Zo dan....om het weekend goed te beginnen
Hierbij het verslag van ons bezoek aan Wolff Vuurwerk op 29 april. Enjoy!
Op 29 april hebben Fred, Tabe en ik een bezoek gebracht aan Wolff Vuurwerk te Twello.
We werden hartelijk ontvangen door Jeroen, Harry en Robin en kregen kort een snelle rondleiding door het kantoor en werden voorgesteld aan de rest van het personeel.
Uitreiking van de prijzen
Het eerste doel van dit bezoek was om de prijs uit te reiken die Wolff Vuurwerk verdiend heeft in onze poll “beste vuurwerkimporteur” .
Zeker niet de minste prijs en ook Wolff vuurwerk was hier uiterst tevreden mee. Men ziet het als grote eer om gekozen te worden als beste importeur en men blijft er hard aan werken om in importeursland te blijven groeien. De kwaliteit van het vuurwerk die betaalbaar is voor de consument blijft bij Wolff altijd op de eerste plek staan.
Evaluatie afgelopen jaar
Afgelopen is een druk jaar voor Wolff geweest. Met de overname van B&W zijn er veel producten en verkooppunten bijgekomen en is men hiermee ook een stuk gegroeid in vuurwerkland. Al met al is 2010 een erg succesvol jaar gebleken voor Wolff. Het aantal verkooppunten is erg gegroeid, mede door de overname, en de dealers zijn uitermate tevreden en men wil dit graag zo houden. De verkooptoppers waren de Silver Salute, Space Shooters, Mega Boost en Concerto rosso.
De winkeliersdemo die afgelopen jaar voor het eerst elektrisch werd ontstoken en over twee dagen was verspreid is ook uitermate goed ontvangen en was ook zeer druk bezocht.
Toekomst Wolff/veranderingen 2011
Men is dit jaar al naar China geweest om zich de productie in China van de B&W producten eigen te maken en deze naast de kwaliteitsstandaard van Wolff te leggen. Wolff wil namelijk altijd de hoogst haalbare kwaliteit in hun vuurwerk tegen een goed betaalbare prijs voor de consument. Met de overname van B&W en de nieuwe producten van het afgelopen jaar heeft Wolff nu ruim 650 verschillende artikelen in het assortiment. Wolff gaat hier eens goed naar kijken zodat in alle lijnen de Wolff standaard zichtbaar wordt/blijft. Wat dit als gevolg zal hebben is nog niet bekend. Wel komen er dit jaar zeker weer nieuwe producten bij. Welke dit zullen zijn en hoeveel wil Wolff op een later tijdstip bekend maken.
Voor 2011 wil Wolff wederom het aantal verkooppunten uitbreiden. Ook wil men de verkooppunten verbeteren. Dit kan bijvoorbeeld door het aanbieden van een producttraining of hulp/tips bij het inrichten van de winkel. Op deze manier krijg je kwalitatief goede verkooppunten waar de verkoper luistert naar de consument en ook weet wat men verkoopt. De klanten komen het jaar daarop door deze goede service weer terug en de winkelier kan ook zijn eigen servicegebied gaan uitbreiden door goede mond op mond reclame. Volgens mij is dit ook zoals het moet zijn als je een vuurwerkwinkel binnenstapt.
Verder blijft het logistieke proces, goede en correcte levering van het vuurwerk aan de verkooppunten een voortdurend punt van aandacht.
Ook gelooft Wolff zeer sterk in de communicatie met de markt via haar dealers en andere media zoals het forum van Vuurwerkcrew. Daarom houd Wolff ook ieder jaar in januari een enquête onder zijn dealers om de laatste ontwikkelingen uit de markt te vernemen en zo in maart goed geïnformeerd naar China af te reizen om nieuwe artikelen te selecteren. Ook de reacties op de fora worden hierbij zeker serieus genomen. Iets waar iedereen trots op mag zijn lijkt me.
Vragen van de leden
Ook hebben wij Wolff Vuurwerk weer verschillende vragen van de leden voorgelegd.
