shows van het hele festival overtrof. Martin flikte het hem weer! Een show die uitstraalde van perfect synchronisatie op de muziek, kleurrijk, maar niet bont. Met als flinke kers op deze heerlijke taart een brute finale zonder genade.

                          Nog wat meer fotos van de setup en de show:

















































                          Er zijn nog veel meer fotos beschikbaar van deze show en die kun je natuurlijk vinden in ons fotoalbum!. De video is inmiddels ook beschikbaar en deze kun je *HIER* downloaden.

                          Het was een toffe dag met een bijzonder mooie show! Veel kijkplezier.
                          [URL]WWW.PYROWORLD.NL[/URL] PW op YT: [URL]http://www.youtube.com/user/pyroworldwebsite[/URL] subscribe!

                          Comment


                            Oorspronkelijk geplaatst door Vinnievuurwerk Bekijk bericht
                            Word het niet eens tijd dat je zelf een camera meeneemt, jij ziet/doet zelf genoeg vuurwerken, Laat je corine lekker filmen ouwe nepfreak

                            Hoe denk jij dat deze films er gaan uitzien.............
                            Dieter www.pyroevents.nl

                            Comment


                              Hallootjes,

                              Samen met Hutspot, Moontan en een andere maat zijn we naar Knokke Heist gegaan. Flink dure stad maar ook flink wat mooie auto's en ook genoeg zo gehete Chicks.
                              Nadat we de auto ergens hadden neergezet begon de tocht naar het schietveld. Echt een pokke eind lopen dus later hebben wij de auto maar verplaatst aangezien het geen avond vierdaagse of iets is. Bij het schietveld de nodige mensen gezien waaronder de Rode en Zwarte Baron.

                              Nadat we daar klaar waren met kijken en kwijlen vanwege het kwalitatief zeer hoge vuurwerk zijn we naar een eet tentje gegaan. Daar moest je een bonnetje halen waarna je je eten kon ophalen, eerste keer dat ik voedsel bonnetjes heb gehad. Afijn, het eten was goed en toevallig zaten er meer freaks. Pyroplop was aan de mosselen, dacht zelf altijd dat die alleen Plopkoeken at maargoed.

                              Hierna hebben we ff de auto opgehaald om vervolgens een plekje te gaan zoeken om de show te zien. Toen we daar aankwamen was de uber held Voreifelrambo er ook, die vele honderden kilometers reed om de show te kunnen zien.

                              De show was erg gaaf. Jammer dat ik het volkslied 2 keer moest aan horen maar daar was niks aan te doen.

                              De show was echt geweldig naar mijn mening. Mooi op muziek en veel mooie felle mines en tails geschoten op de muziek. Ook de fonteinen waren erg mooi, zeker in combinatie met de muziek.



                              De 8 inch Studata bommen waren ook erg mooi, alleen jammer dat de lucht al redelijk gevuld was toen ze werden geschoten.

                              Het gedeelte met tourbillon vond ik erg mooi, zowel de mines als de shells waren erg mooi. Eigenlijk was ieder thema in de show erg mooi, heb me geen moment verveeld bij het kijken. De finale was echt super, auto alarm op het eindspreekt boekdelen. Super show en hoop ze ooit nog eens aan het werk te zien.

                              Na de show nog gezellig een biertje gedronken met wat mede-freaks en toen de lange weg naar huis.

                              Jack, film is weer super. Zeker in combinatie met het video materiaal vanaf het schietveld. En zo te horen vond je het ook een erg mooie show hahaha. Zeker bij de watervallen ging je helemaal uit je dak, en terecht.

                              Foto's zijn gemaakt door hotspot, vind ze zelf aardig goed gelukt!

                              mvg

                              Fred 810
                              Laatst aangepast door fred 810; 27 August 2009, 00:55.

                              Comment


                                Ja mannen met mijn 1.98 meter in een te krappe auto 2 x 3 uur reizen valt niet mee hoor. Maar dankzij het geweldige gebaar van de heren Hotspot en Fred 810 ben ik wel mooi in staat gesteld om Knokke een keer live te zien.
                                Bij deze bedankt jongens en helemaal geweldig natuurlijk dat jullie mij ook nog eens naar huis brachten!!!!!

                                Een bijzonder leuke dag gehad daar in Knokke, veel bekenden gezien daar, en het leek wel op een Hollandse invasie.
                                Leuk ook dat de heren Frits Pen en Dieter Samuel van de schietbedrijven Dream Fireworks en Azuma Fireworks hun belangstelling voor dit festival toonden.

                                Dankzij Jack nog even kennisgemaakt met Martin Hildeberg van Gothenburg.

                                Ja en dan de show :
                                Rustig opbouwend, onder begeleiding van gepaste muziek, in perfecte synchronisatie, naar een finale van wereldklasse.
                                De finale was voor mij een absoluut hoogtepunt, maar ook de waterfall, en het gedeelte onder de muziek van Tom Jones, met een kleurrijk geheel (dahlia,s?)

                                Super dag gehad, super show, waar je leuk op kunt terugkijken.
                                Gotenburg heeft mijn verwachtingen absoluut waargemaakt

                                Jack: prima film weer man, thanks en Gerdo natuurlijk niet te vergeten.

                                Comment

                                Working...
                                X