Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Wolff Freak Preview 2013 - Verslag van Anaconda

Collapse
X
 
  • Filteren
  • Tijd
  • Toon
Clear All
nieuwe berichten

    Wolff Freak Preview 2013 - Verslag van Anaconda

    Op 19 oktober was het eindelijk zover: de Wolff Freak Preview 2013.
    Een mooi initiatief van importeur Wolff om de leden van vuurwerkfora VWC en FPM een kijkje achter de schermen te geven. Bij het aanmelden kon je eventueel ook een showontwerp van Wolff-producten meesturen. Hieruit werden door beide fora 2 winnaars gekozen. Chromeeh werd gekozen door FPM en ik had van VWC de eer om mijn ontworpen show te realiseren.

    Waar velen nog bijkwamen van de vrijdagnacht, vertrok ik alvast in de vroege ochtend richting Twello.
    Aangekomen op de schietlocatie werd ik gastvrij ontvangen door Bob en Jaco van Dutch Firework Professional (DFP). Ook member Chromeeh was al aanwezig. Samen namen we de planning door en vertelde Bob over de opbouw van een show en alle zaken daar omheen. Dit was erg leerzaam en interessant. Later arriveerden ook Jos, Donald en Rob. We gingen van start met alle producten te voorzien van een electrische ontsteking. Veel cakes, veel single-shots, dus ook veel ontstekers prikken. Alles werd overzichtelijk opgesteld en daarna gepositioneerd op de juiste posten.







    Na een tijdje stond mijn show klaar en we konden gaan beginnen met het aansluiten van de cue's.



    De opbouw verliep gestaag verder.
    Tegen het eind van de middag stond het veld al aardig vol.













    Rond een uur of 5 vertokken Chromeeh en ik samen naar Wolff om de freakdag mee te maken. Na een wederom gastvrij ontvangst heb ik nog even bijgepraat met liefhebbers. In de sfeervol ingerichte bunker werden we toegesproken door Jeroen die een kort woordje hield over het bedrijf. Ook leuk om te zien dat de producten die verwerkt zaten in beide freakshows waren opgesteld!



    Daarna werden we getrakteerd op friet en snacks. Dat gaat er na een lange dag werken wel in
    Alles was tot in de puntjes verzorgd, complimenten daarvoor. Chromeeh en ik vertrokken 's avonds alvast richting het schietveld om daar de bouwers mee te helpen om alles gereed te maken. Rond half 8 ging de demo van start met een selectie Wolff-producten. Mijn favorieten waren de Shaft, Hitmen en de Stars over Paris die verrassend goed uit de verf kwam.

    Na de demo werd mijn adrenalinepeil iets verhoogd want mijn show was aan de beurt. De show staat voor je, het publiek achter je en het is nu jij, de schietkist en het vuurwerk die het moeten gaan doen. Mijn show was niet volautomatisch geprogrammeerd wat inhoudt dat ik op basis van feeling en timing steeds de volgende cue moest wegdrukken. De regen was gelukkig geminderd, maar het miezerde nog wel. Maar ja,"the show must go on!" en dat gebeurde ook.

    De show verliep naar mijn mening prima en het wegdrukken van de cue's ging ook goed. Één Fuego ging iets te vroeg, de rest ging prima. Het was leuk om de Fuego's handmatig 1 voor 1 weg te steppen! Helaas bleef 1 cake uit The Impossible op de linkerpost uit waardoor het beeld even niet symmetrisch was. Het finaleslot van Silver Salutes sloot de show knallend af. Opnieuw een adrenalineboost door me heen, maar deze keer van euforie! Het publiek dat applaudisseert, mensen om me heen die het mooi vinden, ja..daar door je het voor! Heb zelf niet kunnen filmen, maar gelukkig is er door diverse leden gefilmd, waarvoor dank! Ik hoop dat jullie er van hebben genoten.