Een vraag ging over het verschil in presteren van de Cape Town bij de verschillende consumentendemo’s in tegenstelling tot het presteren bij de eigen winkeliersdemo. Dit is helaas Wolff ook opgevallen. Ook heeft Wolff hierover enkele vragen gehad van dealers waarom dit kon. Dit is ook zeker een punt die meegenomen wordt bij het evalueren met de fabriek in China. Dit is helaas zoals jullie weten twee jaar terug ook het geval geweest met de Sniper. Hier waren twee jaar terug zowel bij de winkeliers als op Vuurwerkcrew vragen over het minder presteren ervan. Met deze terugkoppeling is Wolff aan het werk gegaan en afgelopen jaar heeft men weer kunnen constateren dat de Sniper weer als vanouds presteerde. Zo zie je maar weer dat Wolff veel aandacht besteed aan het voordurende proces van goed luisteren naar de markt en goede kwaliteitscontroles.
Verder was er een vraag over de Rebel. Deze zou volgens sommige forumleden erg wisselend presteren maar volgens sommige forumleden juist wel weer erg goed. Hierover heeft Wolff geen enkele klacht of opmerking ontvangen. De Rebel is juist erg goed aangekomen in de markt en bij tests (die Wolff altijd uitvoert bij producten) is niet naar voren gekomen over mindere prestaties hiervan.
Ook zijn er vragen van leden of Wolff nog met cakes gaat komen die semi-professioneel zijn of dat er single effecten worden gebruikt ipv alleen multi-effecten. Bij Wolff is men altijd op zoek naar vernieuwende cakes en bijvoorbeeld een rauwe fluitcake of pure minecake staat ook zeker op hun lijstje van cakes die men nog graag aan het assortiment wil toevoegen. Deze cakes moeten echter wel aan de Wolff kwaliteit voldoen. Tot nu toe is men deze cakes nog niet tegengekomen, maar wie weet wat de toekomst brengt. Dit is ook het geval met de grotere single-shots. Men heeft nu wel de MOAB in het assortiment ook een goede grote single shot.
Er zal geen uitbreiding in de heavy-serie komen. Hier zijn nu inclusief de heavy one vier verschillende pakketten te krijgen en mocht je iets anders willen dan is er de keuze voor Super 4-16, de dynasty briljant box, het 3 stars pakket of de verschillende Dragon boxen.
Ook is men niet op zoek naar een pakket a la het buurtassortiment. Wolff heeft zelf goede 19 schots cakes in het assortiment (bijvoorbeeld de xtreme salute of de Big 19) in verschillende uitvoeringen. Hierdoor kan de consument zelf ook een assortiment samenstellen met effecten die de consument zelf wil. Ook bij een buurtpakket heeft Wolff een duidelijke filosofie. Een buurtpakket betreft meestal pakketten voor grotere bedragen waarin dan meerdere artikelen zitten, maar meestal niet helemaal precies wat de consument wil. Dan wordt een pakket ook meer een opgedrongen keuze en dit is niet wat Wolff wil. Ook ziet Wolff dat de markt meer geïnteresseerd is in het zelf samenstellen van hun eigen buurtpakket. Het gaat vaak om grotere bedragen en juist daarom is het zo belangrijk dat de consument dan ook goed passend vuurwerk krijgt. De rol van de dealer(verkoper/adviseur) is daarbij dan juist onderscheidend.
Wolff denkt niet in omzet maar in klanttevredenheid, omzet volgt dan vanzelf. Daarom is Wolff ook zo blij om voor de vierde keer op rij de trofee te mogen ontvangen die een belangrijke mening uit de markt vertegenwoordigt.
Verder was er de vraag of Wolff niet iets kon doen aan de filmpjes op hun eigen site. Deze vraag verbaasde Wolff wel aangezien de filmpjes eerdere jaren juist als erg goed werden gewaardeerd. Toch zal Wolff deze suggestie zeker meenemen.
Met deze laatste vraag wil ik het verslag ook afsluiten. De tijd ging erg snel voorbij en het was een erg gezellig gesprek. Hierbij wil ik dan ook Harry, Jeroen en Robin bedankt voor de tijd en moeite die zij voor ons genomen hebben en voor de gastvrije ontvangst.
Ook zien we uit naar een volgend bezoek waar men ons meer nieuws zal kunnen vertellen.
