Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Verslag bezoek Wolff Vuurwerk op 29 april 2011

Collapse
X
 
  • Filteren
  • Tijd
  • Toon
Clear All
nieuwe berichten

    Verslag bezoek Wolff Vuurwerk op 29 april 2011

    Zo dan....om het weekend goed te beginnen
    Hierbij het verslag van ons bezoek aan Wolff Vuurwerk op 29 april. Enjoy!


    Op 29 april hebben Fred, Tabe en ik een bezoek gebracht aan Wolff Vuurwerk te Twello.
    We werden hartelijk ontvangen door Jeroen, Harry en Robin en kregen kort een snelle rondleiding door het kantoor en werden voorgesteld aan de rest van het personeel.

    Uitreiking van de prijzen
    Het eerste doel van dit bezoek was om de prijs uit te reiken die Wolff Vuurwerk verdiend heeft in onze poll “beste vuurwerkimporteur” .
    Zeker niet de minste prijs en ook Wolff vuurwerk was hier uiterst tevreden mee. Men ziet het als grote eer om gekozen te worden als beste importeur en men blijft er hard aan werken om in importeursland te blijven groeien. De kwaliteit van het vuurwerk die betaalbaar is voor de consument blijft bij Wolff altijd op de eerste plek staan.

    Evaluatie afgelopen jaar
    Afgelopen is een druk jaar voor Wolff geweest. Met de overname van B&W zijn er veel producten en verkooppunten bijgekomen en is men hiermee ook een stuk gegroeid in vuurwerkland. Al met al is 2010 een erg succesvol jaar gebleken voor Wolff. Het aantal verkooppunten is erg gegroeid, mede door de overname, en de dealers zijn uitermate tevreden en men wil dit graag zo houden. De verkooptoppers waren de Silver Salute, Space Shooters, Mega Boost en Concerto rosso.
    De winkeliersdemo die afgelopen jaar voor het eerst elektrisch werd ontstoken en over twee dagen was verspreid is ook uitermate goed ontvangen en was ook zeer druk bezocht.

    Toekomst Wolff/veranderingen 2011
    Men is dit jaar al naar China geweest om zich de productie in China van de B&W producten eigen te maken en deze naast de kwaliteitsstandaard van Wolff te leggen. Wolff wil namelijk altijd de hoogst haalbare kwaliteit in hun vuurwerk tegen een goed betaalbare prijs voor de consument. Met de overname van B&W en de nieuwe producten van het afgelopen jaar heeft Wolff nu ruim 650 verschillende artikelen in het assortiment. Wolff gaat hier eens goed naar kijken zodat in alle lijnen de Wolff standaard zichtbaar wordt/blijft. Wat dit als gevolg zal hebben is nog niet bekend. Wel komen er dit jaar zeker weer nieuwe producten bij. Welke dit zullen zijn en hoeveel wil Wolff op een later tijdstip bekend maken.
    Voor 2011 wil Wolff wederom het aantal verkooppunten uitbreiden. Ook wil men de verkooppunten verbeteren. Dit kan bijvoorbeeld door het aanbieden van een producttraining of hulp/tips bij het inrichten van de winkel. Op deze manier krijg je kwalitatief goede verkooppunten waar de verkoper luistert naar de consument en ook weet wat men verkoopt. De klanten komen het jaar daarop door deze goede service weer terug en de winkelier kan ook zijn eigen servicegebied gaan uitbreiden door goede mond op mond reclame. Volgens mij is dit ook zoals het moet zijn als je een vuurwerkwinkel binnenstapt.
    Verder blijft het logistieke proces, goede en correcte levering van het vuurwerk aan de verkooppunten een voortdurend punt van aandacht.

    Ook gelooft Wolff zeer sterk in de communicatie met de markt via haar dealers en andere media zoals het forum van Vuurwerkcrew. Daarom houd Wolff ook ieder jaar in januari een enquête onder zijn dealers om de laatste ontwikkelingen uit de markt te vernemen en zo in maart goed geïnformeerd naar China af te reizen om nieuwe artikelen te selecteren. Ook de reacties op de fora worden hierbij zeker serieus genomen. Iets waar iedereen trots op mag zijn lijkt me.