    Na mij was het de beurt aan Chromeeh die ook een mooie show heeft neergezet! Daarna tijd voor een korte demo waarin Bob zijn nieuwe single-shots demonstreerde. Ik vond ze stuk voor stuk getuigen van hoogwaardige kwaliteit en consistentie. De tails waren goed fel en zuiver van kleur. Een mooie aanwinst voor de Nederlandse markt en ideaal om te gebruiken in je eigen show met Oud & Nieuw. Als kers op de taart 2 dikke finaleshows die erg kicken waren, onwijs van genoten!



    Ik heb een ontzettend leuke dag gehad met veel humor en gezelligheid.
    Grote dank aan Wolff Vuurwerk, team Dutch Firework Professional, Vuurwerkcrew en jullie als freaks!
    Oud & Nieuw filmpjes op youtube.com/PyroSpace

    #2
    Heel mooi verslag!

    Comment


      #3
      Mooi om te lezen Anaconda, en niet te vergeten dat je ook een topdag heb gehad. Leuk om al die positieve reacties te lezen.
      Vuurwerkcrew.nl : Het leukste vuurwerk forum met alle info over vuurwerk!

      Comment


        #4
        Een genot om ook jou verslag te lezen. Was zeker een mooie show en een hele toffe dag. Bedankt voor t verslag.

        Comment


          #5
          is dr al een filmpje van online ?

          Mooi verslag kerel, respect!
          我也喜欢年纪较大的烟花

          Comment


            #6
            Prachtig verslag Anaconda en mooie foto s ook van de opbouw van de show. Heb ook genoten van je show en die van Chromeeh. Schitterend om mee te maken lijkt me, ik denk dat wij als freaks iets unieks hebben beleefd die dag mogelijk gemaakt door Wolff, VWC en FPM. Dank voor alle shows..

            Comment


              #7
              Oorspronkelijk geplaatst door ajaxciedjuhh Bekijk bericht
              is dr al een filmpje van online ?

              Mooi verslag kerel, respect!
              Zeker!

              Anaconda:



              Cromeeh:




              Heerlijk verslag! Was echt een top dag met super shows!
              www.youtube.com/pyrofreakgrunn Vuurwerk in HD!

              Comment


                #8
                erg leuk om te lezen dat je je zo vermaakt hebt anaconda .
                bedankt dat je het delen wou .
                02-2024 de nieuwe lente !? IK hoop het

                Comment


                  #9
                  Netjes gedaan mannen. Verder nice voor bob dat het vuurwerk gebeuren zo goed gaat. Toevalig bij een onderdeel gewerkt van het bedrijf die achter Dutch Fire works zit. En moet zeggen toppie dat daar in tiel door dutch consument en prof zo hard word getimmerd aan de weg. Wie weet als er dit jaar weer 30 procent korting is ik daar ook maar is een cakje of 2 van wolf even op pik en singel shots van hun zelf om uit te testen zien er ook toppie uit

                  Comment


                    #10
                    Leuk verslag Mark, bedankt daarvoor, en complimenten voor je foto's!

                    Comment


                      #11
                      Heerlijk om dit zo te lezen Anaconda.
                      Als ik alles zo lees heb je een topdag gehad.
                      Erg mooie show
                      Prachtig dat dit mogelijk wordt gemaakt door Wolff,Vuurwerkcrew en FPM.
                      Even a broken clock is right twice a day.

                      Comment


                        #12
                        Gaat Dutch Fireworks nu ook alle demo's schieten van Wolff ipv Katan?
                        https://www.facebook.com/fallasfans

                        Comment


                          #13
                          Als extraatje heb ik voor jullie nog een compilatie met set-up beelden van de opbouw


                          Voor HD klik
                          Oud & Nieuw filmpjes op youtube.com/PyroSpace

                          Comment


                            #14
                            Leuk verslag Anaconda!

                            Comment


                              #15
                              Leuk verslag om te lezen Mark, bedankt daarvoor,
                              Mooi om te zien dat je een geweldige dag hebt gehad.
                              Je show ziet er ook prima uit, dik in orde.
                              Volg Vuurwerkcrew.nl ook op:

                              Comment

                              Working...
                              X