Hierbij het verslag van ons bezoek aan Wolff Vuurwerk op 29 april. Enjoy!
Op 29 april hebben Fred, Tabe en ik een bezoek gebracht aan Wolff Vuurwerk te Twello.
We werden hartelijk ontvangen door Jeroen, Harry en Robin en kregen kort een snelle rondleiding door het kantoor en werden voorgesteld aan de rest van het personeel.
Uitreiking van de prijzen
Het eerste doel van dit bezoek was om de prijs uit te reiken die Wolff Vuurwerk verdiend heeft in onze poll “beste vuurwerkimporteur” .
Zeker niet de minste prijs en ook Wolff vuurwerk was hier uiterst tevreden mee. Men ziet het als grote eer om gekozen te worden als beste importeur en men blijft er hard aan werken om in importeursland te blijven groeien. De kwaliteit van het vuurwerk die betaalbaar is voor de consument blijft bij Wolff altijd op de eerste plek staan.
Evaluatie afgelopen jaar
Afgelopen is een druk jaar voor Wolff geweest. Met de overname van B&W zijn er veel producten en verkooppunten bijgekomen en is men hiermee ook een stuk gegroeid in vuurwerkland. Al met al is 2010 een erg succesvol jaar gebleken voor Wolff. Het aantal verkooppunten is erg gegroeid, mede door de overname, en de dealers zijn uitermate tevreden en men wil dit graag zo houden. De verkooptoppers waren de Silver Salute, Space Shooters, Mega Boost en Concerto rosso.
De winkeliersdemo die afgelopen jaar voor het eerst elektrisch werd ontstoken en over twee dagen was verspreid is ook uitermate goed ontvangen en was ook zeer druk bezocht.
Toekomst Wolff/veranderingen 2011
Men is dit jaar al naar China geweest om zich de productie in China van de B&W producten eigen te maken en deze naast de kwaliteitsstandaard van Wolff te leggen. Wolff wil namelijk altijd de hoogst haalbare kwaliteit in hun vuurwerk tegen een goed betaalbare prijs voor de consument. Met de overname van B&W en de nieuwe producten van het afgelopen jaar heeft Wolff nu ruim 650 verschillende artikelen in het assortiment. Wolff gaat hier eens goed naar kijken zodat in alle lijnen de Wolff standaard zichtbaar wordt/blijft. Wat dit als gevolg zal hebben is nog niet bekend. Wel komen er dit jaar zeker weer nieuwe producten bij. Welke dit zullen zijn en hoeveel wil Wolff op een later tijdstip bekend maken.
Voor 2011 wil Wolff wederom het aantal verkooppunten uitbreiden. Ook wil men de verkooppunten verbeteren. Dit kan bijvoorbeeld door het aanbieden van een producttraining of hulp/tips bij het inrichten van de winkel. Op deze manier krijg je kwalitatief goede verkooppunten waar de verkoper luistert naar de consument en ook weet wat men verkoopt. De klanten komen het jaar daarop door deze goede service weer terug en de winkelier kan ook zijn eigen servicegebied gaan uitbreiden door goede mond op mond reclame. Volgens mij is dit ook zoals het moet zijn als je een vuurwerkwinkel binnenstapt.
Verder blijft het logistieke proces, goede en correcte levering van het vuurwerk aan de verkooppunten een voortdurend punt van aandacht.
Ook gelooft Wolff zeer sterk in de communicatie met de markt via haar dealers en andere media zoals het forum van Vuurwerkcrew. Daarom houd Wolff ook ieder jaar in januari een enquête onder zijn dealers om de laatste ontwikkelingen uit de markt te vernemen en zo in maart goed geïnformeerd naar China af te reizen om nieuwe artikelen te selecteren. Ook de reacties op de fora worden hierbij zeker serieus genomen. Iets waar iedereen trots op mag zijn lijkt me.
Vragen van de leden
Ook hebben wij Wolff Vuurwerk weer verschillende vragen van de leden voorgelegd.