    Vragen van de leden
    Ook hebben wij Wolff Vuurwerk weer verschillende vragen van de leden voorgelegd.
    Een vraag ging over het verschil in presteren van de Cape Town bij de verschillende consumentendemo’s in tegenstelling tot het presteren bij de eigen winkeliersdemo. Dit is helaas Wolff ook opgevallen. Ook heeft Wolff hierover enkele vragen gehad van dealers waarom dit kon. Dit is ook zeker een punt die meegenomen wordt bij het evalueren met de fabriek in China. Dit is helaas zoals jullie weten twee jaar terug ook het geval geweest met de Sniper. Hier waren twee jaar terug zowel bij de winkeliers als op Vuurwerkcrew vragen over het minder presteren ervan. Met deze terugkoppeling is Wolff aan het werk gegaan en afgelopen jaar heeft men weer kunnen constateren dat de Sniper weer als vanouds presteerde. Zo zie je maar weer dat Wolff veel aandacht besteed aan het voordurende proces van goed luisteren naar de markt en goede kwaliteitscontroles.

    Verder was er een vraag over de Rebel. Deze zou volgens sommige forumleden erg wisselend presteren maar volgens sommige forumleden juist wel weer erg goed. Hierover heeft Wolff geen enkele klacht of opmerking ontvangen. De Rebel is juist erg goed aangekomen in de markt en bij tests (die Wolff altijd uitvoert bij producten) is niet naar voren gekomen over mindere prestaties hiervan.

    Ook zijn er vragen van leden of Wolff nog met cakes gaat komen die semi-professioneel zijn of dat er single effecten worden gebruikt ipv alleen multi-effecten. Bij Wolff is men altijd op zoek naar vernieuwende cakes en bijvoorbeeld een rauwe fluitcake of pure minecake staat ook zeker op hun lijstje van cakes die men nog graag aan het assortiment wil toevoegen. Deze cakes moeten echter wel aan de Wolff kwaliteit voldoen. Tot nu toe is men deze cakes nog niet tegengekomen, maar wie weet wat de toekomst brengt. Dit is ook het geval met de grotere single-shots. Men heeft nu wel de MOAB in het assortiment ook een goede grote single shot.

    Er zal geen uitbreiding in de heavy-serie komen. Hier zijn nu inclusief de heavy one vier verschillende pakketten te krijgen en mocht je iets anders willen dan is er de keuze voor Super 4-16, de dynasty briljant box, het 3 stars pakket of de verschillende Dragon boxen.

    Ook is men niet op zoek naar een pakket a la het buurtassortiment. Wolff heeft zelf goede 19 schots cakes in het assortiment (bijvoorbeeld de xtreme salute of de Big 19) in verschillende uitvoeringen. Hierdoor kan de consument zelf ook een assortiment samenstellen met effecten die de consument zelf wil. Ook bij een buurtpakket heeft Wolff een duidelijke filosofie. Een buurtpakket betreft meestal pakketten voor grotere bedragen waarin dan meerdere artikelen zitten, maar meestal niet helemaal precies wat de consument wil. Dan wordt een pakket ook meer een opgedrongen keuze en dit is niet wat Wolff wil. Ook ziet Wolff dat de markt meer geïnteresseerd is in het zelf samenstellen van hun eigen buurtpakket. Het gaat vaak om grotere bedragen en juist daarom is het zo belangrijk dat de consument dan ook goed passend vuurwerk krijgt. De rol van de dealer(verkoper/adviseur) is daarbij dan juist onderscheidend.
    Wolff denkt niet in omzet maar in klanttevredenheid, omzet volgt dan vanzelf. Daarom is Wolff ook zo blij om voor de vierde keer op rij de trofee te mogen ontvangen die een belangrijke mening uit de markt vertegenwoordigt.


    Verder was er de vraag of Wolff niet iets kon doen aan de filmpjes op hun eigen site. Deze vraag verbaasde Wolff wel aangezien de filmpjes eerdere jaren juist als erg goed werden gewaardeerd. Toch zal Wolff deze suggestie zeker meenemen.


