Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Bezoek aan Zena Vuurwerk Nederland - 12-05-2009

Collapse
X
 
  • Filteren
  • Tijd
  • Toon
Clear All
nieuwe berichten

    Bezoek aan Zena Vuurwerk Nederland - 12-05-2009

    Dinsdag 12 mei waren wij uitgenodigd bij Zena Vuurwerk Nederland. Voor ons het eerste bezoek aan deze importeur, maar het was direct vertrouwd, want Arjan Uitman is recent in dienst getreden als directeur en Arjan kennen we al een lange tijd natuurlijk.
    We gingen er aan het eind van de middag heen, eenmaal aangekomen zijn we warm ontvangen op de prachtige locatie te Pijnacker. Even wat drinken en praten, natuurlijk alvast even rondkijken in de winkel en daarna eerst maar eens om de hoek wat eten halen, want dat hebben we thuis over moeten slaan.


    Arjan als directeur

    Met een heerlijke maaltijd op tafel hebben we al veel kunnen bespreken over Arjan en zijn functie bij Zena Nederland. De berichtgeving gaf iedereen toch even het vermoeden dat het om een grap ging aangezien hij in april deze functie op zich zou nemen, maar al snel werd duidelijk gemaakt dat dit toch echt waar was.
    Arjan is in 2003 via AVP met Lesley van Original Fireworks in contact gekomen, zij waren de eerste website die het contact hadden gezocht en dat contact is er dus al een 6 à 7 jaar. Vorig jaar heeft Arjan zijn papieren gehaald om shows te mogen schieten en als freelancer deed hij dit ook meerdere malen voor Original Fireworks. Het contact was erg goed en met alle ervaring die Arjan heeft uit vorige functies, werd hij benaderd voor deze functie welke hij uiteraard als grote uitdaging ziet en met alle plezier is aangegaan.


    Zena Pijnacker

    Het hoofdkantoor waar Arjan vaak te vinden is, is in het pand waar tevens vuurwerk wordt verkocht tijdens de laatste 3 dagen van het jaar, ze hebben daar een opslagcapaciteit van 10.000kg. Een mooier kantoor kan je niet wensen, midden in een winkel met een geweldige sfeer welke ook bekend is van de winkels in Baarle en Olen. Arjan heeft hier de laatste tijd enige aanpassingen gedaan, zo hangt er nu een beamer, mooie en sfeervolle verlichting en door het jaar heen staat er een mooie grote tafel om partijen te kunnen ontvangen die interesse hebben in Zena Vuurwerk Nederland.



    Wij kregen ook direct een rondleiding door het pand, hierbij werd direct duidelijk dat ze voor een warme sfeer gaan en zo efficiënt mogelijk werken. De winkel zelf is namelijk boven, beneden aan de deur worden de mensen ontvangen door mooie dames is een Kerst-outfit met glühwein en dan kunnen ze de trap op om hun bestelling te plaatsen. In de winkel vind je langs de muren alle dummies, je kunt lekker de tijd nemen om te kijken en het personeel kan ook zeker helpen bij het maken van je keuze, zij zijn goed op de hoogte van de producten en nemen de tijd voor je. Arjan zei over welke sfeer ze proberen te wekken; “De lokale Chinees moet jaloers op ons zijn”.

    Wanneer je je vuurwerk besteld en betaald hebt, krijg je bij de kassa een nummertje. Jouw bestelling + jouw nummer worden met een gewichtje via een grote buis naast de kassa naar beneden gegooid. Hier komt de bestelling beneden bij de bunkers terecht op een tafel, het personeel pakt hier telkens de nieuwste order en verzamelt deze. Met je nummertje mag je daarna naar beneden en naar buiten gaan, naast de ingang loop je dan naar binnen bij de afhaalbalie en daar staat je bestelling z.s.m. voor je klaar. Geen gedoe dus met zware dozen en tassen de trap af, want op deze manier hoef je beneden pas je vuurwerk te tillen.
    Een efficiënte manier van werken, boven bestellen, beneden wordt alles gepakt en het kan dus ook zo zijn dat je bestelling al klaar staat als je beneden bent.



    Arjan zal zelf ook rondlopen in Pijnacker tijdens de verkoopdagen, maar hij zal ook andere vestigingen een bezoekje brengen en is natuurlijk heel druk met logistieke zaken.