Een vraag ging over het verschil in presteren van de Cape Town bij de verschillende consumentendemo’s in tegenstelling tot het presteren bij de eigen winkeliersdemo. Dit is helaas Wolff ook opgevallen. Ook heeft Wolff hierover enkele vragen gehad van dealers waarom dit kon. Dit is ook zeker een punt die meegenomen wordt bij het evalueren met de fabriek in China. Dit is helaas zoals jullie weten twee jaar terug ook het geval geweest met de Sniper. Hier waren twee jaar terug zowel bij de winkeliers als op Vuurwerkcrew vragen over het minder presteren ervan. Met deze terugkoppeling is Wolff aan het werk gegaan en afgelopen jaar heeft men weer kunnen constateren dat de Sniper weer als vanouds presteerde. Zo zie je maar weer dat Wolff veel aandacht besteed aan het voordurende proces van goed luisteren naar de markt en goede kwaliteitscontroles.
Verder was er een vraag over de Rebel. Deze zou volgens sommige forumleden erg wisselend presteren maar volgens sommige forumleden juist wel weer erg goed. Hierover heeft Wolff geen enkele klacht of opmerking ontvangen. De Rebel is juist erg goed aangekomen in de markt en bij tests (die Wolff altijd uitvoert bij producten) is niet naar voren gekomen over mindere prestaties hiervan.
Ook zijn er vragen van leden of Wolff nog met cakes gaat komen die semi-professioneel zijn of dat er single effecten worden gebruikt ipv alleen multi-effecten. Bij Wolff is men altijd op zoek naar vernieuwende cakes en bijvoorbeeld een rauwe fluitcake of pure minecake staat ook zeker op hun lijstje van cakes die men nog graag aan het assortiment wil toevoegen. Deze cakes moeten echter wel aan de Wolff kwaliteit voldoen. Tot nu toe is men deze cakes nog niet tegengekomen, maar wie weet wat de toekomst brengt. Dit is ook het geval met de grotere single-shots. Men heeft nu wel de MOAB in het assortiment ook een goede grote single shot.
Er zal geen uitbreiding in de heavy-serie komen. Hier zijn nu inclusief de heavy one vier verschillende pakketten te krijgen en mocht je iets anders willen dan is er de keuze voor Super 4-16, de dynasty briljant box, het 3 stars pakket of de verschillende Dragon boxen.
Ook is men niet op zoek naar een pakket a la het buurtassortiment. Wolff heeft zelf goede 19 schots cakes in het assortiment (bijvoorbeeld de xtreme salute of de Big 19) in verschillende uitvoeringen. Hierdoor kan de consument zelf ook een assortiment samenstellen met effecten die de consument zelf wil. Ook bij een buurtpakket heeft Wolff een duidelijke filosofie. Een buurtpakket betreft meestal pakketten voor grotere bedragen waarin dan meerdere artikelen zitten, maar meestal niet helemaal precies wat de consument wil. Dan wordt een pakket ook meer een opgedrongen keuze en dit is niet wat Wolff wil. Ook ziet Wolff dat de markt meer geïnteresseerd is in het zelf samenstellen van hun eigen buurtpakket. Het gaat vaak om grotere bedragen en juist daarom is het zo belangrijk dat de consument dan ook goed passend vuurwerk krijgt. De rol van de dealer(verkoper/adviseur) is daarbij dan juist onderscheidend.
Wolff denkt niet in omzet maar in klanttevredenheid, omzet volgt dan vanzelf. Daarom is Wolff ook zo blij om voor de vierde keer op rij de trofee te mogen ontvangen die een belangrijke mening uit de markt vertegenwoordigt.
Verder was er de vraag of Wolff niet iets kon doen aan de filmpjes op hun eigen site. Deze vraag verbaasde Wolff wel aangezien de filmpjes eerdere jaren juist als erg goed werden gewaardeerd. Toch zal Wolff deze suggestie zeker meenemen.
Met deze laatste vraag wil ik het verslag ook afsluiten. De tijd ging erg snel voorbij en het was een erg gezellig gesprek. Hierbij wil ik dan ook Harry, Jeroen en Robin bedankt voor de tijd en moeite die zij voor ons genomen hebben en voor de gastvrije ontvangst.
Ook zien we uit naar een volgend bezoek waar men ons meer nieuws zal kunnen vertellen.
Comment