    Met deze laatste vraag wil ik het verslag ook afsluiten. De tijd ging erg snel voorbij en het was een erg gezellig gesprek. Hierbij wil ik dan ook Harry, Jeroen en Robin bedankt voor de tijd en moeite die zij voor ons genomen hebben en voor de gastvrije ontvangst.
    Ook zien we uit naar een volgend bezoek waar men ons meer nieuws zal kunnen vertellen.

    #2
    Leuk dat ze feedback betreffende de Rebel zo achteloos naast zich neer lijken te leggen. Heb genoeg reacties op fora gezien waar teleurstelling uit bleek. Dat er geen officiele klachten binnen zijn gekomen, wil niet zeggen dat je product dan automatisch ook top is.

    Comment


      #3
      grappig dat ze aandacht gaan besteden aan het "opleiden van de dealers"

      Dit is iets dat lesli afgelopen jaren ook al doet en zeker zijn vruchten afwerpt. Voor One and Only dealers een jaarlijks terugkerende infodag, met
      verkooptrainingen enz..

      Comment


        #4
        Verder was er de vraag of Wolff niet iets kon doen aan de filmpjes op hun eigen site. Deze vraag verbaasde Wolff wel aangezien de filmpjes eerdere jaren juist als erg goed werden gewaardeerd. Toch zal Wolff deze suggestie zeker meenemen

        Bedankt voor het vragen tijdens jullie bezoek.

        Maar neem Het filmpje van spaceshooters bijvoorbeeld.
        Link wolff: http://www.wolff-vuurwerk.com/assort...ace%20Shooters

        Jullie filmpje:
        + YouTube Video
        ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.


        Ik zou het wel weten bij het bekijken van filmjes wanneer ik dan eerder een cake zou kopen, ik kies voor jullie filmpje

        Nogmaals bedankt voor het vragen,toch hoop ik dat ze het gaan aanpassen in de toekomt, maar dit geldt voor 9v/d dealers met filmpjes op hun site ! het kan lijkt mij allemaal stukken beter, wat natuurlijk resulteert in meer verkopen

        Gr stefan
        http://www.stefandrukker.nl

        Comment


          #5
          Naar mijn mening waren de filmpjes van Wolff vroeger altijd erg goed te noemen, maar lijkt het of het afgelopen jaren wat in kwaliteit afgezakt is (en dan heb ik het niet over de producten, maar over de films zelf!).

          Verder een leuk verslag Bassie. Leest lekker weg en afgesloten met een leuke foto

          Comment


            #6
            Complimenten voor het uitstekend, in goed Nederlands geschreven verslag.
            Dat mag ook wel eens gezegd worden.!!
            Leuke samenvatting van een middagje Wolff Vuurwerk.
            We gaan voor de leden op bezoek en we gaan natuurlijk ook voor ons zelf, want het is bijzonder leuk om te doen en bij Wolff is het altijd heel erg gezellig en interessant.

            Zoals inmiddels bij iedereen wel bekend is geworden geeft Wolff zijn informatie over de nieuwe producten pas vrij op de avond van de open dag voor dealers. (demo september)
            Jaarlijkse traditie, jaarlijkse spanning, en dat betekent alleen nog maar 4 maanden in een prettige spanning afwachten

            Comment


              #7
              Oorspronkelijk geplaatst door moontan Bekijk bericht
              Complimenten voor het uitstekend, in goed Nederlands geschreven verslag.
              Dat mag ook wel eens gezegd worden.!!
              Leuke samenvatting van een middagje Wolff Vuurwerk.
              We gaan voor de leden op bezoek en we gaan natuurlijk ook voor ons zelf, want het is bijzonder leuk om te doen en bij Wolff is het altijd heel erg gezellig en interessant.