    Door het jaar heen kunnen er wel de bekende partypoppers gekocht worden bij Zena Pijnacker. Via de site van Partyknallers kan men een bestelling plaatsen en op afspraak kan deze bestelling dan afgehaald worden. Wanneer je het af komt halen, is er de mogelijkheid voor een rondleiding door het pand door Arjan, maar dit kan natuurlijk ook als je gewoon geïnteresseerd bent in enkel de rondleiding, gewoon even contact opnemen met Arjan voor een afspraak, zeker leuk om te doen!


    Beleid van Zena Vuurwerk Nederland

    Het doel van Zena is het behalen van een flink marktaandeel op de Nederlandse markt, de doelstelling voor het eerste jaar is het binnenhalen van 40 verkooppunten. Momenteel zijn er veel gesprekken gaande met diverse afneempunten, zowel grote als kleinere, uiteraard speelt de inbreng van Arjan hier ook een grote rol, want Arjan kent veel verkooppunten persoonlijk. Vanuit Zena wordt het liefst toegewerkt naar een samenwerking met winkels op basis van franchise, zo heb je gemeenschappelijke voordelen en komen er meer Zena winkels. Aan winkels die het vuurwerk van Zena willen verkopen naast enkele andere collecties, wordt er een aanbieding gedaan om de best verkopende artikelen af te nemen, deze zijn natuurlijk bekend bij Arjan. Ieder afneempunt is welkom, het uiteindelijke doel is in elke provincie verkooppunten te bereiken en zo te komen tot een landelijke dekking. Wel houden ze rekening met de concurrenten, zo stellen ze ook een straal van 10-15km om een verkooppunt in, daar binnen kan een andere winkel geen Zena vuurwerk verkopen.
    Tevens is het de bedoeling om bij diverse winkels een demo te houden, zodra er data bekend zijn, zullen wij die ontvangen en hier melden.

    Het leveringsaspect aan de afneempunten is prioriteit nr. 1, met name om de logistiek in goede banen te leiden is Arjan speciaal aangetrokken. Zena onderkent de problemen m.b.t. leveren die er zijn geweest, vandaar dat dit aspect als meest belangrijk wordt beschouwd.
    Ook willen ze zorgen voor een constante kwaliteit en samenstelling van de producten. Dit wordt mede mogelijk gemaakt door Tjark, een chemotechnicus, die voor een paar maanden in China aanwezig is om hier op toe te zien. Tjark is samen met Henri regelmatig in China bij de fabriek en schieten net zo lang op het oefenterrein door totdat de cake goed is. Tjark weet precies hoe het allemaal werkt en mag ook zelf vuurwerk maken en afsteken om te kijken hoe hij het wil hebben. Tjark is al eens besproken op ons forum, zijn verhaal vind je *hier*.
    Natuurlijk willen ze veel naamsbekendheid krijgen, hiervoor zullen ze ook op meerdere beurzen aanwezig zijn, uiteraard weer op de Garden Business in september, maar bijv. ook op fiets- en andere vakbeurzen.

    Een belangrijk en interessant punt is het feit dat er duidelijk wordt geluisterd naar de suggesties en ideeën van liefhebbers en klanten. Door de verschillende bekende vuurwerksites en de eigen community op de site van Original Fireworks/Zena, hebben zij een enorme fanbase achter zich. Ook diverse ideeën en suggesties van leden zijn verwerkt in enkele effecten, hieruit blijkt dus dat ze ook echt iets met de opmerkingen doen wanneer het de artikelen e.d. ten goede komt.

    Ook de CE-keuring kwam even ter sprake, Zena Nederland is daar ook druk mee bezig, net als alle andere importeurs, in 2010 moet het keurmerk op de cakes komen te staan.




    Vuurwerk 2009

    Na een stil jaar vorig jaar, geen nieuwe producten, zullen ze dit jaar weer met een hele berg nieuwe producten komen, totaal 30-40 artikelen, precies aantal is nog niet bekend. Om alvast even wat producten te noemen die dit jaar zullen komen;
    • 6 nieuwe waaiers
    • de Thunderking XXL, de bekende knalcake, maar nu met 100 schoten.
    • de Messier serie wordt uitgebreid van M t/m X.
    • de Big Messier, 500 gram, 60 schoten en diverse effecten.
    • een cake met een fluiteffect welke nog harder zal zijn dan de bekende Tolle Lola.
    • uitbreiding in de Chooet collectie, hieronder zullen alle stukken klein vuurwerk komen zoals kanonslagen, babypijlen, single shots etc.
    • ook zijn er ideeën ingestuurd voor pijlen, 40 gram, maximaal gevuld dus.


    Er zal ook meer met kleuren worden gewerkt die je nog niet veel ziet zoals lemon, pink, seablue etc.

    Daarnaast komt er nog een nieuwe lijn, de Original Professional serie. Deze lijn zal worden geïntroduceerd met 6 artikelen, alles met één soort effect, goed te gebruiken voor shows. De naam laat het al vermoeden, deze lijn is vooral gericht op schietende bedrijven, de ontsteking zal dan ook zo makkelijk mogelijk worden gemaakt doordat ze een stoppine aansluiting hebben. De bedoeling is om deze serie ook voor consumenten op de markt te zetten, de gebruikelijke viscolont zit er gewoon op. Er is veel vraag naar dergelijke producten vanuit schietende bedrijven en alles kan natuurlijk gemaakt worden, dit is slechts een introductie.

    Arjan gaf aan dat ook het huidige assortiment onder handen wordt genomen, zo worden de labels aangepast, maar ook de inhoud van een aantal cakes, Arjan probeert zoveel mogelijk crackling uit de producten te halen. Ze hebben tevens dure apparatuur aangeschaft om de knallen te kunnen meten, er zullen dan ook kanonslagen komen die écht 156dB halen.

    De folder was nogal compact, dit jaar zal de folder op A4-formaat worden afgedrukt.
    Films van de producten worden dit jaar allemaal opnieuw gemaakt in HDV-kwaliteit.



    Vragen van leden

    Bovenstaand verslag geeft al heel veel informatie, maar bepaalde vragen zijn nog niet volledig behandeld, uiteraard hebben wij die ook voorgelegd aan Arjan.

    Oorspronkelijk geplaatst door fred 810
    Ga je dezelfde verkoop methodes handhaven of meer het verkoop concept van Zena Belgie gaan toepassen.
    Arjan wil graag mensen achter de balie hebben die kennis hebben van de producten, meer tijd nemen voor de klant om ze te helpen, optimale service. In Pijnacker is dit reeds het concept en de bedoeling is om dit door te voeren in de andere winkels.

    Oorspronkelijk geplaatst door fred 810
    Komen er candles met alleen tails in de collectie?
    Nee, candles zijn dit jaar niet behandeld als nieuwe artikelen.

    Oorspronkelijk geplaatst door bassie1978
    Komt er bij Original net zo'n AVP-serie als bij Broekhoff het geval was?
    Nee, er zal geen AVP-collectie komen, wel verkopen ze nog altijd de AVP-cake die al 3 jaren te koop is, dit is een hardloper.


    Wij bedanken Arjan bij deze voor de gastvrijheid, het was een gezellige en geslaagde avond. Wij wensen Arjan daarbij nogmaals veel plezier en succes als directeur van Zena Vuurwerk Nederland, een belangrijke functie welke heel veel tijd en werk vergt, maar ook een functie die veel voldoening zal brengen.
    We zien elkaar door het jaar heen regelmatig, maar we zullen voor nieuwe informatie direct weer een afspraak maken, wij zijn zeer benieuwd wat er allemaal op de markt zal komen, we houden het in de gaten.

    #2
    wouw!! wederom weeer een mooi verslag die lekker weg leest! tnx!
    maar arjan is goed bezig zo te lezen.
    klinkt als muziek in de ooren!

    en over de nieuwe producten.....

    6 nieuwe waaiers
    de Thunderking XXL, de bekende knalcake, maar nu met 100 schoten.
    de Messier serie wordt uitgebreid van M t/m X.
    de Big Messier, 500 gram, 60 schoten en diverse effecten.
    een cake met een fluiteffect welke nog harder zal zijn dan de bekende Tolle Lola.
    uitbreiding in de Chooet collectie, hieronder zullen alle stukken klein vuurwerk komen zoals kanonslagen, babypijlen, single shots etc.
    ook zijn er ideeën ingestuurd voor pijlen, 40 gram, maximaal gevuld dus

    Arjan probeert zoveel mogelijk crackling uit de producten te halen. Ze hebben tevens dure apparatuur aangeschaft om de knallen te kunnen meten, er zullen dan ook kanonslagen komen die écht 156dB halen.

    dit is echt geweldig! ben benieuwd na de kanonslagen
    zonder flash maar wel de 156db halen is ook leuk hoor.
    en de crackeling er uit vind ik ook beter want het krackeling gebeuren begint bijna routine teworden in elk potje!

    kan ma een ding zeggen ARJAN/ZENA GA ZO DOOR!!