              Zoals inmiddels bij iedereen wel bekend is geworden geeft Wolff zijn informatie over de nieuwe producten pas vrij op de avond van de open dag voor dealers. (demo september)
              Jaarlijkse traditie, jaarlijkse spanning, en dat betekent alleen nog maar 4 maanden in een prettige spanning afwachten

              Wat mij betreft moeten ze deze traditie zeker in ere houden. Ik kijk altijd enorm uit naar de avond dat jullie met zijn allen bij de demo staan en wij hier op het forum met smart op de films of omschrijvingen wachten
              Zou me lang niet zo verzadigd voelen als ze nu al met de nieuwe producten op de proppen kwamen.

              Comment


                #8
                Ja eindenlijk het verslag!!
                Het is zeer netjes en goed seschreven!
                mijn complimenten!

                Tog ben ik een beetje teleur gesteld door de antwoorden van wolf!
                Ja ik snap dat zij hun best echt wel doen en ze zijn terecht de winnaar van de pol!

                Maar Wolf lecht helaas tog wel een paar belangerijke feiten naast zig neer!
                1 de rebbel (bekent verhaal..)
                2 sniper vorrig jaar goed bevonden? (ik persoonlijk vond hem als van ouds! maar hoor en zie hier verhalen van mensen dat het tog niet helemaal als van ouds is)
                3 over de filmpjes! (kunnen ze dat zelf niet zien?)

                Verder vind ik dat ze in veel text eigenlijk wijnig nieuws na buiten brengen!
                Ze vertellen veel maar eigenlijk ook nix.
                Tuurlijk snap ik dat erg goed,maar het is iig niet wat ik had verwacht!

                tog bedankt voor het verslag zowel aan wolf als vuurwerkcrew!

                Comment


                  #9
                  Hartstikke goed geschreven verslag! Ik kan me prima vinden in de filosofie van Wolff Vuurwerk. Voor iedere dealer is het prettig dat zei hulp en ondersteuning krijgen voor, tijdens en na de verkoop. Sinds dit jaar ben ik werkzaam bij een dealer die enkel Broekhoff Vuurwerk verkoopt. Als uitbreiding is Wolff een van de kandidaten om ons assortiment te versterken.

                  De nieuwe informatie in September presenteren moeten ze blijven koesteren. Dit heeft toch weer een extra spanning om Wolff te volgen.

                  Comment


                    #10
                    Het verslag leest lekker weg. En ook lekker veel om te lezen. Dat vind ik helemaal niet erg als het om vuurwerk gaat. Nu moeten we inderdaad maar rustig afwachten tot september.

                    Comment


                      #11
                      Prima verslag, Bastiaan. Mooi opgezet en veel leesvoer, waarvoor dank.
                      Inhoudelijk gezien vrij weinig 'nieuw' nieuws, maar dat is deels te wijten aan het voorgenoemde feit dat Wolff pas in september de nieuwe producten bekendmaakt.

                      Toch verbaasd het mij dat Wolff geen enkele opmerking of klacht intern heeft binnengekregen over de wisselend presterende Rebel. Althans, volgens het verslag. Op de fora werd het meermaals aangekaart, maar ik vraag mij af wanneer een klacht Wolff wél (intern) bereikt. Hopelijk gaat Wolff hier alsnog naar kijken met het oog op vebetering en effect-stabilisatie, met als resultaat een Rebel die solide presteert.

                      Met nieuwe producten in het vooruitzicht wens ik Wolff veel succes met de ontwikkeling van de toekomstige nieuwkomers.
                      Oud & Nieuw filmpjes op youtube.com/PyroSpace

                      Comment


                        #12
                        Een mooi verslag Bastiaan, keurig en leest lekker weg.
                        [b]Niet actief[/b]

                        Comment


                          #13
                          Mooi en leuk verslag! Duidelijk waarom Wolff de beste/een van de beste importeurs is.

                          Comment


                            #14
                            Zeer mooi en duidelijk verslag Bas.
                            Leest heerlijk weg, echte nieuwtjes staan er helaas nog niet in.
                            Maar dat zien we in september vanzelf wel weer, ik ben in ieder geval zeer benieuwd.
                            Volg Vuurwerkcrew.nl ook op:

                            Comment


                              #15
                              Erg leuk verslag geworden!
                              misschien een idee om onder de foto te vermelden wie van links na rechts is?

                              Comment

                              Working...
                              X