    Comment


      #3
      Erg goed nieuws lees ik allemaal in dit verslag, dit is wat we willen! de prof serie gaat mij wel aanspreken denk ik zo.. single effect cake's erg handig omdat ik zelf ook een show schiet.

      Mooi dat ze ook goed luisteren naar de wensen van de klanten, de folder op a4 formaat heb ik zelf nog voorgesteld op het vwb forum en wordt dus nog gedaan ook.

      Minder vuurwerk met crackling kan ik alleen maar waarderen, je zag het de laaste jaren veel te veel omdat het effect minder kostbaar is dan andere effecten, en natuurlijk leuk dat ze de messier serrie uitbreiden en nog een 500 grams serie erbij doen ook.
      Ook zal de knalcake wel in de smaak gaan vallen en zal waarschijnlijk dan ook in mijn finale verwerkt gaan worden.

      Harstikke bedankt voor dit mooie verslag, en ook top dat mensen zelfs nog een rondleiding kunnen krijgen in het pand door arjan.

      Ik hoop snel nog meer te horen tijdens een volgend bezoek maar dat zal nog even duren, maar dan zal er ook meer bekend zijn kwa producten ed.

      gr kevin

      Comment


        #4
        Geweldig verslag. Heerlijk om weer al die verslagen van bezoeken te lezen. Ik moet zeggen dat ik de laatste tijd toch wel steeds meer interesse in Zena NL krijg. Ze hebben een goed assortiment.

        En dan nog niet gesproken over de nieuwe producten. De thunderking XXL met 100 schoten klinkt sowieso ziek, en verder klinkt de messier uitbreiding ook goed.

        Ook leuk dat ze met nieuwe kleuren werken. Ik ben met name benieuwd naar de kleur Sea-Blue. Blauw in vuurwerk trekt me wel.

        Jammer dat ze hier in Zeeland nog geen verkooppunt hebben. misschien komende jaar?!



        Bedankt voor het verslag.

        En Succes Arjan!

        Comment


          #5
          Mijn complimenten voor je keurig geschreven verslag Mike
          We hebben dinsdag een geweldig leuke en informatieve avond beleefd.
          Het kantoor van Arjan straalt heel veel sfeer uit, maar ook rust.
          In die rust en sfeer moet Arjan het straks allemaal gaan maken.
          En ik heb er alle vertrouwen in dat het hem ook gaat lukken.
          Het beleid spreekt mij zeer aan en het belang wat Arjan hecht aan het uitleveren aan dealers is in mijn ogen de belangrijkste stap.

          Wat het nieuws betreft: heerlijk dat er iemand opstaat die wil proberen om de cakes crackling arm te maken.
          En natuurlijk is de uitbreiding naar 24!!! Messier cake,s goed nieuws want dat blijven super potjes voor maar weinig geld.

          Arjan, veel succes man de komende periode. Nogmaals bedankt voor je gastvrijheid en ik zou zeggen: over een paar maanden zijn we er zeker weer.

          Comment


            #6
            zouden de nieuwe messiers dan ook in baarle te vinden zijn?
            kwam gewoon in me op

            Comment


              #7
              Ontzettend leuk verslag dit, wat een verhaal.
              Belangrijkste nieuws van alles vind ik nog dat er naar de liefhebbers geluisterd wordt.
              Als ze waar gaan maken wat ze beloven dan is ze dat marktaandeel van harte gegund.
              Vuurwerkcrew bedank ik voor hun moeite om ons iedere keer weer opnieuw van informatie te voorzien.

              Comment


                #8
                Wat betreft de Messiers: wordt er in de uitbreiding wederom crackling toegevoegd?

                Comment


                  #9
                  Dat weten we nog niet.
                  Maar Arjan wil de crackling zo veel mogelijk vermijden.
                  Afwachten wat de rest van de messiers gaan doen.

                  Keurig verslag, leest lekker rustig weg.
                  Denk dat we qua nieuwe produkten dit jaar niet mogen klagen.
                  Volg Vuurwerkcrew.nl ook op:

                  Comment


                    #10
                    Topverslag Mike!

                    Als ik dit verslag lees, komt me een grote glimlach op het gezicht.

                    Ik lees allemaal heel goed nieuws, de uitbreiding met de professional serie is in mijn ogen een superzet. Prachtig te gebruiken voor shows, precies wat ik zoek.
                    Messier uitbreiding met nog eens 12 van die superpotjes is ook topnieuws, deze serie is en blijft geweldg voor het geld.

                    En dan als slagroom op de taart lees ik als oudere freak dat er nu ook kanonslagen gaan komen die werkelijk de 156 Db gaan halen. Als deze ook nog snipperen, dan wordt dat groot inslaan

                    Ik zie het helemaal zitten en ik weet zeker dat Arjan alles goed op de rails zal zetten.
                    Laatst aangepast door Aftershock; 15 May 2009, 13:00. Reden: tikfout

                    Comment


                      #11
                      ik weet niet wat ik zeggen moet .
                      maar ik ben julie wel dankbaar voor het goeie nieuws
                      het gene waar ik helemaal blij van werd is dat ze de kwalitijd van kanon slagen gaan verbeter .
                      oke het is mischien wel iets kleins maar ik kreeg er wel een glimlach van .
                      jongens bedankt voor de moeite
                      02-2024 de nieuwe lente !? IK hoop het

                      Comment


                        #12
                        bedankt voor het verslag

                        kan nie wachten om een zena verkooppunt in mijn omgeving te vinden

                        Arjan weet waar die mee bezig is

                        Comment


                          #13
                          Geweldig verslag mannen heb hem voor 3/4 gelezen zal hem nog eens aflezen.

                          De winkel/kantoor ziet er sfeer vol uit net zo aals in olen een baarle.
                          Ook erg leuk gedaan hoe ze met je bestelling omgaan erg handig ook super idee.

                          De uitbreiding van de collectie ook erg goed nieuws.

                          Thunderking XXL Als die zo woord als de kleine Thunderking alleen meer schoten woord het echt een feest.

                          Uitbreiding van Messier serie ben benieuwd naar de nieuwe effecten.

                          Big Messier erg tof idee z'n klein potje vergroten naar 500 gram ben benieuwd.

                          En zal de uitbreiding van de Messier serie ook in België verkocht gaan woorden, Zelf denk ik het eigelijk van niet maar we zullen het zien.

                          Comment


                            #14
                            Heel leuk verslag weer! Leuke nieuwtjes, ook leuk dat het succes van de messier ingespeeld word door er nog een zwikkie nieuwe der bij te maken. Ook leuk dat mijn vragen zijn beantwoord! Hoop dat het een goed jaar word voor Zena Nederland, maar heb er alle vertrouwen in!

                            mvg

                            fred810

                            Comment


                              #15
                              Aftershock zegt het precies goed: ik zat ook met een big smile te lezen

                              Erg mooie nieuwe producten:
                              • 6 nieuwe waaiers (ben benieuwd of hier ook waaiers met alleen mines tussen zitten)
                              • - de Thunderking XXL, de bekende knalcake, maar nu met 100 schoten.
                              • de Messier serie wordt uitgebreid van M t/m X. (erg benieuwd naar de effecten!)
                              • de Big Messier, 500 gram, 60 schoten en diverse effecten. (wordt denk ik een cake met oorlog! )
                              • een cake met een fluiteffect welke nog harder zal zijn dan de bekende Tolle Lola. (super idee!)
                              • uitbreiding in de Chooet collectie, hieronder zullen alle stukken klein vuurwerk komen zoals kanonslagen, babypijlen, single shots etc. (ook zullen de kanonslagen echt max gevuld worden, ben hier wel zeer benieuwd naar!)
                              • ook zijn er ideeën ingestuurd voor pijlen, 40 gram, maximaal gevuld dus.(afhankelijk van de prijs en effecten lijkt mij dit ook een echte aanrader)


                              Verder is arjan er ook voor om niet over standaard crackling in te stoppen, een erg goede actie mijns inziens....want wordt zo'n btje moe van alle crackling die je overal tegenkomt. Dit is dan overal maar half half en dan komt ook de crackling niet echt tot zijn recht...

                              Ook de profesionele serie ben ik zelf heel erg benieuwd naar, naar de effecten, prijs en het hele plaatje zeg maar!

                              Als laatste ben ik benieuwd naar de nieuwe verkoopplaatsen die er vast en zeker zullen komen....hopelijk eentje dicht bij mij in de buurt

                              Al met al erg goed nieuws van Arjan en zelfs mijn vraag is beantwoord

                              Ik kan alleen maar zeggen: keep up the good work en we zijn erg benieuwd naar het verdere nieuws dat je zeker aan ons mee zal delen denk ik

                              groeten,
                              Bastiaan

                              Comment

                              Working...
                              X